38 - Jon Flanagan

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af Emmy » mandag, 17. mar, 2014 22:31

bblauritzen skrev:Interviewer: "Were you not a bit nervous, Mata, Rooney and Van Persie aren't exactly your average Premier league players?"

Flanagan: "Well, when you have to wake up everyday and walk into the training ground to see Luis, Studge and Raheem lacing their boots up - there are very few things that can make you more nervous, as a defender."

:clap: :clap:
:D :D awesome
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
TomViolence
Alder: 36

Indlæg af TomViolence » tirsdag, 18. mar, 2014 14:12

Jeg er simpelthen helt oppe og ringe, når det kommer til at sætte ord på, hvor lykkelig jeg er for, at Flanagan spiller, på den måde han gør, for førsteholdet.

Ikke nok med, at han har viljen og troen på sig selv, men han har også egenskaberne til, at det kan lykkes. At han kan begå sig på den store scene. Desuden er han jo også en ganske fremragende pasningspiller, i forhold til at han er back.

Flannos præstation mod United efterlod mig målløs. Han tacklede igennem, valgte de rigtige løsninger; om han skulle lukke af eller tackle, om han skulle spille sig ud af problemerne eller om han skulle skyde bolden af helvedes til op mod Suarez og Sturridge.

Overvej også timingen. Vi gik ind i en periode, hvor vores faste venstreback, Jose Enrique, blev langtidsskadet, og vi havde kun formået at få en lappeløsning i form af Aly Cissokho, som desværre ikke engang formåede at være bare en middelmådig backup. Rodgers har styr på, hvem der render rundt og klarer sig godt nede i ungdoms- og reserverækkerne, og så fik unge Jon Flanagan sin længe ventede chance. Han - tror jeg - tog os alle med storm med sin uimponerede indgangsvinkel til tingene. Fra det første sekund trådte han på speederen, som om hans liv var på spil. Det toppede for mig med hans kanonkasse mod Tottenham og så igen i kampen i søndags mod United på Old Toilet.

Umiddelbart kan jeg ikke se nogle mangler i hans game (han er hurtig nok, han balancerer godt ml. at fokusere defensivt og offensivt, han har en god højre taget i betragtning af hans position, og han kan dække begge backpladser umiddelbart lige godt; han er nogen gange lidt for aggressiv og ivrig, men det er ikke nødvendigvis en dårlig ting - især i forbindelse med Liverpools og Rodgers' tilgange til spillet. Desuden har vi jo altid en Allen, en Henderson, en Lucas eller en Gerrard, der går ned og dækker den back, når Flanno eller Johnson laver raids op ad sidelinjen. Det må være utrolig forfriskende for en back at få lov til at have den frihed, så man ikke behøver at have dét i baghovedet, at man altid skal være forsigtig med ikke at miste bolden, hvis der er et stort hul bag ham.

Selvfølgelig får han før eller siden en formnedgang, ligesom Sterling og Coutinho havde, men vi må for alt i verden ikke give op på ham. Lige nu og her ville jeg ikke bytte ham for nogen andre backs i verden.
Scouser by heart.

Siden 2009.

Redmaniac
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Indlæg af Redmaniac » tirsdag, 18. mar, 2014 14:39

Jeg synes nu stadigvæk, at han mangler en del i det offensive sammenlignet med eksempelvis vores egen Glen Johnson men også de andre backs i Premier League. Defensivt, taktisk, og mentalt er han dog helt deroppe af. Håber han kan få bygget på den offensive del af spillet.

