LFC - Bologna FC Champions League >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
1
3%
66 - Trent Alexander-Arnold ud i 85. min.
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté
0
Ingen stemmer
4 – Virgil Van Dijk
9
31%
26 – Andy Robertson ud i 71. min
0
Ingen stemmer
10 – Mac Allister
0
Ingen stemmer
38 - Ryan Gravenberch
9
31%
8 – Dominik Szoboszlai ud i 85. min.
5
17%
11 - Mohamed Salah
5
17%
9 - Darwin Nunez ud i 61. min.
0
Ingen stemmer
7 - Luis Diaz ud i 71. min.
0
Ingen stemmer
20 - Diogo Jota ind i 61. min.
0
Ingen stemmer
18 – Cody Gakpo ind i 71. min
0
Ingen stemmer
21 - Kostas Tsimikas ind i 71. min
0
Ingen stemmer
84 – Conor Bradley ind i 85. min.
0
Ingen stemmer
17 - Curtis Jones ind i 85. min
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 29

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

LFC - Bologna FC Champions League >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » søndag, 29. sep, 2024 22:09

Billede

Dommer: Ikke oplyst endnu VAR: Ikke oplyst endnu

Indgangsbøn:
I sidste uges midtugekamp viste truppen, at dem fra 2. geled er til at stole på. Som Premier League har udviklet sig, hvor mange klubber ser ud til at ville blande sig i toppen/subtoppen, og hvor snyderne fra Manchester både har problemer uden for banen og på skadesfronten, så må og skal fokus være: PL-Kampene. Der venter en tur til Selhurst Park på lørdag i den tidlige, første kamp, hvor der skal 3 livsvigtige point med hjem til Merseyside, og med risiko for at lyde arrogant, men forhåbentlig uden at nemesis rammer, så bør Bologna være lettere at slå end West Ham var sidste onsdag

Indbyrdes statistik:
Der er ikke meget at vise, for det er absolut første gang, at de to klubber skal mødes. Så lidt synd/ægerligt, det er i det nye pengemaskine-setup, hvor man kun mødes een gang i den indledende League, som IKKE må kaldes SUPER.

Foreløbige kampe:
Bologna spillede uafgjort 0-0 ude mod Shaktar Donetsk i deres første kamp, hvor Shaktar brændte et straffe, men Bologna var tættest på at vinde.
Bologna FC 1909
Vi skal tilbage til sæsonen 1964-65 for at finde sidste gang Bologna var med i Champions League, eller rettere Mesterholdenes turnering. For den gang var det jo udelukkende den nationale mester fra hvert land der deltog i turneringen. Bologna trak Anderlecht og vandt 2-1 i Bologna, men tabte 1-0 i Bruxelles, så de røg ud på udebanemål.
En dansk krølle på dette er, at det ene af Bolognas mål blev scoret af Harald Nielsen, også kaldet "Guld Harald". Han var 1960'ernes store danske fodboldspiller, og han mdvirkede sågar også i spillefilmen "Far til fire for fuld musik" hvor han mødte Rudi Hansen, som spillede hele Danmarks Mie (den ene af de 4 børn). Her har Harald og Rudi/Mie gang i mundtøjet:
Det var kærlighed ved første blik imellem de to, og 2 år efter filmen blev de gift, og levede sammen indtil Harald døde som 73 åring i 2015. Han døde for i øvrigt i Bologna. En by, som stadig forguder ham (ligesom Elkjær i Verona) fordi han i 1964 var med på holdet der vandt det indtil nu sidste italienske mesterskab, som Bologna har vundet.
Bologna kvalificerede sig på yderste mandat qua en femteplads i Serie A sidste sæson, og kom kun med fordi Italien lå øverst i ranglistepoint af de store lande, og dermed fik en femte deltager med. Sæsonen i år har ikke været nær så god for Bologna, der ligger på en øjeblikkelig 13. plads med 7 point for 6 kampe. Deres resultater indtil nu ser sådan ud:

Billede
Billede

Bologna var i seedningslag 4 (det laveste) og LFC skal også møde Girona fra dette lag.
Så jo mere jeg tænker over det - men jeg udsteder antijinx efter antijinx og fremsiger alle hybris-nemesis besværgelser - så er det et hold LFC skal kunne slå, selvom de største stjerner spares. Vi er jo ikke Manchester United, så det bør være muligt at finde 10 markspillere, som vil kæmpe for The Kop, Slot og Anfield.

