Indgangsbøn:
Jeg ved ikke, hvad jeg skal håbe eller tro på inden onsdagens kamp i Paris. Sidste år, blev PSG endestationen for LFC, efter 2 mystiske men blændende gode fodboldkampe. I den første kamp sidste år - også i Paris - blev LFC udspillet på kryds og tværs af et sublimt PSG hold, men vandt HAMRENDE ufortjent på et kontramål af Harvbey Elliot i 87' minut:
VED DU HVAD, ARNE?1 SÅ SKU' DU KRAFTEDDEME SNART SE OG FÅ DEM TIL DET, I STEDET FOR DET
"FODBOLD MED HÅNDBREMSEN TRUKKET"-bold vi bliver "underholdt" med uge efter uge, kamp efter kamp!
Jeg har det lige som hovedparten af "The Travelling Kop" der var rejst til Scumchester i lørdags:
Jeg har set nok nu, og har mistet al tiltro til, at Arne Slot er manden fremadrettet for Liverpool!
Det så også ud til, at flere af spillerne havde lyst til at være fulgt med Travelling Kop hjem, da de gik før tid. Blandt andre: Szoboszlai var helt opgivende, og det er så tydeligt, at tryppen trænger til et nyt indspark, der forhåbnentlig kan vække en smule af den gnist og gejst, som den her trup tidligere har bevist, at de godt kan præstere.
Indbyrdes Statistik - Champions League:

Som nævnt i indgangsbønnen 2 x 0-1 med sejr til udeholdet i sidste års CL, og så mødtes PSG og LFC også i gruppespillet i 2018, hvor LFC vandt 3-2 på Anfield, og PSG vandt 2-1 i Paris.
Derudover har de mødtes indbyrdes i 1997 i semifinalen i Cup Winners Cup, som Europa League hed en gang.
Dengang tabte LFC det første møde i Paris med 3-0, og vandt returopgøret på Anfield 2-0, med det resultat, at LFC røg ud.
Det kan således statistisk konkluderes, at PSG har gået videre 100% af de gange, de to klubber har mødtes i en knald eller fald runde i europæisk fodbold.
Formbarometer alle kampe:

Puhha - Det er tungt ud! PSG kommer frisk fra at have vundet 3-1 over Toulouse. ....og kampen var vel at mærke rykket frem til fredag aften, da man i fransk fodbold godt kan finde ud af, at give optimale betingelser til de klubber, som skal "forsvare land og fodboldforbund" Europæisk. På den anden side kan man jo argumentere, at der kan ikke være ret mange trætte ben i Liverpool truppen efter lørdagens slatne attitude på Emptyhad. Jeg er med på, at stadion i lørdags levede op til sit øgenavn, hovedsageligt fordi udeholdets fans gik hjem i skam før tid!
Liverpool
Stod det til mig, så starter så Salah på bænken! Men det ved vi jo IKKE sker. Var det mig, så startede jeg helt sikkert Ngumoha, og lod ham spille enten i højre side, eller rykkede Wirtz over til højre, og så Ngumoha på venstre. Men det sker jo ikke! Så der er vel stort set kun tvivl om hvem der kommer til at spille venstre back (Gomez eller Frimpong) og om Slot vælger Curtis Jones eller nyklippede Mac Allister. Jeg tror det bliver sådan her:

....men hva' siger I derude? Er der nogen tilbage, som har bare en lille smule tro tilbage på holdet og/eller træneren?