17 - Mamadou Sakho
Re: 17 - Mamadou Sakho
Jeg kan godt følge dig Hekkem, men jeg har, som jeg nævner, bare svært ved at se, hvorfor Sakho har spillet sig af? Hans niveau til VM var imø skyhøjt og det tæller da et eller andet sted, tænker jeg. Og uden at nævne nogen specifikt, så undrer jeg mig bare over at stemningen overfor Sakho generelt set måske har ændret sig lidt.
Jeg er dog ikke helt enig i, at man kan stille trøjetrækning op på den måde du gør, for helt så simpelt her det ikke. Koster det eksempelvis i to kampe i træk, så vender stemningen, vil jeg næsten godt love at så ser man ikke det store perspektiv. Derudover, så har jeg personligt svært ved at have så kynisk tilgang til hans forsvarsageren, for jeg synes ikke det hører sig til fodboldspillet. Jeg elsker fysisk, men jeg bryder mig ikke om at eneste fokus i rigtig mange situationer kun er at se på manden og at hive ham omkuld (mere eller mindre).
Når det så er sagt, så spiller han (Skrtel) fremragende, så jeg er ikke ude på at starte en ny forsvarsspiller vs forsvarsspiller debat, for jeg anser konkurrence og dagsform som en konstant foranderlig karakter, men pointen er udelukkende at lige at sætte et par ord på en undren, som jeg måske er den eneste der har (hvem ved), og dels at stille det åbne spørgsmål, om Sakho har spillet sig af, for det mener jeg godt man kan diskutere.
Jeg er dog ikke helt enig i, at man kan stille trøjetrækning op på den måde du gør, for helt så simpelt her det ikke. Koster det eksempelvis i to kampe i træk, så vender stemningen, vil jeg næsten godt love at så ser man ikke det store perspektiv. Derudover, så har jeg personligt svært ved at have så kynisk tilgang til hans forsvarsageren, for jeg synes ikke det hører sig til fodboldspillet. Jeg elsker fysisk, men jeg bryder mig ikke om at eneste fokus i rigtig mange situationer kun er at se på manden og at hive ham omkuld (mere eller mindre).
Når det så er sagt, så spiller han (Skrtel) fremragende, så jeg er ikke ude på at starte en ny forsvarsspiller vs forsvarsspiller debat, for jeg anser konkurrence og dagsform som en konstant foranderlig karakter, men pointen er udelukkende at lige at sætte et par ord på en undren, som jeg måske er den eneste der har (hvem ved), og dels at stille det åbne spørgsmål, om Sakho har spillet sig af, for det mener jeg godt man kan diskutere.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!
- Sledgehammer
- Geografisk sted: The Klopp
Fin opsummering, synes måske lige at der ift Skrtel bør tilføjes, at han er ret målfarlig (i begge ender ...Hekkem skrev:Martin Skrtel har spillet en fantastisk sæson i sidste sæson, hvor han er gået fra at være 3/4 valg, til at være sikker fast starter. Han har været helt oppe og været en af de bedste centrale forsvarsspillere i Premier League og i Europæisk fodbold generelt. Det forbigår man ikke bare sådan lige. Derfor mener jeg Martin Skrtel er det sikreste valg til en startopstilling for Liverpool. Han har oparbejdet de svagere kompetencer til de ikke længere er hæmmende for hans virke. Vil han kunne opretholde det niveau i den kommende sæson, og har han spillet over evne? Det kan vi ikke vide, men som det ser ud nu, så er han det foretrukne valg. Så må vi leve med han holder fast i trøjerne ved hjørnespark, og måske bliver dømt et eller to straffespark over en sæson på det. Hvis hans hiven i trøjen sker 3-4 gange i løbet af en enkelt kamp, og han drager nytte af det i hver tredje, hvor han hindrer en farlig situation, så kan jeg godt leve med der bliver dømt 1-2 straffespark på den konto. Pt. gavner det mere for Liverpool ved at han hiver, end konsekvensen er ved dommerne dømmer de 1-2 straffespark.
Sakho, er stærk, men har også vist sig sårbar iforhold til skader, og skrammer rigtig mange med hans hårde attituder. Attituder jeg faktisk rigtig godt kan lide, og det smitter af på medspillere, når han sætter en hård takling ind. Det bliver en hård sæson med massere af store kampe. Der vil blive brug for hans kompetencer, ligesom der vil være brug for Agger/Skrtel/Lovrens - selvom jeg tror Agger skal til Barcelona anfægtet de har hentet Vermaelen. Barcelonas defensiv mangler i den grad fornyelse - så må vi se om Tiago Ilori kan indgå i ligningen også.