Liverpool
Så hvordan stiller vi så op? Tjah - Slot har ikke holdt pressekonference endnu, men her er et friskt bud på en opstilling:

Kassen: Caoimhin Kelleher. Han skal også have lov at føle sig værdsat med en kamp under the floodlights og med Champions League hymne og det hele.

Forsvar: HB: Conor Bradley, selv om han ikke helt har ramt det forrygende niveau han overraskede os alle sammen med i sidste sæson. Men der er drive og mange kilometers løb i ham. VB går så til Kostas Tsimikas. I midterforsvaret skal Quansah have chancen for at spille sig tættere på holdet, og for at støtte ham i det, skal han have VVD ved siden af sig. Kaptajnen bør også spille, så UEFA ikke tror LFC ikke tager turneringen alvorligt.

Midtbanen: Wataru Endo gjorde det jo faktisk fornuftigt mod West Ham, i hvert fald hvis man læser statistikker som den endegyldige sandhed om en fodboldkamp. Jeg ser det lidt anderledes, og mener ikke han passer til Slot-bold, men denne her kamp kan han godt klare. Han får så selskbab af Curtis Jones, som også var udmærket mod Hammers. Foran dem får Szoboszlai så også en chance for at se, om han kan genfinde sin form og spillehumør. ...og Szobo: Prøv nu for Fanden at trykke af nogen gange udefra, med det fremragende spark du har!

Angrebet: Federico Chiesa skal lov at få chancen mod hans landsmænd, og også så han kan spille sig lidt i form. Sådan som Salahs kurve virker for nedadgående, kan vi få brug for en Chiesa på i topform, før end vi aner det. På venstre fløj skal Gakpo ud og rive Bolognas forsvar fra hinanden med hans dynamiske løb, og på toppen skal Darwin Nunez have endnu en chance for at finde sig selv.

Så mit bud ser sådan her ud: ...eller det vil sige Postimage virker ikke lige nu, så det bliver på gammeldags maner:

-------------Kelleher--------------
Bradley -- Quansah - VVD -- Tsimikas
----Szoboszlai -- Endo -- Jones-----
-Chiesa------Nunez-------Gakpo -

Er I med på den?
Vi SMADRER det PIShold !

grauballemanden
Geografisk sted: Odense
Alder: 55

Re: LFC - Bologna FC Champions League >> Kamptråden

Indlæg af grauballemanden » søndag, 29. sep, 2024 22:23

Jeg er spændt på hvad Slot vælger mht startopstilling. Fedt hvis der kan spares nogle kræfter til nogle af de sædvanlige startere. Men vi skal også passe på ikke sælge kampen, synes jeg. Glad for at det ikke er mit ansvar.
F****, sex og kærlighed er ligesom ufo'er. Der er mange der taler om det, men det findes ikke!

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » mandag, 30. sep, 2024 07:43

grauballemanden skrev:
søndag, 29. sep, 2024 22:23
Jeg er spændt på hvad Slot vælger mht startopstilling. Fedt hvis der kan spares nogle kræfter til nogle af de sædvanlige startere. Men vi skal også passe på ikke sælge kampen, synes jeg. Glad for at det ikke er mit ansvar.
Dejligt med tidligt feed back på et kampoplæg :D ..... og så når oplægget ikke engang er færdigt endnu.! tak for det, Grauballe.

I mit stille sind glæder jeg mig over, at vi har en trup som udstråler harmoni, fremfor at have et galehus som scum har. Jeg så et 43 minutter langt youtube indlæg fra Mark Goldbridge i en match-reaction (jeg vil IKKE linke til noget scum-pis i en Liverpool kamptråd), og hans holdning er, at der er en alt for stor "player-power" i klubben, som styrer hvad der sker, så uanset hvilken manager de får ind, så bliver det til lort over tid.

