24 - Joe Allen

Underkategori til tidligere LFC-spillere
AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: 24 - Joe Allen

Indlæg af AJ » torsdag, 29. nov, 2012 11:40

Der er andre spillere. Shelvey, Sahin, Henderson, Gerrard, Coady, Suso... Det skulle være muligt at klemme en pause til Allen ind.

Brugeravatar
Aarhus
Indlæg: 3123
Tilmeldt: onsdag, 17. okt, 2007 13:09
Geografisk sted: Århus C
Alder: 108

Re: 24 - Joe Allen

Indlæg af Aarhus » torsdag, 29. nov, 2012 12:01

Men hvem kan overtage de defensive pligter? Her mangler vi netop en midtbanespiller, der er mere defensiv overlegen i forhold til det offensive. Lucas er selvskrevet, hvis han kommer op i omdrejninger igen. Allen er et fint alternativ, men heller ej mere. Men så er der, efter min overbevisning, altså langt ned til næste spiller i truppen, der kan udfylde den rolle.

Coady er et godt bud på en spiller, der spiller denne rolle, men han er nok ikke klar til at trække læsset endnu.

Som vores trup er nu, så har vi lettere ved at rokere spillere på Allens tiltænkte position (Hendersons plads igår) frem for den defensive position, hvor Allen vikarierer nu. Jeg er sikker på, vi ikke har set det bedste til Allen endnu. Jeg glæder mig til at få rykket ham længere frem på banen, hvor han kan deltage i småspillet og få rykket modstanderne fra hinanden og skabe mere plads. Hans evner kommer ikke til sin ret, når han kan sætte angriberen med en god vending for at se, at der er 9 modstandere foran ham.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: 24 - Joe Allen

Indlæg af AJ » torsdag, 29. nov, 2012 12:26

Jeg tror nu ikke Allens tiltænkte plads er den Hendo havde i går, men den Gerrard havde. Altså som den næstmest offensive af de tre på midten.

Jeg tror sagtens Sahin eller Henderson kunne have spillet den dybe rolle i nogle af kampene uden, at vi så havde ligget til nedrykning nu.

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 24 - Joe Allen

Indlæg af Bojangles » torsdag, 29. nov, 2012 12:29

Præcis - jeg havde egentlig en forestilling om at Sahin var sådan en spiller, da vi kæmpede med Arsenal om ham, da de ville hente ham som erstatning til Alex Song.

Og jeg tror også manglen på et godt alternativ til Lucas, er grunden til at vi ofte har prøvet 5-3-2 opstillingen af, både her under Rodgers men også under Dalglish.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: 24 - Joe Allen

Indlæg af AJ » torsdag, 29. nov, 2012 12:40

Sådan vil jeg nu ikke karakterisere Sahin, men han er imø ikke mindre skabt til rollen end Allen.

Jeg deler oppe i mit hovede midtbanespillere ind efter hvor højt på banen de placeres: 1, 2 og 3. Både Allen og Sahin er 2'ere i min optik.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14387
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

24 - Joe Allen

Indlæg af Emmy » søndag, 09. dec, 2012 18:24

At der er nogen i kamptråden der i formentlig ramme alvor mener at Allen er en skændsel er ubegribeligt og et tegn på at bare fordi man er Liverpool fan behøver man ikke have forstand på fodbold.
I dagens kamp mod WH spiller vi 9 mod 11 plus tre dommere der er imod os. Og så er det Allen der skal en tur i vridemaskinen! Vi har to hovedløse kyllinger uden mod, vilje og styrke på banen med Cole og Downing.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 24 - Joe Allen

Indlæg af AndreasN » søndag, 09. dec, 2012 19:02

Emmy skrev:At der er nogen i kamptråden der i formentlig ramme alvor mener at Allen er en skændsel er ubegribeligt og et tegn på at bare fordi man er Liverpool fan behøver man ikke have forstand på fodbold.
I dagens kamp mod WH spiller vi 9 mod 11 plus tre dommere der er imod os. Og så er det Allen der skal en tur i vridemaskinen! Vi har to hovedløse kyllinger uden mod, vilje og styrke på banen med Cole og Downing.
Delvis enig. Jeg synes, at det er pinlig kritik af Allen, der kom i dagens kamptråd, men det er heller ikke fair at kritisere Downing og Cole i en kamp, hvor de viser, at man godt kan komme godt tilbage. Cole laver et mål af høj klasse, mens Downing spiller en god kamp på backen. Hans problem er, at han ser utrolig nervøs ud, når kampen går ind i den sidste fase. Han mangler fortsat selvtillid, men det går den rigtige vej for både ham og Cole.

Fælles for dem begge er dog, at de skal gå væsentligt ned i løn, før det kan svare sig at have dem i klubben.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14387
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

24 - Joe Allen

Indlæg af Emmy » søndag, 09. dec, 2012 19:15

AndreasN skrev:
Emmy skrev:At der er nogen i kamptråden der i formentlig ramme alvor mener at Allen er en skændsel er ubegribeligt og et tegn på at bare fordi man er Liverpool fan behøver man ikke have forstand på fodbold.
I dagens kamp mod WH spiller vi 9 mod 11 plus tre dommere der er imod os. Og så er det Allen der skal en tur i vridemaskinen! Vi har to hovedløse kyllinger uden mod, vilje og styrke på banen med Cole og Downing.
Delvis enig. Jeg synes, at det er pinlig kritik af Allen, der kom i dagens kamptråd, men det er heller ikke fair at kritisere Downing og Cole i en kamp, hvor de viser, at man godt kan komme godt tilbage. Cole laver et mål af høj klasse, mens Downing spiller en god kamp på backen. Hans problem er, at han ser utrolig nervøs ud, når kampen går ind i den sidste fase. Han mangler fortsat selvtillid, men det går den rigtige vej for både ham og Cole.

