50 - Lazar Markovic

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 50 - Lazar Markovic

Indlæg af Jesper » torsdag, 11. jun, 2015 12:08

Surf skrev:
Jesper skrev:Og mange vurderede at Messi ikke var værd at satse på og sådan kan du blive ved.
Præcis. Hvorfor så underminere diskussion ved det alt-overskyggende argument: trænerne ser ham til daglig, så de ved nok bedre. Den form for logik ville jo underminere hele forums berettigelse hvis ført til ende (det ved jeg selvfølgelig godt, du ikke er ude på).

Jeg har da selv set dig kritisere masser af beslutninger fra staben og Rodgers. Så jeg forstår ikke dit patroniserende indlæg herover.
Fordi de selvsamme fans med meget få undtagelser støttede at vi var igang med at skille os af med Henderson, og derfor finder jeg det hyklerisk. Ikke en kommentar rettet mod mambo, men en generel kommentar. Messi eksemplet var for at tage et yderpunkt og vise det lidt groteske i de her sammenligninger
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: 50 - Lazar Markovic

Indlæg af Surf » torsdag, 11. jun, 2015 12:10

Jesper skrev:
Surf skrev:
Jesper skrev:Og mange vurderede at Messi ikke var værd at satse på og sådan kan du blive ved.
Præcis. Hvorfor så underminere diskussion ved det alt-overskyggende argument: trænerne ser ham til daglig, så de ved nok bedre. Den form for logik ville jo underminere hele forums berettigelse hvis ført til ende (det ved jeg selvfølgelig godt, du ikke er ude på).

Jeg har da selv set dig kritisere masser af beslutninger fra staben og Rodgers. Så jeg forstår ikke dit patroniserende indlæg herover.
Fordi de selvsamme fans med meget få undtagelser støttede at vi var igang med at skille os af med Henderson, og derfor finder jeg det hyklerisk. Ikke en kommentar rettet mod mambo, men en generel kommentar. Messi eksemplet var for at tage et yderpunkt og vise det lidt groteske i de her sammenligninger
Antaget at det er de samme: Fratager det dem deres ret til at indse, at de tog fejl, og derfor også deres ret til at være imod et salg af Markovic? Måske er de endda netop blevet klogere... Jeg kan ikke se det hykleriske.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 50 - Lazar Markovic

Indlæg af Jesper » torsdag, 11. jun, 2015 12:28

@surf. Folk må da mene hvad de vil og det er kun godt. Og derfor er det vel ligeledes på sin plads at kritisere indlæg (og få kritik ). Så kan egentlig ikke se hvad dit ærinde er.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: 50 - Lazar Markovic

Indlæg af Surf » torsdag, 11. jun, 2015 12:37

Mit ærinde er at forstå, hvorfor du har brug for at patronisere diskussionen her med følgende udsagn:
Jesper skrev:Jeg har ingen betænkeligheder ved at sende ham videre i systemet, hvis det er det man vurderer er det rigtige - her synes vi kan kloge os nok så meget som fans, men når de dagligt ser en spiller på træningsbanen, så ved Rodgers og co præcis hvilket materiale de har at gøre med, så jeg er sikker på at de fodboldfagligt laver den bedste vurdering.
.. der sådan set ligegyldiggør de fleste af de diskussioner vi i det hele taget har her på forum.

Hertil svarede du, at din hensigt var at udstille "hyklerne". Hvortil jeg svarer, at jeg ikke kan se det hykleriske. Men lad den nu bare ligge, det fører ingen vegne.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

mawope
Indlæg: 1203
Tilmeldt: lørdag, 08. jan, 2011 16:24

Re: 50 - Lazar Markovic

Indlæg af mawope » torsdag, 11. jun, 2015 12:44

Breaking news

Forum lukket pga. nyfunden, kollektiv autoritetstro
- Opgivende administrator udtaler: "Kun én person ved jo i virkeligheden en skid om noget."

Billede

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: 50 - Lazar Markovic

Indlæg af Surf » torsdag, 11. jun, 2015 12:48

:D
Hæ, ja den blev nok taget lidt for langt ud..

