26 - Tiago Ilori

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 26 - Tiago Ilori

Indlæg af nikand » tirsdag, 08. sep, 2015 16:58

AJ skrev:Ved U21-EM var han da netop overbevisende? En midterforsvarer skal ikke springe i øjnene. Hvis man ikke lægger mærke til ham, så har han i hvert fald ikke begået åbenlyse fejl.
Tjah, vi ser lidt forskelligt på Ilori. Jeg mener godt at en spillende midterforsvarer kan glimte især til en u21 slutrunde. Bevares han spillede udemærket men ikke så iøjnefaldende at jeg tænkte han skal have et dusin kampe for LFC asap.
We need a new Fowler...

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: 26 - Tiago Ilori

Indlæg af Alonso » fredag, 11. sep, 2015 15:56

Det er vel efterhånden også lige meget. Han er jo væk. Men jeg er overbevist om, at han vil vise sig frem i Aston Villa og stå tilbage som en deres største profiler, når sæsonen er fløjtet af. Og til den tid kan man så håbe, at der er en sportslig ledelse i Liverpool, der kan overtale ham til at vende tilbage, selv om Aston Villa vil gøre aftalen permanent.

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 26 - Tiago Ilori

Indlæg af nikand » mandag, 14. sep, 2015 09:22

Alonso skrev:Det er vel efterhånden også lige meget. Han er jo væk. Men jeg er overbevist om, at han vil vise sig frem i Aston Villa og stå tilbage som en deres største profiler, når sæsonen er fløjtet af. Og til den tid kan man så håbe, at der er en sportslig ledelse i Liverpool, der kan overtale ham til at vende tilbage, selv om Aston Villa vil gøre aftalen permanent.
Tjah det vil tiden jo vise, hvem der har set rigtigt ift Ilori. Men jeg håber naturligvis på succes for ham og at jeg må indrømme at jeg tog fejl.
We need a new Fowler...

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 26 - Tiago Ilori

Indlæg af nikand » onsdag, 11. nov, 2015 16:09

Nu har Ilori været i Villa et par måneder og skal nu have en ny træner. Lad os håbe det er en der tror på ham og ser det samme som flere i tråden her gør. Ellers må det formegentlig betyde at Ilori har svært ved bide sig fast i PL.

Måske han kunne kæmpe med Kolo om at være 4 valg, nu hvor han alligevel er 6 valg i villa iflg Liverpool.no
We need a new Fowler...

Aarde
Indlæg: 7229
Tilmeldt: lørdag, 26. jan, 2008 15:29
Geografisk sted: København Ø

Re: 26 - Tiago Ilori

Indlæg af Aarde » onsdag, 11. nov, 2015 16:53

Problemet er, at vi på alle måder står i en loose/loose situation. Bider han sig fast og imponerer, har Villa mulighed for at købe ham, fordi vi troede så lidt på ham, at vi smed en købsoption ind i lejekontrakten. Formår han derimod ikke at spille sig på holdet, viser det desværre nok noget om, at han næppe kommer til at være Premier League klar lige foreløbig. Så uanset hvad, står vi formentlig skuffede tilbage i forhold til Ilori, når vi når næste sommer.

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: 26 - Tiago Ilori

Indlæg af RedRedRed » onsdag, 11. nov, 2015 17:16

Aarde skrev:Problemet er, at vi på alle måder står i en loose/loose situation. Bider han sig fast og imponerer, har Villa mulighed for at købe ham, fordi vi troede så lidt på ham, at vi smed en købsoption ind i lejekontrakten. Formår han derimod ikke at spille sig på holdet, viser det desværre nok noget om, at han næppe kommer til at være Premier League klar lige foreløbig. Så uanset hvad, står vi formentlig skuffede tilbage i forhold til Ilori, når vi når næste sommer.
Hvis han skulle imponere så meget, at vi selv får planer om at ville benytte ham, så er det jo bare klubben der skal overbevise ham om det så han selv afviser AV.

Men mon ikke lige de skal overleve i PrL, før det bliver aktuelt for dem at købe ham fri?

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 26 - Tiago Ilori

Indlæg af nikand » onsdag, 06. jan, 2016 10:32

Jeg læste et sted at Villa ønskede at afbryde udlejningen, og hvis det sker så har vi da en spiller til midtstopperpladserne, forudsat at Ilori ikke er skadet, hvilket han formegentlig er. Synes i hvert fald han har mange små skader.
We need a new Fowler...

