21 - Lucas Leiva

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Sledgehammer » onsdag, 04. jan, 2017 13:22

Cynwal skrev:Jeg ser heller ingen grund til at hakke på Lucas. Tvært i mod. I vores fantastiske 2013/14 sæson var han - indtil han fik en slem knæskade 21. januar 2014 - engelsk fodbolds bedste defensive/balancespiller på midtbanen. Med ham skadesfri og i omdrejninger ville BR have haft langt større mulighed for at gå lidt mere forsigtigt ind til Chelsea kampen i tredjesidste spillerunde.

Han har været en kulturbærer The Liverpool Way i den forstand, at han har haft flere perioder i hele hans tid på Anfield, hvor han har været i periferien af holdet, men det har ikke fået ham til at mukke over tingenes tilstand. Han har hver gang smøget ærmerne op og trænet igennem uden brok, så han var klar, når holdet og klubben havde brug for ham.

Klopp har på det sidste primært brugt ham nogen gange i midterforsvaret. Igen har han ikke brokket sig over manglende spilletid. Imidlertid tror jeg ikke Lucas har den hurtighed, som Klopp ønsker fra midtbanespillerne, og derfor har det været naturligt, at han er blevet "omskolet" til midterforsvaret. Nu har Klavan så vist sig som den oplagte nr. 3 i hierakiet af midterforsvarere, og når Gomez efterhånden kommer i omdrejninger, som Aggerdoo rigtigt påpeger, er der sikkert 4 foran han til posten på CB.

Jeg er stensikker på, at der er et par gode år endnu for Lucas, specielt i Italien, hvor tempoet er lidt langsommere end i PL, og jeg er sikker på, at han via diverse medier vil tage en fantastisk afsked med Klubben, fansne og byen, som den eksemplariske Klub- og Holdspiller han altid har været.

I min verden kan Lucas Leiva være stolt over det bidrag han har ydet til Klubben, holdet og byen gennem de mere end 10 år han har været der.

.... og så glæder jeg mig også over, at det lader til at Klopp har en "åben kommunikation" over for spillerne omkring deres placering og muligheder i klubben, så spillerne plejer at komme fra Klubben på en pæn måde. Balotelli betragter jeg i den forbindelse som værende udenfor pædagogisk rækkevidde, og Sakho får muligvis også lyst til at tvitte løs med hans opfattelse af verdenssituationen, når han er væk. Dette sidste vil jeg vende det døve øre til.
Uden at man direkte kan sammenligne dem, så rangerer Lucas i min optik på niveau med fx Dirk Kuyt; gennemsympatiske, mange år i klubben, aldrig noget brok, altid loyale og altid med 100% indsats i den rolle, skiftende managers nu engang har placeret dem i.

I vore dage er det sq meget usædvanligt at en spiller er 10 år i samme klub, så alene derfor fortjener Lucas respekt.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 04. jan, 2017 19:44

Lucas fortjener stor respekt. Han har givet alt for klubben, og aldrig brokket sig. Og han har næsten ved hvert transfervindue blevet rygtet væk fra klubben.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af nikand » søndag, 02. apr, 2017 13:34

Sikke en præstation af Lucas igår mod Everton.
Lucas Leiva vs Everton

15 tackles
15 headed duels
3 interceptions
3 clearances
4 blocks
We need a new Fowler...

Brugeravatar
McHelmer
Indlæg: 384
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 19:42
Geografisk sted: Nykøbing F
Alder: 61

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af McHelmer » søndag, 02. apr, 2017 14:45

Ja, en af hans bedste i lang tig

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af nikand » mandag, 03. apr, 2017 09:20

McHelmer skrev:Ja, en af hans bedste i lang tig
Lucas nød virkelig at spille kampen og var meget rolig på bolden og fik også en assist!


Sent from my iPhone using Tapatalk
We need a new Fowler...

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af nikand » tirsdag, 02. maj, 2017 17:20

Endnu en vigtig assist. Tre assist i fem kampe. Samme antal som Mata og Pogba.

Stærkt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
We need a new Fowler...

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 02. maj, 2017 21:29

Han viser næsten samme niveau som i 2012 inden hans skade. Han har været super god i 2017.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Scherwin » fredag, 14. jul, 2017 14:43

Liverpool Legend

YNWA



Keita inc.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Sledgehammer » fredag, 14. jul, 2017 14:45

Wormie skrev:Liverpool Legend

YNWA



Keita inc.
Ja han vil aldrig blive glemt. Ønsker ham alt det bedste fremover.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Thommo » fredag, 14. jul, 2017 20:47

Legende er lidt en floskel, men i den moderne fodbold verden, hvor 3-4 år i samme klub er lidt bemærkelsesværdigt, så lille legende er han da, YNWA. Ham har jeg forsvaret stort i modgang for en 5-7 år siden mener jeg det var. Mystisk med så lidt aktivitet over denne exit synes jeg, men måske andre har nydt regnen, med en 8-10 kolde i kælderen som jeg selv har gjort :alcohol:
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Jesper » fredag, 14. jul, 2017 21:26

Et stort fortjent tillykke med nogle gode år til sidst i karrieren. Jeg vil altid først og fremmest huske ham for tre ting: Han VILLE altid gøre sit bedste, frispark unødvendige steder samt en sindssyg god form før hans store knæskade. Et stort YNWA
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Skovdal
Indlæg: 2676
Tilmeldt: mandag, 31. mar, 2008 00:40
Geografisk sted: Esbjerg
Alder: 33

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Skovdal » lørdag, 15. jul, 2017 01:11

Det jeg nok husker bedst er hvilket monster han var før sin knæskade mod Chelsea. Var den udskiftning dog bare kommet et par minutter før. Oh what could have been... :(

God loyal spiller for LFC, men legende vil jeg ikke gå så langt og sige.

YNWA Lucas!
Success is temporary, Loyalty is forever!
You'll Never Walk Alone
Liverpool FC - I medgang og modgang! <3

Brugeravatar
DAGGER!
Indlæg: 3441
Tilmeldt: søndag, 01. aug, 2010 15:06
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af DAGGER! » søndag, 16. jul, 2017 11:33

Lucas held og lykke fremover. Loyal og trofast LFC spiller, som hvert eneste år har kæmpet sine chancer på holdet.

YNWA, hes name is lucas, lucas, and Hes a scouser!!!!
You'r Never Walk Alone. ///

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Mads T. » søndag, 16. jul, 2017 21:39

Så mangler der kun lægetjekket for Lucas ser det ud som om. En trofast spiller, som vil blive savnet i klubben, både på banen og uden for.


Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Thommo » søndag, 16. jul, 2017 21:55

Synes flere har skrevet han var fri,i så fald har Lazio for mange penge, da de åbenbart giver 5 store for Lucas :dontknow:
Verden er smask fuld af hyklere....

Besvar