15 - Daniel Sturridge

Underkategori til tidligere LFC-spillere
L4

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af L4 » tirsdag, 29. mar, 2016 18:05

Niels K skrev:
L4 skrev:
Niels K skrev:
L4 skrev:I skulle læse Gerrards bog og se hvad han skriver om Sturridges sind. I nogle kampe måtte Gerrard overtale Sturridge til at gå på banen da Sturridge selv mente at være skadet bl.a en imod United hvor Sturridge scorer det enlige mål og vist nok spiller hele kampen. SG siger i forbindelse med den kamp: "start inde og gå ud efter et kvarter hvis det ikke holder.(ikke ordret, men essensen af det)".
Jeg vil rigtig gerne læse bogen og har den på indkøbsedlen og ønskelisten ;)

Ud fra det du her skriver, så kan man jo ikke konkludere noget bestemt. Det kan jo være, at Sturridge mente, at han faktsik var skadet, og at det ville gøre ham bedre i det lange løb at springe denne kamp over, SELVOM det var mod scum.
Andre spillere ville helt sikkert tage en pain-killer-sprøjte og håbe på det bedste, men jeg synes ikke, at man kan laste Sturridge og sige, at han f.eks. er for pivet. Han kan jo frygte for sin karriere, hvis han skal spille små- eller stor skadet ret så ofte.
Det viser til gengæld hvor vigtig, Gerrard finder Sturrdige for holdet, når han beder ham spille med en skade.
Kanon at han scorede sejrsmålet, og at han (måske ?) kunne spille efterfølgende, men den beslutning kunne også have kostet ham mange uger på sidelinjen, hvor vi ville mangle ham ?
Jeg tror at du er nødt til at læse bogen inden at du "formoder" mere, og sætter flere teorier igang :D , så er du ikke i tvivl om hvad Gerrard mener om episoden. Selv under Klopp har der været episoder hvor Sturridge bilder sig selv ind at være skadet, hvilket også er det Gerrard antyder.
Det vil stadig være Stevie's mening. Jeg har aldrig haft en sygedag, og jeg er også af skolen, hvor ting skal løbes væk, men derfor er alle andre jo ikke hypokondere og pivskider, da vi er forskellige som mennesker.

Jeg er rigtig glad for Jernmand Milner's seneste udtalelse fra landsholdslejren, da det ligger helt på linje med min egen opfattelse:

http://www.liverpool.no/Nyheter/-Han-tr ... guero.aspx
Du har ret i at det stadig er Stevies mening, det er os andres mening og det er os en tendens hos Sturridge, at han måske/måske ikke er skadet.

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » fredag, 01. apr, 2016 14:36

Sturridge har angiveligt vrikket rundt i sit hjem, efter sigende da han var på vej over til køleskabet for at hente en proteindrik med banansmag. De første prognoser går på, at Sturridge risikerer at være ude resten af sæsonen og måske også misser EM.

Brugeravatar
RedRedRed
Alder: 36

Indlæg af RedRedRed » fredag, 01. apr, 2016 14:49

Robbie_God_Fowler skrev:Sturridge har angiveligt vrikket rundt i sit hjem, efter sigende da han var på vej over til køleskabet for at hente en proteindrik med banansmag. De første prognoser går på, at Sturridge risikerer at være ude resten af sæsonen og måske også misser EM.
Og Glædelig 1. April til dig, R_G_F. :hello1:

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » fredag, 01. apr, 2016 15:03

RedRedRed skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Sturridge har angiveligt vrikket rundt i sit hjem, efter sigende da han var på vej over til køleskabet for at hente en proteindrik med banansmag. De første prognoser går på, at Sturridge risikerer at være ude resten af sæsonen og måske også misser EM.
Det er Sturridge. You never know :o

Brugeravatar
RedRedRed

Indlæg af RedRedRed » fredag, 01. apr, 2016 16:52

AJ skrev:
RedRedRed skrev:
True. :P

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » fredag, 01. apr, 2016 17:44

RedRedRed skrev:
AJ skrev:
RedRedRed skrev:
True. :P
Ja, den var nok lige lovlig åbenlys. Alle ved jo Sturridge foretrækker jordbærsmag :doh1:

pingel

Indlæg af pingel » torsdag, 21. apr, 2016 19:14

Brugeravatar
RedRedRed

Indlæg af RedRedRed » torsdag, 21. apr, 2016 23:22

Det er imponerende af Sturridge. Ikke mindst når man tager i betragtning, i hvor få af de 87 kampe han må have spillet fuld tid.

Flot. :clap:

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » fredag, 22. apr, 2016 09:06

Faktisk også rart at blive mindet om (rent statistisk), at vi har en verdensklasseangriber, selvom vi burde være meget bevidste om det. Kan han holde sig helt skadesfri og finde sin top-speed plus aggressivitet igen, så er der jo nærmest ingen grænser for, hvor god han kan blive.

Håber, at Sturridge får os båret frem til EL-titlen. Hvis det sker, så kommer sangene til ham måske også.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » fredag, 22. apr, 2016 09:18

texy skrev:Faktisk også rart at blive mindet om (rent statistisk), at vi har en verdensklasseangriber, selvom vi burde være meget bevidste om det. Kan han holde sig helt skadesfri og finde sin top-speed plus aggressivitet igen, så er der jo nærmest ingen grænser for, hvor god han kan blive.

