21 - Lucas Leiva

Underkategori til tidligere LFC-spillere
AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af AJ » lørdag, 24. jan, 2015 13:12

Hvorfor skulle vi dog sælge ham. Det burde slet ikke være et tema lige nu.

Det er for tidligt at spekulere over, hvad der skal ske til sommer.

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Alonso » tirsdag, 11. aug, 2015 02:12

Tilsyneladende på vej ud. Jeg er ikke vild med den måde, Brendan Rodgers håndterer spillere, som han ikke har i start 11'eren. Hvad der tidligere lignede en lærevillig pragmatiker, er blevet til en stædig despot.

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Kelly » tirsdag, 11. aug, 2015 03:23

Alonso skrev:Tilsyneladende på vej ud. Jeg er ikke vild med den måde, Brendan Rodgers håndterer spillere, som han ikke har i start 11'eren. Hvad der tidligere lignede en lærevillig pragmatiker, er blevet til en stædig despot.
Enig. Det er jeg bestemt heller ikke vild,med.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Jeppe
Indlæg: 514
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 20:07
Geografisk sted: Odense
Alder: 40

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Jeppe » tirsdag, 11. aug, 2015 08:42

Alonso skrev:Tilsyneladende på vej ud. Jeg er ikke vild med den måde, Brendan Rodgers håndterer spillere, som han ikke har i start 11'eren. Hvad der tidligere lignede en lærevillig pragmatiker, er blevet til en stædig despot.
Altså, det jeg har læst er at Lucas har fået besked på at han er squad-player, og hans egen holdning er så at han hellere vil et andet sted hen hvor han er fast mand. Det er der i mine øjne intet odiøst i fra nogen af siderne.

Jeg havde helt klart selv helst set at Lucas blev, da jeg godt kan li' ham og mener han bidrager med rigtig meget.

Men det er da i mine øjne den helt rigtige løsning fra begges side at være ærlige omkring en forventnings afstemning og så må man jo se hvilke løsninger der er. Hvis man ikke vil det samme, er det bedste for begge parter vel så at skilles. Jeg synes det er langt ude at Rodgers skal have hug for mandskabs behandlingen i sådan en situation.
"Take that bandage off. And what do you mean about YOUR knee? It's Liverpool's knee!" Bill Shankly

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Jesper » tirsdag, 11. aug, 2015 08:53

Jeppe skrev:
Alonso skrev:Tilsyneladende på vej ud. Jeg er ikke vild med den måde, Brendan Rodgers håndterer spillere, som han ikke har i start 11'eren. Hvad der tidligere lignede en lærevillig pragmatiker, er blevet til en stædig despot.
Altså, det jeg har læst er at Lucas har fået besked på at han er squad-player, og hans egen holdning er så at han hellere vil et andet sted hen hvor han er fast mand. Det er der i mine øjne intet odiøst i fra nogen af siderne.

Jeg havde helt klart selv helst set at Lucas blev, da jeg godt kan li' ham og mener han bidrager med rigtig meget.

Men det er da i mine øjne den helt rigtige løsning fra begges side at være ærlige omkring en forventnings afstemning og så må man jo se hvilke løsninger der er. Hvis man ikke vil det samme, er det bedste for begge parter vel så at skilles. Jeg synes det er langt ude at Rodgers skal have hug for mandskabs behandlingen i sådan en situation.
Jeg er helt enig. Vi ved jo kun meget sporadisk noget om, hvad der rent faktisk er sket og det er sjældent fra neutrale kilder. Det samme kan man vel sige om Borini og Balo. De er ikke længere en del af fremtidsplanerne og derfor indgår de ikke i trupperne, hvorfor de nok er irriterede, men for klubbens vedkommende, så er der jo ikke andet at gøre end at gøre det klart, at de skal videre. Da Borini valgte at blive sidste år, så blev han da ikke frosset totalt ud, men fik enkelte chancer og var med til træningen, så jeg synes han blev behandlet fair.
Jeg er personligt ret ærgerlig at vejene måske skilles, men jeg forstår begge parter. Lucas har bare altid været en af mine darlings, da han har båret den røde trøje flot med fight og god indstilling. Og jeg husker ganske tydeligt den sæson, hvor han strålede. Dér styrede han midtbanen. Så jeg håber han kommer et godt sted hen, hvis det er det han vil i sin karriere.
Til gengæld så synes jeg virkelig at det er en position, hvor vi er yderst tynde. Jeg vil næsten gå så langt, at vi slet ikke har en eneste spiller, der har lige præcis de kompetencer, Lucas har. Det er et problem, som omvendt hurtigt kan løses.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Pakken
Indlæg: 243
Tilmeldt: søndag, 06. jan, 2013 18:46