Brugeravatar
DAGGER!
Indlæg: 3441
Tilmeldt: søndag, 01. aug, 2010 15:06
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: 26 - Tiago Ilori

Indlæg af DAGGER! » onsdag, 06. jan, 2016 16:49

nikand skrev:Jeg læste et sted at Villa ønskede at afbryde udlejningen, og hvis det sker så har vi da en spiller til midtstopperpladserne, forudsat at Ilori ikke er skadet, hvilket han formegentlig er. Synes i hvert fald han har mange små skader.
Ifølge Ilori kan han IKKE hentes før 31 maj 16 - Så tvivler på han lige kommer tilbage i denne her 15/16 sæson.

http://www.transfermarkt.com/tiago-ilor ... ler/177859

Og er han overhovedet GOD nok - til en top 10 klub når han ingengang kan komme på et Villa-hold, som ligger sidst. ? Det lyder mærkeligt i mit hoved (?) :shock:
You'r Never Walk Alone. ///

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: 26 - Tiago Ilori

Indlæg af RedRedRed » onsdag, 06. jan, 2016 18:18

DAGGER! skrev:
nikand skrev:Jeg læste et sted at Villa ønskede at afbryde udlejningen, og hvis det sker så har vi da en spiller til midtstopperpladserne, forudsat at Ilori ikke er skadet, hvilket han formegentlig er. Synes i hvert fald han har mange små skader.
Ifølge Ilori kan han IKKE hentes før 31 maj 16 - Så tvivler på han lige kommer tilbage i denne her 15/16 sæson.
http://www.transfermarkt.com/tiago-ilor ... ler/177859
Og er han overhovedet GOD nok - til en top 10 klub når han ingengang kan komme på et Villa-hold, som ligger sidst. ? Det lyder mærkeligt i mit hoved (?) :shock:
Har han sagt det?

Desuden kan han jo godt hvis Villa indvilliger i det, hvilket man godt kunne forestille sig da de jo ikke bruger ham.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 26 - Tiago Ilori

Indlæg af Emmy » onsdag, 06. jan, 2016 19:57

Hvis vi bliver enige med av om at han skal tilbage så kommer han selvfølgelig det.
Personligt så jeg hellere Lucas blive spillet ind på pladsen.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 26 - Tiago Ilori

Indlæg af AndreasN » onsdag, 06. jan, 2016 20:03

Jeg er altså også meget på linje med Emmy her. For stære helt ærlig, så mindes jeg kun at have set ham 2-3 gange - hvor han retfærdigvis også har gjort det fint. Jeg betvivler bare, at en mand, der ikke har været anden end 5-6 valg i PL kan være det, vi har brug for.

Især hvis det var Lucas' reelle niveau i midterforsvaret, vi så mod Stoke. ;-)
Liverpool Football Klopp

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 26 - Tiago Ilori

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 06. jan, 2016 22:25

Alonso skrev:Det er vel efterhånden også lige meget. Han er jo væk. Men jeg er overbevist om, at han vil vise sig frem i Aston Villa og stå tilbage som en deres største profiler, når sæsonen er fløjtet af. Og til den tid kan man så håbe, at der er en sportslig ledelse i Liverpool, der kan overtale ham til at vende tilbage, selv om Aston Villa vil gøre aftalen permanent.
Nej! 8-)

Nu har han spillet i Spanien, Frankrig og England uden større succes. Han skal videre.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Sivi
Indlæg: 1979
Tilmeldt: søndag, 27. apr, 2014 21:36
Geografisk sted: En by ved æ' Vesterhaw
Alder: 27

Re: 26 - Tiago Ilori

Indlæg af Sivi » onsdag, 06. jan, 2016 22:55

Hr. Drejer skrev:
Alonso skrev:Det er vel efterhånden også lige meget. Han er jo væk. Men jeg er overbevist om, at han vil vise sig frem i Aston Villa og stå tilbage som en deres største profiler, når sæsonen er fløjtet af. Og til den tid kan man så håbe, at der er en sportslig ledelse i Liverpool, der kan overtale ham til at vende tilbage, selv om Aston Villa vil gøre aftalen permanent.
Nej! 8-)

Nu har han spillet i Spanien, Frankrig og England uden større succes. Han skal videre.
Han har da ikke spillet i england endnu
Justice for the 96! <3

Aarde
Indlæg: 7229
Tilmeldt: lørdag, 26. jan, 2008 15:29
Geografisk sted: København Ø

Re: 26 - Tiago Ilori

Indlæg af Aarde » torsdag, 07. jan, 2016 01:19

Hr. Drejer skrev:
Alonso skrev:Det er vel efterhånden også lige meget. Han er jo væk. Men jeg er overbevist om, at han vil vise sig frem i Aston Villa og stå tilbage som en deres største profiler, når sæsonen er fløjtet af. Og til den tid kan man så håbe, at der er en sportslig ledelse i Liverpool, der kan overtale ham til at vende tilbage, selv om Aston Villa vil gøre aftalen permanent.
Nej! 8-)

Nu har han spillet i Spanien, Frankrig og England uden større succes. Han skal videre.
Han havde moderat succes i Spanien i en (især for en midterforsvarer) meget ung alder, hvor han som regel fik positiv feedback for de (godt nok kun 9) kampe, han spillede. Og han havde (stadig i en ganske ung alder) stor succes både i starten og slutningen af sit ophold i Frankrig, der desværre blev afbrudt af en skadespause og efterfølgende fitness-problemer midtvejs i sæsonen. Jeg husker især, at han fik enorme roser for en kamp mod PSG.

