Mysjkin skrev: ↑mandag, 14. apr, 2025 00:49
Jeg kan ikke helt greje hvorfor bundniveauet er så lavt. Vi spiller både planløst, langsomt og skødesløst og med et ukoordineret, halvhjertet pres på modstanderen. Man skulle tro at spillerne har fået besked på at "få ro på", hvilket de så hver især tolker forskelligt fx ved ikke at kaste sig ind i nærkampe, ved at droppe de højintensive løb, eller undlade at bevæge sig uden bold. Hvis man skal spille med mindre intensitet end modstanderen og slippe afsted med det, så fordrer det at spillerne er uhyre boldsikre og skarpe i pasningsspillet. Det er slet ikke der vi er med det nuværende hold.
Jeg sad med en fornemmelse af, at holdet er ramt af "selvfedme", sådan lidt;
"Lex & Klatten: Jeg er for kendt til det her sted"-agtigt.
Følelsen bliver så kun forstærket, når man ser anføreren igen-igen i denne kamp gå halvhjertet ind i flere nærkampe, med usædvanlige boldtab til følge og flere situationer med fejlplacering. Jeg er på kanten til at benævne det "hollænder-arrogance". Udfordringen er i hvert fald helt tydeligt noget mentalt, hvilket jeg konkluderer grundet holdets pludselige forvandling efter dagens Gøg & Gokke aka Robertson & VVD situation, hvor de I fælleskab kludrede klatten i kassen. Pludselig var der energi, vilje og gejst til at presse som sindsyge, hvilket så førte til en genoplivende VVD scoring.
Denne selvfedme så vi også en del gange under Klopp, når holdet skulle møde en modstander et stykke under LFCs niveau. Jeg kan ikke lade være med at tænke på den mere "energi-besparende" spillestil, som Slot har indført. Den er i sig selv yderst fornuftig, for havde det ikke været for den, var holdet sandsynligvis brændt ud noget tidligere i sæsonen. Men nu er det som om, at det har taget overhånd, og spillerne tænker: Vi skal vinde, men vi skal ikke bruge flere kræfter end højest nødvendigt, og det resulterer så i overraskelser, når modstanderen modsat skuer 10% mere op for løb-vilje-gejst og duellerer LFC ud ad banen.
Nu gik det godt mod Hammers, og TAK for det. Men hvis der er en smule om det, som jeg beskriver ovenfor, så er de to næste kampe kæmpe bananskræller, som holdet i den grad risikerer at glide rundt i og nosse det hele op.
......og jeg, der ellers plejer at være så optimistisk.......!?