Brentford FC - LFC >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
1
3%
66 - Trent Alexander-Arnold
3
10%
5 - Ibrahima Konaté
1
3%
4 – Virgil Van Dijk
2
6%
21 - Kostas Tsimikas ud i 65. min
1
3%
38 - Ryan Gravenberch
5
16%
10 – Mac Allister ud i 80. min.
0
Ingen stemmer
8 – Dominik Szoboszlai ud i 80. min.
4
13%
11 - Mohamed Salah
0
Ingen stemmer
7 - Luis Diaz ud i 65. min
0
Ingen stemmer
18 – Cody Gakpo ud i 86. min
0
Ingen stemmer
9 - Darwin Nunez ind i 65. min.
10
32%
26 – Andy Robertson ind i 65. min.
1
3%
19 - Harvey Elliott ind i 80. min.
1
3%
17 - Curtis Jones ind i 80. min
1
3%
14 - Federico Chiesa ind i 86. min
1
3%

Afgivne stemmer: 31

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Brentford FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » torsdag, 16. jan, 2025 04:35

Billede

Indgangsbøn:
Der er lagt op til endnu en kamp på det yderste af stolesædet. I modsætning til den ensidige kamp i tirsdags, i hvert fald for 2. halvlegs vedkommende (1. halvleg var bare røvsyg fodbold fra begge hold!),The Bee's er noget mere ambitiøse frem ad banen, end Forest's Mourinho 2.0 bold. Eller er Forests spillestil i realiteten Brian Clough 2.0? Et super kompakt forsvar, og når bolden erobres, høvles den langt frem til John Robertson og Gary Birtles (i gamle dage) elller Hudson-Odoi/Elanga og Chris Woods? Nå - nok om Forest, som vi heldigvis ikke kommer til at møde mere i år, med mindre vi trækker dem i 5. runde i FA Cup'en.

Men Brentords spilletstil ligger - i modsætning til Forests anti-fodbold - noget bedre til LFC, eftersom deres ambitioner frem ad banen giver åbninger bagud, som giver mulighed for Gakpo-Diaz-Jota-Salah, afhængig af hvilke 3 af de 4 der starter. Ja, Nunez er i mine øjne helt ude af ligningen om startpladser, og mon ikke den konsekvente hollænder med ansvaret er nået til samme konklusion for længst? Vi skal dog passe meget på Brentfords angreb, som har to farlige angribere i Mbeumo og Wissa som ligger hhv. nr. 4 og nr. 7 på topscorerlisten med respektivt 13 og 11 kasser i PL i denne sæson. Eneste anden klub med 2 spillere i Top 10 på topscorerlisten er Chelsea med Cole Palmer og N. Jackson på hhv 4. og 9. pladsen respektiv 14 og 9 kasser. The Bee's har en stærk dansk kerne startende på managerbænken, hvor Thomas Frank får fantastisk meget ud af små midler. Det kan ikke vare længe før han er ansvarlig på en langt større adresse. Kunne det være han snart flytter fra Vestlondon til Nordlondon, når Levy's tålmodighed med Ange Postecoglou snart slipper op? Mikkel Damsgaard skal også nævnes, og han er i den grad ved at få gang i karrieren igen, og han ligger nu på 4. pladsen på PL's liste over assists, med foreløbig 7 i denne sæson. Christian Nørgaard fortjener i den grad også at blive nævnt for hans gode arbejde arbejde på brentfords midtbane, og som anfører og indpisker for holdet. Senest shinede han med det udlignende mål hjemme mod Man C, da Brentford kom tilbage og fik uafgjort, efter at have været bagud med 2-0. Så der venter os en modstander, der både vil fremad banen, kan score mål og spille godt fodbold, har fighting spirit, og som i det hele taget virker "likeable" som klub. Det skal dog ikke forhindre mit sædvanlige ønske om, at vi SMADRER det PIShold!

Indbyrdes statistik:
Billede
Kæmpe overtag til LFC, med sejre i 71% af kampene, og indtil nu kun een sejr i alt til The Bee's.
.

5 sidste indbyrdes opgør i PL
Billede
.

LFC vandt ubesværet i Arne Slots første rigtige kamp på Anfield (2. kamp i sæsonen). Højdepunkter fra den kamp på Anfield i august kan ses her:
.

For 2 år siden gik det dog knap så godt på Gtech Community Stadium, på en kold januaraften hvor LFC havde kæmpe problmer med Brentfords indlæg fra hjørnespark og åbent spil, som det kan ses her i video, fra den ene gang Brenford vandt over LFC i PL:
..

Formbarometer i PL:
Billede
Vi kan vist alle blive enige om, at LFC's formbarometer trænger til at få lidt mere grønt i stedet for den der kedelige grå.
.