Så jeg er ret nysgerrig efter at vide, hvordan du definerer "større succes" for en ung, 20-21 årig midterforsvarer, når du så skråsikker konstaterer det, du gør?

At han efterfølgende ikke har haft succes på et radbrækket, håbløst og i det hele taget forfærdeligt Villa-hold, lægger jeg ærligt talt ikke det store i. Både Sherwood og Garde har gjort, som man ofte gør i paniske situationer, hvor man desperat har brug for noget stabilitet; de har spillet på rutinen. Micah Richards, Joleon Lescott og Ciaran Clark har tilsammen 36 kampe i benene. Okore har fået 4 kampe, siden han kom tilbage fra sin knæskade i september, men er siden røget ud af holdet igen i de seneste to kampe (dog angiveligt grundet en skade i én af dem).

Man kan selvfølgelig argumentere for, at når nu de tre har været så bundelendige, så havde Ilori vel "bare" skubbet sig foran i køen, hvis han var god nok. Men så simpelt er det selvsagt ikke. Især ikke, når vi snakker midterforsvarere, der som bekendt peaker senere og bliver udstillet mere, når holdets generelle organisation ikke spiller.

Jeg tvivler på, at en klub som Aston Villa er noget særlig givtigt og opløftende sted at spille lige nu - især for en ung, nytilkommen spiller, og endda en midterforsvarer, der i højere grad en de fleste er afhængig af en solid organisation og fælles aftaler, der fungerer og bliver overholdt. De forhold har mildt sagt ikke eksisteret i Villa i år. De første måneder af sæsonen blev håndteret af en af de største taktiske analfabeter, Premier League har set, og siden har al selvtillid tydeligvis været suget ud af holdet.

Hvor meget siger det, at en spiller som Ilori har haft svært ved at vokse i det miljø? Det siger måske noget om, at han ikke er moden nok til at trodse moral og atmosfære og blomstre, hvor alle andre visner, men hvor mange (igen: især midterforsvarere) er det i en alder af 22? Ganske få. Og det siger i hvert fald ikke noget om, hvad Ilori besidder af potentiale. Det bevidner det utal af spillere, der først er blomstret senere i deres karriere, om.

Lad os nu ikke forfalde til FM-talent-tankegangen og afskrive spillere som perspektivløse, hvis de ikke brager igennem fra slutningen af teenage-årene. Jeg er langt fra overbevist om, at Ilori bliver en succes for os - eller noget andet sted for den sags skyld. Men jeg skriver mig stadig bag øret, hvor vanvittig en atlet han er med sin abnorme fart, solide højde og overraskende gode kropsstyrke, og hvor elegant og teknisk velfunderet han ser ud til at være trods sine 190 centimeter.

Han har et råmateriale, der sagtens kan blive en forrygende midterforsvarer ud af, og et potentiale, jeg bestemt stadig anser som muligt at realisere - også selv om han som ung spiller ikke har kunne spille sig på holdet i det dysfunktionelle kaos, Aston Villa er pt.

Og for lige at minde om, hvor eksplosiv en udvikling, især unge spillere pludselig kan gennemgå: For et par år siden var en på overfladen superusexet og -ligegyldig Jon Flanagan så langt ude i kulden, at han var snublende tæt på at blive sendt gratis væk til en tilværelse i League Two. Så fik han grundet skadesproblemer en tilfældig chance mod Arsenal, og et halv år senere var han fast og kompetent mand på Premier Leagues mest velspillende hold, der tromlede sig ind i mesterskabskampen.

Med det siger jeg selvfølgelig ikke, at Ilori nødvendigvis kan gøre det samme. Men eksemplet siger alt andet lige noget om, hvor lidt indblik vi har i, hvad en given spiller reelt besidder af potentiale - og hvor hurtigt, det kan udløses under de rette forhold. Og jeg skal da være den første til at bræge op om, hvor spændende jeg synes det er, at han tilsyneladende kommer hjem og får en chance mere. Hvis meldingerne fra efterhånden ret mange (også relativt troværdige) journalister viser sig at holde stik, vel at mærke.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: 26 - Tiago Ilori

Indlæg af AJ » torsdag, 07. jan, 2016 12:54

@ Aarde

Jeg har ikke læst hele dit indlæg, da jeg egentlig er på arbejde. Men jeg skimmede noget af det. Du ser ud til at nuancere situationen omkring Ilori. Tak for det. At han ikke kan komme på et håbløst Aston Villa-hold er nemlig ikke - selvom det kan lyde paradoksalt - ensbetydende med, at han ikke er god nok.

Efter min mening er han stadig værd at prøve af som fx 4. valg. Det baserer jeg på hans tid i Granada, hvor han var fantastisk i 0-0-kampen mod Barcelona, samt på sommerens U21-EM.

Besvar