9 - Christian Benteke

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af Bellamy_fever » søndag, 10. jan, 2016 18:04

Det er sku heller ikke nemt at være Benteke nogle gange.. han skal både bevæge sig i forhold til at de 3 10'ere dribler med bolden foran feltet, men samtidig bevæge sig i boksen i forhold til hvis de pludselig skulle få den tanke at gå mod baglinjen og ligger et indlæg, hvilket de stort set aldrig gør, og når de endelig gør er det alligevel med så ringe kvalitet at Mignolet kunne gøre det lige så godt.. Siger ikke Benteke er fejlfri, men jeg føler lidt at Benteke ikke er alene om sin manglende kvalitet, jeg syntes hele holdet inklusive Brendan Rodgers og som sådan også Klopp (en meget lille smule) står med lidt af ansvaret for det..

Benteke er ikke god til at være bevægelig og løbe meget, det er ihvertfald ikke hans spidskompetence, så prøver han at fokusere på dette og arbejde med det for at behage sin nye arbejdsgiver og tilpasse sig situationen og spillestilen (det er altså ikke noget man bare lige gør i løbet af 3 kampe - og han er jo også nødt til at sørge for at score mål samtidig så han kan ikke 100% give slip på den han kender - så er det jo også lige pludselig galt), og straks er kritikken at han ikke er tilstede inde i boksen når det kommer indlæg :dontknow:

Jeg tror ikke Benteke nogensinde vil blive en kæmpe succes for os, desværre.
Fordi VI ikke vil spille på en måde der supplere hans kvaliteter, ikke fordi han ikke vil eller ikke har kvalitet. Ihvertfald ikke alene - Jeg ved det ikke men en lille tanke kunne være at supplere ham med en Ings eller daniel Sturridge som så kan lave de der dybdeløb og arbejdsraseri, mens Benteke så kan være manden der knalder bolde ind.
- Jeg har bare en lille tvivl om samarbejdet med Sturridge/Benteke kan fungere optimalt. Sturridge laver trods alt heller ikke det vilde opbyggende arbejde og stort set intet defensivt (jeg har faktisk set Balotelli lave mere defensivt end Sturridge - Sturridge score bare mål, det gjorde Balitelli ikke) og Hvis Benteke heller ikke gør det, kan der hurtigt komme til at mangle et led mellem midtbane og angreb - bolden kommer simpelthen ikke frem.

Ings/Benteke kunne være løsningen, og så må Sturridge være ham vi bruger når han ikke er i stykker istedet for en af de andre alt efter modstander - så er vi heller ikke afhængig af at han ikke for skader, og har mulighed for at hvile ham godt og grundigt. Der er jo også OrigiBenteke samarbejdet der mpske kunne være løsningen, ved dog ikke hvor meget defensivt Origi laver, det har jeg egnetlig ikke lagt mærke til.

optimalt set så jeg gerne Lacazette eller Aubemeyanjngsjs (????) istedet for Benteke.. men nu har vi immervæk købt manden, så må vi få det bedste ud af ham.

summasummarum, jeg tror at nå vi spiller som vi gør, skal vi have en angrebs makker ind til Benteke før han kan fungere for os - vel og mærket en angrebsmakker der kan det Benteke ikke kan og er mere bevægelig, sådan at vi ikke kommer til at mangle en mand på midtbanen.. det fungerede i 13/14 med Suarez/Sturridge netop fordi Suarez var så bevægelig og deltog i det opbyggende spil.
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af Jesper » fredag, 22. jan, 2016 08:25

En lille bid fra en artikel i Echo:Andy Carroll, Mario Balotelli, Rickie Lambert and now Christian Benteke cost a combined total of £87.5m – and have contributed 15 goals in 104 appearances.

Hmmmm
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

bblauritzen
Indlæg: 1053
Tilmeldt: onsdag, 02. feb, 2011 11:25
Geografisk sted: Odder
Alder: 51

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af bblauritzen » fredag, 22. jan, 2016 09:14

Jesper skrev:En lille bid fra en artikel i Echo:Andy Carroll, Mario Balotelli, Rickie Lambert and now Christian Benteke cost a combined total of £87.5m – and have contributed 15 goals in 104 appearances.

Hmmmm
853 mill. kr. Det er helt uvirkeligt at så mange penge har givet så lidt.

Bruce
Indlæg: 193
Tilmeldt: onsdag, 29. dec, 2010 13:14
Alder: 49

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af Bruce » fredag, 22. jan, 2016 22:10

bblauritzen skrev:
Jesper skrev:En lille bid fra en artikel i Echo:Andy Carroll, Mario Balotelli, Rickie Lambert and now Christian Benteke cost a combined total of £87.5m – and have contributed 15 goals in 104 appearances.

