29 - Fabio Borini

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Robbie_God_Fowler

Re: 29 - Fabio Borini

Indlæg af Robbie_God_Fowler » tirsdag, 12. mar, 2013 15:18

Jeg kan sagtens se Borini indgå i truppen til næste sæson. Ikke som oplagt starter, men som en joker, der via hans ihærdighed og evne til at spotte de rigtige løb er berettiget en plads i truppen. Det er alt for tidligt at dømme en så ung og i Liverpool termer uprøvet spiller ude.

Når dette så er sagt vil jeg godt erkende, at hans reelle markedsværdi ikke lå på £ 10 millioner, da vi købte ham. Allen og Borini blev i mine øjne købt til en pris, der var 25+ % over deres reelle markedsværdi. Det ser dog ud til, at vi med Sturridge og Coutinho handlerne stille og roligt bevæger os mod mere rationelle købssummer.

Jeg kan godt med tiden se Borini ende ud som en Xavier Hernandez light. En person der opsøger hver eneste mikroskopiske chance og giver sig fuldt ud i hver eneste situation. Der er i mine øjne en del lighedspunkter mellem disse to spillere. Hernandez er heller ikke videre ferm i pasningsspillet og indgår ikke altid med stor succes i det opbyggende spil. Han er til gengælden meget ihærdig og en direkte pestilens at holde styr på inde omkring boksen. Slutteligt så har hans afslutninger ofte høj kvalitet. Kan Borini øge kvaliteten i sine afslutninger, så kan jeg godt se ham få samme rolle i Liverpool, som en Hernandez har i Manchester United.

Bojangles
Alder: 46

Indlæg af Bojangles » tirsdag, 12. mar, 2013 16:03

Jeg har sagt det før og siger det gerne igen. Borini er ubetinget den bedste i klubben til at læse spillet og løbe de helt rigtige løb, hvor han kommer i den helt perfekte position. Desværre er hans førstegangsberøringer ikke af samme kvalitet, og derfor ender mange af de store chancer, som han via det førstnævnte kommer i, ikke med succes.

Førstegangsberøringer og boldkontrol er så noget, der er utrolig nemt at lære, hvorimod at spilforståelse og evnen til at læse spillet er meget svært at lære.

Derfor ser jeg et meget stort potentiale i Borini, og er sikker på at han i fremtiden kommer til at betyde meget for os. - Desværre kommer der nok til at gå et stykke tid, da man må formode at førstegangsberøringer og boldfølelse er blevet værre af at være skadet mere eller mindre i et helt år - så jeg forventer ikke det store af ham, før vi passerer nytår igen.

AllanShore

Indlæg af AllanShore » tirsdag, 12. mar, 2013 16:04

Robbie_God_Fowler skrev:Jeg kan godt med tiden se Borini ende ud som en Xavier Hernandez light.
Alt ære og respekt for Borini, så tror jeg, at det kræver ulovlige metoder for at få ham til at blive en light udgaver af markerede ;)
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Alonso
Alder: 37

Indlæg af Alonso » tirsdag, 12. mar, 2013 16:37

Robbie_God_Fowler skrev:Når dette så er sagt vil jeg godt erkende, at hans reelle markedsværdi ikke lå på £ 10 millioner, da vi købte ham. Allen og Borini blev i mine øjne købt til en pris, der var 25+ % over deres reelle markedsværdi. Det ser dog ud til, at vi med Sturridge og Coutinho handlerne stille og roligt bevæger os mod mere rationelle købssummer.
Det er svært at vurdere. Kigger man udelukkende på transfersummen, ja. Men vi kender ikke noget til deres kontraktforhold, hvilket måske gør handlen mere konkurrencedygtig end man umiddelbart skulle tro.

Men det er vel ret beset også svært at vurdere efter snart et år. En stor del af transfersummen er jo baseret på deres potentiale og ikke deres nuværende niveau, så det gør det endnu mere vanskeligt. Cristiano Ronaldo fik mig bekendt også lidt kritik i starten af sin tid i Man Utd, hvilket også kan siges om Gareth Bale. Ja, de blev købt i en yngre alder, men stadig.

