21 - Lucas Leiva

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af nikand » fredag, 26. sep, 2008 10:44

Flemming skrev:Med Gerrard bag angrebet (forhåbenligt) og vores typiske opstilling med 2 mand på midten, så har vi brug for 3-4 gode midtbanespillere. Lucas skal nok få chancen i år, men han skal også vise udvikling ift sidste sæson.
Lucas får naturligvis en del spilletid, ligesom han i derbyet sidste år blev sendt for en Gerrard, med Rafa kommentaren, "vi manglede hjerne ikke vildskab".
We need a new Fowler...

Jonas Lassen
Indlæg: 1891
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Geografisk sted: Lindholm
Alder: 38

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Jonas Lassen » fredag, 26. sep, 2008 20:55

nikand skrev:
Flemming skrev:Med Gerrard bag angrebet (forhåbenligt) og vores typiske opstilling med 2 mand på midten, så har vi brug for 3-4 gode midtbanespillere. Lucas skal nok få chancen i år, men han skal også vise udvikling ift sidste sæson.
Lucas får naturligvis en del spilletid, ligesom han i derbyet sidste år blev sendt for en Gerrard, med Rafa kommentaren, "vi manglede hjerne ikke vildskab".
Det var måske også en rimelig heldig indskiftning. Personligt synes jeg at at Lucas er en klasse spiller. Han mangler bare at vise det sidste i sit spil, så han bliver han fremragende.
Liverpool Football Club Lindholm Branch
Formand
LFCLB - 3

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11331
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Cynwal » lørdag, 01. nov, 2008 17:19

Jeg er bange for, at hvis vi vejer ham, så bliver han fundet for let!
Han er bare ikke god nok til at højne niveauet på LFC.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
jackass
Indlæg: 1796
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:00
Geografisk sted: Mellem Helsingborg og Anfield
Alder: 43

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af jackass » torsdag, 13. nov, 2008 21:55

Ikke god nok til Liverpool FC.
I had a soft spot in my heart for Ronald Reagan, if only because he was a sportswriter in his youth, and also because his wife gave the best head in Hollywood.

Brugeravatar
Alex Brockins
Indlæg: 4785
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:04

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Alex Brockins » søndag, 23. nov, 2008 12:35

Hvornår er det rimeligt at forlange, at Lucas slår igennem?
Best in the world at everything I do.

Brugeravatar
Henrik C
Indlæg: 1332
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:54

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Henrik C » søndag, 23. nov, 2008 13:23

Alex Brockins skrev:Hvornår er det rimeligt at forlange, at Lucas slår igennem?
Det er det nu. Han har været i Liverpool et stykke tid, og fået spilletid. Han spiller ikke godt for tiden, og jeg tror heller ikke han har en fremtid i klubben, men han var et sats værd. Han er ikke rigtig defensiv og ikke rigtig offensiv og han er for dårlig til at styre den centrale midtbane i England. Han ender nok i en spansk midterklub.
I am the Sturm and Drang.
I am the Schadenfreude

Brugeravatar
LFC Søren
Indlæg: 1852
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:15
Geografisk sted: Ølstykke
Alder: 54

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af LFC Søren » søndag, 23. nov, 2008 13:27

Alex Brockins skrev:Hvornår er det rimeligt at forlange, at Lucas slår igennem?
Det er altid svært at sige, men jeg syntes det store problem med Lucas er, at vi stadig har en band kamp til gode, da jeg endnu mangler, at sidde tilbage med en føelse af, holdkæft hvor er det bare potentiale i den knægt, hvilket jeg mange gange har gjort med f.eks Babel, som også er en spiller som kan få mig op i det røde felt, efter en sløv indsats.
Jeg indrømmer blankt "jeg tog fejl af Lucas, og godt man i Liverpool FC ikke lytter til mig"

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af AJ » søndag, 23. nov, 2008 14:34

Som Jackass ville sige det:

Ikke god nok til Liverpool FC.

