Indgangsbøn:
Så sker det: PL pokalen for Liverpools mesterskab skal overrækkes til Virgil Van Dijk, og pudsigt nok er der forinden opvarmning til pokaloverrækkelsen, idet det er lykkedes at mage kampprogrammet, så året MESTERHOLD og årets POKALVINDER mødes i den sidste runde. Så vi får en forsmag på august måneds FA Commonity Shield, som jeg tror jeg ikke er alene om stadig at kalde: Charity Shield. Så det er 2 hold, hvor champagnepropperne har sprunget for nylig. Det kan gå to veje. Det kan blive en ren dødssejler fodboldmæssigt, da al motivation stort set er væk, eller det kan blive et festfyrværkeri, da spillerne ikke er under nogen former for pres. Men det vi alle venter på er, at se PL-trofæet blive overrakt til VVD på et fyldt Anfield, i skarp kontrast til den tomme kulisse sidste gang, da Jordan Hernderson fik overrakt PL trofæet. Uanset, at kampen førtst er stort set irrelevant, så bliver det et MUST SEE øjeblik for alle os Liverpool fans i hele Verden.
Indbyrdes statistik PL:

Sejre til LFC i tæt på 2/3 af alle kampe1
Sidste 5 indbyrdes opgør i PL:

Sidste møde på Anfield var en etape i Klopps afdansningsbal, hvor motivationen gradvist sev ud af truppen, og det resulterede i en uinspireret forestilling fra LFC's side af, hvor Palace sneg sig til første sejr på Anfield i PL regi, som det kan se i denne video:

Heller ikke her er der den store optimisme at hente, i retning af at få en fodboldmæssig oplevelse.
Statistik for PL sæsonen indtil nu:

Liverpool:
Hvordan stiller vi så op til opvarmningen til Pokaloverrækkelsen? Tjah, hvis Slot fortsætter med at tage det som en pre-preseason kamp, så tror jeg det bliver noget i denne reting: