LFC - Real Madrid >> Kamptråden Champions League runde 4

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » søndag, 02. nov, 2025 09:43

Billede

Indgangsbøn:
Real Madrid buldrer derudaf i denne sæson. 11 kampe i La Liga: 10 sejre og fuldt hus indtil nu i Champions League. Det er ikke de kønneste minder vi har fra møder med Real.To gange har de snydt os i CL-finaler (2022 og 2018, hvor jeg selv stod på stadion i Kyiv), og den samlede statisik lyder på kun 4 Liverpool sejre i 12 opgør:
Billede
Sidste opgør, som også var på Anfield endte med en 2-0 Liverpool sejr, og det der står tydeligst på min nethinde fra den kamp, var Conor Bradleys herretackling af Mbappé:
Formbarometer:
Billede
Fuld plde til Real må gøre dem til favoritter på tirsdag. Det kommer dog meget an på hvilket humør LFC er i. Der var tegn til større løbevillighed lørdag mod Villa, og så har jeg svært ved at forestille mig, at Real pumper lange bolde afsted hen over midtbanen. ...og det ved alle jo nu, er måden at slå LFC på!!

Liverpool:
Jeg tror langt fra, at holdet er ude af krisen. På den anden side, så var der opløftende momenter i form af væsentligt bedre spil fra bl.a. Salah og Mac Allister. To bærende kræfter i sidste sæson, som indtil nu har skuffet fælt. Backs'ne i form af Bradley og Kerkez, var heller ikke det sårbare punkt i lørdags, som de ellers har været, uanset hvem der har spillet dem.
Så angående holdopstillingen, tror jeg Slot kunne være fristet til at stille med nøjagtig samme start-11'er som i lørdags. Eneste tvivlsspørgsmål tror jeg er, om Robertsons fysiske stats, efter 2 fulde kampe, betyder at Kerkez får tjansen. ....og overvejer han Wirtz? I givet fald tror jeg det bliver ved overvejelserne, sådan som Macca og Szobo spillede i lørdags.
Så mit bud bliver: "Never change a winning team":

Billede

Lad mig høre hvad I tænker.........
Vi SMADRER det PIShold !

mortenbak

Re: LFC - Real Madrid >> Kamptråden Champions League runde 4

Indlæg af mortenbak » søndag, 02. nov, 2025 10:43

Jeg håber virkelig, som dig, at Arne stiller samme start 11’ver.
Om Robbo kan spille 2 kampe så tæt må komme an på en prøve.
Så kan Kerkez komme ind eftflg.
Wirtz må doseres ind og det samme med Isak og Frimpong, når de er klar.
Jeg tror at kontinuitet er det vigtigste i sådan en krise.
Det betyder måske at nogle af de startende bliver trætte i løbet af sæsonen, men til den tid har vi forhåbentlig fundet formen igen.
Og det er vel meget lettere at dosere spillere ind på et hold der er i form.
Hvis Arne ryster posen og stiller med folk ude af position, så bliver jeg godt irriteret
Jeg er egentlig ligeglad med resultatet, så længe jeg ser lidt fremgang i spillet.
Vi kan jo passende gå efter endnu et clean sheet og dermed mindst en uafgjort

Kom så drenge! I er meget bedre end det i har vist os so far!

Sent from my iPhone using Tapatalk

mortenbak

Indlæg af mortenbak » mandag, 03. nov, 2025 08:07

Med Salah (forhåbentligt) på vej tilbage i en bedre udgave, bliver det svært for Chiesa med spilletid igen.
Kan Chiesa ikke spille på venstrekanten i stedet for Gakpo ?
Ikke at han skal starte inde i denne kamp, da jeg som skrevet håber vi starter med samme 11 for kontinuitet.
Så det er mere et generelt spørgsmål om hvorvidt Chiesas kvaliteter kan bruges på venstre kanten.
Jeg kender ikke nok til at vide om det er en position han har spillet før i nogen af hans andre klubber.

VanDjik4
Geografisk sted: Herning
Alder: 30

Indlæg af VanDjik4 » mandag, 03. nov, 2025 09:12

mortenbak skrev:
mandag, 03. nov, 2025 08:07
Med Salah (forhåbentligt) på vej tilbage i en bedre udgave, bliver det svært for Chiesa med spilletid igen.
Kan Chiesa ikke spille på venstrekanten i stedet for Gakpo ?
Ikke at han skal starte inde i denne kamp, da jeg som skrevet håber vi starter med samme 11 for kontinuitet.
Så det er mere et generelt spørgsmål om hvorvidt Chiesas kvaliteter kan bruges på venstre kanten.
Jeg kender ikke nok til at vide om det er en position han har spillet før i nogen af hans andre klubber.

