Da jeg endnu var på det, der dengang hed Twitter, fulgte jeg netop den gruppe, der kaldte sig NUFC fans against sportswashing og de blev fuldstændig svinet til af andre NUFC fans på de sociale medier. De havde også tendens til at møde op i byen og protestere med bannere mod det tyranniske ejerskab, hvortil de blev mødt af lige så meget fjendtlighed, især fra yngre selvoptagede fans og typer som hende Felicity sidst i artiklen.
Der var også modstandere af Hitler, det gør det ikke nødvendigvis bedre, når disse desværre er en minoritet. Newcastle er en skamplet for fodbolden og deres fans er de værste.
Jeg har stor respekt for alle fodboldfans, der er imod sportswashing, især NUFC fans against sportswashing, jeg har ingen respekt for Newcastle, dets fans, stab, spillere og ork af en træner.
Din artikel viser det jo også glimrende, de går kun op i trofæer og derudefter kaster de om sig med whataboutism. Som jeg sagde og holder fast ved, et hul i jorden fyldt med underfrankerede mennesker, der er glade for at slås - Salman har bombet tusinder af uskyldige små børn i Yemen. Jeg kan ikke få det til at give mening, at en ligegyldig ting som fodbold vægter højere end menneskeliv.
I det store billede er fodbold en leg med 22 voksne mænd, der jagter en bold med det formål at få den ned i et net. Der bør vi simpelthen være mere civiliserede og empatiske, at vi kan adskille underholdning fra grusomheder og tage det eneste rigtige humane standpunkt, men det synes at være et stadigt stigende problem hos ultra tribaliserede fodboldfans - Fuck Newcastle, fuck Man City, fuck PSG og fuck Liverpool, hvis det utænkelige skulle ske, at vi sælger os selv til djævlen.