LFC - Arsenal FC - Kamptråden >> Preseason USA tour.

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Besvar
Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

LFC - Arsenal FC - Kamptråden >> Preseason USA tour.

Indlæg af Cynwal » onsdag, 31. jul, 2024 11:45

Billede

Hvornår: Torsdag den 1. august kl. 01:30 (CET = Dansk tid, natten mellem onsdag 31/7 og torsdag den 1/8)
Hvor: Lincoln Financial Field, Philadelphia, USA - Philadelphia Eagles hjemmebane i NFL (det der "fodbold" som mest er håndbold)
TV: Streaming via LFCTV GO (der kan oprettes gratis abonnement 1. måned - se Real Betis kamptråd)
Dommer og VAR: Keine Ahnung - kan ikke finde oplysninger, heller ikke om der er VAR,
BEMÆRK: Kampen er en del af 3-holds turnering kaldet: "Rivals in Red" bestående af LFC, gunners og scum. Er kampen uafgjort efter 90 + tillægstid, går man direkte til straffesparksafgørelse. Der forventes fuldt hus = 67.594 tilskuere!

Arsenal m.fl. og netspending (eller mangel på samme) i sommervinduet
Vi kan ligeså godt skride til det, mange har fokus på i øjeblikket: LFC's mangel på handling i det åbne sommertransfervindue. ....eller det er i hvert fald sådan, som det ser ud udefra, men man kan da håbe, at tilbagekomsten af Michael Edwards betyder, at der i højere grad arbejdes i det skjulte, uden at alt lækkes til pressen. For som flere har bemærket: LFC er nu den eneste PL klub, som ikke har været ude og handle nogen nye spillere.

Dette fremgår også af en samlet oversigt over PL klubbernes netspending i de sidste 4½ sæson, hvor dette sommervindue er den halve sæson:
Billede

Hvis det bliver lidt gnidret, eller I vil se de hold, der ikke er med på billedet, så tjek dette link:
https://www.transfermarkt.co.uk/premier ... bewerb/GB1

Bemærk, at netspend er angivet i Euro (€), men det er immervæk € 608,25 mill. svarende til £ 513,21 = over 4,5 MILLIARDER DANSKE KRONER, som Arsenal har spenderet i deres forsøg på at komme tilbage til toppen af engelsk fodbold.

Men hvordan kan det lade sig gøre i forhold til PSR (Profit & Sustainabillity Regulations) spørger man sig selv? Tjah, det lader til, at strategien for Stan Kroenke (ejer af gunners) er at køre lige til grænsen af PSR, og at de til denne sæson skulle have et "frirum" på £ 94 mill. grundet øgede indtægter fra bl.a. Champions League, men også nye sponsorer, som f.eks. navnerettighederne til deres træningsanlæg, som er solgt til en Dubai ejendomsmægler. Læs evt. mere her:
https://www.football.london/arsenal-fc/ ... r-29441512
Man kan så tro, at med frirum på £ 94 mill. og foreløbigt køb på £ 65 mill i form af venstrebakcen Riccardo Calafiori fra Bologna, så kan de stadig spendere £ 29 mill. i markedet, men så nemt er regnestykket vist ikke, når man også skal indkalkulere, at transfersummer må spredes ud over/amortiseres over 5 år.
Til sammenligning har LFC en netspend i samme periode på € 300 / £ 253 mill.

Det dækker imidlertid ikke over, at Pokalskabet i Mikael Artetas tid hos gunners, er GABENDE tomt, uden een eneste pokal. Så interessant hvor lange Stan Kroenke vil være tilfreds med "lige ved og næsten" uden een eneste pokal/titel at vise frem for hans kæmpe investering!

Blot til info, er en række af LFC's normale konkurrenter i toppen af PL også markeret ind.

Truppen til kampen:
Diogo Jota er stødt til truppen siden kampen mod Real betis, så nu ser mulighederne sådan her ud:
Billede

Bemærk at * betyder, at spilleren er tvivlsom (grundet lidt småskader) og at ** betyder skadet, og spiller med sikkerhed ikke. Så Curtis Jones og Robertson er med sikkerhed ikke med.

Så mit bud på en startopstilling er som følger:
Billede

Altså Jota ind fra start på toppen, så vi ikke igen skal spille med to roterende falske 9'ere/10'ere, og så håber jeg på at se det nye stjernefrø Nyoni fra start. Men det sker sikkert ikke, hvis Slot's udtalelser om skånekost til en ung krop står til troende, og så bliver det sikkert Elliot på midtbanen i stedet for, og så Ben Doak på fløjen i stedet for.

Men hvad siger I derude?
... eller er alle gået i koma over manglende transferaktivitet.......? ;)
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Cynwal

Re: LFC - Arsenal FC - Kamptråden >> Preseason USA tour.

