LFC - PSG >> Kamptråden Champions League 1/4 finale returkamp

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Besvar
Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 62

LFC - PSG >> Kamptråden Champions League 1/4 finale returkamp

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 14. apr, 2026 06:06

Billede

Indgangsbøn:
Jeg mærker en lille optimisme spire i maven efter weekendens kamp, men så kommer den ratinelle tankegang buldrende og minder om, at det er stadig Arne Slot der står på sidelinjen, og at modstanderen nu er PSG og ikke Fulham. Men bortset fra det, så var det fantastisk at se den spilleglæde der bredte sig som ringe i vandet fra Rio Ngumohas gå-på-mod i lørdags.
Jeg sidder til gengæld også med en fornemmelse af, at PSG har mindst ét gear mere, de kan kaste ind i kampen tirsdag aften på Anfield. Jeg frygter lidt, at Luis Enrique sender PSG på banen med besked om fuld damp fra starten af, og at kampen så er afgjort inden for et kvarter med 1-2 hurtige PSG scoringer. Der er meget debat i medier om, at Rion Ngumoha skal starte mod PSG, og måske der ligger et lille tegn i Slots udskiftninger mod Fulham? I 68' minut skiftede Slot de tre katalysatorer for det gode spil ud: Wirtz, Frimpon og Ngumoha. Det kunne være et tegn på, at de skal starte inde mod PSG, og efter de blev skiftet ud, blev LFC's spil igen tomgangs-agtigt og uden fremdrift. På den anden side kan man jo også anskue kampen tirsdag som at man spiller om, hvem der skal slås ud af Bayern München i semifinalen. De er skræmmende gode for tiden!

Indbyrdes statistik i CL:
Billede
PSG blev en pind bedre end LFC i onsdags.

Billede
Bemærk for i øvrigt, at PSG's sidste kamp var mod Liverpool i onsdags. Det franske fodboldforbund har flyttet deres kamp mod Lens, så de kan få så optimale betingelser som muligt for at de franske hold kan skrabe point nok sammen til at beholde 4 pladser i CL.

Liverpool:
Jeg håber, der ligger det signal i udskitningerne i 68' minut i lørdags, som jeg tror. Altså at Wirtz, Frimpon OG Ngumoha blev taget ud, for at være klar til at starte. For så giver holdet stort set sig selv, og jeg kan ikke se os stille anderledes op end disse 11:

Billede
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 62

Re: LFC - PSG >> Kamptråden Champions League 1/4 finale returkamp

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 14. apr, 2026 07:06

Rio eneste LFC spiller på BBC's ugens hold:
Billede

med følgende begrundelse:
Billede
Vi SMADRER det PIShold !

mortenbak

Re: LFC - PSG >> Kamptråden Champions League 1/4 finale returkamp

Indlæg af mortenbak » tirsdag, 14. apr, 2026 07:38

Jeg håber på samme opstilling! Og så håber jeg at drengene får at vide at de bare skal gå ind og gi den alt hvad de har og helt uden håndbremse.
Vi har alt at vinde, intet at tabe. Hvis vi alligevel skal ud i denne runde, skal det være med manér.
Vi er totalt underdogs i denne kamp, så ingen grund til forsigtighed. Bare ud over stepperne. Overfaldsfodbold ala Klopp!

Jeg bliver godt nok træt, hvis Gakpo starter inde!

COYR!

Besvar