Statistik for indeværende sæson i PL:
Billede
.
Brentford scorer mål nok til at kunne ligge højere i tabellen end den nuværende plads som nr. 11. De har scoret 40 mål indtil nu, hvilket er på niveau med Arsenal på 2. pladsen og newcastle på 4. pladsen, ja faktisk 10 mål bedre end Forest på 3. pladsen. Men der går alt for mange mål ind på dem. 37 indtil nu i denne sæson, hvilket er på niveau med Wolves og ipswich, som ligger hhv. lige over og lige under nedrykningsstregen.

Liverpool:
Der skal stilles med stærkeste hold lørdag, da 3 point her er langt vigtigere end kampen på tirsdag i Champions League på Anfield mod Lille. I skrivende stund har Slot godt nok ikke holdt sin pressekonference, men der er ingen rapporter om nye skader. Det eneste er, at Diaz ikke var med på billeder fra opvarmningen til torsdagens træning, men det vides ikke om han stødte til træningen, efter pressen var smidt ud af Kirkby anlægget.

På Mål: Alisson. Ja, der nævnes i flere indlæg, at han måske er dykket lidt i form, men som andre påpeger har forsvaret heller ikke set ligeså solidt ud som tidligere. I mine øjne er Alisson også bedre end Kelleher, selvom vi gerne vil snakke Caoimhin op.

Forsvar: Igen er det på back-pladserne at tvivlen kommer. Med de huller i bagrummet hos Brentford, som der må forventes, mener jeg vi stille med Flødefoden aka TAA på HB. Det kan borge for, at Salah kan få en pind eller to til at forsvare sin førsteplads på topscorerlisten. På venstre så Robertson igen slidt ud imod Forest, og Tsimikas lavede assist på sin første berøring. Det er et svært 50/50 valg. Jeg tror dog Tsimikas bliver foretrukket. I centerforsvaret bliver det VVD og Konaté, hvor sidstnævnte godt hurtigst muligt må genfinde det niveau han havde før sin skade.

Midtbanen giver sig selv: Gravenberch - Mac Allister - Szoboszlai

Angrebet: Salah starter altid, så det gør han også lørdag. Jota er sgu også svær at holde på bænken, efter at holdet angrebsmæssigt så helt anderledes ud efter hans dynamiske indhop i tirsdags. Så skal der vælges mellem Gakpo og Diaz, og det er igen et fifty-fifty valg. Jeg tror dog at Diaz får chancen fra start, med mindre han altså har en lllle skade (ikke med til opvarmning før træning), men så bliver det bare helt uproblematisk Gakpo i stedet for.

Så...here goes:
Billede

Det hold burde være stærkt nok til at rejse hjem fra Vestlondon med 3 point - ikk?

EDIT Lørdag morgen: Da Jota åbenbart igen-igen-igen er skadet, er han erstattet med Diaz i forventet startopstilling.
NB: Det er kun grafikken jeg har ændret, ikke argumentationen for forventet start-11'er.
Vi SMADRER det PIShold !

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Brentford FC - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 16. jan, 2025 07:40

Meget vigtig kamp. En kamp som skal vindes. Alt andet end en sejr, vil jeg betegne som en gedigen fiasko.

Fowler89
Alder: 35

Indlæg af Fowler89 » torsdag, 16. jan, 2025 08:09

Hr. Drejer skrev:Meget vigtig kamp. En kamp som skal vindes. Alt andet end en sejr, vil jeg betegne som en gedigen fiasko.
Hvis de spiller som mod Nottingham i anden halvleg er det en sejr.

Sent from my iPhone using Tapatalk

AJJ

Indlæg af AJJ » torsdag, 16. jan, 2025 09:15

Vi kan jo i hvert fald starte med ikke at komme bagud...
Og det kommer vi, hvis vi starter som i tirsdags, for Brentford kommer buldrende fra start med fysik og mange i boksen.

Muligt at vi er dygtige til at komme tilbage, men vil næsten tro, at statistikken viser, at der er større sandsynlighed for at vinde for at vinde, hvis man kommer foran.

Det bliver helt anderledes end mod Nottingham.

Det gælder så også mulighederne for at skabe chancer.

Måske vi har en lille fordel af, at det er Brentfords 3. kamp på en uge, hvor begge de foregående har været hårde kampe (mens vi havde en kamp i sunday league tempo i lørdags med reserverne).

Det er de ikke så vant til som os.

Arsenal skal nok sanke point til omkring 80 i stil med da Leicester vandt.

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » torsdag, 16. jan, 2025 16:46

Har Ali en lille krise?, læste lige at han har indkasseret 9 mål på de sidste 15 skud indenfor rammen, eller er det bare tilfældigheder.
YNWA

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » torsdag, 16. jan, 2025 17:17

Mit håb til kampen bare vind er ligeglad med hvordan, vi skal ikke åbne døren mere op nu!