Hmmmm
853 mill. kr. Det er helt uvirkeligt at så mange penge har givet så lidt.
jo jo, men vi har altså stadig to af spillerne på kontrakt, som har mulighed for at indbringe penge eller mål. Desuden gav det jo lidt skillinger at få solgt Carroll og Lambert.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af Sledgehammer » lørdag, 23. jan, 2016 12:16

bblauritzen skrev:
Jesper skrev:En lille bid fra en artikel i Echo:Andy Carroll, Mario Balotelli, Rickie Lambert and now Christian Benteke cost a combined total of £87.5m – and have contributed 15 goals in 104 appearances.

Hmmmm
853 mill. kr. Det er helt uvirkeligt at så mange penge har givet så lidt.
Jeg ved ikke hvad den gennemsnitlige hitrate er, når de store klubber henter angrebsprofiler. De her fire samt Borini, og så Sturrigde og Suarez, det giver en succesfrekvens på - afhængig af hvordan man efterhånden vurderer Sturridge - på halvanden til to ud af 7. Origi, Ings m.fl. vil det ikke være rimeligt at tage med i ligningen endnu.

Altså i bedste fald 2 af 7; som sagt ved jeg ikke hvor godt andre gør det, men umiddelbart er det i mine øjne langt fra godt nok. Vi synes at have en eller anden "evne" til at få spillere, der ellers har brilleret i andre klubber, til at floppe, og flaskehalsen må vel primært pege på scouting- og/eller indkøbsafdelingerne, der har svært ved at udpege og/eller lande spillere, der passer ind i klubben.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

nrg
Indlæg: 4504
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:50
Geografisk sted: Egå
Alder: 56

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af nrg » lørdag, 23. jan, 2016 12:51

Johnny Football skrev:
bblauritzen skrev:
Jesper skrev:En lille bid fra en artikel i Echo:Andy Carroll, Mario Balotelli, Rickie Lambert and now Christian Benteke cost a combined total of £87.5m – and have contributed 15 goals in 104 appearances.

Hmmmm
853 mill. kr. Det er helt uvirkeligt at så mange penge har givet så lidt.
Jeg ved ikke hvad den gennemsnitlige hitrate er, når de store klubber henter angrebsprofiler. De her fire samt Borini, og så Sturrigde og Suarez, det giver en succesfrekvens på - afhængig af hvordan man efterhånden vurderer Sturridge - på halvanden til to ud af 7. Origi, Ings m.fl. vil det ikke være rimeligt at tage med i ligningen endnu.

Altså i bedste fald 2 af 7; som sagt ved jeg ikke hvor godt andre gør det, men umiddelbart er det i mine øjne langt fra godt nok. Vi synes at have en eller anden "evne" til at få spillere, der ellers har brilleret i andre klubber, til at floppe, og flaskehalsen må vel primært pege på scouting- og/eller indkøbsafdelingerne, der har svært ved at udpege og/eller lande spillere, der passer ind i klubben.
Først og fremmest, mener jeg slet ikke at Rickie Lambert skal med i sammenligningen. Han kostede vel £ 2-3 mio og så accepterede han fra start rollen som 3-4 angriber. Han var aldrig tænkt, som en der skulle gøre en forskel.

Hvis man køber præmissen om, at de købte angribere har haft succes i de andre klubber, de har spillet i, men floppet i Liverpool, er det vel i højere grad den siddende manager, der ikke evner at flytte deres evner i på det eksisterende Liverpool mandskab.

For hvis vi ser lidt tilbage i tiden, et det store problem vel, at vi har givet skyhøje summer for spillere, vi i grunden ikke var helt klar over, om de kunne skabe succes i klubben.

Torres havde succes i Atletico Madrid og endnu mere succes hos os.
Voronin var af tvivlsom karakter, da vi hentede ham i Tyskland og det blev ikke bedre hos os
Carroll havde haft en til halvanden års succes i Newcastle, men havde ellers ikke vist noget som helst - heller ikke siden dengang.
Suarez havde succes i Ajak og endnu mere succes hos os
Sturridge var reservespiller i Chelsea, havde succes når han kom på banen, men også dengang havde han skader. Jeg har flere gange nævnt, at jeg ikke tror at Sturridge har psyken til at være stjernen på holdet. I Chelsea stod han i skyggen af mange stjerner og han kunne uden forventningspres komme ind og spille frit. Det har været det samme i Liverpool. Da Suarez var her, var der ingen problemer. Der kunne han gemme sig bag Suarez, som til gengæld fungerer bedst under pres.
Borini var en af de spillere, vi købte som en lotto kupon. En man håbede at kunne udvikle på, men som ikke lykkes.
Balotelli har i alle de klubber, han har været i, været et problembarn. Det var ikke anderledes i Liverpool. Ikke tvivler på hans talent i medgang. Han fungerer bare ikke i modgang.
Benteke synes jeg det er lidt for tidligt at bedømme og han har trods alt scoret mål, men han passer ikke ind i spilkonceptet. Han er ikke den der løber solen sort, så derfor kan det undre at Rodgers købte ham. Han skiller sig en lille smule ud, i forhold til de andre. Han havde dog succes i den klub, vi købte ham fra, uden at rigtig at have slået igennem hos os. Han har dog kun været her et halvt års tid og spiller som sagt i et system, der overhovedet ikke passer til ham.

