47 - Andre Wisdom

Underkategori til tidligere LFC-spillere
asger90
Indlæg: 1027
Tilmeldt: lørdag, 16. jun, 2007 00:34

47 - Andre Wisdom

Indlæg af asger90 » fredag, 21. sep, 2012 12:47

Med et mål i sin debut synes jeg vores nye forsvarsspiller fortjener sin egen tråd.

Jeg tror vi har et af Englands allerstørste forsvarstalenter i Andre Wisdom. Vi taler om en spiller der faktisk har fået debut på det engelske u21 landshold (i en alder af bare 18 år!), og en spiller der har været anfører både på reserveholdet og på det engelske ungdomslandshold.

Hans debut igår mod Young Boys var imponerende. Han spillede out of position på højreback, men efterlod et fornuftigt defensivt aftryk i en meget mærkelig fodboldkamp og kronede det med et flot mål. Han er bedst i det centrale forsvar, men jeg mener faktisk også at han har vikarieret ganske ofte som venstre back på reserveholdet. Det er altså en ganske fleksibel forsvarsspiller vi har her.

Kenny og Commoli havde vist også høje tanker om Wisdom. Jeg mener det var dem der forlængede hans kontrakt langt ud i fremtiden i sommeren 2011 og Kenny havde ham vistnok også på bænken ved en lejlighed i hans første halvsæson.

________________________

Nu vil jeg dele en smuk historie om Wisdom med jer.

I forbindelse med vores hjemmekamp mod scum i marts 2011 var jeg derovre med en god kammerat (Corfitzen89 her fra forum) og vi tog til Kirkby for at se reserveholdet spille sammen med en af vores engelske kammerater. Jeg mener modstanderen var Blackburn. Helt tilfældigt kom vi til at sludre med en anden af tilskuerne der overværede kampen. Vi spurgte lidt ind til nogle af de spillere vi var lidt usikre på hvem var. Den ene af dem kunne tilskueren fortælle os lidt mere om, nemlig Andre Wisdom. Det viste sig nemlig at det var Wisdoms far vi sludrede med. Han fortalte mange interessante ting om Andre som jeg dog ikke kan huske og som måske heller ikke er så interessante igen. Til gengæld fortalte han os den tragiske historie at Andre, da han blev født, faktisk havde en tvillinge bror, der desværre døde i maven på moderen. Far Wisdom sagde at han altid så de to drenge i Andre, når han så ham spille fodbold og at han var overbevist om at Andre's store fysik skyldes at han har fået kræfterne fra begge drenge. Jeg synes det er en rørende historie.

Kampens spiller i denne her reserveholdskamp var i øvrigt Andre Wisdom. Han var helt afgjort den bedste spiller på banen. Selvom han kun var 17 råbte han og dirigerede med mere hypede navne som Suso og Pacheco og vistnok også Sterling. Han er lynende hurtig, bomstærk og god på hovedet. Han minder mig om en ung Sol Campbell med de nævnte spidskompetencer og et pasningspil der hverken er imponerende eller dårligt. En meget komplet spiller med store lederegenskaber, som jeg virkelig ser frem til at følge.

Brugeravatar
SørenK
Indlæg: 461
Tilmeldt: tirsdag, 29. jul, 2008 23:26
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 31

47 - Andre Wisdom

Indlæg af SørenK » fredag, 21. sep, 2012 14:02

Jeg ser også et stort potentiale i Widom! Han virker som et fysisk pragteksemplar, har tilsyneladende store lederegenskaber og demonstrerede også en ganske fin boldbehandling i går. På det taktiske plan har jeg ikke set nok til at bedømme ham, men han efterlod et flot indtryk i går. Jeg håber og tror hans fremtid ligger i midterforsvaret, men skulle den ligge på backen, kan jeg ikke lade være at tænke på en ny Micah Richards :-)

Det tegner generelt godt for fremtiden i forsvaret med Kelly-Wisdom-Coates-Robinson. Læg dertil Flanagan og Wilson, der heller ikke kan afskrives endnu samt Stephen Sama og de to helt unge backs McLaughlin og
Smith.

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: 47 - Andre Wisdom

Indlæg af Fribytter » fredag, 21. sep, 2012 16:47

Jeg mener, at Wisdom også har spillet defensiv midt for reserverne eller U18. Han spillede desuden i tre preseason-kampe sidste sommer højreback.

