38 - Jon Flanagan

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af Hekkem » søndag, 24. nov, 2013 18:20

AndreasN skrev:Man kan vel korte det ned til: Well done, Flanagan. Well fucking done!
He stepped Up.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af Jesper » søndag, 24. nov, 2013 19:12

Jeg synes man skal tage hans præstation med et gran salt ift hvilken fremtid han har. 4-5 kampe endnu og så kan man sige, at nu er han fremtidens spiller.
Derudover var det jo begrænset med offensive aktioner, som er en stor del af vores spil og her har han da endnu noget at bevise. Men jeg vil ikke tage noget fra præstationen, bare sætte den i et vist perspektiv
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
TomViolence
Indlæg: 2200
Tilmeldt: mandag, 01. okt, 2012 16:30
Alder: 35

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af TomViolence » søndag, 24. nov, 2013 20:01

Det lykkedes dig umiddelbart ikke at sætte tingene særlig meget i perspektiv... Folk er meget hurtige til at bedømme spillere ude af stand til at begå sig i Liverpooltruppen, hvilket kan være ret overilet. Her siger vi jo bare alle sammen, at han har potentialet til at være fremtidens mand, og roser ham for de præstationer, han allerede har vist.
Scouser by heart.

Siden 2009.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af Jesper » søndag, 24. nov, 2013 20:21

TomViolence skrev:Det lykkedes dig umiddelbart ikke at sætte tingene særlig meget i perspektiv... Folk er meget hurtige til at bedømme spillere ude af stand til at begå sig i Liverpooltruppen, hvilket kan være ret overilet. Her siger vi jo bare alle sammen, at han har potentialet til at være fremtidens mand, og roser ham for de præstationer, han allerede har vist.
Det er da et perspektiv, at han skal vurderes ud fra flere kampe og at han skal vise offensive kvaliteter?
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
TomViolence
Indlæg: 2200
Tilmeldt: mandag, 01. okt, 2012 16:30
Alder: 35

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af TomViolence » søndag, 24. nov, 2013 20:26

Jesper skrev:
TomViolence skrev:Det lykkedes dig umiddelbart ikke at sætte tingene særlig meget i perspektiv... Folk er meget hurtige til at bedømme spillere ude af stand til at begå sig i Liverpooltruppen, hvilket kan være ret overilet. Her siger vi jo bare alle sammen, at han har potentialet til at være fremtidens mand, og roser ham for de præstationer, han allerede har vist.
Det er da et perspektiv, at han skal vurderes ud fra flere kampe og at han skal vise offensive kvaliteter?
Det er et perspektiv, I guess, men det er da ikke det samme som at sætte tingene i perspektiv ...
Scouser by heart.

Siden 2009.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af Jesper » søndag, 24. nov, 2013 20:28

TomViolence skrev:
Jesper skrev:
TomViolence skrev:Det lykkedes dig umiddelbart ikke at sætte tingene særlig meget i perspektiv... Folk er meget hurtige til at bedømme spillere ude af stand til at begå sig i Liverpooltruppen, hvilket kan være ret overilet. Her siger vi jo bare alle sammen, at han har potentialet til at være fremtidens mand, og roser ham for de præstationer, han allerede har vist.
Det er da et perspektiv, at han skal vurderes ud fra flere kampe og at han skal vise offensive kvaliteter?
Det er et perspektiv, I guess, men det er da ikke det samme som at sætte tingene i perspektiv ...
Nu bliver det vist flueknepperi. Pointen er den samme
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af AndreasN » søndag, 24. nov, 2013 20:30

Flueknepperi.

