Liverpools spillestil og taktiske koncept

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14397
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Emmy » fredag, 30. okt, 2015 10:57

Dels er hverken Lallana eller Milner, og vel egentlig også Coutinho, specielt hurtige og dels passer det ikke at Firmino ikke har fart i benene. Så jeg synes ikke argumentet holder.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Pakken
Indlæg: 243
Tilmeldt: søndag, 06. jan, 2013 18:46

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Pakken » fredag, 30. okt, 2015 16:19

Hr. Drejer skrev:Mølleren udtaler på den norske at Firmino skal spille centralt bag en angriber. Så langt er jeg enig. Hans argument er dog at Firmino mangler hurtighed, og både Lallana, Milner og Coutinho er hurtigere end ham. Hmmm, det har jeg ikke lagt mærke til. Hvad siger i?
Enig med Mølleren. En af de første ting, jeg bed mærke i omkring Firmino var hans (manglende) fart, og jeg vurderer også de tre andre til at være hurtigere på de første meter.

nrg
Indlæg: 4504
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:50
Geografisk sted: Egå
Alder: 56

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af nrg » fredag, 30. okt, 2015 17:30

Hr. Drejer skrev:Mølleren udtaler på den norske at Firmino skal spille centralt bag en angriber. Så langt er jeg enig. Hans argument er dog at Firmino mangler hurtighed, og både Lallana, Milner og Coutinho er hurtigere end ham. Hmmm, det har jeg ikke lagt mærke til. Hvad siger i?
Alle er hurtigere end Mølleren ;-)
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Niels K » mandag, 02. nov, 2015 18:41

Interessante stats ift Klopp's Gegenpressing, som ser ud til allerede at være delvist indspillet:

http://www.fourfourtwo.com/features/mic ... FYZlkZxU4A

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Niels K » mandag, 02. nov, 2015 18:52

Det var jo til at se, men vores 2 centrale forsvarere gjorde det aldeles fremragende mod chelsea.

Her uddybet og igen sat op imod Klopp's forventninger til en høj back linje mv.:

http://www.thisisanfield.com/2015/11/pl ... s-chelsea/?

bblauritzen
Indlæg: 1066
Tilmeldt: onsdag, 02. feb, 2011 11:25
Geografisk sted: Odder
Alder: 51

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af bblauritzen » mandag, 02. nov, 2015 19:24

Niels K skrev:Det var jo til at se, men vores 2 centrale forsvarere gjorde det aldeles fremragende mod chelsea.

Her uddybet og igen sat op imod Klopp's forventninger til en høj back linje mv.:

http://www.thisisanfield.com/2015/11/pl ... s-chelsea/?
Det bliver mere og mere uforståeligt hvorfor Rodgers vægtede Lovren så meget mere en Sakho.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Niels K » tirsdag, 03. nov, 2015 08:12

Mere om Gegenpressing ude vs. hjemme:

http://www.empireofthekop.com/2015/11/0 ... from-home/

Mon ikke vi finder en formel hjemme, når vi har både Big Ben og Studge til fuld rådighed, og når Firmino er helt oppe på beatet ? Lallana og Cou ser ud til at være, hvor de skal være.

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af AndreasN » tirsdag, 03. nov, 2015 14:01

Det ved jeg nu ikke mht. Lallana og Coutinho. Lallana synes jeg stadig mangler et slutprodukt. Han laver rigtig mange fine ting med bolden, men han får simpelthen for lidt ud af det, fordi han ikke har hovedet med - derfor ender det tit med mange forkerte beslutninger.

Coutinho spillede en okay kamp mod Chelsea, men selvom han laver to mål, så er det jo langt fra hans bedste kamp for os. Han spillede elendigt de første 46 minutter, og selvom han blev bedre i anden halvleg, så var han stadig ikke storspillende. Men bevares, hvis han kan spille middelmådigt og lave to mål hver gang, så skulle han da bare fortsætte med det!

Firmino ligner tilgengæld en spiller på vej frem, men som stadig skal spille kontinuerligt på sin bedste position før, vi får det bedste ud af ham. Det kommer han forhåbentligt til, hvis Benteke kan holde sig skadesfri.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Niels K » tirsdag, 03. nov, 2015 14:29

Naturligvis skal skal både Lallana og Cou ligge mere til deres spil og generelt hæve bundniveauet. Nu var det mere rettet mod vores spil på hjemmebane, når modstanderne står lavt, kompakt og velorganiseret, hvor vi har haft vores udfordringer med at skabe chancer, spille hurtigt nok mv., og der synes jeg, at Cou og Lallana har ting i deres spil, som kan afgøre kampe for os mod sådanne modstandere.

Redmaniac
Indlæg: 961
Tilmeldt: mandag, 23. jul, 2007 17:58
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Redmaniac » tirsdag, 03. nov, 2015 17:12

Jeg vil vove at påstå, at vi ikke får held til at inkludere Benteke, Firminho, Coutinho, og Sturridge i samme startopstilling. Det ville i mine øjne kræve en Sturridge på kanten, hvilket jeg slet, slet ikke ser hans løbevillighed værende god nok til, hvilket er en skam, da vi ellers ville kunne stille med en ret så kompentent 4-2-3-1 formation.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14397
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Emmy » tirsdag, 03. nov, 2015 19:10

Redmaniac skrev:Jeg vil vove at påstå, at vi ikke får held til at inkludere Benteke, Firminho, Coutinho, og Sturridge i samme startopstilling. Det ville i mine øjne kræve en Sturridge på kanten, hvilket jeg slet, slet ikke ser hans løbevillighed værende god nok til, hvilket er en skam, da vi ellers ville kunne stille med en ret så kompentent 4-2-3-1 formation.
Ikke nødvendigvis på samme tid nej. Men der burde være plads til alle fire i klubben. Hvis ikke så må glasben v 2.0 videre i teksten
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
ThunderZtorm
Indlæg: 3934
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:40
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 45
Kontakt:

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af ThunderZtorm » tirsdag, 03. nov, 2015 21:17

Redmaniac skrev:Jeg vil vove at påstå, at vi ikke får held til at inkludere Benteke, Firminho, Coutinho, og Sturridge i samme startopstilling. Det ville i mine øjne kræve en Sturridge på kanten, hvilket jeg slet, slet ikke ser hans løbevillighed værende god nok til, hvilket er en skam, da vi ellers ville kunne stille med en ret så kompentent 4-2-3-1 formation.

