Mål: Mignolet, Karius, Ward
CF: Matip, Lovren, Klavan, Gomez
HB: Clyne, Trent (Gomez)
VB: Moreno, Robertson (Milner)
DM: Henderson, Can
MM: Lallana, Gini, Ox, Milner, Grujic
OM: Coutinho, Woodburn
Kanter: Mané, Salah, Markovic (Cou, Ox)
AN: Firmino, Sturridge, Solanke, Origi, Ings
Personligt holder jeg på, at vi skal have en af vores 3 målmænd helt op i den øverste klasse eller meget tæt på. Får vi f.eks. VvD ind og lidt bedre styr på vores organisation ved omstillinger, dødbolde mv, så vil det givetvis også hjælpe vores målmand til at kunne udføre sit job endnu bedre.
Jeg nævnte så en VvD, og der er plads til en markant forbedring i midterforsvaret, så Klavan skubbes ned som nr. 5 eller sælges og helst VvD ind på holdet.
Keita er med stor sandsynlighed den spiller, som får puslespillet til at gå op for Klopp organisatorisk, men det ser så ud til at Can forlader os. Jeg har stor fidus til Grujic og Ox, men Milner synger nok på sidste eller næstsidste vers, og Lallana forfølges hver sæson af en del skader, og han kan nok kun spille et begrænset antal kampe som Sturridge.
Henderson, Keita, Ox, Gini, Milner, Grujic lyder ikke tosset, men det forudsætter, at Ox og Grujic lever op til de forventninger, Klopp må have til dem, og det har vi jo stadig til gode at se.
R_G_F har et oplagt bud på en midtbanetype, vi godt kunne bruge, men jeg ser ham så skulle erstatte Henderson, og det bliver måske også voldsomt, når vi sikkert mister Can, og så skal vi have Keita, Ox opg Grujic spillet ind ? Det er voldsomt mange ændringer på den centrale del af banen, tænker jeg...
På den offensive midt har vi Coutinho og ellers ingen som ham, men vi kan jo sagtens mønstre en stærk offensiv uden ham. Jeg ser et meget stort talent i Woodburn, som sikkert skal vokse ind i denne plads eller måske også på fløjen ? Coutinho må være den optimale læremester

Vi kan heller ikke klage over vores kanter, selvom jeg meget gerne bytter Markovic med Lemar

Angrebsmæssigt tror jeg, at vi har gjort et scoop i Solanke, og jeg håber virkeligt på, at Origi kommer hjem 25% skarpere ift at kreere egne, åbne chancer og simpelthen ift at få scoret nogle basser. Ellers kunne man måske overveje, om vi skulle bytte Sturridge, Origi og Ings for et lethal weapon derude, og så har vi naturligvis stadig Firmino og Solanke ?