Det er rigtigt, at det virker forhastet at udnævne Flanagan til fremtidens back, når han også før har spillet helt håbløse kampe. Umiddelbart betragtede jeg McLaughlin som et større talent, men Flanagan har virkelig overrasket mig positivt. Havde det ikke været for Mignolet, så havde han været helt klar MoM i går, og han gjorde det også ganske fint mod Arsenal, men han skal stadig præstere over længere tid, før vi for alvor kan regne med ham.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
TomViolence
Indlæg: 2200
Tilmeldt: mandag, 01. okt, 2012 16:30
Alder: 35

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af TomViolence » søndag, 24. nov, 2013 20:31

Jesper skrev:
TomViolence skrev:
Jesper skrev:
TomViolence skrev:Det lykkedes dig umiddelbart ikke at sætte tingene særlig meget i perspektiv... Folk er meget hurtige til at bedømme spillere ude af stand til at begå sig i Liverpooltruppen, hvilket kan være ret overilet. Her siger vi jo bare alle sammen, at han har potentialet til at være fremtidens mand, og roser ham for de præstationer, han allerede har vist.
Det er da et perspektiv, at han skal vurderes ud fra flere kampe og at han skal vise offensive kvaliteter?
Det er et perspektiv, I guess, men det er da ikke det samme som at sætte tingene i perspektiv ...
Nu bliver det vist flueknepperi. Pointen er den samme
Det er jeg ikke enig i, og det var heller ikke min intention. Fint nok, hvis du byder ind med en 'ny' vinkel, men det andet lød jo som om, at du ville rette op på en misforståelse. ;)
Scouser by heart.

Siden 2009.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af Jesper » søndag, 24. nov, 2013 20:37

TomViolence skrev:
Jesper skrev:
TomViolence skrev:
Jesper skrev:
TomViolence skrev:Det lykkedes dig umiddelbart ikke at sætte tingene særlig meget i perspektiv... Folk er meget hurtige til at bedømme spillere ude af stand til at begå sig i Liverpooltruppen, hvilket kan være ret overilet. Her siger vi jo bare alle sammen, at han har potentialet til at være fremtidens mand, og roser ham for de præstationer, han allerede har vist.
Det er da et perspektiv, at han skal vurderes ud fra flere kampe og at han skal vise offensive kvaliteter?
Det er et perspektiv, I guess, men det er da ikke det samme som at sætte tingene i perspektiv ...
Nu bliver det vist flueknepperi. Pointen er den samme
Det er jeg ikke enig i, og det var heller ikke min intention. Fint nok, hvis du byder ind med en 'ny' vinkel, men det andet lød jo som om, at du ville rette op på en misforståelse. ;)
Du får ret, jeg får fred. Andreas N summerede det fint op. Men han er ung, lokalt islæt. Det er altsammen rigtig godt.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af Surf » søndag, 24. nov, 2013 23:02

Det er sgu stærkt. Jeg havde ærligt talt afskrevet ham. Ikke at han ikke stadig kan nå at fejle, men han har da i hvert fald overrasket mig meget positivt. Omvendt kan jeg ikke se, hvordan der nogen sinde bliver plads til Kelly igen.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Styf
Indlæg: 4892
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:33
Alder: 32

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af Styf » søndag, 24. nov, 2013 23:46

Surf skrev:Det er sgu stærkt. Jeg havde ærligt talt afskrevet ham. Ikke at han ikke stadig kan nå at fejle, men han har da i hvert fald overrasket mig meget positivt. Omvendt kan jeg ikke se, hvordan der nogen sinde bliver plads til Kelly igen.
Jeg havde også afskrevet Flanagan, og det er fantastisk at se, at han er kommet tilbage efter at have været helt ude i kulden. Man må ikke glemme han kun er 20 år. Når det så er sagt, er jeg meget uenig omkring Kelly. Se hvor hurtigt Flanagan kunne kæmpe sig tilbage fra ingenting. Kelly er naturligt en langt bedre spiller end Flanagan i stort set alle aspekter af spillet, hvilket også er kommet til udtryk i rangordenen, når begge spillere har været klar. Kellys store problem er hans skader, og især den sidste har sat ham så langt tilbage, at man kan frygte, at han aldrig bliver en hel spiller igen, men jeg tror Rodgers har afskrevet ham i denne sæson, da han skal bygges mentalt og fysisk op efter at have været ude i over et år.