2 angribere, to centrale offensive midtbanefolk, begge med frihed til at udnytte kanterne. Bag dem to mere defensive midtbanefolk (hendo/lucas) der kan skubbe op når en af brasserne rykker ud på fløjen.

Det vil kræve en del af Moreno og Clyne, men det tror jeg så også de kan levere.

Redmaniac
Indlæg: 961
Tilmeldt: mandag, 23. jul, 2007 17:58
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Redmaniac » tirsdag, 03. nov, 2015 21:36

ThunderZtorm skrev:
Redmaniac skrev:Jeg vil vove at påstå, at vi ikke får held til at inkludere Benteke, Firminho, Coutinho, og Sturridge i samme startopstilling. Det ville i mine øjne kræve en Sturridge på kanten, hvilket jeg slet, slet ikke ser hans løbevillighed værende god nok til, hvilket er en skam, da vi ellers ville kunne stille med en ret så kompentent 4-2-3-1 formation.

2 angribere, to centrale offensive midtbanefolk, begge med frihed til at udnytte kanterne. Bag dem to mere defensive midtbanefolk (hendo/lucas) der kan skubbe op når en af brasserne rykker ud på fløjen.

Det vil kræve en del af Moreno og Clyne, men det tror jeg så også de kan levere.
På papiret ser det fint ud, jeg tror bare stadig, at man med Coutinho og Firmino centralt vil centralisere spillet for meget, når man samtidig har to angribere.

Sidst Sturridge spillede med en makker, så var det i form af Suarez, der var særdeles mobil og arbejdede som en besat. I et makkerskab mellem ham og Benteke, vil det sætte større krav til Sturridges formåen i presspillet, hvilket jeg som sagt har mine betænkeligheder ved.

Klopp udtalte også - jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke kan finde artiklen - at han ikke ville udelukke, at Benteke og Sturridge ville kunne fungere sammen som deciderede angribere, men det lød ikke overbevisende. Jeg tror i højere grad, at han ville kunne finde på at placere Sturridge som yderangriber i en 4-2-3-1, og så må vi se, hvordan Sturridge reagerer på dette, da han netop ikke ser sig selv i denne rolle jævnfør hans udtalelser om Chelsea tiden.

Læser man mellem linjerne i mine seneste indlæg, så får jeg en smule skjult beskrevet Sturridge som lidt af en diva, og det er egentligt lidt den opfattelse jeg har af ham, hvor meget jeg end holder af ham som spiller.

Jeg glæder mig vitterligt til, at ser hvordan hans samarbejde med Klopp kommer til at forløbe.

@ Emmy

Du har selvfølgelig ret i, at de fire nævnte spillere ikke nødvendigvis behøver at være på banen samtidig, og med Sturridges og Bentekes skadesfrekvenser i mente, så er det også usikkert hvor ofte vi har alle fire til rådighed samtidig.

Jeg tror dog helt sikkert, at de allesammen forventer at starte inde.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14397
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Emmy » tirsdag, 03. nov, 2015 21:43

Det vil være fint hvis de alle forventer at starte inde. Det vil skærpe konkurrencen og viljen til kamp så det er positivt. Men det vil nok ikke være tit de alle er spilleklar, slet ikke med Sturridge i ligningen
"We're not racist, we only hate the mancs"

mortenbak
Indlæg: 3117
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af mortenbak » tirsdag, 03. nov, 2015 23:11

Redmaniac skrev:

Læser man mellem linjerne i mine seneste indlæg, så får jeg en smule skjult beskrevet Sturridge som lidt af en diva, og det er egentligt lidt den opfattelse jeg har af ham, hvor meget jeg end holder af ham som spiller.

Jeg glæder mig vitterligt til, at ser hvordan hans samarbejde med Klopp kommer til at forløbe.
Jeg glæder mig også til at se den rolle Sturdge får under Klopp. Jeg ser ham også som lidt en diva..."lidt over de andre" - har ikke noget dokumentatation for denne påstand - blot en følelese, men jeg tror han er nødt til at indstille sig på at den ikke går mere. Slet ikke med hans skader in mente.

og mht hans skader... kan han så egentlig tillade sig at forvente en fast plads, når han i perioder er tilbage ? Kan han forvente at holdet bare skal omstilles til når han er tilbage i en igen kort periode... Jeg tror ikke Klopp ser sådan på det... på den lange bane...

Jeg synes det er svært med Sturdge... håber han kan at undgå skader, når han er tilbage... én skade mere af længerevarende karakter og så må det være slut. Ellers må han i "skånejob" og blive en supersub, der kommer ind, hvis vi behøver en kasse eller hvis de andre angribere skal spares den sidste halve time.

Jeg er virkelig ærgelig over at Ings også er skadet... jeg tror han vil shine under Klopp og modsat Sturdge så arbejder han for holdet hele tiden og jeg er ikke sekund i tvivl om at han vil spille hvor som helst Klopp beder ham om og give ALT han har i sig.

Besvar