Bøgvad

Indlæg af Bøgvad » tirsdag, 18. mar, 2014 14:45

Styf skrev:
Surf skrev:Jeg håber da, at han slår igennem. Men jeg mener at han har et begrænset teknisk niveau og overblik, hvor jeg ser mere potentiale i Flanagan. Og det er nok her, vi grundlæggende ser situationen forskelligt. Og så tillægger jeg det ikke så meget værdi, hvad Rodgers sagde i starten af sæsonen og hvordan Kelly spillede dengang han var fit i en lidt længere periode, fordi jeg mener perioden efterhånden ligger så langt tilbage.
Vi er enige om at være uenige. Jeg tror aldrig Flanagan for alvor slår igennem, fordi han teknisk og tildels også taktisk ikke er god nok. Det kan hans hjerte og mentalitet ikke ændre på. Kelly har alle egenskaber til at slå igennem, hvilket vi har set, når han har været fit. Vi har også set at Rodgers har ratet ham. Skaderne kan dog have ødelagt ham - det ved vi ikke endnu. Jeg synes dog, at det er et mærkeligt argument ikke at bedømme Kelly på, hvad han rent faktisk har vist, bare fordi det er lang tid siden. Så er alle langtidsskadede spillere jo notorisk færdige eller starter fra nul? Jeg synes omvendt, at det er mærkeligt lige pludselig at have den store tro på Flanagan, bare fordi han spiller en enkelt god kamp efter at have været ude af holdet i halvandet år.
Han kæmper, det skal han have, men han er en lottokupon. Han kunne lige så godt have fået rødt i søndags og synes heller ikke han er fantastisk taktisk.. Men han er da rar at have i truppen og jeg synes da helt klart at man skal beholde ham, men vi skal have en anden back til sommer.

thefugle

Indlæg af thefugle » tirsdag, 18. mar, 2014 14:54

TomViolence skrev:Jeg er simpelthen helt oppe og ringe, når det kommer til at sætte ord på, hvor lykkelig jeg er for, at Flanagan spiller, på den måde han gør, for førsteholdet.

Ikke nok med, at han har viljen og troen på sig selv, men han har også egenskaberne til, at det kan lykkes. At han kan begå sig på den store scene. Desuden er han jo også en ganske fremragende pasningspiller, i forhold til at han er back.

Flannos præstation mod United efterlod mig målløs. Han tacklede igennem, valgte de rigtige løsninger; om han skulle lukke af eller tackle, om han skulle spille sig ud af problemerne eller om han skulle skyde bolden af helvedes til op mod Suarez og Sturridge.

Overvej også timingen. Vi gik ind i en periode, hvor vores faste venstreback, Jose Enrique, blev langtidsskadet, og vi havde kun formået at få en lappeløsning i form af Aly Cissokho, som desværre ikke engang formåede at være bare en middelmådig backup. Rodgers har styr på, hvem der render rundt og klarer sig godt nede i ungdoms- og reserverækkerne, og så fik unge Jon Flanagan sin længe ventede chance. Han - tror jeg - tog os alle med storm med sin uimponerede indgangsvinkel til tingene. Fra det første sekund trådte han på speederen, som om hans liv var på spil. Det toppede for mig med hans kanonkasse mod Tottenham og så igen i kampen i søndags mod United på Old Toilet.

Umiddelbart kan jeg ikke se nogle mangler i hans game (han er hurtig nok, han balancerer godt ml. at fokusere defensivt og offensivt, han har en god højre taget i betragtning af hans position, og han kan dække begge backpladser umiddelbart lige godt; han er nogen gange lidt for aggressiv og ivrig, men det er ikke nødvendigvis en dårlig ting - især i forbindelse med Liverpools og Rodgers' tilgange til spillet. Desuden har vi jo altid en Allen, en Henderson, en Lucas eller en Gerrard, der går ned og dækker den back, når Flanno eller Johnson laver raids op ad sidelinjen. Det må være utrolig forfriskende for en back at få lov til at have den frihed, så man ikke behøver at have dét i baghovedet, at man altid skal være forsigtig med ikke at miste bolden, hvis der er et stort hul bag ham.

Selvfølgelig får han før eller siden en formnedgang, ligesom Sterling og Coutinho havde, men vi må for alt i verden ikke give op på ham. Lige nu og her ville jeg ikke bytte ham for nogen andre backs i verden.
Jeg er os rigtigt begejstret for hans fremtid. Men tror dine LFC briller er for stærk i din vurdering af ham.

Der skal stadig en ny en ind, for Flannagan mangler en del endnu for at kalde sig for en top 4-klubs førstevalg. Synes stadig han mangler noget defensivt, og i offensiven er han stadig ikke lige så stærk som Glen Johnson imo.