Det er jo det samme som med Lucas, som vi først begynder at se i fordums styrke nu omkring et år efter, at han gjorde comeback. Vi må ikke glemme at Rodgers har høje tanker omkring Kelly. Han nåede at spille meget i starten af sidste sæson, før han blev skadet (Kelly på højre og Johnson på venstre), og vi forlængede med ham, imens han var langtidsskadet. Rodgers brugte ham meget i pre season, men har nurset ham siden. Han er blevet anfører for u-21/reserveholdet, og vil nok få små indhop hist og her, men jeg tror først vi regner med ham fra næste sæson.

Hverken Cissokho eller Enrique virker som Rodgers spillere på den lange bane (ikke at de er dårlige, men de er for begrænsede). Kelly derimod passer godt ind, hvis han ellers kan komme op i gear igen, hvilket han i hvert fald har god tid til grundet hans forlængelse i foråret. Omvendt må jeg også sige omkring Flanagan, at han primært spiller godt på en fantastisk indstilling men to gode kampe (Arsenal kampen var dybest set ringe, men han skilte sig bare ikke negativt ud fra resten af holdet, da hele holdet var dårligt), gør ham ikke til fremtidens løsning.

At han kan spille i rolle i bredden i en periode er også værd at tage med, for det havde jeg slet ikke regnet med, men i forhold til den standard vi kræver, og som vi har rendende (bare kig på folk som Wisdom og Kelly der har langt større evner såvel teknisk som taktisk), så kan jeg ikke se ham spille en rolle på den lange, men derfor er det stadig dejligt at se ham gøre det godt på den korte, men i en klub som vores er indstilling ikke nødvendigvis nok, hvis han ikke har de tekniske evner, og det har jeg endnu tilgode at se fra ham over en længere periode.

Forhåbentlig får vi på lang sigt Kelly i gang igen, og Wisdoms fremtid er nok i midterforsvaret, men selv hvis ingen af dem imod forventning bryder endeligt igennem hos os, så tror jeg løsningen er, at vi henter nye spillere fremfor, at vi får Flanagan at se i mange år fremover. På rigtigt mange måder minder han mig og Spearing som også var helt fantastisk i et halvt år for os, og den dag i dag står med lidt over 50 kampe for os, hvilket er vanvittigt, da han åbenlyst aldrig havde niveau til at spille for os. Flanagan har en dejlig indstilling, og vil have gode perioder, men der skal stadig ske en exceptionel og uventet forandring, hvis han skal have nogen fremtid hos os på den lange bane.
Senest rettet af Styf mandag, 25. nov, 2013 22:11, rettet i alt 2 gange.
BOUNCEBACKABILITY - You can't buy atmosphere

Aarde
Indlæg: 7229
Tilmeldt: lørdag, 26. jan, 2008 15:29
Geografisk sted: København Ø

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af Aarde » mandag, 25. nov, 2013 00:57

Styf skrev:Hverken Cissoko eller Enrique virker som Rodgers spillere på den lange bane (ikke at de er dårlige, men de er for begrænsede). Kelly derimod passer godt ind, hvis han ellers kan komme op i gear igen, hvilket han i hvert fald har god tid til grundet hans forlængelse i foråret.
Hvis Cissokho og Enrique er for begrænsede som backs i Rodgers' system (hvilket jeg er enig med dig i, at de er), så er Kelly det da ved gud også. Han er om muligt endnu mere rådvild og primitiv på modstanderens banehalvdel end Cissokho og Enrique - og det er selvsagt en ret stor begrænsning, når man skal spille som offensivt indstillet wingback.

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af Hekkem » mandag, 25. nov, 2013 08:29

@ Styf

Jeg hæfter mig ved du skriver 'hvor hurtigt Flanagan kunne kæmpe sig tilbage igen'.

Hurtigt? Ja, alt er relativt. Han har kæmpet siden Brendan Rodgers trådte til, med at overbevise Brendan Rodgers om, at en lokal, der ikke har de bedste teknik, men derimod vilje og ukuelighed godt kan være med på dette niveau.

