44 - Jordon Ibe

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 44 - Jordon Ibe

Indlæg af Niels K » torsdag, 14. maj, 2015 14:34

Cynwal skrev:Så skulle ny 5-årig være forhandlet på plads, med underskrivelse i næste uge, iflg. Echo:
http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... ol-9252599
Fedt, mon ikke Skrtel også snart er på plads ?

Jeg håber, Sterling skriver under, men jeg kan godt leve med 50 mio. £ for ham.

Brugeravatar
Jensen
Indlæg: 2534
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:59
Geografisk sted: Frankrig
Alder: 37

Re: 44 - Jordon Ibe

Indlæg af Jensen » fredag, 15. maj, 2015 11:04

Niels K skrev:
Cynwal skrev:Så skulle ny 5-årig være forhandlet på plads, med underskrivelse i næste uge, iflg. Echo:
http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... ol-9252599
Fedt, mon ikke Skrtel også snart er på plads ?

Jeg håber, Sterling skriver under, men jeg kan godt leve med 50 mio. £ for ham.

You and me both.


Når det er sagt, så er Sterling stadig ung og selvfølgelig kan han blive bedre.
Lad os gøre hvad vi kan for at holde på ham.

Så er det op til Brendan og resten af team'et at få ryddet op i holdet hen over sommeren.

Sterling Og Ibe på kanterne, burde kunne skabe problemer for vores modstandere, men vi mangler en spiller på toppen der sparker bolden i kassen, I stedet for over, eller i side-nettet.

Brugeravatar
Belloni
Indlæg: 3354
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:13
Geografisk sted: Sønderborg

Re: 44 - Jordon Ibe

Indlæg af Belloni » torsdag, 21. maj, 2015 18:53

Ibe har skrevet under på en ny kontrakt. Glædelig nyhed på sådan en dag hvor Ward har fyldt for meget

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 44 - Jordon Ibe

Indlæg af texy » torsdag, 11. jun, 2015 21:18

Ibe arbejder på at blive en bedre afslutter sammen med Inglethorpe og Dalglish i hans ferie. En antydning af, at han kan have en god forståelse for, at han har chancen for noget stort, hvis han er villig til at arbejde hårdt.

http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... er-9429627

Håber virkelig, at han tager yderligere et gigantisk skridt fremad i sin udvikling i den kommende sæson.
Kloppite

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: 44 - Jordon Ibe

Indlæg af Alonso » torsdag, 11. jun, 2015 21:38

Ibe har en unik kombination af fysik og hurtighed. Jeg er stadig usikker på, hvor godt han tænker fodbold. Men det fysiske råmateriale er utvivlsomt meget stort.

L4
Indlæg: 478
Tilmeldt: søndag, 06. maj, 2012 13:55

Re: 44 - Jordon Ibe

Indlæg af L4 » fredag, 12. jun, 2015 08:20

Alonso skrev:Ibe har en unik kombination af fysik og hurtighed. Jeg er stadig usikker på, hvor godt han tænker fodbold. Men det fysiske råmateriale er utvivlsomt meget stort.
Er bange for at de fleste backs er ved at have "læst" at Ibe er relativ ufarlig når han trækker ind i banen fra højre kanten. Kunne han som Sterling lære at gå begge veje omkring sin direkte modspiller ville han blive giftig på kanten. Han er ung og kan lære det.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 44 - Jordon Ibe

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 12. jun, 2015 08:31

Ibe har god fysik, men han kan ikke drible i små rum, som Sterling kan. Ibe drible engelsk, dvs. at han sparker bolden forbi modstanderen og løber om kap. Er enig med L4, at nu kender de ham, og så må se om han kan reproducere den form han viste i foråret.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 44 - Jordon Ibe

Indlæg af texy » fredag, 12. jun, 2015 09:16

L4 skrev:
Alonso skrev:Ibe har en unik kombination af fysik og hurtighed. Jeg er stadig usikker på, hvor godt han tænker fodbold. Men det fysiske råmateriale er utvivlsomt meget stort.
Er bange for at de fleste backs er ved at have "læst" at Ibe er relativ ufarlig når han trækker ind i banen fra højre kanten. Kunne han som Sterling lære at gå begge veje omkring sin direkte modspiller ville han blive giftig på kanten. Han er ung og kan lære det.
Er lidt enig.

Men sæt Ibe på venstrekanten, og så kan han pludselig finde ud af at gå begge veje. Og hans afslutninger bliver langt farligere i den side.