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Pakken » tirsdag, 11. aug, 2015 16:29

Alonso skrev:Tilsyneladende på vej ud. Jeg er ikke vild med den måde, Brendan Rodgers håndterer spillere, som han ikke har i start 11'eren. Hvad der tidligere lignede en lærevillig pragmatiker, er blevet til en stædig despot.
Hvad er det mere specifikt ved håndteringen af spillere uden for start 11'eren, du ikke er vild med?

Jesperrosendal
Indlæg: 444
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 13:50

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Jesperrosendal » tirsdag, 11. aug, 2015 20:47

Man kan sige, ja, Lucas var fremragende i én enkelt sæson inden tid han har været hos os. Skader har dog ødelagt meget og det er virkelig ærgeligt. Er dog enig i at BR har det med at behandle vores spillere rigtig dårligt, og det er utilgiveligt! Agger og Lucas er om nogen indbegrebet af Liverpool, men det er BR tilsyneladende ligeglad med! Det er dårlig stil. Jeg er sikker på at vi i Can har en meget spændende midtbane i svøb, Can er et meget større talent end hvad Lucas var i samme alder...

Brugeravatar
ThunderZtorm
Indlæg: 3934
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:40
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 45
Kontakt:

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af ThunderZtorm » tirsdag, 11. aug, 2015 21:11

Jesperrosendal skrev:Man kan sige, ja, Lucas var fremragende i én enkelt sæson inden tid han har været hos os. Skader har dog ødelagt meget og det er virkelig ærgeligt. Er dog enig i at BR har det med at behandle vores spillere rigtig dårligt, og det er utilgiveligt! Agger og Lucas er om nogen indbegrebet af Liverpool, men det er BR tilsyneladende ligeglad med! Det er dårlig stil. Jeg er sikker på at vi i Can har en meget spændende midtbane i svøb, Can er et meget større talent end hvad Lucas var i samme alder...
Hvad er det lige problemet er med at sælge Agger til røverpris til hans gamle klub? Hvordan var det dårlig behandling?

Tag nu Agger-brillerne af, manden har været mere skadet end klar og kunne derfor ikke være sikker på en fast plads på holdet. Det fik han at vide, og det kunne han ikke acceptere. Han rykkede derfor hjem til BIF for et symbolsk beløb, hvorefter han var mere skadet end klar i hele sidste sæson.

Tror du selv på han ville have spillet mere end 10 kampe for os med den skadeshistorik han har vist? Mener du at det var fair at han insisterede på at være første valg i forsvaret når han var klar, uanset hvordan de andre spillere ellers leverede?

Drop nu den myte om at Agger blev behandlet dårligt - han blev behandlet som det han var: En enddog yderst velbetalt spiller der brugte mere tid på lazarettet end på banen.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Jesper » tirsdag, 11. aug, 2015 21:40

Du kan sige hvad du vil, men da vi var ved at vinde mesterskabet, der startede Agger inde i vist nok 8 sejre i træk, fik en mindre skade og valgte at stå over, fordi det blev tilkendegivet at vicekaptajnen naturligvis startede inde i næste. Det gjorde han ikke. Det er ikke en myte, men var den episode, som fik ham til at ville væk. Alt det andet er så til gengæld rigtigt, hvorfor det ville være sket alligevel.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af texy » onsdag, 12. aug, 2015 11:57

Jeg tror, at Lucas igennem flere år har været rigtigt god for holdet udenfor banen. Han virker som den person, der i hvert fald for de spansk og portugisisk talende spillere er det sociale omdrejningspunkt. Man skal nok ikke undervurdere den slags i forhold til at skabe en god stemning i truppen og omklædningsrummet.

