21 - Lucas Leiva

Underkategori til tidligere LFC-spillere
El Jefecito

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af El Jefecito » mandag, 21. apr, 2008 18:23


Larry Dillman
Indlæg: 1061
Tilmeldt: mandag, 13. aug, 2007 14:29

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Larry Dillman » tirsdag, 22. apr, 2008 12:12

Er enig med de tidligere indlæg i, at han ser solid, lovende omend ikke særlig spektakulær ud!

Selvfølgelig er han ung, men Momo var altså yngre, da han buldrede ind på holdet...og Lukas har ikke været i nærheden af at gøre det samme sudden impact, som Momo gjorde i 2006-sæsonen. Vi har fået Mascherano siden da, men dengang havde vi Alonso i superform, en Gerrard der endnu ikke var tænkt væk fra den centrale midtbane og supersolide Hamann (der netop havde bevist sit værd fra 2. halvleg og frem i en eller anden kamp i Istanbul)...Men vi må håbe, at Lukas viser den proportionalt omvendte formkurve af Momo's - så får vi ubestrideligt verdens bedste midtbanespiller om et par år :lol:
Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!

johnsenLFC
Indlæg: 230
Tilmeldt: fredag, 07. sep, 2007 18:55
Alder: 31

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af johnsenLFC » tirsdag, 27. maj, 2008 21:38


YNWA

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af YNWA » onsdag, 28. maj, 2008 00:08

Hvor god er Lucas egentlig? Han er en god blanding af det hele, og med sine kun 21 år kan han nå meget langt!

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Hekkem » onsdag, 28. maj, 2008 08:14

YNWA skrev:Hvor god er Lucas egentlig? Han er en god blanding af det hele, og med sine kun 21 år kan han nå meget langt!
Netop. Han kan være oprydder på den dybe centrale midtbane, han kan ligger lange præcise afleveringer og han kan deltage i det korte hurtige pasningsspil. Han mangler noget speed og hovedstødsstyrke ellers så har han alle muligheder for at blive rigtig stor. Jeg ser et større potentiale i ham end jeg gør i Babel.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

YNWA

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af YNWA » onsdag, 28. maj, 2008 10:04

Heksem skrev:
YNWA skrev:Hvor god er Lucas egentlig? Han er en god blanding af det hele, og med sine kun 21 år kan han nå meget langt!
Netop. Han kan være oprydder på den dybe centrale midtbane, han kan ligger lange præcise afleveringer og han kan deltage i det korte hurtige pasningsspil. Han mangler noget speed og hovedstødsstyrke ellers så har han alle muligheder for at blive rigtig stor. Jeg ser et større potentiale i ham end jeg gør i Babel.
Puha - jeg har god fidus til Babel, men det vil være et par dejlige skridt fremad hvis Lucas kommer nærmere "Gerrard" niveau og Babel nærmer sig "Henry" som han spillede for Arsenal.

Brugeravatar
Kofoed
Indlæg: 2062
Tilmeldt: onsdag, 24. okt, 2007 21:35
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 31

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Kofoed » onsdag, 28. maj, 2008 15:13

YNWA skrev:
Heksem skrev:
YNWA skrev:Hvor god er Lucas egentlig? Han er en god blanding af det hele, og med sine kun 21 år kan han nå meget langt!
Netop. Han kan være oprydder på den dybe centrale midtbane, han kan ligger lange præcise afleveringer og han kan deltage i det korte hurtige pasningsspil. Han mangler noget speed og hovedstødsstyrke ellers så har han alle muligheder for at blive rigtig stor. Jeg ser et større potentiale i ham end jeg gør i Babel.
Puha - jeg har god fidus til Babel, men det vil være et par dejlige skridt fremad hvis Lucas kommer nærmere "Gerrard" niveau og Babel nærmer sig "Henry" som han spillede for Arsenal.
Så skulle vi ikke bruge lige så meget på nye spillere på de pladser, Så ja det kunne sku være for lækkert, men nu må vi se :)
Én gang Liverpool, altid Liverpool
LIVERPOOL forever

Brugeravatar
LFC Søren
Indlæg: 1852
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:15
Geografisk sted: Ølstykke
Alder: 54

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af LFC Søren » onsdag, 28. maj, 2008 20:53

Jeg må desværre indrømme, at jeg endnu ikke er blevet overbevist om at Lucas bliver en stor spiller for os.
Jeg syntes han smider for mange bolde væk, og han falder tit for meget ud i kampene, men som flere skriver så er han ung, og spillere som Gerrard og Mascherano fylder meget.