Indlæg af Cynwal » torsdag, 01. aug, 2024 07:49

Da vækkeuret ringede 01:28 i nat, rullede jeg om på den anden side og sov videre. Men det lader ikke til, at jeg var den eneste. Men en OK 2-1 sejr over Arsenal, er da ikke at kimse ad. Der kan ses højdepunkter her:

https://hofoo22.fooroomtyv.com/embed/Lvyw135tfsRtO
Vi SMADRER det PIShold !

Tom_Jorsal
Alder: 37

Indlæg af Tom_Jorsal » torsdag, 01. aug, 2024 09:20

Det er sgu ikke helt dumt for Arne Slot med sådan et resultat. Ved godt, det bare er en træningskamp, men det giver alligevel lidt blod på tanden. Elliott med to klasse assists.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » torsdag, 01. aug, 2024 13:35

Tom_Jorsal skrev:
torsdag, 01. aug, 2024 09:20
Det er sgu ikke helt dumt for Arne Slot med sådan et resultat. Ved godt, det bare er en træningskamp, men det giver alligevel lidt blod på tanden. Elliott med to klasse assists.
Specielt den sidste assist er jo næsten helt Laudrup'sk.
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » fredag, 02. aug, 2024 00:58

Tom_Jorsal skrev:
Igen bider jeg mærke i den fight, fysik og energi, spillerne udviser. Man går jo med et stille håb om, at den nye træner, den nye tilgang til spillet og den nye fysiske stab kan være med til, at vi ser knap så mange skader i løbet af en sæson og at energiniveauet kan holdes oppe konstant. Peeters skulle jo være uhyre eftertragtet rundt i Europa, inden Slot tog ham med.

Derudover synes jeg virkelig, at de løber godt for hinanden og det viser også, hvor dygtige og kloge spillere de er, at de på den måde kan tilpasse sig til Slots tanker og idéer. I det hele taget kan jeg godt lide hans filosofi, det er underholdende fodbold, men det er også som en kobra, der pludselig slår til ud af det blå. De første 10 minutter var dog rodede med mange fejl i opspillet, men derudover var det bestemt godkendt. Synes ikke Arsenal havde meget at byde på.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

AJJ

Indlæg af AJJ » fredag, 02. aug, 2024 10:13

Cynwal skrev:
torsdag, 01. aug, 2024 13:35
Tom_Jorsal skrev:
Særligt Romarios mål må være et af de mest blærede og nonchalante i fodboldhistorien.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » lørdag, 03. aug, 2024 14:23

AJJ skrev:
fredag, 02. aug, 2024 10:13
Cynwal skrev:
torsdag, 01. aug, 2024 13:35
Tom_Jorsal skrev:
Særligt Romarios mål må være et af de mest blærede og nonchalante i fodboldhistorien.
...eller Ebbe Sands mod Nigeria, VM 1998
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 04. aug, 2024 03:31

Hvor er nattens kamptråd? Jaros nede i målet har hele pakken. Sikke nogle bolde han slår fremad. Vi har været Man U overlegne (igen).
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » søndag, 04. aug, 2024 08:26

JudgeArdaStudge skrev:
søndag, 04. aug, 2024 03:31
Hvor er nattens kamptråd? Jaros nede i målet har hele pakken. Sikke nogle bolde han slår fremad. Vi har været Man U overlegne (igen).
UPS - Jeg havde fået ind i hovedet, at det var natten mellem søndag og mandag de skulle spille, så da jeg står op her til morgen, ser jeg på min telefon, at LFC har vundet 3-0 over scum. Dejligt resultat, men pinligt at jeg har kikset kampen med 24 timer.

Sorry :oops:
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 04. aug, 2024 15:40

Cynwal skrev:
søndag, 04. aug, 2024 08:26
JudgeArdaStudge skrev:
søndag, 04. aug, 2024 03:31
UPS - Jeg havde fået ind i hovedet, at det var natten mellem søndag og mandag de skulle spille, så da jeg står op her til morgen, ser jeg på min telefon, at LFC har vundet 3-0 over scum. Dejligt resultat, men pinligt at jeg har kikset kampen med 24 timer.

Sorry :oops:
Skidt pyt. Det kan ske og du har jo ferie. ;) Det var nu heller ikke et surt opstød, jeg kunne blot ikke finde den og ville ikke risikere selv at have overset den og så smide mit indlæg ind i en anden tråd. Men ja, det er lidt forvirrende for os danskere, at der står d. 04, så skal vi huske på, at det jo er meget tidligt om morgenen sådan set.

Men det var en god kamp, du gik glip af, fordi du lige er 24 timer efter.

Besvar