Aggers styrker - pasningssikker, gode lange afleveringer, bryder kæderne, tager initiativ, badass attitude, sparke evne, placeringsevne
Aggers svagheder - luftspillet, bryder kæderne, skader, ikke hurtig, opdækning ved dødbolde, holde organisationen
Skrtels styrker - fysisk stærk, hurtig, kontant, komme først på bolden, aggressiv i oppres
Skrtels svagheder - problemer ved 'hurtige-fødder', kommer af og til for sent i taklingerne, holde i trøjen ved dødbolde, beslutningstagen med bolden
Lovrens styrker - sikkerhed med bolden, afleveringer, to-foddet, hovedspil, kommanderende, hurtig, omstillingsparat, placeringsevne i organiseret forsvar
Lovrens svagheder - satser i glidende taklinger. Fanges for højt i oppres
Sakhos styrker - fysisk stærk, hurtig over længere distancer, badass attitude, taklinger, god i begge felter, lange pasninger ved jorden
Sakhos svagheder - skader, 'hurtige-fødder', placeringsevne, hurtige korte pasninger, store bevægelser med bold, holde organisationen
Samlet har vi god fysisk styrke, god med bolden, badass attitude men problemer ved 'hurtige-fødder og holde organisationen.
Hvor mange kampe for de hver i sær?
Skrtel 85-90%
Lovren 75-80%
Sakho og Agger deler resten i henhold til hvilke modstandere vi står overfor.

Anfield Iron
Liverpool Football Klopp
Liverpool Football Klopp
Som jeg ser det, så gælder det hvad der præsteres i den røde trøje og ikke hvad der skete med landsholdet under en VM slutrunde. En VM slutrunde, fortæller ikke hele historien omkring en given spillers kompetence og hans egentlige form. Det kan give et praj og det kan give anmodninger til et forhåbentlig højere niveau.Jesper skrev:Jeg kan godt følge dig Hekkem, men jeg har, som jeg nævner, bare svært ved at se, hvorfor Sakho har spillet sig af? Hans niveau til VM var imø skyhøjt og det tæller da et eller andet sted, tænker jeg. Og uden at nævne nogen specifikt, så undrer jeg mig bare over at stemningen overfor Sakho generelt set måske har ændret sig lidt.
Jeg mener ikke Sakho har spillet sig på holdet, jævnfør hans præstationer i den røde trøje.
Jeg er klart nok med i, såfremt dommerstanden og opmærksomheden er blevet væsentlig større omkring det at hive i trøjer i feltet giver anledning til flere dømte straffespark, at det dette trøjehiveri fra Skrtel tages op til revision. Men som landet ligger nu, så dømmes det sjældent i forhold til hvor mange gange det forekommer. Ja, hiven i trøjen bør give straffespark, også efter min mening. Men så længe det så åbenlyst kan betale sig at ty til disse midler, så gavner det en given succes ved at gøre det. Så kan man synes om det er rigtigt eller forkert, eller om det er at snyde eller udnytte grænsen for brugen heraf lige så tosset man vil

Som jeg også skriver, så kan jeg leve med det, så længe det kun er de 1-2 gange der dømmes straffespark. Men lyden kan godt få en anden pibe, såfremt forholdene herom ændres omkring hvor meget der dømmes for dette.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them
Tror mere på det er tilfældigheder omkring Skrtels en god sæson, efterfølges af en dårlig sæson.ScouserTommy skrev: Fin opsummering, synes måske lige at der ift Skrtel bør tilføjes, at han er ret målfarlig (i begge ender ...) og at han ihf hidtil i LFC-karrieren har haft tendens til at lade en god sæson efterfølge af en dårlige(ere). Kan han lægge DEN uvane fra sig er vi imo fint dækket ind med ham, Sakho og Lovren.
Stupidity now - Insanaty later
Mit spørgsmål går på, om han har spillet sig af? Ikke på. Vigtig forskel.Hekkem skrev:Som jeg ser det, så gælder det hvad der præsteres i den røde trøje og ikke hvad der skete med landsholdet under en VM slutrunde. En VM slutrunde, fortæller ikke hele historien omkring en given spillers kompetence og hans egentlige form. Det kan give et praj og det kan give anmodninger til et forhåbentlig højere niveau.Jesper skrev:Jeg kan godt følge dig Hekkem, men jeg har, som jeg nævner, bare svært ved at se, hvorfor Sakho har spillet sig af? Hans niveau til VM var imø skyhøjt og det tæller da et eller andet sted, tænker jeg. Og uden at nævne nogen specifikt, så undrer jeg mig bare over at stemningen overfor Sakho generelt set måske har ændret sig lidt.
Jeg mener ikke Sakho har spillet sig på holdet, jævnfør hans præstationer i den røde trøje.