Fælles for dem begge er dog, at de skal gå væsentligt ned i løn, før det kan svare sig at have dem i klubben.
Nej fælles for dem begge er at de senest 31.1.2013 aldrig nogensinde skal spille i vores trøje igen.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: 24 - Joe Allen

Indlæg af Callesen » søndag, 09. dec, 2012 19:35

Det største problem ved at have Downing på backen er hans tilbage løb.
Flere gange har han stoppet op når den afgørende aflevering bliver slået fra modsatte kant. Det kostede imod Tottenham og idag gjorde han det igen, det kostede dog ikke.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7353
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: 24 - Joe Allen

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 09. dec, 2012 19:50

Jeg kalder ham for en skændsel idag, ikke at han altid er det og du er om nogen en, der skal passe på med, at postulere at man har mangel på forstand på fodbold Emmy! Du er aldrig bange for at svine hverken forumbrugere eller spillere, så du burde i den grad kigge indad før du som altid himler op! Allen må man ikke svine, men skylde skylden på dommeren (what a joke, at vaske den af på ham!) og kalde Downing og Cole for kyllinger, det må man gerne. Længe leve dobbeltmoralen hva, Emmy. :roll:


On another note, så kunne Allen godt bruge en lille pause og en tur i fitnesscentret, for han virker træt og ikke istand til at flytte rundt med de store drenge. Jeg mangler stadig at se den Allen, der udgjorde en fantastisk midtbanen med Britton i Swansea.

Allen var en skændsel idag, for han beviste på ingen måde, at han er berettiget til at spille, fremfor Henderson fx. der scorede imod Udinese og heldigvis med sin indskiftning viste, at han har lidt mere tur i den for tiden. Allen var irritabel at se på, fordi han gemte sig og aldrig gjorde sig synlig, som han gjorde i Swansea. Han kan så meget mere, end det han viste idag og derfor fortjener han sgu ligeså meget kritik som Hendo, Cole, Enrique, Downing og hvem i ellers sviner til fra tid til anden.

Her gælder de samme regler for alle, uvilkårligt om man er købt af Rodgers eller Dalglish eller, hvordan i ellers bortforklarer grunden til at svine nogle fremfor andre.

Jeg beklager, hvis nogle af jer andre har følt sig stødte af mit ordbrug (skændsel), tillad mig at irettesætte mig selv og kalde hans indsats idag for "mindre god".

Emmy, du får mig til at le.

@ Mugge: Undskyld på forhånd, men Emmy skal ikke postulere, at andre ikke har forstand på fodbold. Det kan ikke tages seriøst.
Senest rettet af JudgeArdaStudge søndag, 09. dec, 2012 20:11, rettet i alt 2 gange.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7353
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: 24 - Joe Allen

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 09. dec, 2012 19:55

Callesen skrev:Det største problem ved at have Downing på backen er hans tilbage løb.
Flere gange har han stoppet op når den afgørende aflevering bliver slået fra modsatte kant. Det kostede imod Tottenham og idag gjorde han det igen, det kostede dog ikke.
Jeg synes, han gjorde det godt og omstillede sig bedre end jeg havde forventet, da Enrique pludselig måtte udgå. Jeg er dog glad for, at han ikke spillede overfor Jarvis, men alt i alt gjorde han en god figur og kom også godt med frem, hvilket pressede Hammers lidt tilbage og tilmed afsluttede han på sine angreb, så vi kunne komme tilbage at stå. Udemærket Downing.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14387
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

24 - Joe Allen

Indlæg af Emmy » søndag, 09. dec, 2012 20:11

Du er nu en sjov gut Arda :-)
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7353
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: 24 - Joe Allen

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 09. dec, 2012 20:13

Jeg beklager, hvis nogle af jer andre har følt sig stødte af mit ordbrug. Jeg anvendte i kampens hede ordet "skændsel" om Allens præstation. Tillad mig derfor at efterirettesætte mig selv og i stedet kalde hans indsats idag for "mindre god". Downing og Cole derimod, hold kæft de er... :mrgreen:
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: 24 - Joe Allen

Indlæg af Robbie_God_Fowler » søndag, 09. dec, 2012 20:25

Jeg vil give Arda ret i, at Allen ser slidt ud. Han startede i sine første 4-5 kampe som vores bedste spiller men er sidenhen faldet meget i niveau. Jeg tror det er e kombination af manglende selvtillid, da han har haft det svært som stand om for Lucas, og så forholdsvis mange kampe, hvor der er trukket store veksler på ham fysisk.

Situationen er i hvert fald pt den, at Allen har flere blodtab end tidligere og ofte henfalder til alibi afleveringer der sløver vores opspil gevaldigt. Der går nogle gange lidt for meget short passing i den, hvor et sideskift eller lignende lange afleveringer ville være en bedre løsning. Disse afleveringer mangler jeg stadig at se fra ham og er usikker på, at han evner dem.

Allen er en god playmaker og balancespiller. men vi spiller pt for labgsomt, når vi angriber, og her er det Allens ansvar at holde tempoet oppe. mere konkret skal Allen turde spille bolden mere fremad i banen, hvor han ikke bruger så mange berøringer.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10265
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 24 - Joe Allen

Indlæg af Thommo » søndag, 10. mar, 2013 19:04

Uha da et dybt hul han er i, og at han er foran Hendo og Shelvey er en dårlig dårlig joke
Verden er smask fuld af hyklere....

Besvar