LFC - Manchester City FC >> Kamptråden PL runde 25

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Besvar
Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 62

LFC - Manchester City FC >> Kamptråden PL runde 25

Indlæg af Cynwal » mandag, 02. feb, 2026 07:11

Billede

Indgangsbøn:
Da jeg tirsdag morgen flyver til Kenya på 14 dages ferie, starter jeg tråden op tidligt, da jeg kan være lidt usikker på datadækning det næste stykke tid. Da jeg får noget "tomgangstid" i lufthavne mm., vil gradvist gradvist fylde på.
Startede for i øvrigt lige dagen med et kæmpe chock, for da jeg googlede hvem der skal være dommer og VAR den 8. februar 2026 fortalte AI mig, at det var Chris Cavanagh med Michael Oliver som VAR, Det afstedkom dette første udkast til Kamptrådsheaderen:
Billede
Jeg var efterfølgende godt i gang med at skrive om tumberne i PGMOL, der aldrig tar' ved lære af deres indlysende fejl, men det viste sig heldigvis, at det var "gammel info" fra sidste kamp, som AI fodrede mig med. Jeg håber den ondenhyleme ikke, at ovenstående kommer til at holde stik, da der ikke findes nogen anden dommer, som er mere fedtet ind i petrodollars fra UAE end Michael Oliver.

(Skrevet lørdag aften inden kampen søndag - Findes også som selvstændigt indlæg længere nede i tråden):
Som Morten skriver, er det to inkonsistente hold, eller er der alligevel lidt "pil opad" for dem begge? De er kvalificerede blandt de 8 tophold direkte til 8.-delsfinalerne i CL, LFC smadrede Newcastle i sidste weekend med 4-1, og i midtugen kvalificerede MCFC sig til Wembley (Carabao Finalen) ligeledes med en sejr over Newcastle (3-1). Det her kan være en af de kampe, som Guardiola har en tendens til at kunne "overtænke". Jeg gruer dog også for, at han kan sætte Slot skakmat, så hans våben bliver en panikudskiftning af 4 mand i 60' minut.

Statistik for sæsonen indtil nu - PL:
Billede
City's sæson har ikke været ligeså miserabel som LFC's men tæt på.

Indbyrdes statistik i PL:
Billede
LFC har stadig overhånden, når man kigger på den samlede PL tid.

Sidste 5 indbyrdes kampe i PL:
Billede
2 uafgjorte, 2 sejre til LFC og en City sejr i kronologisk rækkefølge. 3-0 nederlaget sidst svider imidlertid, og når man tænker på hvordan City uspillede og ustillede Slots tropper, så gør det ondt. Så kan Slot nok så mange gange - og det bliver ikke mindre pinligt med tiden - klamre sig til et forkert underkendt mål, for "1-1 på det tidspunkt kunne have ændret kampen"...siger han. Det tror jeg ikke en skid på. Vi var piv-ringe den dag.

Formbarometer PL:
Billede
Billede
Det er pudsigt nok lige ringe for begge hold.

Liverpool:
Jeg har sgu ikke de store forhåbninger til denne kamp, og jeg skal se den her på Diani Beach lidt syd for Mombasa i rykkende hede, og der alt for fucking mange MFU trøjer herned i området. Men jeg har taget en klassisk " 9 - TORRES " med, som vil blive sportet til kampen her på hotellet. De er fuldstændig fodboldgale hernede, og viser fodbold konstant på TV.
Ang. holdet, så kender I nok min holdning til Salah, men vi ved jo alle, at han starter kampen, og først bliver skiftet ud efter fejlaflevring/boldtab/kikset dribling nr. 23. Gomez er på vej tilbage, men det bliver nok max til en plads på bænken. Så Szoboszlais kvaliteter skal endnu engang spildes nede på HB.
Så jeg forventer denne opstilling:
Billede
Vi SMADRER det PIShold !

mortenbak

Re: LFC - Manchester City FC >> Kamptråden PL runde 25

Indlæg af mortenbak » mandag, 02. feb, 2026 08:01

2 inkonsistente hold..... Det skal nok blive en gyser.
Shittys forsvar så lidt sejlende ud igår mod Tottenham, dog synes jeg at Guehi, trods sit "selvmål" - så god ud også med tanke på at han lige er joined, den beskidte klub. Pis og lort at vi ikke fik ham.
Vores forsvar sejler jo ligeså, men vores nye frontduo (wirtz - Ekitike) ser ud til at være ved at finde hinanden.
Salah bør starte på bænken i denne kamp. Han bidrager med nul og nix. Vi kan ikke spille med 10 mand mod Shitty.