Brugeravatar
Harvey

Indlæg af Harvey » torsdag, 14. mar, 2013 13:23

The Premier League Owl har lavet en Top 5 over de værste transfers i Premier League i denne sæson. De to værste indkøb har Manchester City gjort.

5. Michael Owen – Stoke (Købt i Manchester United)

4. Fabio Borini – Liverpool (Købt i Roma)

3. Marko Marin – Chelsea (Købt i Werder Bremen)

2. Jack Rodwell – Manchester City (Købt i Everton)

1. Scott Sinclair – Manchester City (Købt i Swansea)

Jeg er fuldstændig enig i at Borini er et kæmpe fejlkøb, det må jeg sige. Han er en fugleunge på en engelsk fodboldbane og kan jo dybest set ikke rigtigt noget. Ikke særlig hurtig, ikke særlig skudstærk, ikke go på låget, ikke driblestærk, og ikke nogen speciel målnæse. Så bar smid ham tilbage til Italien igen til sommer, for ham får vi intet ud af....
"Sometimes its not all about winning or losing, its about how you play the game".

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » torsdag, 14. mar, 2013 13:48

@Harvey

For syv indlæg siden:
ThunderZtorm skrev:Premier League Owl har dømt ham til sæsonens 4. dårligste PL-indkøb med denne kommentar:

"Borini has spent the vast majority of the season injured, but that’s not why he’s here. £10m is a lot of money for someone who is destined never to be good enough to hold a first-team place at Anfield, and who lacks the talent to perform above mid-table level. The signings of Philippe Coutinho and Daniel Sturridge have rendered him obsolete, but at the same time they also emphasise what a bizarre waste of a transfer budget Borini was. Never a first-choice through the middle, now unlikely ever to see many minutes out-wide; don’t hurry back from injury."

Jeg ved ikke om jeg er helt enig i deres påstande, der kan trods alt ske meget med en 21-årig spiller endnu, og Borini har da vist noget talent. Men ja, £10M var måske lidt rigeligt for ham.
Det er præcis den liste, debatten har gået på siden. Dit indlæg er for øvrigt ligeså håbløst unuanceret, som de ord, Premier League Owl knytter til deres liste.

thefugle

Indlæg af thefugle » torsdag, 14. mar, 2013 15:04

Synes det er vanvittig latterligt folk kan dømme ham som et fejlkøb. Han har nærmest ikke spillet.

Forskellen på den kære Ferguson pragtindkøb som han købte uden at se, Bebe, og vores Fabio Borini er da vist rimelig stor?

Vi har fået et talent for fremtiden, han er jo ikke købt fordi han har et rygte for at være elendig vel? Get real.

Prisforskel? 2,7 m pund.

Bebe kan man kalde et gigantisk fejlkøb, mener jeg ikke lige man kan om Borini. I hvert fald ikke før vi har set ham spille bare lidt mere...

@Harvey

Coutinho er os en fugleunge på en engelsk fodboldbane. Sååååh hvor vil du hen med det? Har Cou været dårlig synes du?

Drop nu forhelvede den der stereotypiske kommentar omkring spillere og deres størrelse når det kommer til at spille i PL
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

AllanShore

Indlæg af AllanShore » torsdag, 14. mar, 2013 15:41

Bebe scorede 2 mål i 7 kampe. Borini har 1 i 16.

= Bebe er bedst
Fan af Manchester United

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » torsdag, 14. mar, 2013 15:49

Jeg tror kun jeg har set Bebe spille én gang (mod Wolverhampton). Ud fra det, er han den dårligste (professionelle) spiller, jeg nogensinde har set. Han bestilte dårligt andet end at høvle bolden direkte ud på tilskuerrækkerne, når han skulle lægge den ind over. Han så nærmest fortvivlet ud. Jeg fik helt ondt af ham.

