21 - Lucas Leiva

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Kelly » tirsdag, 25. aug, 2015 09:42

Br svarer her. Lucas er den bedste defensive midtbanespilleren har.

http://touch.liverpool.no/Nyheter/-Vr-b ... iller.aspx
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
tue69
Indlæg: 2654
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:27
Geografisk sted: Århus
Alder: 39

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af tue69 » tirsdag, 25. aug, 2015 09:49

Mon ikke Lucas selv får det sidste ord, trods alt.

Rigtig god kamp af ham i går, og efter sådan en præstation ønsker man ham jo fortsat i klubben. Men det er fuldt forståeligt, hvis han gerne vil spille.
And when liverpool score, you will hear the kop roar: "oh it's Fowler - Robbie Fowler"

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af texy » tirsdag, 25. aug, 2015 15:30

Er der ikke mistænkeligt stille i forhold til Lucas i dag? I går var alle signaler, at han ville skifte til Besiktas i dag. Mon klubben har ændret mening?

http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... doubt.html
Kloppite

Brugeravatar
Pakken
Indlæg: 243
Tilmeldt: søndag, 06. jan, 2013 18:46

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Pakken » tirsdag, 25. aug, 2015 17:24

texy skrev:Er der ikke mistænkeligt stille i forhold til Lucas i dag? I går var alle signaler, at han ville skifte til Besiktas i dag. Mon klubben har ændret mening?

http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... doubt.html
Det kunne det heldigvis godt tyde på. Normalt pålidelige Jay Riley har i hvert fald tweetet, at han bliver.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 25. aug, 2015 21:28

texy skrev:Er der ikke mistænkeligt stille i forhold til Lucas i dag? I går var alle signaler, at han ville skifte til Besiktas i dag. Mon klubben har ændret mening?

http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... doubt.html
Hvorfor tror du klubben har ændret mening? Jeg har forstået situationen om Lucas sådan, at han ikke vil affinde sig med en perifær rolle i Liverpool, og søgte efter mere spilletid. Rodgers har, mener jeg, udtalt, at han gerne vil beholde Lucas, men at Lucas havde svært med lidt spilletid.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af AndreasN » tirsdag, 25. aug, 2015 21:46

Det lyder til, at man har overbevist Lucas om at blive efter, man har indset, at han er en hamrende god spiller at have i klubben. Så sagt på en anden måde, så er det, som det altid er omkring Lucas.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Niels K » lørdag, 31. okt, 2015 11:22

Lidt stats og positiv omtale af vores dygtige, rutinerede brasilianer:

http://cdn.empireofthekop.com/wp-conten ... 4.45-1.jpg

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af nikand » søndag, 01. nov, 2015 14:03

Synes Lucas har vist Klopp at vi har en dygtig sekser der bryder spillet, takler en masse og der nu også spiller bolden mere direkte i længderetningen end under BR. Igår også med afslutninger bl.a et flot hovedstød.
We need a new Fowler...

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af AndreasN » søndag, 01. nov, 2015 14:10

Lucas har været vital for os under Klopp, og jeg ved godt, at man efter i går har en tendens til at lade træerne vokse ind i himlen, men han begynder jo så småt at vise sit gamle jeg igen. Jeg synes stadig, der findes bedre spillere af hans type derude, men hvor er han dog en fed person at have i klubben. Hvad han ikke er gået gennem, men stadig er han 100% klubmand. Jeg synes helt afgjort, vi skal beholde ham, og han er selvfølgelig selvskreven til startelleveren.
Liverpool Football Klopp

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Callesen » søndag, 01. nov, 2015 22:26

Den her artikel er også værd at læse: http://rewritethegame.moonfruit.com/art ... h/10268622

Jeg er KÆMPE Lucas fan og han har været min yndlingsspiller i klubben de sidste 4-5 år. Og nærmer sig sgu også nok all time.

At gå fra at få "svinere" i hans første kamp fordi han kom ind for Gerrard imod Everton (han sørgede så for et straffespark). For så at få den ene sviner efter den anden i flere sæsoner af os fans, men bare holder hovedet oppe og kæmper videre og aldrig giver op. Det tager jeg sgu hatten af for. Oveni det så kommer der nogle ret slemme skader, som har sat ham langt tilbage.