Ved ikke om det er godt eller skidt at skulle møde dem netop nu, hvor vi kommer med lidt opbygget selvtillid....

Lad os håbe Konaté har en ligeså god dag, som mod Nyborg.

Håber Anfield stepper op og giver den hele armen i alle 90.

COYR og smal sejr :army11:

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » torsdag, 05. feb, 2026 09:12

Fra bagerste række i en Toyota Landcruiser på vej på safari, kan jeg oplyse dommer påsætningen:
[Billede

Så Craig Pawson på fløjte og John Brooks på VAR.

Safaricom data-simkort virker bedre end forventet 8-)
Vi SMADRER det PIShold !

Junte

Indlæg af Junte » lørdag, 07. feb, 2026 16:15

Fugl eller fisk.
Det er godt nok svært at spå om, i den forfatning begge hold er i.
Men Liverpool har trods alt, langt mere på spil i ligaen end Oil FC, som man må gå ud fra kvalificerer sig til CL, og som måske bliver mestre.
Efter de unævnelige er begyndt at vinde, og og blå stue fra London også er mere konsistente end Liverpool, skal der snart tages en beslutning.
Hvad skal sælges? Chancen for 5. pladsen i ligaen eller chancen for at gå hele vejen i CL.

LFC er vel nødt til at gå helhjertet efter et eller andet.
Er virkelig bange for vi står med ingenting, efter sæsonen, hvis ikke valget bliver taget.
Ingen CL, og kun en liga at slås for i næste sæson.

Nej fåk det - vi smadrer oliedrengene 6-0 og vinder resten af kampene i sæsonen.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » lørdag, 07. feb, 2026 16:48

Som Morten skriver, er det to inkonsistente hold, eller er der alligevel lidt "pil opad" for dem begge? De er kvalificerede blandt de 8 tophold direkte til 8.-delsfinalerne i CL, LFC smadrede Newcastle i sidste weekend med 4-1, og i midtugen kvalificerede MCFC sig til Wembley (Carabao Finalen) ligeledes med en sejr over Newcastle (3-1). Det her kan være en af de kampe, som Guardiola har en tendens til at kunne "overtænke". Jeg gruer dog også for, at han kan sætte Slot skakmat, så hans våben bliver en panikudskiftning af 4 mand i 60' minut.

Statistik for sæsonen indtil nu - PL:
Billede
City's sæson har ikke været ligeså miserabel som LFC's men tæt på.

Indbyrdes statistik i PL:
Billede
LFC har stadig overhånden, når man kigger på den samlede PL tid.

Sidste 5 indbyrdes kampe i PL:
Billede
2 uafgjorte, 2 sejre til LFC og en City sejr i kronologisk rækkefølge. 3-0 nederlaget sidst svider imidlertid, og når man tænker på hvordan City uspillede og ustillede Slots tropper, så gør det ondt. Så kan Slot nok så mange gange - og det bliver ikke mindre pinligt med tiden - klamre sig til et forkert underkendt mål, for "1-1 på det tidspunkt kunne have ændret kampen"...siger han. Det tror jeg ikke en skid på. Vi var piv-ringe den dag.

Formbarometer PL:
Billede
Billede
Det er pudsigt nok lige ringe for begge hold.

Liverpool:
Jeg har sgu ikke de store forhåbninger til denne kamp, og jeg skal se den her på Diani Beach lidt syd for Mombasa i rykkende hede, og der alt for fucking mange MFU trøjer herned i området. Men jeg har taget en klassisk " 9 - TORRES " med, som vil blive sportet til kampen her på hotellet. De er fuldstændig fodboldgale hernede, og viser fodbold konstant på TV.
Ang. holdet, så kender I nok min holdning til Salah, men vi ved jo alle, at han starter kampen, og først bliver skiftet ud efter fejlaflevring/boldtab/kikset dribling nr. 23. Gomez er på vej tilbage, men det bliver nok max til en plads på bænken. Så Szoboszlais kvaliteter skal endnu engang spildes nede på HB.
Så jeg forventer denne opstilling:
Billede

(Dette indlæg er også tilføjet i trådens første indlæg = optakten)
Vi SMADRER det PIShold !

Besvar