Det sker først, når Van Djik og Konate starter inde, så er der en reel chance. IKKE med B kæden i backkæden… Vil aldrig ske 9/10 gange. Fint af Arne Slot, som piller Quansah ud efter flere fejl… Kæmpe cadeau !
Brighton & Hove Albion - LFC >> Kamptråden Carabao Cup
Re: Brighton & Hove Albion - LFC >> Kamptråden Carabao Cup
Det sker først, når Van Djik og Konate starter inde, så er der en reel chance. IKKE med B kæden i backkæden… Vil aldrig ske 9/10 gange. Fint af Arne Slot, som piller Quansah ud efter flere fejl… Kæmpe cadeau !
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
Dejligt at se Morton, Bradley og Nyoni på banen. Quansah er blottet for selvtillid. Videre.
Vildt at vi lukker 2 ind på så kort tid.
Tog hunden ud på aftentur, da jeg tænkte at den kamp var afgjort ved 2-0.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tog hunden ud på aftentur, da jeg tænkte at den kamp var afgjort ved 2-0.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Cynwal
- Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
- Alder: 61
...og så blev spillertruppen da lige £ 10 mill mere værd mindst i går aftes, med Vítězslav Jaroš præstation.
Han er jo nærmest en komplet, moderne målmand:
Caoimhin Kelleher står til £ 20, og efter præstationen igår står Jaroš da til £ 10-15 mill stykker, når/hvis "Car Salesmen of the Year" Micheal Edwards/Richard Hughes kommer til at sælge ham. ...og det gør de, for ham kan vi ikke beholde i ret lang tid, med tilfældige optrædender, når første- og andenvalg af keeper er ude.
Skal der endelig de helt kritiske briller på, så skulle han - ved Brightons første scoring - have slået bolden ud til siden, på hans udmærkede redning sekundet før scoringen. Men afslutningen - den første - kom så forholdsvis hurtigt, at han skal være tilgivet, og kameravinklen fra bag målet viste, at han faktisk var tæt på at redde afslutningen, da Adingra fulgte op på returen.
Han er jo nærmest en komplet, moderne målmand:
- God med fødderne, og kan sparke imponerende langt med rimelig præcision
- Reaktionsstærk, hvilket specielt blev vist, da der bliver headet mod han løberetning, mod den stolpe han kommer fra, men han får drejet kroppen i luften, og skubbet bolden forbi stolpen
- Ser ud til at gribe og holde de fleste bolde sikkert
- Dækkede fremragende af, i en 1:1, nærmest Alisson style
- Blander sig gerne ude i feltet, bedst vist, da han fra stregen springer ud i feltet, og verfer et farligt indlæg væk
Caoimhin Kelleher står til £ 20, og efter præstationen igår står Jaroš da til £ 10-15 mill stykker, når/hvis "Car Salesmen of the Year" Micheal Edwards/Richard Hughes kommer til at sælge ham. ...og det gør de, for ham kan vi ikke beholde i ret lang tid, med tilfældige optrædender, når første- og andenvalg af keeper er ude.
Skal der endelig de helt kritiske briller på, så skulle han - ved Brightons første scoring - have slået bolden ud til siden, på hans udmærkede redning sekundet før scoringen. Men afslutningen - den første - kom så forholdsvis hurtigt, at han skal være tilgivet, og kameravinklen fra bag målet viste, at han faktisk var tæt på at redde afslutningen, da Adingra fulgte op på returen.
Vi SMADRER det PIShold !
- Cynwal
- Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
- Alder: 61
Slot postmatch presser:
Vi SMADRER det PIShold !