I øvrigt lækre photoshop-skills mawope. Eller er det måske paint, der er på spil her? ;)
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

mawope
Indlæg: 1203
Tilmeldt: lørdag, 08. jan, 2011 16:24

Re: 50 - Lazar Markovic

Indlæg af mawope » torsdag, 11. jun, 2015 12:53

Det var som om, Rodgers ansigt bare sagde klik!, da det blev lagt oven på. Tankevækkende ;-)

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: 50 - Lazar Markovic

Indlæg af RedRedRed » torsdag, 11. jun, 2015 12:54

Tænderne hvidere, håret mørkere.
BR er sgu ikke bleg for lidt forandring.

Han må snart have et nyt billede op på væggen derhjemme. :D

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 50 - Lazar Markovic

Indlæg af Jesper » torsdag, 11. jun, 2015 13:13

@ surf

Hyklere er også et stærkt ord. Min pointe var udelukkende den, at jeg lige på det her punkt ikke forstår, hvorfor man stiller spørgsmålstegn ved om Rodgers vurderer Markovics kvaliteter ordentligt, fordi jeg meget ofte synes at man kun tillægger kampindtrykket værdi.
Og så synes jeg det er lidt lavt at kritisere, at Rodgers laver denne vurdering med henvisning til Henderson, fordi han tog fejl dengang - men det gjorde fansene jo også (heri består hykleriet)! Altså hvorfor skulle vi så have ret denne her gang, den logik kan jeg ikke følge.

Nuvel, tilbage til emnet. Vil du så vurdere, at Rodgers tager fejl, hvis han skipper ham videre og i givet fald hvorfor? Andre må hjertens gerne blande sig i diskussionen:-)
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
jørgen lk
Indlæg: 2933
Tilmeldt: tirsdag, 05. jun, 2007 17:55
Geografisk sted: silkeborg

Re: 50 - Lazar Markovic

Indlæg af jørgen lk » torsdag, 11. jun, 2015 13:18

Og Rafa ville sælge Alonso...
Jeg er langt hen ad vejen enig med Jesper. Driblefærdighederne er det så som så med.
Specielt i starten af 14/15 sæsonen vidste Markovitch ikke om han skulle gå til højre eller venstre, hvilket ofte endte med at han løb direkte ind i modstanderen. Det er blevet noget bedre, men disse håbløse løb frem af banen irriterede mig ganske meget. Førstegangsberøringerne mangler stadig noget føler jeg.

Vurderet ud fra prisskiltet vil jeg mene at Markovitch i konkurrence med Lovren var den største skuffelse i sæsonen.
Lallana var ofte skadet, Balo var, muligvis, muligvis ikke, jævnligt syg (eller noget)...
Jack Nicholson - on how he knows women so well:
I think of a man. And then I take away reason and accountability.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 50 - Lazar Markovic

Indlæg af texy » torsdag, 11. jun, 2015 13:27

Mambo skrev:Det er da fuldstændigt absurd at dømme en så ung spiller ude efter bare ét år i et fremmed land. Jeg håber det er en and.
Vel reelt ikke mere absurd, end at beholde en spiller, hvis udvikling man ikke har tiltro til.

Alberto blev dømt ude på et år. Og i mine øjne med rette. Det samme med Borini, som man bare ikke har kunnet få solgt. Det samme med Aspas. Balotelli har mange (især mig) vel også dømt ude efter et år. Kunne komme med mange flere eksempler.

Der er også spillere, som har været et år om at finde et brugbart niveau hos os. Kuyt og Hendo er fine eksempler i min bog.

Vi kan kun vurdere spillerne på det de har vist indtil videre i deres karriere. Markovic havde tilsyneladende en fin sæson i Benfica. Til gengæld har han altså ikke været særligt god hos os. Vi har fået et godt indblik i, hvad han kan, og hvad han ikke kan. Jeg synes ikke, at der er nok til, at hans kvaliteter i de næste to sæsoner vil kunne hjælpe os i top 4 kampen. Og det er vel det, som vi skal bruge?

Jeg vurderer, at Ibe er bedre allerede nu og har mere potentiale på sigt også. Så i mine øjne giver det udmærket mening at skille sig af med et indkøb, der bare ikke er slået igennem. Især hvis Benfica virkelig gerne vil have ham tilbage. Og endnu mere især, hvis Benfica har en spiller, som vi hellere vil have fat i - eller hvis indtægterne fra et salg kan bruges til at købe en anden spiller, som vi tror vil bidrage mere i næste sæson.