Jeg håber Slot finder en god løsning på at hvile vores 2 gulddrenge på midtbanen: Gravenberch og Mac Allister. De skal på max skånekost, da både vores forsvar og angreb er så afhængigt af, at de får tingene til at hænge sammen.
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
RedRedRed
Alder: 36

Indlæg af RedRedRed » mandag, 30. sep, 2024 07:55

Jeg kan ikke rigtigt gennemskue det nye format endnu. Åbner det op for bedre mulighed for bare lidt rotation i de "mindre" kampe, end det gamle format? Altså kan man gamble mere med pointene og stadig luske videre på en play-off plads, hvis satset skulle gå galt? :dontknow:

I det gamle format, spillede man vel nærmest stærkeste opstilling i CL, i hvert fald indtil avancement var sikret. Vel også hvis den hed Bologna i 2. runde.

Så det jeg er mest spændt på at se, er hvordan hele ligaspillet bliver grebet an. Går man all-in de første 5-6 kampe, for så at se hvor vi står inden de sidste par kampe. Eller betragter man det mere som en klassisk liga, hvor der må roteres efter behov og modstander.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » mandag, 30. sep, 2024 08:31

Bradley, Quansah, Curtis, Gakpo og Darwin skal starte.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » mandag, 30. sep, 2024 13:23

Emmy skrev:
mandag, 30. sep, 2024 08:31
....og Tsimikas vel sagtens også (..i mangel af en bedre gardering for Robertson) ....og så Chiesa. Der bør være nogle Bologna forsvarere, som får tynd mave, når de ser ham i start-11'er.
Vi SMADRER det PIShold !

grauballemanden
Geografisk sted: Odense
Alder: 55

Indlæg af grauballemanden » mandag, 30. sep, 2024 16:53

Cynwal skrev:
mandag, 30. sep, 2024 13:23
Emmy skrev:
mandag, 30. sep, 2024 08:31
....og Tsimikas vel sagtens også (..i mangel af en bedre gardering for Robertson) ....og så Chiesa. Der bør være nogle Bologna forsvarere, som får tynd mave, når de ser ham i start-11'er.
Der er godt nok mange ændringer til kamp 2 i champions league. Men det er gode spillere, det er fedt at vi har så meget kvalitet i truppen. Jeg er iøvrigt enig med dig Cynwal, vedrørende Ait-Nouri fra Wolves. Kunne godt se ham som Robbo's afløser. Det bliver spændende at se hvad han finder på Slot.
F****, sex og kærlighed er ligesom ufo'er. Der er mange der taler om det, men det findes ikke!

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 30. sep, 2024 16:54

RedRedRed skrev:
mandag, 30. sep, 2024 07:55
Jeg kan ikke rigtigt gennemskue det nye format endnu. Åbner det op for bedre mulighed for bare lidt rotation i de "mindre" kampe, end det gamle format? Altså kan man gamble mere med pointene og stadig luske videre på en play-off plads, hvis satset skulle gå galt? :dontknow:

I det gamle format, spillede man vel nærmest stærkeste opstilling i CL, i hvert fald indtil avancement var sikret. Vel også hvis den hed Bologna i 2. runde.

Så det jeg er mest spændt på at se, er hvordan hele ligaspillet bliver grebet an. Går man all-in de første 5-6 kampe, for så at se hvor vi står inden de sidste par kampe. Eller betragter man det mere som en klassisk liga, hvor der må roteres efter behov og modstander.
Det har jeg også studset over. Synes ikke, det nye system er blevet inkorpereret særlig godt på forhånd. Det føles lidt som om, at nu er det her bare og så skal fans selv forsøge at finde hoved og hale i det. Men min umiddelbare tanke var også, at man er skånet i den forstand, at man jo ikke nødvendigvis er ude, blot fordi man ikke ender blandt de første otte. Det gode ved det gamle system var, at man var ude, hvis man endte sidst i sin gruppe og dermed kunne man grine lidt ekstra af Man U.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Fowler89
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 35

Indlæg af Fowler89 » mandag, 30. sep, 2024 18:31

De første 8 hold (med flest point) går videre til knockout fasen som vi kender det fra det gamle CL. Holdene mellem 9-24 skal spille playoff for for at komme med til knockout fasen, dem som taber kommer så videre til Europa League. Holdene fra 24-36 er ude for good.