Flannagan er en god backup, men vi burde stile højere end at have en fast plads på venstre back til ham. Men Flannagan er ung og han kan jo stadig nå at blive rigtig god, og en fremtidig starter.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

bblauritzen
Geografisk sted: Odder
Alder: 53

Indlæg af bblauritzen » tirsdag, 18. mar, 2014 15:03

Flanagan vs. United.

thefugle

Indlæg af thefugle » tirsdag, 18. mar, 2014 15:39

bblauritzen skrev:Flanagan vs. United.

Det irriterede mig grænseløst i kampen at han ikke skød ved den chance han fik til sidst uden for feltet, det sidste klip.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 18. mar, 2014 16:19

Tror jeg vil døbe min kommende hund, Flano.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Pakken

Indlæg af Pakken » fredag, 21. mar, 2014 00:38

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » fredag, 21. mar, 2014 09:43

TomViolence skrev:Jeg er simpelthen helt oppe og ringe, når det kommer til at sætte ord på, hvor lykkelig jeg er for, at Flanagan spiller, på den måde han gør, for førsteholdet.

Jeg er også vildt glad for at se Flanno på førsteholdet. Og jeg synes, at han var verdensklasse imod Man Utd. Om jeg er 100 procent sikker på, at han er det bedste vi kan få til startelveren, ved jeg stadig ikke. Jeg kan ikke helt forklare hvorfor, men jeg kan prøve.

Han har en fin fart, men er ikke hurtig på samme måde som Alves, Marcelo og tidligere Roberto Carlos eksempelvis. Og selvom han er udmærket fremad efterhånden, så har han ikke offensive kvaliteter på niveau med den slags spillere. Til gengæld er han måske mere solid end dem defensivt. Om han defensivt matcher spillertyper som Evra, Ivanovich og tidligere Thuram ved jeg dog heller ikke. Jeg tror bedst, at min minimale skepsis kan beskrives ved, at han ikke er en "flashy" spiller, som man lægger specielt meget mærke til.

Heldigvis behøver man ikke nødvendigvis at være "flashy" for at blive en fantastisk back. Måske er Flanno's store styrke, at hans kompetencer er et velafbalanceret mix af det offensive og det defensive - måske med mest fokus på det defensive. På den måde minder han mig meget om en spiller, som jeg var utroligt glad for, og som jeg personligt mener altid har været voldsomt undervurderet - nemlig Arbeloa. Ligeledes minder han mig meget om en af mine absolutte "hade-spillere" - nemlig Gary Neville. To spillere der ikke er/var "flashy, men fordømt gode til deres arbejde. Og at Flanno har ramt sit nuværende niveau i så ung en alder, er en kæmpe fordel for ham. Tænk, hvis der kan bygges bare 20% på?

Vi bør stadig hente en venstre back til klubben. Og også en højre back, hvis Johnson smutter. Men med hans fornemme præstationer indtil videre, så bør Flanno til at starte med være førstevalg, indtil han spiller sig af, eller en anden spiller sig på.

Tror sgu lige, at jeg har sagt en masse, uden rigtigt at sige noget??
Kloppite

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » fredag, 21. mar, 2014 09:46

texy skrev:Tror sgu lige, at jeg har sagt en masse, uden rigtigt at sige noget??
Det kræver en stærk karakter og et veludviklet selvværd at være så hudløst ærlig ;)
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
lasse.j
Geografisk sted: Randers
Alder: 52

Indlæg af lasse.j » fredag, 21. mar, 2014 09:53

thefugle skrev: Flannagan er en god backup, men vi burde stile højere end at have en fast plads på venstre back til ham. Men Flannagan er ung og han kan jo stadig nå at blive rigtig god, og en fremtidig starter.
Enig.. jeg sad sgu tit og bandede af Carra , da han var ung og ikke så erfaren. Men der er bare noget med de lokale drenge som gør dem specielle og krydser fingre for at Flanna fortsætte sin opadgående kurve og som du skriver bliver en fast starter .
Mvh

Lasse

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » fredag, 21. mar, 2014 10:37

texy skrev:

Jeg er også vildt glad for at se Flanno på førsteholdet. Og jeg synes, at han var verdensklasse imod Man Utd. Om jeg er 100 procent sikker på, at han er det bedste vi kan få til startelveren, ved jeg stadig ikke. Jeg kan ikke helt forklare hvorfor, men jeg kan prøve.