Her er et interessant interview med ham, som er ca. et år gammelt. Han kom åbenbart sent igang med fodbolden, så selvom talentspejderne til tider har virket fraværende, så har de været ret hurtigt ude i forb. med Wisdom.

http://breckrdchippypaper.blogspot.co.uk/
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 47 - Andre Wisdom

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 21. sep, 2012 23:15

Langt bedre end kelly.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Aarde
Indlæg: 7229
Tilmeldt: lørdag, 26. jan, 2008 15:29
Geografisk sted: København Ø

Re: 47 - Andre Wisdom

Indlæg af Aarde » fredag, 21. sep, 2012 23:40

Hr. Drejer skrev:Langt bedre end kelly.
Sikke en skråsikker konklusion at fremlægge baseret på én seniorkamp. Skulle vi ikke lige tage et lidt mere fair rum tid til at se ham an, før vi begynder på den slags? Jeg husker selv, hvordan vi lovpriste Kelly tilbage i 2010, hvor hans hype nåede højder på niveau med skiveskåret brød - jeg købte sågar en trøje med hans navn og nummer på ryggen, da jeg var ovre og se vores sæsonafsluttere mod Atletico og Chelsea. Siden da har han vist sig ikke at være nær så langt fremme, som vi troede, med et præstationsniveau på kampdage, der i bedste fald har været status quo sammenlignet med for to år siden.

Du har dog ret i, at han viste lovende takter i torsdags, og at han generelt er en enormt spændende spiller.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: 47 - Andre Wisdom

Indlæg af AJ » lørdag, 22. sep, 2012 12:42

Jeg vil da give Hr. Drejer ret i, at Wisdom udstråler langt mere selvsikkerhed end Kelly, han virker mere komfortabel på bolden, er fysisk overlegen, og arbejdsindsatsen lader heller ikke meget tilbage at ønske. Hvis han har den fornødne mentalitet, kan han for mig at se ligeså godt slå Kelly af allerede nu. Om ikke for andet, så i hvert fald for at give Kelly et venligt spark bag i ved at signalere at han skal forbedre sig for at bevare sin plads.

Brugeravatar
Alex Brockins
Indlæg: 4785
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:04

Re: 47 - Andre Wisdom

Indlæg af Alex Brockins » lørdag, 22. sep, 2012 12:56

Early days, early days.

Kelly virkede meget, meget lovende i sine første kampe. Det har siden hen vist sig, at han ikke var helt ligeså god, som man troede. Det samme kan vise sig at være tilfældet med Wisdom.
Best in the world at everything I do.

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: 47 - Andre Wisdom

Indlæg af Alonso » søndag, 23. sep, 2012 07:17

Wisdom skal bare ikke spille back. Han kan vikariere der, men synes ikke han har den fornødne vilje til at komme i overlappet, hvilket er vigtigt når man lader sine kanter gå så meget ind i banen. Det kan selvfølgelig tillæres, men jeg synes det ville være ærgerligt at omskole endnu en lovende midterforsvarer. Især fordi han har evnerne til at indgå så meget i det opbyggende spil og har så meget fart i stængerne, at man snildt kan flytte bagkæden meget højt op uden at frygte eventuelle løbedueller for meget.

Men husk nu på at Wisdom stadig er meget ung. Vi så også i kampen i torsdags, at han stadig mangler at sætte sin fysik 100% i scene. Ved et af Young Boys mål kommer han lidt skidt ind i en luftduel, selvom han har de fysiske kvaliteter til at dominere stort set alle spillere i duelspillet.

Jeg ser ham hellere udvikle sig i retningen af Vincent Kompany, men han er netop så overlegen fordi han læser spillet ualmindeligt godt. Alternativt er at blive placeret på backen som Richards, der aldrig har formået at blive pålidelig nok i sine indgreb til at kunne spille midterforsvarer.

Derudover har vi altså flere lovende talenter på vej op til højre side af forsvaret. Jon Flanagan har ikke fået mange chancer på det seneste, men jeg vil blive meget overrasket hvis ikke hans attitude bliver belønnet før eller siden. Hans problem var også den offensive del af spillet, men de reserveholdskampe jeg har set med ham, har han virkelig været stærk i det offensive spil. Faktisk så meget at han ofte har været banens bedste i min optik. Ryan McLaughlin er en anden, der på trods af sine unge alder, allerede fik lov at snuse til det under pre-season. En meget løbestærk og angrebsivrig spiller.