Jeg er klart nok med i, såfremt dommerstanden og opmærksomheden er blevet væsentlig større omkring det at hive i trøjer i feltet giver anledning til flere dømte straffespark, at det dette trøjehiveri fra Skrtel tages op til revision. Men som landet ligger nu, så dømmes det sjældent i forhold til hvor mange gange det forekommer. Ja, hiven i trøjen bør give straffespark, også efter min mening. Men så længe det så åbenlyst kan betale sig at ty til disse midler, så gavner det en given succes ved at gøre det. Så kan man synes om det er rigtigt eller forkert, eller om det er at snyde eller udnytte grænsen for brugen heraf lige så tosset man vil
Som jeg også skriver, så kan jeg leve med det, så længe det kun er de 1-2 gange der dømmes straffespark. Men lyden kan godt få en anden pibe, såfremt forholdene herom ændres omkring hvor meget der dømmes for dette.
Om det er til VM i sommers eller om det er længere tilbage, dvs. i sidste sæson, at en spiller har vist niveau, så handler det vel netop niveau - altså dybest set, hvor god er man!
Som sagt, jeg næsvner dagsform som et parameter, men jeg synes også de sidste præstationer tæller og så kan maltid vurdere, om en VM præstation skal tælle med. Det er en smagssag, men min hovedtanke var sådan set bare den, at Sakho netop viste et meget højt niveau til VM og netop derfor har for ganske nylig vist, at hans niveau ER højt. Dvs. at han imø ikke har spillet sig af!
Har Skrtel spillet sig af? Nej, heller ikke. Og har Lovren spillet sig på, ja, baseret på en kamp.
Det er altså, sådan som jeg indledte med at sige, ikke helt så sort/hvidt, som det nogle gange bliver gjort til, men måske mere et spørgsmål om, hvilke argumenter man tillægger mest værdi - i hvert fald i vores debatter - for i praksis, så er jeg ret så tryg ved at Rodgers nok skal vælge de bedste spillere.
Hekkem skrev:Jeg mener ikke Sakho har spillet sig på holdet.
For mig, så har man på en eller anden måde spillet sig af, hvis man ikke har spillet sig på via sine foreløbige præstationer. I hvert når der foretages et stort nyindkøb på positionen.Jesper skrev:Mit spørgsmål går på, om han har spillet sig af? Ikke på. Vigtig forskel.
Kloppite
Jeg tror, at Rodgers ideelt set vil have tre midtstoppere, der skal kæmpe om de to pladser og så en 4. i tilfælde af karantæne/skader. Derfor er det også plausibelt, at Agger ikke længere er til nogen nytte, da han, selvfølgelig, ikke er tilfreds med at være 4. valg og er for løntung til rådne op på bænken. Jeg synes, at vi - uagtet et salg af Agger - er fornemt dækket på de to pladser med indkøbet af Lovren, men jeg tror ikke på nuværende tidspunkt, at Rodgers er helt klar med, hvem af de tre, der skal spille. Jeg tror ikke på, at man har investeret så mange penge på Sakho, hvis man ikke ønsker at bruge ham - især når han har været så solid, som han har.
Jeg er enig med Jesper i, at jeg har umådeligt svært ved at se, hvornår Sakho har spillet sig af - omvendt kan jeg heller ikke se, hvornår Skrtel har spillet sig af. Jeg skrev tidligere, at jeg ikke kunne forestille mig andet end, at Sakho og Lovren ville være det foretrukne makkerpar, da Rodgers tidligere har været ivrig efter at få blandt andet Sakho på banen. Nu er jeg dog mere splittet. Skrtel var vores bedste CB sidste sæson, og da han endnu ikke er faldet i niveau, så vil det være et sats at pille ham ud af holdet - jeg tror heller ikke, at man skal undervurdere betydningen af Skrtels efterhånden pæne stykke tid i klubben.
Vi ved ret beset heller ikke endnu, om Lovren kan holde det niveau, han - jeg så ikke kampen - tilsyneladende viste mod Dortmund. Han kan ligeså vel vise sig at falde i niveau og så er vi tilbage til en bagkæde, der hedder Skrtel - Sakho. Jeg ser stadig ekstrem stor konkurrence om de to pladser, og jeg tror ikke, at der er taget en endelig beslutning omkring, hvem der skal spille - vi får dog allerede en klar indikation mod Southampton. Det ville imø. være ærgerligt at se Sakho glide ud af holdet med det niveau, han viste til VM og i de træningskampe, han har spillet, men omvendt har jeg svært ved ikke at være begejstret over et makkerpar, der hedder Skrtel - Lovren.