Her efter Stoke-kampen har han igen sørget for lidt socialt samvær. http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... tions.html

Hvis vi overhovedet ikke kan bruge hans evner på banen længere, så skal vi selvfølgelig ikke holde på ham. Men jeg kan virkelig ikke se, at han skulle være dårligere end Allen. I mine øjne er han stadig et godt alternativ at have. Også i forhold til unge Can, hvis evner som defensivt anker i store kampe stadig er et åbent spørgsmål.

Så et eller andet sted, så håber jeg, at Rodgers og Lucas kan blive enige om, at Lucas skal være en vigtig del af truppen, selvom hans rolle på banen bliver mindre, end den tidligere har været.
Kloppite

Tom_Jorsal
Indlæg: 2122
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Tom_Jorsal » onsdag, 12. aug, 2015 13:43

Det ville være helt forkert at sælge Lucas. En rigtig klubmand, der ikke er noget pis med og som altid gør det solidt for os. Han skal fandeme da ikke til West Ham eller sådan noget. Jeg tror, han både har noget at byde ind med på banen for os, og så er det vigtigt at beholde nogle af de rutinerede kræfter, der har været i klubben længe. Der har været gigantisk stor udskiftning hos os de seneste to sæsoner, og det behøver altså ikke fortsætte sådan hos os. Slet ikke med de spillere, der har været hos os længst, og stadig har niveau.

Brugeravatar
Janse
Indlæg: 1159
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:56

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Janse » onsdag, 12. aug, 2015 16:51

texy skrev:Jeg tror, at Lucas igennem flere år har været rigtigt god for holdet udenfor banen. Han virker som den person, der i hvert fald for de spansk og portugisisk talende spillere er det sociale omdrejningspunkt. Man skal nok ikke undervurdere den slags i forhold til at skabe en god stemning i truppen og omklædningsrummet.

Her efter Stoke-kampen har han igen sørget for lidt socialt samvær. http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... tions.html

Hvis vi overhovedet ikke kan bruge hans evner på banen længere, så skal vi selvfølgelig ikke holde på ham. Men jeg kan virkelig ikke se, at han skulle være dårligere end Allen. I mine øjne er han stadig et godt alternativ at have. Også i forhold til unge Can, hvis evner som defensivt anker i store kampe stadig er et åbent spørgsmål.

Så et eller andet sted, så håber jeg, at Rodgers og Lucas kan blive enige om, at Lucas skal være en vigtig del af truppen, selvom hans rolle på banen bliver mindre, end den tidligere har været.
Sådan en rolle havde Alonso vist også i sin tid. Jeg er helt enig i at den er super vigtig. Håber vi beholder ham!
Aim for the sky and you'll reach the ceiling. Aim for the ceiling and you'll stay on the floor.

Brugeravatar
DAGGER!
Indlæg: 3441
Tilmeldt: søndag, 01. aug, 2010 15:06
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af DAGGER! » onsdag, 12. aug, 2015 19:30

Lucas bliver reserve efter Emre Can på den 6er, og Rodgers vil nok ikke købe en erstatning til DM da han også har Joe Allen til den plads som 3. mand evt. Selvom Illarimendi, som mindes om nogen den nye Alonso type, vil give noget godt på sigt. Lucas Leiva er rygtet til Italiensk fodbold, men tro flytter bjerge hos folk. Italien er et smukt land generelt, men deres fodbold er der mange meninger om.
Borini er en anden sag, som jeg hellere ser væk før Lucas Leiva. Men udsalgspris er dér vel også på Balotelli som er udeladt for truppen i over flere uger. :?:
You'r Never Walk Alone. ///

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Kelly » tirsdag, 25. aug, 2015 06:29

Behold Lucas.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14382
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Emmy » tirsdag, 25. aug, 2015 08:20

Sælg Lucas
"We're not racist, we only hate the mancs"

Besvar