Skal jeg kigge lidt på kritikken af Martin Kelly, så lider han, som jeg ofte har pointeret, af at mangle acceleration. Hans topfart er god, men han savner noget speed på de første meter. Dog synes jeg ikke man skal undervurdere at have en så bundsolid spiller i sit forsvar. Det er meget sjældent han laver fejl. Han udvikler hele tiden sine offensive kompetencer og giver os derudover noget ekstra på dødbolde.

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: 47 - Andre Wisdom

Indlæg af Alonso » tirsdag, 02. okt, 2012 11:32

Måske Brendan Rodgers ser Wisdom som højreback i fremtiden?

"When I came in, Andre Wisdom had been playing a lot at centre-half but he has the physical and technical capacity to play full-back," said the boss.

"The modern day full-back has a lot of the ball and he has got to have strength, pace and power. Andre has that."

http://www.liverpoolfc.com/news/latest- ... -full-back

Brugeravatar
TomViolence
Indlæg: 2200
Tilmeldt: mandag, 01. okt, 2012 16:30
Alder: 35

Re: 47 - Andre Wisdom

Indlæg af TomViolence » tirsdag, 02. okt, 2012 20:06

Alonso skrev:Måske Brendan Rodgers ser Wisdom som højreback i fremtiden?

"When I came in, Andre Wisdom had been playing a lot at centre-half but he has the physical and technical capacity to play full-back," said the boss.

"The modern day full-back has a lot of the ball and he has got to have strength, pace and power. Andre has that."

http://www.liverpoolfc.com/news/latest- ... -full-back
Den moderne højreback er også ligeså stærk offensivt som defensivt (nogengange endnu mere..), og der synes jeg Wisdom halter en smule. Det er lidt hård kritik i forhold til alderen, men jeg tolker mere BRs kommentar som et selvtillidsboost til Wisdom end en egentlig indikation af Wisdoms talent og fremtidsudsigt.
Scouser by heart.

Siden 2009.

Brugeravatar
TomViolence
Indlæg: 2200
Tilmeldt: mandag, 01. okt, 2012 16:30
Alder: 35

Re: 47 - Andre Wisdom

Indlæg af TomViolence » tirsdag, 02. okt, 2012 20:09

Alex Brockins skrev:Early days, early days.

Kelly virkede meget, meget lovende i sine første kampe. Det har siden hen vist sig, at han ikke var helt ligeså god, som man troede. Det samme kan vise sig at være tilfældet med Wisdom.
Early days indeed, men ret skal være ret. :) Kelly har været hårdt ramt af skader. Til gengæld synes jeg altid Kellys indstilling er til topkarakter, og det er jo sådan nogle LFCs fans plejer at elske, inklusiv undertegnede. En af hans topkampe var mod United, så jeg skulle mene han indeholder det nødvendige niveau. Jeg kan specielt godt lide hans løb ind i feltet, selvom de er sjældne og han slet ikke har kunne udnytte de chancer han så fik.

Det bliver meget, meget spændende at se om Wisdom kan undgå dem, så snart han får spilletid i Premier League.
Scouser by heart.

Siden 2009.

Chris R.

Re: 47 - Andre Wisdom

Indlæg af Chris R. » onsdag, 03. okt, 2012 17:30

Andre Wisdom er blevet kaldt ind til England u-21 sammen med Sterling, Shelvey og Hendo.

Desuden har Rodgers bekræftet på pressemødet i dag, at man kigger på en ny kontrakt til Wisdom (og Suso og Sterling):
The likes of Raheem Sterling, Suso and Andre Wisdom have shone in recent matches for Liverpool - and journalists asked Rodgers if he was contemplating new contracts for his starlets.