Vi kan ikke holde på alle spillere, bare fordi de er unge og lovende. Der var da heller ikke megen opbakning til Carroll herinde, selvom han også var ung.

Absurd er i mine øjne at gøre noget, som ikke kan forsvares ud fra et sagligt grundlag. Et eksempel kunne være, at vi tillod Sterling at skifte klub gratis denne sommer. Det kan ikke være absurd at overveje at sælger en spiller, der ikke har slået til i sin første sæson, blot fordi der er en chance for at han måske slår igennem i næste sæson. Det (som transfers typisk er) er en kalkuleret chance, som man åbenbart muligvis er villig til at tage. Det er ikke absurd.
Kloppite

Brugeravatar
Mambo
Indlæg: 2589
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:41
Geografisk sted: København N
Alder: 34

Re: 50 - Lazar Markovic

Indlæg af Mambo » fredag, 12. jun, 2015 15:05

texy skrev:
Mambo skrev:Det er da fuldstændigt absurd at dømme en så ung spiller ude efter bare ét år i et fremmed land. Jeg håber det er en and.
Vel reelt ikke mere absurd, end at beholde en spiller, hvis udvikling man ikke har tiltro til.

Alberto blev dømt ude på et år. Og i mine øjne med rette. Det samme med Borini, som man bare ikke har kunnet få solgt. Det samme med Aspas. Balotelli har mange (især mig) vel også dømt ude efter et år. Kunne komme med mange flere eksempler.

Der er også spillere, som har været et år om at finde et brugbart niveau hos os. Kuyt og Hendo er fine eksempler i min bog.

Vi kan kun vurdere spillerne på det de har vist indtil videre i deres karriere. Markovic havde tilsyneladende en fin sæson i Benfica. Til gengæld har han altså ikke været særligt god hos os. Vi har fået et godt indblik i, hvad han kan, og hvad han ikke kan. Jeg synes ikke, at der er nok til, at hans kvaliteter i de næste to sæsoner vil kunne hjælpe os i top 4 kampen. Og det er vel det, som vi skal bruge?

Jeg vurderer, at Ibe er bedre allerede nu og har mere potentiale på sigt også. Så i mine øjne giver det udmærket mening at skille sig af med et indkøb, der bare ikke er slået igennem. Især hvis Benfica virkelig gerne vil have ham tilbage. Og endnu mere især, hvis Benfica har en spiller, som vi hellere vil have fat i - eller hvis indtægterne fra et salg kan bruges til at købe en anden spiller, som vi tror vil bidrage mere i næste sæson.

Vi kan ikke holde på alle spillere, bare fordi de er unge og lovende. Der var da heller ikke megen opbakning til Carroll herinde, selvom han også var ung.

Absurd er i mine øjne at gøre noget, som ikke kan forsvares ud fra et sagligt grundlag. Et eksempel kunne være, at vi tillod Sterling at skifte klub gratis denne sommer. Det kan ikke være absurd at overveje at sælger en spiller, der ikke har slået til i sin første sæson, blot fordi der er en chance for at han måske slår igennem i næste sæson. Det (som transfers typisk er) er en kalkuleret chance, som man åbenbart muligvis er villig til at tage. Det er ikke absurd.
Jeg vil stadigvæk mene, at det virker hovedløst at sælge en ung spiller, man for under et år siden fandt så meget potentiale i, at man var villig til at smide over 20 mio. pund efter. Vil dog lige indskyde, at jeg sagtens ville kunne se pointen i at leje ham ud.

Nej, Markovic er ikke slået igennem. Men han er heller ikke faldet igennem. I hvert fald ikke på banen. Markovic har leveret en masse jævne præstationer. Enkelte gange har han været en frisk pust, der har kunnet lægge pres på modstanderen som indskifter. Dog stadig med mangler. Og på den måde synes jeg at sammenligningen med Ibe er passende, for det samme er netop gældende med Ibe. Og jeg kan ikke se, at der ikke er plads til begge to, når de begge viser stort potentiale.