Lucas står for mig, som en af dem der har de ypperligste værdier i truppen lige nu: Ydmyg, kæmpende, giver aldrig op, hjælper medspillerne og går forrest.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Mads T. » søndag, 01. nov, 2015 23:27

Mads T. skrev:En af mine absolut yndlingsspillere i Liverpool pt. Utroligt hvad han har måttet finde sig i fra vores fans og alligevel har han ikke givet op. Hans udvikling har været enorm. Fra at være offensiv midt i Gremio, er han i Liverpool blevet omskolet til at være defensiv midt, og en glimrende en af slagsen.

Lucas Leiva - Den lille kæmpe: http://www.youtube.com/watch?v=2Fx1rmJp ... re=related
Helt enig. Har også altid haft en svaghed for Lucas. Han er ikke altid blevet behandlet godt af os fans, men han har aldrig klaget og har bare arbejdet videre på trods af modgang og skader. Ovenstående er fra feb. 2011.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Jesper » mandag, 02. nov, 2015 07:26

Det er værd at bemærke at Lucas, udover at han to gange næsten er blevet solgt, også et par sæsoner har haft meget stor konkurrence. For to år siden puttede man Gerrard ned på hans plads, men han klagede aldrig og når han fik chancen gik han bare ind og gjorde sit arbejde. Det man skal huske tilbage på, det er at før den alvorlige skade i 2011, så var han en gigant på banen, hvorefter han var ude i meget lang tid. Derefter kom de næsten obligatoriske følgeskader af de her alvorlige knæskader samt den efterfølgende lange, lange periode med at få hurtighed og mobilitet tilbage som følge af knæskaden (derfor skal man heller ikke tro at Ings lige med det samme kommer tilbage i vigør). Nu ser det ud til, at han har overskuddet til at komme i situationerne en postgang før end han tidligere har gjort, hvilket gør at han kan bryde spillet langt oftere og at modstanderen ikke går på "kant" af ham. Deslige er de langt mere modige fremadrettede aktioner virkelige værdifulde for os, ikke mindst når han spiller mere direkte op i banen. mod Chelsea søgte han endda feltet et par gange. det viser overskud. Med andre ord, så har han fortjent alle de roser, han høster for tiden.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Niels K » mandag, 02. nov, 2015 18:36


Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af nikand » mandag, 30. nov, 2015 14:21

Niels K skrev:Flest vundne tacklinger:

http://www.dailystar.co.uk/galleries/12 ... res/321043

Og i mere skematisk form:

http://metro.co.uk/2015/11/02/liverpool ... r-5476559/?

Imponerende!
Lucas har jo fundet formen under Klopp, og herligt at man også ser flere afleveringer i længderetningen fra Lucas end under andre managers.
We need a new Fowler...

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

21 - Lucas Leiva

Indlæg af AndreasN » tirsdag, 01. dec, 2015 17:48

Fra AnfieldHQ på Twitter:
"Interesting interview with Paul Joyce who tells us had Henderson not suffered an injury Lucas would not be at the club. Out tonight. #lfc"

Lucas er lidt ligesom den kæreste, man faktisk er blevet lidt træt af, så man sonderer lige markedet og flirter med nogle andre piger, men man må til sidst altid indse, at kæresten faktisk er det bedste, man kan få.

Jeg er utrolig glad for at have en spiller som Lucas i truppen. Især i tider, hvor loyalitet og klubfølelse betyder nul og nada har Lucas vist sig som klubbens mand. Hvor mange gange han ikke har skulle lægge øre til - ofte - uberettiget kritik, når han gang på gang har vist, hvor god han er til sit arbejde. Hvor pinefuldt mange kommentarer man ikke har læst om, at han ikke bidrager offensivt. Lucas er ikke en del af sportens elite, men hvis vi skal have bedre, så skal vi op på øverste hylde for at finde vedkommende. Jeg tror på, at Henderson og Lucas i samarbejde med Klopp kan forme en solid midterakse på holdet.
Liverpool Football Klopp

Besvar