Da Jaros laver sin største redning i kampen, er det utroligt tæt på at Quansah får foden på efter riposten fra opstanderen, og så havde der været et selvmål. En helt igennem uheldig aften kunne have været meget værre 
Bliver svært at komme op på hesten igen, efter at have efterfulgt udskiftningen i årets første kamp med denne her. Men han var så god sidste sæson, at han stadig er fremtidens mand for mig…

Bliver svært at komme op på hesten igen, efter at have efterfulgt udskiftningen i årets første kamp med denne her. Men han var så god sidste sæson, at han stadig er fremtidens mand for mig…
- JudgeArdaStudge
Fra Mignolet, Adrian og Karius til
Alisson
Kelleher
Jaros
Mamardashvili
Det er jo decideret vanvid. Fremragende præstation af Jaros igen og hold op, hvor er han god med fødderne også. Sikke en kølighed og evne til at time og temperere bolden helt perfekt uanset om han spiller den kort eller slår den lang. Sådan Jaros! Og hvilken redning på et Brighton hovedstod, sikke nogle reflekser.
Quansah, den er sgu synd for den unge knejt. Brightons andet mål, hvor han retter den af, det kan ske, men han ser uheldig ud på deres første mål og man forstår godt, at Slot ikke tør tage nogle chancer i tilfælde af, at Quansah er rystet og blottet for selvtillid. Fodbold kan være lidt utaknemmeligt. Nu må han bare op på hesten igen og kæmpe sig stille tilbage.
Jaros havde uden tvivl fortjent clean sheet, men han er prisgivet ved begge Brightons scoringer.
Og hvor er det i øvrigt befriende, at man kan nyde alle situationer og scoringer til fulde, uden VAR. Rigtig fin dommerpræstation. Måske lidt hårdt at give Konaté gult kort, men han stjal ingen trælse overskrifter. Så godkendt dommerarbejde.
Alisson
Kelleher
Jaros
Mamardashvili
Det er jo decideret vanvid. Fremragende præstation af Jaros igen og hold op, hvor er han god med fødderne også. Sikke en kølighed og evne til at time og temperere bolden helt perfekt uanset om han spiller den kort eller slår den lang. Sådan Jaros! Og hvilken redning på et Brighton hovedstod, sikke nogle reflekser.
Quansah, den er sgu synd for den unge knejt. Brightons andet mål, hvor han retter den af, det kan ske, men han ser uheldig ud på deres første mål og man forstår godt, at Slot ikke tør tage nogle chancer i tilfælde af, at Quansah er rystet og blottet for selvtillid. Fodbold kan være lidt utaknemmeligt. Nu må han bare op på hesten igen og kæmpe sig stille tilbage.
Jaros havde uden tvivl fortjent clean sheet, men han er prisgivet ved begge Brightons scoringer.
Og hvor er det i øvrigt befriende, at man kan nyde alle situationer og scoringer til fulde, uden VAR. Rigtig fin dommerpræstation. Måske lidt hårdt at give Konaté gult kort, men han stjal ingen trælse overskrifter. Så godkendt dommerarbejde.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp
-
- Alder: 37
Jeg tror bestemt også på Quansah. Han var suveræn i sidste sæson, og slog Konate af, og holdt niveau længe. At Konate så har været en af PL's bedste midterforsvarere indtil videre i denne sæson, er bare uheldigt for Quansah. Håber, han får et indhop i de kommende PL-kampe, hvis vi har en solid føring.
- JudgeArdaStudge
Og så smerter det mig en smule at skrive, men nu er det tredje kamp i streg, hvor Robbo tager sig lidt for uheldigt ud. Det er Robbo, der sover og ophæver offsiden på Brightons første chance i kampen, som Jaros heldigvis flot redder og det er også Robbo, der bliver overløbet af Lamptey, der slår indlægget på det hovedstød, hvor Jaros må hive en refleksredning frem. Robbo ser lidt rusten ud, især mand mod mand. Offensivt synes jeg egentlig, at han gør det godt og kunne også med lidt held have scoret, men defensivt skal han stramme op, for det er endt i store chancer eller decideret mål til modstanderne og det skal det ikke.