Markovic har både før og under sit ophold vist langt mere end Alberto. Aspas var vel 26 år da vi hentede ham, og var derfor en spiller der var købt til at kunne præstere fra dag et. Borini fik mere end et år. Balotelli var en spiller der var købt til at være en bærende kraft med det samme. Markovic må med sin alder og på sit udviklingstrin ses som en udviklingsspiller, som Rodgers har set et så stort potentiale i, at man var villig til at smide en stor sum efter ham. Det kan selvfølgelig også være, at han var købt til at være en stjerne med det samme. Men så mener jeg at man var helt gal i sin vurdering af Markovic, hvis det var på det grundlag man købte ham.

Man kan selvfølgelig altid smide "vi ved ikke hvad han viser på træningsbanen"-kortet. Det ved vi selvfølgelig ikke. Men vurderet ud fra Markovics præstationer på banen, så synes jeg han har vist potentiale. Men min tiltro til Rodgers spillervurdering er bare ikke specielt stor lige pt, og et Markovic-salg virker i mine øjne som et forhastet forsøg på at skrabe penge ind. Lidt som det mislykkedes forsøg på at sælge Henderson, hvor jeg slet ikke havde samme indtryk som Jesper af, at størstedelen af fansene støttede op.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 50 - Lazar Markovic

Indlæg af texy » fredag, 12. jun, 2015 16:05

@Mambo

Jeg kan godt følge din pointe om at have lidt tålmodighed i forhold til unge spillere. Markovic står heller ikke øverst på min liste over spillere, som vi skal have solgt.

Jeg kan bare ikke se det absurde eller hovedløse i et eventuelt salg. Så skal det da være, hvis vi sælge ham billigt og i øvrigt ikke geninvesterer pengene.

I mine øjne har vi så ufatteligt mange unge lovende talenter til de offensive pladser, at jeg godt kan leve med at sælge Markovic, hvis det så betyder, at vi kan få en mere moden og klar spiller til klubben. En spiller som ville have en chance for at trænge sig på i startopstillingen til gældende kampe i den kommende sæson, hvilket jeg ikke forestiller mig, at Markovic kan.

Udover de åbenlyse Sterling, Ibe, Coutinho og den lidt ældre Lallana, så har vi jo også nogle flere unge stjerneskud på vej, som også kan bruges på de offensive pladser. Her tænker jeg på Ojo, Wilson, Teixeira (selvom hans skade måske betyder enden på hans chancer i Liverpool), Sinclair og Origi. Om Markovic har mere eller mindre potentiale end de 9 er svært at vide efter denne ene sæson. Det er også svært at vide, om vi ødelægger udviklingen af et endnu større talent, end Markovic (måske Ibe, Ojo eller Wilson), hvis Markovic får de mindre vigtige kampe, hvor de andre talenter måske kunne høste erfaring. I mine øjne må vi bare indse, at vi kan ikke have alle verdens talenter rendende i truppen. Og selvom Markovic stadig er ung, så havde jeg forventet mere for £20m.

Derfor kan jeg godt leve med et salg. Men samtidig også fint leve med at vi beholder ham.
Kloppite

Aarde
Indlæg: 7229
Tilmeldt: lørdag, 26. jan, 2008 15:29
Geografisk sted: København Ø

Re: 50 - Lazar Markovic

Indlæg af Aarde » torsdag, 27. aug, 2015 23:19


Der er dog ikke nogen købsoption, og heldigvis giver han udtryk for, at lejemålet ikke nødvendigvis skal tolkes som et endegyldigt farvel.

@TonyBarretTimes - 1 minute ago
There's no option to buy. He'll be back at the end of the loan.

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: 50 - Lazar Markovic

Indlæg af Aggerdoo » torsdag, 27. aug, 2015 23:24

Aarde skrev:
Der er dog ikke nogen købsoption, og heldigvis giver han udtryk for, at lejemålet ikke nødvendigvis skal tolkes som et endegyldigt farvel.

@TonyBarretTimes - 1 minute ago
There's no option to buy. He'll be back at the end of the loan.
Sikke et kæmpe flop. Endnu et. Det er rystende.

Besvar