Brugeravatar
jackass
Indlæg: 1796
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:00
Geografisk sted: Mellem Helsingborg og Anfield
Alder: 43

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af jackass » søndag, 23. nov, 2008 15:47

AJ skrev:Som Jackass ville sige det:

Ikke god nok til Liverpool FC.
Amen.

Er i øvrigt også enig i Henrik C's vurdering.
I had a soft spot in my heart for Ronald Reagan, if only because he was a sportswriter in his youth, and also because his wife gave the best head in Hollywood.

Brugeravatar
perpig
Indlæg: 913
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:13

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af perpig » søndag, 23. nov, 2008 17:10

Jeg har umådelig svært ved at få øje på det åbenlyse talent hos vores brasilianske ven. Tidligere i denne tråd (i marts) gav jeg udtryk for at Lucas mest af alt lignede en ”squad-player”, og det synes jeg bliver mere og mere udpræget.
En habil sikkerhedsorienteret boldflytter som kan sættes ind i kampe der stille og roligt skal køres hjem, men ikke en spiller der kan sætte afgørende aftryk på en kamp.
The model at this football club is clear, we want to take young players and develop them into world-class ones, but that can be a long and a difficult process

henrik1
Indlæg: 2179
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:56
Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
Alder: 44

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af henrik1 » søndag, 23. nov, 2008 17:16

Virker han egentlig overhovedet interesseret i at spille fodbold?

Efter en meget slöj indsats i OL, synes jeg også han denne säson ligner en der ikke rigtigt har hverken viljen eller evnen. Han virker slet ikke motiveret. Han kommentarer i starten af säsonen, som vist blev tolket noget i stil med at han ikke rigtigt mente vi var gode nok til at vinde mesterskabet, var da også en lidt slöj udmelding. Tror faktisk ikke han trives särligt godt i Liverpool.

Brugeravatar
Alex Brockins
Indlæg: 4785
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:04

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Alex Brockins » søndag, 23. nov, 2008 19:53

Henrik, jeg synes heller ikke talentet er åbenlyst, men jeg tror faktisk det største problem er inde i hovedet på ham.

En spiller som Christian Poulsen er heller ikke særlig talentfuld, men han er kommet langt på grund af hans psyke og mentalitet.

Lucas er nok den sidste centrale midtbanespiller jeg vil smide på banen, hvis holdet udelukkende skulle kæmpe og fighte alt, hvad de havde lært, for at hive en sejr hjem.

Et andet problem er at Lucas er for defensiv-minded. Han er sjældent den type midtbanespiller, vi står at mangler, hvis Gerrard og/eller Alonso skal have en pause. Han er mere en type som Mascherano - dog uden alle argentinerens vigtige spidskompetencer.

En midtbanekonstellation med Lucas og Mascherano duer bare ikke, som vi så i går.
Best in the world at everything I do.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af ilusio » tirsdag, 25. nov, 2008 07:47

Hvis ikke han er god nok skal han sælges til januar. Så hellere give Plessis chancen nogle gange.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Xenne
Indlæg: 1993
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:36
Geografisk sted: Roskilde (:
Alder: 35

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Xenne » tirsdag, 25. nov, 2008 10:06

Han skal ikke sælges, han har stadig noget tid foran sig.
Ligesom Babel, Insua, N'gog og andre af vores spillere har.
Billede

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af ilusio » tirsdag, 25. nov, 2008 11:25

Xenne skrev:Han skal ikke sælges, han har stadig noget tid foran sig.
Ligesom Babel, Insua, N'gog og andre af vores spillere har.
Hvis ikke han skal sælges skal han bruges. Han skal bruges mod de svagere modstandere og sammen med erfarne spillere omkring sig så han kan lære af dem.

Nå nej, det var jo hvad der skete i weekenden og det var jo verdens undergang...

Løsningen må være at sælge ham.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Besvar