Senest rettet af JudgeArdaStudge torsdag, 31. okt, 2024 16:04, rettet i alt 1 gang.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp
Jeg må indrømme, at jeg synes Robbo har haft markant dalende niveau i snart 2,5 år. Jeg synes virkelig ikke han var den samme spiller som tidligere gennem det meste af 22/23 sæsonen. Hans offensive output var stadig OK, men jeg synes rent spillemæssigt at det var markant. Defensivt var han faktisk rigtig skidt, men det blev overset lidt i takt med at Trents defensive problemer blev udstillet. Selvfølgelig også fordi både Henderson og Fabinho lignede spillere som var færdige og dermed ikke gav backsne samme støtte fra midten.
Han spillede sig lidt om i slutningen af 22/23 og var bedre i 23/24, sammen med resten af holdet, selvom han jo missede store dele af sæsonen. Det blev dog aldrig prangende og jeg synes han i bedste fald var relativt middelmådig. Jeg synes ikke længere at han er den klart bedste VB i Premier League og slet ikke på verdensplan længere.
Egentlig synes jeg faktisk, at hans niveau er så alvorligt at vi bør overveje om en reel konkurrent/erstatning kan vente til næste sommer. Hverken Robbo eller Tsimikas har mesterskabsniveau hvis det er det der er målet. Robbo blev revet rundt mod både Arsenal og Chelsea, selvom han spillede sig ind i begge kampe. Nogenlunde forståeligt med Saka, men så er Madueke altså heller ikke bedre og han blev trods alt flået ud mod Arsenal og det var ikke et sekund for tidligt, tvært i mod.
Han spillede sig lidt om i slutningen af 22/23 og var bedre i 23/24, sammen med resten af holdet, selvom han jo missede store dele af sæsonen. Det blev dog aldrig prangende og jeg synes han i bedste fald var relativt middelmådig. Jeg synes ikke længere at han er den klart bedste VB i Premier League og slet ikke på verdensplan længere.
Egentlig synes jeg faktisk, at hans niveau er så alvorligt at vi bør overveje om en reel konkurrent/erstatning kan vente til næste sommer. Hverken Robbo eller Tsimikas har mesterskabsniveau hvis det er det der er målet. Robbo blev revet rundt mod både Arsenal og Chelsea, selvom han spillede sig ind i begge kampe. Nogenlunde forståeligt med Saka, men så er Madueke altså heller ikke bedre og han blev trods alt flået ud mod Arsenal og det var ikke et sekund for tidligt, tvært i mod.
Imod moderne fodbold.
Tsimikas kommer i hvert fald til at starte inde i morgen. Det er jeg helt sikker på.
På sin vis er han nok også en back-type, der passer bedre til Slots stil (?). Mere 'spillende' end Robbo, der mere er en klassisk back, der bomber op ad linjen.
Ikke at Tsimikas har fast start 11'er potentiale, så helt sikkert en position, der snart skal fornyes på. Men det er jo ikke den eneste...
På sin vis er han nok også en back-type, der passer bedre til Slots stil (?). Mere 'spillende' end Robbo, der mere er en klassisk back, der bomber op ad linjen.
Ikke at Tsimikas har fast start 11'er potentiale, så helt sikkert en position, der snart skal fornyes på. Men det er jo ikke den eneste...
Man tænker på efterhånden på startfirsernes "Farvel og to backs". Måske er det kun Cynwal, der som jeg er i stand til at værdsætte denne aldersberberigede kommentar
. Alvorligt talt har vi to backpositioner, der minder om Bambi på glat is i synkronsdans. Arnold (hans "flødefod" gælder også hans defensive arbejde; han laver offensivt lækre ting, men jeg er OK, hvor upoulært det måtte være mht., han er "homegrown, osv. ryger til fascistklubben, og Robertson er ved at gå endda bag om denne dans, og han ligner trist nok en kommende squadspiller. Vi har snakket om behovet for en venstreorienteret hb i længere tid, men nu synes behovet for en ditto back (up?) på at være mindst lige så aktuelt. Desværre har alting sin tid; jeg holder meget af skotten. og grækeren er offensivt fremragende - det er bare for hans vedkommende ikke helt nok. Det er måske lidt rigeligt at håbe på, men julemanden må godt kigge forbi på et forsinket besøg i januar, hvis vi skal være med i år. og SMADRE DE PISHOLD!