Jeg syntes at Lucas i modsætning til Babel, mangler at vise noget "her kommer jeg" når han får chancen. Men hvor Babel går fra fantastisk til elendig, er Lucas niveau mere stabilt, hvilket normalt også er mere kendetegende for en central midtbane spiller.
Jeg indrømmer blankt "jeg tog fejl af Lucas, og godt man i Liverpool FC ikke lytter til mig"

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Hekkem » onsdag, 28. maj, 2008 21:32

LFC Søren skrev:Jeg må desværre indrømme, at jeg endnu ikke er blevet overbevist om at Lucas bliver en stor spiller for os.
Jeg syntes han smider for mange bolde væk, og han falder tit for meget ud i kampene, men som flere skriver så er han ung, og spillere som Gerrard og Mascherano fylder meget.
Du har vist skrevet forkert. Det må være Babel du skriver om her.

Nu var jeg på Anfield, da Blackburn gæstede, og her var Lucas ubestridt kampens helt store spiller. Han overgik alle andre i spillelyst, vilje, engagement, fysik, overblik og teknisk niveau. Man så hvordan han havde forudset og bevæget sig i position, inden situationen opstod. Man så også hvorledes han var i konstant bevægelse og ofrede sig for sine holdkamarater. Han søgte hele tiden at gøre sig spilbar, og gjorde ikke tingene sværere end de er. Derudover diskede han op med tværafleveringer og dybde pasninger ala Xabi Alonso på hans bedste dage.

Jeg snakkede kort med Peter Schulz om Lucas, og han siger dette er noget han bidrager med hver gang han er på banen. Peter ser trods alt lidt flere kampe end så mange andre, og mon ikke det jeg så og det Peter fortalte også er det Rafael Benitez lægger stor vægt på?
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Alex Brockins
Indlæg: 4785
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:04

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Alex Brockins » onsdag, 28. maj, 2008 21:52

Hekkem, du har fuldstændig ret i, at Lucas er suveræn, når det handler om småspil, 1-2, bevægelse og i den dur.

Men får han lov til det af Benitez? Jeg synes stadig, han taktisk mest af alt ligner en Mascherano-klon. Det er sgu lidt tøsedrenge-agtigt. Specielt når vi ser ham - som mod Blackburn - vise disse fantastiske ting, han nu en gang kan og har potentiale til, hvis bare han får lov.

Jeg er dog uenig i, at han kun mangler hovedstødstyrke og speed. Fysisk er han meget underlegen, hvilket til tider sætter ham fuldstændig ud af spillet. Det skal der arbejdes på.
Best in the world at everything I do.

Brugeravatar
LFC Søren
Indlæg: 1852
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:15
Geografisk sted: Ølstykke
Alder: 54

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af LFC Søren » onsdag, 28. maj, 2008 21:55

Heksem skrev:
LFC Søren skrev:Jeg må desværre indrømme, at jeg endnu ikke er blevet overbevist om at Lucas bliver en stor spiller for os.
Jeg syntes han smider for mange bolde væk, og han falder tit for meget ud i kampene, men som flere skriver så er han ung, og spillere som Gerrard og Mascherano fylder meget.
Du har vist skrevet forkert. Det må være Babel du skriver om her.