Han har ikke spillet en Premier League kamp under Brendan Rodgers, før kampen mod Arsenal.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
JTN
Indlæg: 1437
Tilmeldt: fredag, 04. apr, 2008 00:53
Geografisk sted: Kbh
Alder: 38

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af JTN » mandag, 25. nov, 2013 10:20

Jeg synes netop Flanno viste lidt prøver på en forbedret teknik i går. Jeg er dog enig med dem, som påpeger, at han blev sat lige lovlig let to gange i løbet af kampen. Men som Mølby også understregede under kampen, har der aldrig hersket tvivl om Flanagans defensive evner, så det skal han nok komme efter med lidt kamptræning og erfaring. Der hvor han overraskede mig igår, var hans evne til at afvikle bolden fornuftigt fremadrettet. Han stødte ikke meget frem over kanterne, men det var der heller ikke meget plads til. Til gengæld formåede han at spille sig ud af presset i flere situationer, der gav os mulighed for at opbygge spillet fornuftigt. Det var rigtig rigtig positivt at se denne del af hans spil i udvikling. Det tegner godt. Ret beset var Mignolet måske den rigtige mom, men det er bare imponerende at se en ung scouser gå ind og levere på den måde mod Everton.
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af Surf » mandag, 25. nov, 2013 19:14

@Styf
Ang. Kelly, så siger du det: "Man skal ikke glemme, at han (Flanagan) kun er 20 år." Her er Kelly trods alt 23. Selvom jeg havde dømt Flanagan ude, så ved jeg ikke om jeg vil sige, at Flanagan har været "helt ude i kulden", for han er trods alt ung, og så er der op og nedture. Sterling har jo også været inde og ude af holdet, det samme med Ibe. Her står det værre til med Kelly, der måske godt nok ikke har været sat af holdet grundet evner, men pga. skader. Og nu er han så overhalet indenom af Flanagan, selvom Kelly vel har været skadesfri i et stykke tid. Lucas spillede f.eks. relativt hurtigt efter sin skade.

Jeg ved ikke helt, hvorfor du synes at Kelly er en langt bedre spiller end Flanagan på alle parametre. Du har ret i, at Rodgers før har indikeret, at han har forventninger til Kelly, og det kan sagtens være, at han stadig har det. Men jeg mener bare ikke, at Kelly har vist noget særligt potentiale i flere år. Jeg synes han ser kluntet ud i spillet, og han overbeviser mig generelt ikke særligt meget som en moderne wingback. Her synes jeg Flanagan viser mere potentiale. Han var imø. fantastisk til at spille sig ud af tingene i lørdags, og så endda på hans svage backside. Specielt på dette punkt synes jeg Kelly har set svag ud. Jeg synes ikke rigtigt at Kelly ligefrem har vist større hverken taktiske eller tekniske evner end Flanagan, men det kan sagtens være at Flanagan bare har spillet over niveau på det seneste.

Det handler vist bare om, hvordan vi rater spillerne. Jeg vil slet ikke sige, at Flanagan endnu har overbevist mig mere end Kelly, men jeg er bare positivt overrasket over ham. Kelly har jeg faktisk efterhånden ingen forventninger til, så forhåbentlig kan han overraske mig ligesom Flanagan har gjort det. Men jeg kan da huske, at jeg var ret imponeret over Flanagan dengang han fik debut, fordi jeg synes han spillede med en usædvanlig kølighed. En kølighed, som jeg ikke synes Kelly har udstrålet på noget tidspunkt. Flanagan har da også haft dårlige og febrilske kampe, naturligvis, men i denne sæson synes jeg igen han har virket meget kølig i sit spil. Det et parameter, der ligger højt, når jeg personligt skal vurdere en forsvarspiller. Jeg kan til sammenligning huske da Agger slog igennem i Brøndby. Der var det også roen der imponerede mig, han spillede med en rutine der var meget udsædvanlig for så ung en spiller.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Besvar