Så hvad er pointen så? Jo, de angribere der har haft størst succes hos os, er Torres og Suarez, som også var stjerner og ledere på de hold, de kom fra. Ingen var i tvivl om, hvad vi fik og begge to blev endda bedre i tiden hos os. Deres opgave var ydermere at bygge på det, de i forvejen kunne, så de med det samme kunne udnytte deres spidskompetencer, da de ankom til os, i stedet for at skulle tilpasse sig et spillesystem, der lå langt fra deres evner.
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af Mads T. » lørdag, 23. jan, 2016 13:10

Det er efter min mening også alt for tidligt at dømme Benteke. Han har scoret ok med mål, og startede rigtig fint. Derudover havde han altså tre rigtig gode sæsoner for Villa, så vi har slet ikke set hans bedste for os endnu.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af Niels K » tirsdag, 26. jan, 2016 12:45


Redmaniac
Indlæg: 961
Tilmeldt: mandag, 23. jul, 2007 17:58
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af Redmaniac » fredag, 12. feb, 2016 12:50

"Yes, he misses a few, but he gets in the right place to miss them."

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af Bojangles » fredag, 12. feb, 2016 15:16

Redmaniac skrev:"Yes, he misses a few, but he gets in the right place to miss them."
Præcis - og det er første krav for en angriber. Du kan lave nok så mange fantastisk ting på banen, men er du angriber, så skal du også komme frem til chancerne. Næste krav er så at score på dem - men det vil aldrig ske, hvis ikke han kommer frem til chancerne. Og det kræver at han kan tilbyde sig på det rigtige sted på det rigtige tidspunkt.

Brugeravatar
ThunderZtorm
Indlæg: 3933
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:40
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 44
Kontakt:

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af ThunderZtorm » lørdag, 13. feb, 2016 01:11

Bojangles skrev:
Redmaniac skrev:"Yes, he misses a few, but he gets in the right place to miss them."
Præcis - og det er første krav for en angriber. Du kan lave nok så mange fantastisk ting på banen, men er du angriber, så skal du også komme frem til chancerne. Næste krav er så at score på dem - men det vil aldrig ske, hvis ikke han kommer frem til chancerne. Og det kræver at han kan tilbyde sig på det rigtige sted på det rigtige tidspunkt.
Præcis - og hvad kommer der til at ske med Benteke når der går en eller to af dem ind lige pludselig? Det er det jeg glæder mig til at se, for jeg håber virkelig på at han rammer en stime og knalder et par ind.

Og måske Sturridge og Coutinho tilbage er lige præcis hvad Benteke har brug for, for så er det lige pludselig ikke ham presset er på længere.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af Cynwal » onsdag, 23. mar, 2016 11:43

Er Benteke gået i gang med at sikre sig, at han bliver solgt til sommer?
http://www.voetbalnieuws.be/news/208256 ... _ook_bizar

EB har en artikel på dansk, som ser ud til at være nogenlunde korrekt refereret:
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... ig/6009194
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af Kelly » onsdag, 23. mar, 2016 11:48

Cynwal skrev:Er Benteke gået i gang med at sikre sig, at han bliver solgt til sommer?
http://www.voetbalnieuws.be/news/208256 ... _ook_bizar

EB har en artikel på dansk, som ser ud til at være nogenlunde korrekt refereret:
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... ig/6009194
Puha det virker ikke til der helt er styr på situationen omkring Benteke. Det bør afklares internt. Benteke kunne opnå mere respekt ved at lade støvlerne tale.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

jensemand
Indlæg: 1567
Tilmeldt: mandag, 05. dec, 2011 22:59
Geografisk sted: København S
Alder: 33

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af jensemand » onsdag, 23. mar, 2016 11:49

Det er nok i hvert fald ikke sådan man kommer i kridthuset ;) ærligt talt burde han stikke piben ind synes jeg. Ville kunne forstå det hvis han virkelig havde grebet chancen og spillet godt når han fik chancen men han har spillet ganske anonymt og brændt nogle kæmpe chancer og andre har simpelthen gjort det bedre så stop med at klynke Tekkers og tag skeen i den anden hånd !
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af Emmy » onsdag, 23. mar, 2016 11:50

Han behøver slet ikke gå til pressen for at snakke sig til et sommerskifte. Det kommer helt sikkert til at ske under alle omstændigheder. Og hvis han er uforstående overfor egen situation så kan han passende starte med at kigge indad og dernæst ned på fødderne.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Besvar