Brugeravatar
Alonso

Indlæg af Alonso » torsdag, 14. mar, 2013 15:52

AllanShore skrev:Bebe scorede 2 mål i 7 kampe. Borini har 1 i 16.

= Bebe er bedst
Han er verdensklasse! Ferguson er til gengæld inkompetent eftersom han ikke bruger ham noget mere ;)

@thefugle
Nu har Coutinho vel nogle af de andre kvaliteter Harvey hentyder til.

Skal dog understrege at jeg selv mener det er noget nonsens. Borini er en spiller der er nem at kritisere, fordi han ikke har nogen synlige spidskompetencer. Han kan lidt af det hele uden rigtig at være god til noget af det vil kritikerne mene.

Til gengæld har han intelligens og en rigtig god mentalitet, hvilket er noget af det sværeste at lære spillere. Borini har ikke nogen unik plads på vores hold og vil blive solgt hvis det rigtige tilbud kommer, men han kan sagtens blive en værdifuld spiller fremadrettet.

Den nuværende succes til vores offensive folk betyder heldigvis at han skal præstere på et rigtig højt niveau for at komme ind i varmen.

thefugle

Indlæg af thefugle » torsdag, 14. mar, 2013 15:54

AllanShore skrev:Bebe scorede 2 mål i 7 kampe. Borini har 1 i 16.

= Bebe er bedst
Borini har spillet 6-9 betydningsfulde kampe for Liverpool. Ikke 16

Så din lille vittige "jeg har lige været hurtigt inde og tjekke wikipedia så jeg kunne være smart, fordi jeg er nedern og man u fan"- kommentar har ikke nogen betydning. Kom igen lille ven. Smut nu ind til de andre Man U fans inde i børnehaven.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

AllanShore

Indlæg af AllanShore » torsdag, 14. mar, 2013 15:57

AJ skrev:Jeg tror kun jeg har set Bebe spille én gang (mod Wolverhampton). Ud fra det, er han den dårligste (professionelle) spiller, jeg nogensinde har set. Han bestilte dårligt andet end at høvle bolden direkte ud på tilskuerrækkerne, når han skulle lægge den ind over. Han så nærmest fortvivlet ud. Jeg fik helt ondt af ham.
Ja, han kan sammenlignes lidt med Valencia i den her sæson. Til hans forsvar, så var han dog en af de bedre på reserveholdet, så det kan han skrive på cv'et.
Fan af Manchester United

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » torsdag, 14. mar, 2013 16:02

Jeg skal som sagt ikke kunne sige, hvordan Bebe har gebærdet sig i andre kampe, men det niveau han ramte i førnævnte kamp, har Valencia trods alt ikke været nede på, selvom dennes nedtur om noget har været drastisk.

WiganDanmark

Indlæg af WiganDanmark » torsdag, 14. mar, 2013 16:11

Er helt ny herinde, og regnede med at skulle bidrage med noget substans, men det er godt nok svært når et medlem for det første er United fan, og for det andet har over 1000 indlæg.. Har mistet alt motivation, men jeg kan da anbefale Uniteds danske fan side, det er vidst primært henvendt til fans af Manchester United

Og nej, er ikke Wigan fan, det er blot (første del af) mit efternavn

Brugeravatar
Alonso

Indlæg af Alonso » torsdag, 14. mar, 2013 16:30

WiganDanmark skrev:Er helt ny herinde, og regnede med at skulle bidrage med noget substans, men det er godt nok svært når et medlem for det første er United fan, og for det andet har over 1000 indlæg.. Har mistet alt motivation, men jeg kan da anbefale Uniteds danske fan side, det er vidst primært henvendt til fans af Manchester United

Og nej, er ikke Wigan fan, det er blot (første del af) mit efternavn
Tror du kommer til at forklare det med Wigan en del gange, hvis jeg kender forummet ret.

Men velkommen til :)

Besvar