Håber, at Sturridge får os båret frem til EL-titlen. Hvis det sker, så kommer sangene til ham måske også.
Ja, jeg synes jo også, at han er aldeles fremragende, selvom han ikke løber så meget som Lallana f.eks. Divock er typen, der jagter bolden alene mellem 2 forsvarere og en målmand, og det er godt, en Sturridge venter til den kommer mere i spil lidt længere fremme, hvor der er andre, der er klar til at deltage i presset, og det er også fint.
Jeg tror også, at vi får brug for Firmino helt fremme, og det bliver nok mest aktuelt i udekampene.

Brugeravatar
Surf
Alder: 35

Indlæg af Surf » fredag, 22. apr, 2016 10:16

Tager jeg helt fejl hvis jeg påstår - rent ud fra fornemmelsen - at Sturridge som regel ikke er specielt kampafgørende i de store kampe? Mit indtryk er, at vi har en spiller der næsten laver mål for sjov når vi møder spillere fra sub-toppen og ned i PL. Men når vi møder de store hold, herunder i vigtige cup-kampe, så har han det med at forsvinde lidt og have det svært?

Måske er jeg helt ved siden af. Men det er sådan jeg tænker om Sturridge. Derfor har jeg heller ikke den store tiltro til, at det er ham der skal føre os til EL-pokalen. Heldigvis er mange af spillerne på holdet begyndt at score mål i denne sæson, så vi har da helt sikkert chancen.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 41

Indlæg af Mads T. » fredag, 22. apr, 2016 10:44

Surf skrev:Tager jeg helt fejl hvis jeg påstår - rent ud fra fornemmelsen - at Sturridge som regel ikke er specielt kampafgørende i de store kampe? Mit indtryk er, at vi har en spiller der næsten laver mål for sjov når vi møder spillere fra sub-toppen og ned i PL. Men når vi møder de store hold, herunder i vigtige cup-kampe, så har han det med at forsvinde lidt og have det svært?

Måske er jeg helt ved siden af. Men det er sådan jeg tænker om Sturridge. Derfor har jeg heller ikke den store tiltro til, at det er ham der skal føre os til EL-pokalen. Heldigvis er mange af spillerne på holdet begyndt at score mål i denne sæson, så vi har da helt sikkert chancen.
Det synes jeg egentlig ikke man kan sige. Jeg husker da mål mod Chelsea og United + Everton og Southampton for nylig. Hans statestik ser i øvrigt også ok ud herinde synes jeg: http://nr.soccerway.com/players/daniel-sturridge/5206/

Han må dog generelt godt bare score endnu mere, hvis du spørger mig ;)

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Alder: 38

Indlæg af Callesen » fredag, 22. apr, 2016 10:46

@Surf

Et hurtigt kig på https://www.whoscored.com/Players/23736 ... -Sturridge

Bournemouth 2-1 sejr. 1 mål
Aston Villa 3-2 sejr. 2 mål

Og det er siden 20/9-2015.

Han har scoret 10 mål i den periode og spillet i 20 kampe (meget habilt med tanke på skaderne). Men meget få der er kampafgørende som du selv er inde på.

EDIT: Ahh læste det som generelt kampafgørende og ikke kun imod de store.

Brugeravatar
Surf
Alder: 35

Indlæg af Surf » fredag, 22. apr, 2016 11:28

@Mads T.

Måske har du ret. Nu mener jeg, at Everton og Southampton begge er hold, der hører ind under er sub-top og nedefter i PL. Så dem var jeg sådan set opmærksom på.

Ser man på år 2016, synes jeg dog det illustrerer pointen okay. Herunder er de kampe han har været involveret i, i cupturneringer og imod top hold i PL, uden at tage hensyn til om han startede eller var indskifter:

Europa League: Han scorer ikke i nogen af kampene mod Augsburg. Han scorer i den første kamp mod manure, men det er på straffe. Han scorer ikke i nogen af kampene mod Augsburg.
Premier League: Af de hold vi har mødt i PL i 2016, der ligger over os nu, har han hverken scoret mod manure eller Tottenham. Det er alle de hold, der ligger over os, som vi har mødt i 2016 og han har spillet i.
Liga Cup: Han scorer ikke finalen mod City. (Han scorer dog to mål mod Southampton tilbage i starten af december 2015.)
FA Cup: Han scorer ikke mod West Ham.

Men måske er det også bare derfor, at jeg sidder med den fornemmelse - det kan godt ske, at det var anderledes før hans skade. Men så skal vi jo næsten også helt tilbage til Suarez tiden, og den er svær at sammenligne med.

Disclaimer: Jeg er slet ikke ude på at diskredittere Sturridge, der er et stort aktivt for os med hans mål generelt. Men pointen var at illustrere, at jeg har svært ved at se, at han skulle blive afgørende i Europa League. Eller det kan han sådan set godt blive, men generelt lader han til at have det svært i de vigtige kampe hvis man ser på mål. Og det læser jeg egentlig lidt ind i et billede af Sturridge, der har det lidt svært med at være under for meget pres. I modsætning til Origi i øvrigt.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » fredag, 22. apr, 2016 14:48

Han HAR dog præsteret at spille en del kampe i streg tidligere:

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... le-7809851?

Besvar