Nu var jeg på Anfield, da Blackburn gæstede, og her var Lucas ubestridt kampens helt store spiller. Han overgik alle andre i spillelyst, vilje, engagement, fysik, overblik og teknisk niveau. Man så hvordan han havde forudset og bevæget sig i position, inden situationen opstod. Man så også hvorledes han var i konstant bevægelse og ofrede sig for sine holdkamarater. Han søgte hele tiden at gøre sig spilbar, og gjorde ikke tingene sværere end de er. Derudover diskede han op med tværafleveringer og dybde pasninger ala Xabi Alonso på hans bedste dage.

Jeg snakkede kort med Peter Schulz om Lucas, og han siger dette er noget han bidrager med hver gang han er på banen. Peter ser trods alt lidt flere kampe end så mange andre, og mon ikke det jeg så og det Peter fortalte også er det Rafael Benitez lægger stor vægt på?
Man får tit et andet syn på en spiller, når man ser ham live. En af de episoder jeg faktisk husker fra dette års CL var, da Peter S efter kampen mod Inter sagde "jeg har ikke set LFC et stykke tid, men jeg har helt glemt hvor god en spiller Gerrrad er, han er jo hele tiden spilbar, og løber de rigtige steder hen.

Jeg har bare ikke endnu siddet med en "wauw" oplevelse efter en kamp fra Lucas side, som jeg f.eks har gjort med Babel.
Men jeg stoler på Rafa og andre "eksperter", som siger Lucas går en stor fremtid i møde.
Jeg indrømmer blankt "jeg tog fejl af Lucas, og godt man i Liverpool FC ikke lytter til mig"

Brugeravatar
Alex Brockins
Indlæg: 4785
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:04

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Alex Brockins » onsdag, 28. maj, 2008 21:59

LFC Søren skrev: Man får tit et andet syn på en spiller, når man ser ham live. En af de episoder jeg faktisk husker fra dette års CL var, da Peter S efter kampen mod Inter sagde "jeg har ikke set LFC et stykke tid, men jeg har helt glemt hvor god en spiller Gerrrad er, han er jo hele tiden spilbar, og løber de rigtige steder hen.
Jeg er sgu nød til lige at følge op på det her. Fuldstændig enig - og det gælder både Gerrard og Lucas.

Vi derhjemme i stuerne kan ikke altid se, hvor meget arbejde, der egentligt bliver lagt i det hele fra den enkelte spiller.

Lucas viser i glimt så meget potentiale, og Gerrard viser verdensklasse, selvom flere herinde nærmest pr. automatik ikke mener, det er godt nok. Bl.a. bl.a. bl.a..
Best in the world at everything I do.

Brugeravatar
LFC Søren
Indlæg: 1852
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:15
Geografisk sted: Ølstykke
Alder: 54

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af LFC Søren » onsdag, 28. maj, 2008 22:03

@Hekkem

Nu nævner du Blackburn kampen, hvor du syntes Lucas spillede fantastisk, jeg må dog indrømme jeg ikke helt husker det, men du kan sagtens have ret. Vores Norske venner som altid giver en fantastisk live opdatering, var dog ikke så imponeret over Lucas, men det kommer jo altid an på øjene som ser.
http://liverpool.no/CDA/storypg.aspx?id ... rentzone=0
Det er faktisk den dårligste karakter sammen med Babel og Aurelio.
Jeg indrømmer blankt "jeg tog fejl af Lucas, og godt man i Liverpool FC ikke lytter til mig"

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af nikand » lørdag, 31. maj, 2008 00:00

Jeg synes vi skal have flere spillere a la Lucas til klubben. Spillere der som Lucas, kan holde på bolden, drible, er forudseende, bevægelige, finde frirum. Vi behøves ikke have store stærke tacklende spillere over det hele, hvis vi alligevel er i boldbesiddelse - så skal vi have en der kan skabe noget, en kreativ spiller.

Egentlig er Lucas en spiller efter Wengers hoved, fremfor en Rafa-spiller.
We need a new Fowler...

YNWA

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af YNWA » søndag, 06. jul, 2008 23:39

Har i fidus til Lucas i næste sæson? Med Rafas iver efter at hente Barry ind, så tyder det ikke rigtig på det store gennembrud ala Fabregas, Gerrard etc...

Besvar