For mig skal han bruges i venstre side, eller centralt hvis man har ønske om at udvikle ham til at kunne spille flere pladser, som man gjorde med Sterling.
Kloppite

Brugeravatar
jørgen lk
Indlæg: 2933
Tilmeldt: tirsdag, 05. jun, 2007 17:55
Geografisk sted: silkeborg

Re: 44 - Jordon Ibe

Indlæg af jørgen lk » fredag, 12. jun, 2015 10:32

Alonso skrev:Ibe har en unik kombination af fysik og hurtighed. Jeg er stadig usikker på, hvor godt han tænker fodbold. Men det fysiske råmateriale er utvivlsomt meget stort.
Jordon Ibe beskrives således af Thierry Henri:
"It was an amazing performance, It wasn’t the step overs and nutmegs but he showed maturity in a game like that at an early age, it’s his maturity to understand the game."
http://www.empireofthekop.com/2015/02/2 ... ordon-ibe/
Jack Nicholson - on how he knows women so well:
I think of a man. And then I take away reason and accountability.

L4
Indlæg: 478
Tilmeldt: søndag, 06. maj, 2012 13:55

Re: 44 - Jordon Ibe

Indlæg af L4 » fredag, 12. jun, 2015 10:56

jørgen lk skrev:
Alonso skrev:Ibe har en unik kombination af fysik og hurtighed. Jeg er stadig usikker på, hvor godt han tænker fodbold. Men det fysiske råmateriale er utvivlsomt meget stort.
Jordon Ibe beskrives således af Thierry Henri:
"It was an amazing performance, It wasn’t the step overs and nutmegs but he showed maturity in a game like that at an early age, it’s his maturity to understand the game."
http://www.empireofthekop.com/2015/02/2 ... ordon-ibe/
Går udfra at det var en bedømmelse af en enkeltstående kamp tidligt efter hans tilbagevenden til LFC, og ikke en evaluering af den netop overstået sæson. Jeg synes at han startede godt og sluttede okay, bl.a. fordi han blev "læst" af modstanderen.

Brugeravatar
jørgen lk
Indlæg: 2933
Tilmeldt: tirsdag, 05. jun, 2007 17:55
Geografisk sted: silkeborg

Re: 44 - Jordon Ibe

Indlæg af jørgen lk » fredag, 12. jun, 2015 11:41

Ja, men forinden havde Ibe spillet et par kampe på næsten lignende niveua.
Jeg kan ikke forestille mig at Henry ville have givet citatet hvis han havde failet de forrige par kampe..'
"he worked hard for his team-mates and that’s how you gain the respect of team-mates. That is why he is playing for Liverpool.”

En vurdering skal starte et sted, om det er en, tre eller fra 12 kampe, 12 (eller 618 minutter) som Ibe spillede i sæsonen..

Det korte af det lange, jeg tror der er langt mere potentiale i Ibe end Markovitch.
Jack Nicholson - on how he knows women so well:
I think of a man. And then I take away reason and accountability.

L4
Indlæg: 478
Tilmeldt: søndag, 06. maj, 2012 13:55

Re: 44 - Jordon Ibe

Indlæg af L4 » fredag, 12. jun, 2015 13:55

jørgen lk skrev:Ja, men forinden havde Ibe spillet et par kampe på næsten lignende niveua.
Jeg kan ikke forestille mig at Henry ville have givet citatet hvis han havde failet de forrige par kampe
..'
"he worked hard for his team-mates and that’s how you gain the respect of team-mates. That is why he is playing for Liverpool.”

En vurdering skal starte et sted, om det er en, tre eller fra 12 kampe, 12 (eller 618 minutter) som Ibe spillede i sæsonen..

Det korte af det lange, jeg tror der er langt mere potentiale i Ibe end Markovitch.
Jeg kan forestille mig meget fra en tidliger fransk Arsenalspiller;-)

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: 44 - Jordon Ibe

Indlæg af Robbie_God_Fowler » torsdag, 17. sep, 2015 22:18

Nu kommer meget til at handle om Rodgers i disse dage, men jeg er stadigvæk forundret over, at Rodgers valgte at tillægge Ibe så stort et ansvar, som det har været tilfældet i sæsonstarten.

Det er efter min mening ret tydeligt, at Ibe slet ikke er klar til at påtage sig dette ansvar, dertil er han alt for ung og rå og har naturligt nok stadigvæk alt for mange mangler i sit spil. Ibe er et kæmpe talent og har nogle fantastiske forudsætninger, da han er hurtig og fysisk stærk. Samtidig har han en evne til at glide af på sin modstander, når det kører for ham, hvilket er en god evne at have for en dribler. Når dette er sagt, så mangler Ibe den fornødne spilintelligens. Han træffer simpelthen for mange forkerte beslutninger, hvilket ikke udelukkende kan tilskrives manglende selvtillid.