Desuden håber han spiller Jota på top, synes ikke det fungere med Diaz igen mod Nottingham, der er ikke plads til hans driblinger derinde, det samme så vi mod United, han kom kun frem til to afslutninger samlet i de kampe, lad Gakpo og Diaz spille på kanten. Jota kom frem til 4 afslutninger på en halv time.
YNWA

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » torsdag, 16. jan, 2025 17:47

Redtothebone skrev:
torsdag, 16. jan, 2025 17:17
Mit håb til kampen bare vind er ligeglad med hvordan, vi skal ikke åbne døren mere op nu!

Desuden håber han spiller Jota på top, synes ikke det fungere med Diaz igen mod Nottingham, der er ikke plads til hans driblinger derinde, det samme så vi mod United, han kom kun frem til to afslutninger samlet i de kampe, lad Gakpo og Diaz spille på kanten. Jota kom frem til 4 afslutninger på en halv time.
De sidste 20 minutter var Forest altså også rendt ned til sokkeholderne, samt at LFC begyndte at flytte bolden væsentligt hurtigere, og mere konstant hurtigt, så de 10 i forsvaret ikke fik tid til at få luften igen.
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » torsdag, 16. jan, 2025 18:18

Cynwal skrev:
torsdag, 16. jan, 2025 17:47
Redtothebone skrev:
torsdag, 16. jan, 2025 17:17

De sidste 20 minutter var Forest altså også rendt ned til sokkeholderne, samt at LFC begyndte at flytte bolden væsentligt hurtigere, og mere konstant hurtigt, så de 10 i forsvaret ikke fik tid til at få luften igen.
Det er rigtig men i de fire kamp mod stærke defensive hold City, United, Fulham og Nottingham, der er han samlet kun kommet frem til 3 afslutninger. Forventer ikke Brentford er helt så defensive, men synes vi står bedre med en spiller der er mere vant til at spille i de små rum i feltet. Det kunne også være Chiesa snart skal have minutter til slut kampene, så modstanderen hele tide skal forholde sig til noget nyt.
YNWA

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 16. jan, 2025 18:20

Redtothebone skrev:
torsdag, 16. jan, 2025 16:46
Har Ali en lille krise?, læste lige at han har indkasseret 9 mål på de sidste 15 skud indenfor rammen, eller er det bare tilfældigheder.
Krise og krise. Men han har i hvert fald ikke det samme høje niveau som han havde for et par sæsoner siden.

Brugeravatar
RedRedRed
Alder: 36

Indlæg af RedRedRed » torsdag, 16. jan, 2025 20:54

Hr. Drejer skrev:
torsdag, 16. jan, 2025 18:20
Redtothebone skrev:
torsdag, 16. jan, 2025 16:46
Krise og krise. Men han har i hvert fald ikke det samme høje niveau som han havde for et par sæsoner siden.
Og i samme periode som Alissons "krise", er vores forsvar også faldet gevaldigt i niveau. Delvist pga. skader.
Vi har lukket væsentligt flere chancer igennem efter Konates skade, end vi gjorde hele sæsonen op til.
En målmand er sjældent meget bedre end det forsvar han har foran sig.
Læg dertil at Alisson selv kom tilbage fra en længere skadesperiode, lige som forsvaret faldt i niveau.

Lad os få Konate op i gear igen, så skal Alison nok finde klassen frem også.

mortenbak

Indlæg af mortenbak » fredag, 17. jan, 2025 08:04

Ellers har vi jo Kelleher

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tom_Jorsal
Alder: 36

Indlæg af Tom_Jorsal » fredag, 17. jan, 2025 10:41

Jota tvivlsom. Godt nok ved at udvikle sig til en farce med ham.

Edit: En hurtig optælling på Transfermarkt viser, han har misset 93 kampe med skader, siden han kom til os. Vanvittigt http://www.transfermarkt.com/diogo-jota ... ler/340950

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » fredag, 17. jan, 2025 18:24

Tom_Jorsal skrev:
fredag, 17. jan, 2025 10:41

Edit: En hurtig optælling på Transfermarkt viser, han har misset 93 kampe med skader, siden han kom til os. Vanvittigt http://www.transfermarkt.com/diogo-jota ... ler/340950
Ja han er ikke til at stole på, tror han er fortid i Liverpool efter sommerferien
YNWA

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 17. jan, 2025 22:42

Redtothebone skrev:
fredag, 17. jan, 2025 18:24
Tom_Jorsal skrev:

Ja han er ikke til at stole på, tror han er fortid i Liverpool efter sommerferien
Jeg håber edderbankenme at Nunez ryger før Jota!

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » lørdag, 18. jan, 2025 00:17

Hr. Drejer skrev:
fredag, 17. jan, 2025 22:42
Redtothebone skrev:
fredag, 17. jan, 2025 18:24
Tom_Jorsal skrev:

Jeg håber edderbankenme at Nunez ryger før Jota!
Ja det er fair nok, jeg synes bare ikke man kan satse på nogen af dem som første valg.
YNWA

Besvar