Det som ikke giver mening er at kampene som skal afvikles i januar som er playoff kampene. De hold vil få flere penge end dem som direkte kvalificerer sig, fordi som I ved får man en pose penge af at vinde eller spille uafgjort.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 30. sep, 2024 19:11

Fowler89 skrev:
mandag, 30. sep, 2024 18:31
De første 8 hold (med flest point) går videre til knockout fasen som vi kender det fra det gamle CL. Holdene mellem 9-24 skal spille playoff for for at komme med til knockout fasen, dem som taber kommer så videre til Europa League. Holdene fra 24-36 er ude for good.

Det som ikke giver mening er at kampene som skal afvikles i januar som er playoff kampene. De hold vil få flere penge end dem som direkte kvalificerer sig, fordi som I ved får man en pose penge af at vinde eller spille uafgjort.

Vil det sige, at der dermed kan være økonomisk interesse i bevidst ikke at slutte i top 8? Jeg gider simpelthen ikke selv forsøge at sætte mig ind i det, må jeg indrømme. For mig virker det nye format så lavpraktisk og pengegrisk, at det nærmest føles som blasfemi overfor et hæderkronet koncept, jeg har ekstremt, nærmest ulækkert meget, nostalgiske briller på overfor.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Fowler89
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 35

Indlæg af Fowler89 » mandag, 30. sep, 2024 20:25

JudgeArdaStudge skrev:
mandag, 30. sep, 2024 19:11
Fowler89 skrev:

Vil det sige, at der dermed kan være økonomisk interesse i bevidst ikke at slutte i top 8? Jeg gider simpelthen ikke selv forsøge at sætte mig ind i det, må jeg indrømme. For mig virker det nye format så lavpraktisk og pengegrisk, at det nærmest føles som blasfemi overfor et hæderkronet koncept, jeg har ekstremt, nærmest ulækkert meget, nostalgiske briller på overfor.
Ja, der vil være en økonomisk gevinst i det. Det er lidt ligesom Championship Playoffs. Jeg ved det også kun fordi jeg spiller Football Manager.

Men jeg har så ikke fattet hvad det der Nations League går ud på endnu.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » mandag, 30. sep, 2024 21:11

Så er der tilføjet lidt mere baggrund om Bologna, og mit bud på startopstilling til kamptrådsoplægget øverst.
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » mandag, 30. sep, 2024 21:17

Fowler89 skrev:
mandag, 30. sep, 2024 20:25
JudgeArdaStudge skrev:
mandag, 30. sep, 2024 19:11
Fowler89 skrev:

Ja, der vil være en økonomisk gevinst i det. Det er lidt ligesom Championship Playoffs. Jeg ved det også kun fordi jeg spiller Football Manager.

Men jeg har så ikke fattet hvad det der Nations League går ud på endnu.
Jeg er så ret sikker på, at de store klubber helst undgår 2 ekstra kampe, at hensyn til friske spillere. .....måske lige bortset fra kirkerotte-fattige Barcelona.
Vi SMADRER det PIShold !

AJJ

Indlæg af AJJ » mandag, 30. sep, 2024 22:56

Cynwal, vi skal spille mod et italiensk hold i CL.
Det er ikke Tranmere, der kommer på besøg i Liga Cuppen.
Jeg spår tæt på stærkeste opstilling. Men lad os se.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 01. okt, 2024 06:53

AJJ skrev:
mandag, 30. sep, 2024 22:56
Cynwal, vi skal spille mod et italiensk hold i CL.
Det er ikke Tranmere, der kommer på besøg i Liga Cuppen.
Jeg spår tæt på stærkeste opstilling. Men lad os se.
Jeg har skam også meget tvivl helt ned i mavesækken. Jeg vil bare hellere nøjes med uafgjort i Bologna og så 3 point på Selhurst Park på lørdag end omvendt. Vi stillede i stærkeste i lørdags mod wolves, og det så ikke prangende ud, hvorimod spillerne fra andet geled havde anderledes fart, vilje og motivation sidste onsdag mod Hammers. Jeg håber i det mindste, at det bliver midt imellem stærkeste opstilling, og så det jeg foreslår.
Vi SMADRER det PIShold !

Besvar