Jeg er enig med Jesper i, at jeg har umådeligt svært ved at se, hvornår Sakho har spillet sig af - omvendt kan jeg heller ikke se, hvornår Skrtel har spillet sig af. Jeg skrev tidligere, at jeg ikke kunne forestille mig andet end, at Sakho og Lovren ville være det foretrukne makkerpar, da Rodgers tidligere har været ivrig efter at få blandt andet Sakho på banen. Nu er jeg dog mere splittet. Skrtel var vores bedste CB sidste sæson, og da han endnu ikke er faldet i niveau, så vil det være et sats at pille ham ud af holdet - jeg tror heller ikke, at man skal undervurdere betydningen af Skrtels efterhånden pæne stykke tid i klubben.
Vi ved ret beset heller ikke endnu, om Lovren kan holde det niveau, han - jeg så ikke kampen - tilsyneladende viste mod Dortmund. Han kan ligeså vel vise sig at falde i niveau og så er vi tilbage til en bagkæde, der hedder Skrtel - Sakho. Jeg ser stadig ekstrem stor konkurrence om de to pladser, og jeg tror ikke, at der er taget en endelig beslutning omkring, hvem der skal spille - vi får dog allerede en klar indikation mod Southampton. Det ville imø. være ærgerligt at se Sakho glide ud af holdet med det niveau, han viste til VM og i de træningskampe, han har spillet, men omvendt har jeg svært ved ikke at være begejstret over et makkerpar, der hedder Skrtel - Lovren.
Liverpool Football Klopp
Hvor er det fantastisk som vi ser fodbold og præstationer forskelligt.
AndreasN du mener at Skrtel var vores bedste forsvar sidste sæson, jeg mener at Skrtel var piv ringe i så mange kampe. Han lavede placerings fejl, hev og flåede folk i trøjen i vil nok samtlige kampe, der dog uforklarligt nok kun førte til et enkelt straffe og derudover lavede han 4 selvmål.
Det bliver rigtig spænende at se hvem Rodgers vælger til sin 4 bak kæde, jeg vill stille op sådan her:
-----------------Agger----Sahko
Flanagan/Manquillo----------Moreno/Enrique
Sahko har endnu meget at bevise over for mig da jeg ikke var overbevist om hans evner efter første sæson.
Lovren er stadig en ubekendt for mig.
Flanagan fortjener kampe efter hans fine præstation sidste sæson og dem kan han dele med Manguillo, så kan de samtidig sælge Johnson.
Enrique kan jeg godt lide men mon ikke at Moreno trækker det længste strå af de to og der for nok er den af de to der får flest kampe.
Glæder mig så meget til søndag.
AndreasN du mener at Skrtel var vores bedste forsvar sidste sæson, jeg mener at Skrtel var piv ringe i så mange kampe. Han lavede placerings fejl, hev og flåede folk i trøjen i vil nok samtlige kampe, der dog uforklarligt nok kun førte til et enkelt straffe og derudover lavede han 4 selvmål.
Det bliver rigtig spænende at se hvem Rodgers vælger til sin 4 bak kæde, jeg vill stille op sådan her:
-----------------Agger----Sahko
Flanagan/Manquillo----------Moreno/Enrique
Sahko har endnu meget at bevise over for mig da jeg ikke var overbevist om hans evner efter første sæson.
Lovren er stadig en ubekendt for mig.
Flanagan fortjener kampe efter hans fine præstation sidste sæson og dem kan han dele med Manguillo, så kan de samtidig sælge Johnson.
Enrique kan jeg godt lide men mon ikke at Moreno trækker det længste strå af de to og der for nok er den af de to der får flest kampe.
Glæder mig så meget til søndag.
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
http://youtu.be/kYVWGIxBGWE
Flot kamp af Sakho mod Spanien i går!
Skrtels skade giver nu mulighed for at spille det midterforsvar, der i mine øjne er vores stærkeste, sammen. Jeg håber han griber chancen i de kommende kampe som makker til Lovren!
Flot kamp af Sakho mod Spanien i går!
Skrtels skade giver nu mulighed for at spille det midterforsvar, der i mine øjne er vores stærkeste, sammen. Jeg håber han griber chancen i de kommende kampe som makker til Lovren!
Helt klart et tæt forhold mellem ham og Costa 

Hvor er det flot af ham at blive pigefornærmet og skride fra stadion, fordi han ikke var udtaget til truppen i dag. At han efterfølgende undskylder virker næsten patetisk.
Re: Sv: 17 - Mamadou Sakho
Kilde?Bruce skrev:Hvor er det flot af ham at blive pigefornærmet og skride fra stadion, fordi han ikke var udtaget til truppen i dag. At han efterfølgende undskylder virker næsten patetisk.
Re: Sv: 17 - Mamadou Sakho
Liverpool.no hvor de viser hans twitter-undskyldningJesper skrev:Kilde?Bruce skrev:Hvor er det flot af ham at blive pigefornærmet og skride fra stadion, fordi han ikke var udtaget til truppen i dag. At han efterfølgende undskylder virker næsten patetisk.