Han har en fin fart, men er ikke hurtig på samme måde som Alves, Marcelo og tidligere Roberto Carlos eksempelvis. Og selvom han er udmærket fremad efterhånden, så har han ikke offensive kvaliteter på niveau med den slags spillere. Til gengæld er han måske mere solid end dem defensivt. Om han defensivt matcher spillertyper som Evra, Ivanovich og tidligere Thuram ved jeg dog heller ikke. Jeg tror bedst, at min minimale skepsis kan beskrives ved, at han ikke er en "flashy" spiller, som man lægger specielt meget mærke til.

Heldigvis behøver man ikke nødvendigvis at være "flashy" for at blive en fantastisk back. Måske er Flanno's store styrke, at hans kompetencer er et velafbalanceret mix af det offensive og det defensive - måske med mest fokus på det defensive. På den måde minder han mig meget om en spiller, som jeg var utroligt glad for, og som jeg personligt mener altid har været voldsomt undervurderet - nemlig Arbeloa. Ligeledes minder han mig meget om en af mine absolutte "hade-spillere" - nemlig Gary Neville. To spillere der ikke er/var "flashy, men fordømt gode til deres arbejde. Og at Flanno har ramt sit nuværende niveau i så ung en alder, er en kæmpe fordel for ham. Tænk, hvis der kan bygges bare 20% på?

Vi bør stadig hente en venstre back til klubben. Og også en højre back, hvis Johnson smutter. Men med hans fornemme præstationer indtil videre, så bør Flanno til at starte med være førstevalg, indtil han spiller sig af, eller en anden spiller sig på.

Tror sgu lige, at jeg har sagt en masse, uden rigtigt at sige noget??
Alle de spillere du sammenligner med er ikke nogen han skal sammenlignes med på dette tidspunkt i karrieren. De er alle etablerede verdensstjerner, eller var, og det er klart at han ikke har det niveau endnu. Kan han fortsætte sin flotte udvikling de næste år så bliver han en umanerlig dygtig back.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » lørdag, 22. mar, 2014 09:31

Han gør det godt både off. og def., hvor der naturligvis er forbedringspotentiale grundet hans alder. Johnson og Enrique spiller bestemt ikke godt hver gang, selvom de er rutinerede.

Hans aggresivitet, hans evner, hans uimponerethed, og så det faktum, at han er en af vores egne gør, at Flanno gerne må snuppe den ene back til næste sæson, eller være back up i begge sider.

Jeg hælder måske pt. mest til, at vi beholder Johnson et år mere (måske forlænger med et år eller 2), og så får vi kørt vores egne drenge ind som: McLaughlin, Smith og Robinson.

Kelly og Wisdom tror jeg ikke på på back positionen. Skal de noget, så bliver det i midter forsvaret.

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 35

Indlæg af Surf » lørdag, 22. mar, 2014 10:21

Jeg er også glad for Flanagan. Men jeg synes så slet ikke han har vist sig som en offensiv trussel. Defensivt er han god, og han er også udmærket til at skille sig af med bolden. Han er dog slet ikke samme trussel som Johnson offensivt, hvor Johnson ofte kan få modstanderens back til at bakke fordi de ved at Johnson kan trække uden om den. Det antrit har Flanagan slet ikke, og hans indlæg lader meget tilbage at ønske.

I forhold til Enrique, så synes jeg at Flanagan er bedre til at skille sig af med bolden på de rette tidspunkter. Men som offensiv trussel er Enrique imø. farligere. Vi har både set Enrique ligge lange bolde frem til Suarez (hvem husker ikke målet med Newcastle!), og faktisk også komme ind i feltet og spille et-to eller drible (hvor han dog ofte lige mangler det sidste for at score).

Jeg er spændt på at se hvad Flanagan kan udvikle sig til. Umiddelbart virker han til at have mere potentiale end Spearing, der havde lidt af det samme kampgen. Så se bare at få forlænget Flanagans kontrakt og så har vi en fremragende back-up til begge backs, og måske en fremtidig starter.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Besvar