Nej Chiesa er kun en indskiftningsspiller(Kun cup kampene han har startet eller sidste års sæson hvor PrL trofæet var hjemme), så heller Wirtz på den offensive midt i den frie rolle og så Szhoboslai ist Gakpo…
Hvis Frimpong er klar så kan han også godt starte på HB, også Konate-Virgil og robbo skal forsvare Mbappe og co….

En sejr mod Real Madrid så er CL videre deltagelse top-8, (godt på vej) i hus.

https://www.premierinjuries.com/injury-table.php

PS; Skadeslisten Leoni først klar næste juni 2026, Frimpong og Curtis Jones er først klar omkring 22/11, OG positivt Alisson og Isak kan være klar d 9/11 mod Man City hvis man tror på rygterne, eller ihvertfald efter landsholdspause for at passe på de 2 nøgle personer, Mamadashvi har kun holdt et clean sheet i 1 kamp ud af 7 kampe, siger skam alt om Liverpool forsvar er på overarbejde siden september månede, med den nye målmand… OG alt det rotations på holdet.

Minus den Palace nederlag på 0-3, da det var C- holdet u19-21. Træningskamp i et tæt program, men viste også Chiesa som 9er ikke er toppen af poppen og ligner ikke har niveauet til CL. Han har også et wild card i CL, fordi Leoni fik et korsbåndskade hvor han er ude i 6-8 måneder… Øv! Italiensk svar på den nye Maldini, nævnes det om i mange fodbold podcasts, mener Mediano (Tjek det ud!) har været inde på de unge spillere i verdenen.
*Chiesa er nok 5.valg til at starte i angrebet i CL/ topkampe i Premier League, foran ham er Etikeke, Gakpo, Mo Salah, Isak(snart tilbage!) Så Chiesa skal nok udlejes, i januar hvis han skal have fast spilletid.

mortenbak

Indlæg af mortenbak » mandag, 03. nov, 2025 11:15

Chiesa skal imo ingen steder! Salah skal til AFCON, så dér skal han nok få spilletid.
Jeg synes det er helt forkert at sige at han ikke har niveauet. Han om nogen griber da chancen ifht flere andre, når han får spilletid. Og blev han ikke lige månedens spiller ?

Mit spørgsmål gik også mere på om han kunne spille i venstre side.

Fowler89
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 36

Indlæg af Fowler89 » mandag, 03. nov, 2025 11:34

mortenbak skrev:Chiesa skal imo ingen steder! Salah skal til AFCON, så dér skal han nok få spilletid.
Jeg synes det er helt forkert at sige at han ikke har niveauet. Han om nogen griber da chancen ifht flere andre, når han får spilletid. Og blev han ikke lige månedens spiller ?

Han spillede primært på venstre i Juve, han kan også spille højre.

mortenbak

Indlæg af mortenbak » mandag, 03. nov, 2025 14:30

Fowler89 skrev:
mortenbak skrev:Chiesa skal imo ingen steder! Salah skal til AFCON, så dér skal han nok få spilletid.

Han spillede primært på venstre i Juve, han kan også spille højre.

Tak Fowler.
Så synes jeg da han skal prøves på venstre, mens Salah er på højre.
Jeg synes Chiesa viser noget fanden i voldskhed og er ikke bange for at løbe mange meter.

Det villle jeg gerne i nogle fremtidige kampe.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » mandag, 03. nov, 2025 14:46

Jeg ser desværre ingen mulighed for sejr, men jeg håber vi kan spille bedre endnu og at vi giver kvalificeret modstand
"We're not racist, we only hate the mancs"

Fowler89

Indlæg af Fowler89 » mandag, 03. nov, 2025 14:58

Emmy skrev:Jeg ser desværre ingen mulighed for sejr, men jeg håber vi kan spille bedre endnu og at vi giver kvalificeret modstand
Ingen mulighed for sejr? Vi er et af Europas stærkeste og vi skal spille på hjemmebane, jeg kan ikke følge pessimismen, vi har desuden lige fået en sejr i weekenden. Ja vi var pisse ringe hele oktober og noget af september, men mon ikke Aston villa kampen gør at vi vender skuddet.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » mandag, 03. nov, 2025 15:30