Jeg håber derfor, at Rodgers og trænerteamet tager Ibe lidt væk fra rampelyset, og fokuserer på den taktiske træning, så de stille og roligt kan få genopbygget ham. Helt konkret skal Ibe lære at holde farten, når han udfordrer sin direkte oppaser. Derudover behøver han slet ikke gå så tæt på sin mand, når han forsøger at udfordre, da det øger risikoen for at blive tacklet. Specielt ikke når han er så hurtig. Dette er ret basale taktiske elementer, som Ibe bør kunne tilegne sig.

Det er noget andet, når det kommer til Ibe's manglende taktiske forudseenhed og "blik for spillet". Ibe lider ofte af tunnelsyn, og får af den grund rodet sig ind i nogle blindgyder. Derudover læser han ikke de rum og muligheder der opstår under kampen, men står nærmest fastlimet ude på sidelinjen. I dagens kamp mod Bordeaux kan vi selvfølgelig ikke forvente, at han som wingback skal tage løbene i ryggen på 4 backkæden, da han ikke er instrueret til dette. Men det kan vi, når Ibe spiller positionen som yderangriber i 4-3-3 formationen, og her truer han heller ikke med mange løb i længderetningen af banen. Tilsvarende kan vi forvente, at Ibe tager løbene mod bagerste stolpe, når bolden smides ind fra modsatte side. Dette sker heller ikke, og jeg kan ikke tilskrive det andet end manglende spilforståelse. Disse mangler kan til dels læres med tiden, men ofte er den taktiske forudseenhed medfødt, hvorfor vi ser spillere med de rette fysiske og tekniske kvaliteter aldrig tager det sidste skridt. Babel og Townsend er et godt eksempel på sådanne spillere.

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: 44 - Jordon Ibe

Indlæg af mortenbak » torsdag, 17. sep, 2015 23:09

Robbie_God_Fowler skrev:Nu kommer meget til at handle om Rodgers i disse dage, men jeg er stadigvæk forundret over, at Rodgers valgte at tillægge Ibe så stort et ansvar, som det har været tilfældet i sæsonstarten.

Det er efter min mening ret tydeligt, at Ibe slet ikke er klar til at påtage sig dette ansvar, dertil er han alt for ung og rå og har naturligt nok stadigvæk alt for mange mangler i sit spil. Ibe er et kæmpe talent og har nogle fantastiske forudsætninger, da han er hurtig og fysisk stærk. Samtidig har han en evne til at glide af på sin modstander, når det kører for ham, hvilket er en god evne at have for en dribler. Når dette er sagt, så mangler Ibe den fornødne spilintelligens. Han træffer simpelthen for mange forkerte beslutninger, hvilket ikke udelukkende kan tilskrives manglende selvtillid.

Jeg håber derfor, at Rodgers og trænerteamet tager Ibe lidt væk fra rampelyset, og fokuserer på den taktiske træning, så de stille og roligt kan få genopbygget ham. Helt konkret skal Ibe lære at holde farten, når han udfordrer sin direkte oppaser. Derudover behøver han slet ikke gå så tæt på sin mand, når han forsøger at udfordre, da det øger risikoen for at blive tacklet. Specielt ikke når han er så hurtig. Dette er ret basale taktiske elementer, som Ibe bør kunne tilegne sig.

Det er noget andet, når det kommer til Ibe's manglende taktiske forudseenhed og "blik for spillet". Ibe lider ofte af tunnelsyn, og får af den grund rodet sig ind i nogle blindgyder. Derudover læser han ikke de rum og muligheder der opstår under kampen, men står nærmest fastlimet ude på sidelinjen. I dagens kamp mod Bordeaux kan vi selvfølgelig ikke forvente, at han som wingback skal tage løbene i ryggen på 4 backkæden, da han ikke er instrueret til dette. Men det kan vi, når Ibe spiller positionen som yderangriber i 4-3-3 formationen, og her truer han heller ikke med mange løb i længderetningen af banen. Tilsvarende kan vi forvente, at Ibe tager løbene mod bagerste stolpe, når bolden smides ind fra modsatte side. Dette sker heller ikke, og jeg kan ikke tilskrive det andet end manglende spilforståelse. Disse mangler kan til dels læres med tiden, men ofte er den taktiske forudseenhed medfødt, hvorfor vi ser spillere med de rette fysiske og tekniske kvaliteter aldrig tager det sidste skridt. Babel og Townsend er et godt eksempel på sådanne spillere.
Jeg tror ikke Brendan Rodgers aner hvad du taler om ! Ibe er jo hypet, derfor må han være god.

AndersF
Indlæg: 403
Tilmeldt: søndag, 06. maj, 2012 17:42
Geografisk sted: Århus
Alder: 30

Re: 44 - Jordon Ibe

Indlæg af AndersF » mandag, 09. nov, 2015 20:01

Så kan Ibe vidst også tilføjes skadeslisten :shock: :wall:

http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... d-10417701

Er der nogen der har en idé om hvor lang tid en muskelskade tager at komme sig over?

Besvar