"It's something we'll look at," replied the manager. "I always believe you have to earn it, but there's no doubt they've done well. It's something we'll look at between now and the next few months.
Hele England u-21 truppen ser således ud forresten:
Goalkeepers
Ben Amos (Hull City - loan from Manchester United), Jack Butland (Birmingham City), Declan Rudd (Norwich City), Jason Steele (Middlesbrough)

Defenders
Ryan Bennett (Norwich City), Steven Caulker (Tottenham Hotspur), Nathaniel Clyne (Southampton), Craig Dawson (West Bromwich Albion), Tom Lees (Leeds United), Jack Rodwell (Manchester City), Danny Rose (Sunderland - loan from Tottenham Hotspur), Adam Smith (Tottenham Hotspur), Andre Wisdom (Liverpool)

Midfielders
Jordan Henderson (Liverpool), Tom Ince (Blackpool), Henri Lansbury (Nottingham Forest), Jason Lowe (Blackburn Rovers), Josh McEachran (Middlesbrough - loan from Chelsea), Nick Powell (Manchester United), Jonjo Shelvey (Liverpool), Raheem Sterling (Liverpool), Wilfried Zaha (Crystal Palace)

Forwards
Nathan Delfouneso (Blackpool - loan from Aston Villa), Marvin Sordell (Bolton Wanderers), Andros Townsend (Tottenham Hotspur), Connor Wickham (Sunderland).

Brugeravatar
ThunderZtorm
Indlæg: 3933
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:40
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 44
Kontakt:

Re: 47 - Andre Wisdom

Indlæg af ThunderZtorm » onsdag, 03. okt, 2012 19:16

Chris R. skrev:Andre Wisdom er blevet kaldt ind til England u-21 sammen med Sterling, Shelvey og Hendo.

Desuden har Rodgers bekræftet på pressemødet i dag, at man kigger på en ny kontrakt til Wisdom (og Suso og Sterling):
The likes of Raheem Sterling, Suso and Andre Wisdom have shone in recent matches for Liverpool - and journalists asked Rodgers if he was contemplating new contracts for his starlets.

"It's something we'll look at," replied the manager. "I always believe you have to earn it, but there's no doubt they've done well. It's something we'll look at between now and the next few months.
Hele England u-21 truppen ser således ud forresten:
Goalkeepers
Ben Amos (Hull City - loan from Manchester United), Jack Butland (Birmingham City), Declan Rudd (Norwich City), Jason Steele (Middlesbrough)

Defenders
Ryan Bennett (Norwich City), Steven Caulker (Tottenham Hotspur), Nathaniel Clyne (Southampton), Craig Dawson (West Bromwich Albion), Tom Lees (Leeds United), Jack Rodwell (Manchester City), Danny Rose (Sunderland - loan from Tottenham Hotspur), Adam Smith (Tottenham Hotspur), Andre Wisdom (Liverpool)

Midfielders
Jordan Henderson (Liverpool), Tom Ince (Blackpool), Henri Lansbury (Nottingham Forest), Jason Lowe (Blackburn Rovers), Josh McEachran (Middlesbrough - loan from Chelsea), Nick Powell (Manchester United), Jonjo Shelvey (Liverpool), Raheem Sterling (Liverpool), Wilfried Zaha (Crystal Palace)

Forwards
Nathan Delfouneso (Blackpool - loan from Aston Villa), Marvin Sordell (Bolton Wanderers), Andros Townsend (Tottenham Hotspur), Connor Wickham (Sunderland).
Ville det ikke være en idé at kigge nærmere på folk som Butland og Nathaniel Clyne? Og evt lige tjekke om vi har en tilbagekøbsklausul på Ince jr - det var da godt nok flot at vi solgte ham for at få Adam.. :dontknow:

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: 47 - Andre Wisdom

Indlæg af Alonso » onsdag, 03. okt, 2012 19:23

Apropos Ince, så har jeg forstået at han åbenbart er tæt på et skifte til Man Utd.

Han forlod jo Liverpool fordi man ikke kunne blive enig om detaljerne i en ny kontrakt. Siden skiftet er han i øvrigt blevet omskolet til kantspiller - så vidt jeg husker blev han benyttet som central midt da han spillede i Liverpool.

sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: 47 - Andre Wisdom

Indlæg af sjampen » onsdag, 03. okt, 2012 19:48

ThunderZtorm skrev:Ville det ikke være en idé at kigge nærmere på folk som Butland og Nathaniel Clyne? Og evt lige tjekke om vi har en tilbagekøbsklausul på Ince jr - det var da godt nok flot at vi solgte ham for at få Adam.. :dontknow:
Nathanial Clyne ville være et fremragende køb for fremtiden. Jeg har set ham et par gange og han ser virkelig ud til at blive fremragende. Hvis vi var hurtige snupper vi Clyne og Jethro Willems fra PSV, også har vi fremtidens backs på plads.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Besvar