Fowler89 skrev:
mandag, 03. nov, 2025 14:58
Emmy skrev:Jeg ser desværre ingen mulighed for sejr, men jeg håber vi kan spille bedre endnu og at vi giver kvalificeret modstand
Ingen mulighed for sejr? Vi er et af Europas stærkeste og vi skal spille på hjemmebane, jeg kan ikke følge pessimismen, vi har desuden lige fået en sejr i weekenden. Ja vi var pisse ringe hele oktober og noget af september, men mon ikke Aston villa kampen gør at vi vender skuddet.

RM er en klasse bedre end os pt og én sejr gør ikke at vi er ude af vores krise. Realistisk set, så taber vi den her kamp
"We're not racist, we only hate the mancs"

Junte

Indlæg af Junte » mandag, 03. nov, 2025 16:01

Kunne være rart med lidt kontinuitet, alt andet lige, minder de fleste af fejlene i kampene om manglende automatismer, og en evne til at læse modstanderne på banen.
Når man ikke får imødekommer modstandernes taktiske dispositioner, kommer man under pres og søger naturligt tilbage til “det vi kender”, hvilket trods alt må give bedre resultater når man kender hinanden godt.

Kunne dog godt se en ide i at prøve at få Wirtz spillet ind hurtigst muligt, evt med udgangspunkt i venstre side, hvor han kan trække ind, eller som falsk 9’er.
Hvis han forløses tror jeg mange andre ting falder på plads.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » mandag, 03. nov, 2025 17:28

Junte skrev:
mandag, 03. nov, 2025 16:01
Kunne være rart med lidt kontinuitet, alt andet lige, minder de fleste af fejlene i kampene om manglende automatismer, og en evne til at læse modstanderne på banen.
Når man ikke får imødekommer modstandernes taktiske dispositioner, kommer man under pres og søger naturligt tilbage til “det vi kender”, hvilket trods alt må give bedre resultater når man kender hinanden godt.

Kunne dog godt se en ide i at prøve at få Wirtz spillet ind hurtigst muligt, evt med udgangspunkt i venstre side, hvor han kan trække ind, eller som falsk 9’er.
Hvis han forløses tror jeg mange andre ting falder på plads.
Jeg tror seriøst, at Wirtz skal prøves i en Firmino-rolle, hvor han kan ligge og lave assists og hockey-assists en masse, så jeg ville teste med Ekitiké mere "venstreorienteret", Så kommer modstanderen også til at skulle forberede sig på, at deres back ikke hver gang gratis kan presse fremad og indad, når Cody "One trick pony" Gakpo trækker ind i banen.
Vi SMADRER det PIShold !

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 03. nov, 2025 18:17

Ja, det har jeg også tænkt, Carsten. Det vil jeg også gerne se.

Men Slot kan jo også se nogle gamle videoer (så fik jeg lige afsløret hvilke årtusinde jer er fra) af David Silva i Man C . Nogenlunde samme type som Wirtz, og som havde stor succes. Men det tog også lang tid for Silva at finde sig til rette i PL.

Fowler89

Indlæg af Fowler89 » mandag, 03. nov, 2025 18:47

En venstreorienteret Hugo ‘Che’kitike lyder ikke ringe. Han har alligevel en tendens til at komme ud til venstre, så hvorfor ikke gå all in?

Og ja Florian Wirtz i en firmino rolle lyder oplagt, men vi har ikke en firmino rolle længere.

Isak meldes skadet mod Real i øvrigt.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » mandag, 03. nov, 2025 19:29

Hr. Drejer skrev:
mandag, 03. nov, 2025 18:17

Men Slot kan jo også se nogle gamle videoer (så fik jeg lige afsløret hvilke årtusinde jer er fra) af David Silva i Man C . Nogenlunde samme type som Wirtz, og som havde stor succes.
Jamen når vi nu er i gang med afsløringerne, så kunne jeg godt tænke mig en venstre wing, som er i stand til at gå begge veje rundt om backen, og lægge klinisk skarpe indlæg ligesom Steve Heighway :D
Vi SMADRER det PIShold !

Besvar