21 - Lucas Leiva

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Thommo » onsdag, 29. aug, 2012 20:10

Hvad Emmy skrev :army7:
Verden er smask fuld af hyklere....

Mazter81
Geografisk sted: Paphos
Alder: 43
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 » onsdag, 29. aug, 2012 20:38

Hvad Emmy skrev...

Jeg kan forstå, at man ikke synes en spiller er god nok, men når det er nødvendigt at begynde at opfinde egne sandheder, så erakta det måske at på tide, at man kigger lidt på, hvorfor man mener noget.

Fakta: Lucas har ikke været rigtigt meget skadet. Han har været skadet i længe, og var just kommet tilbage. Det er ikke meget, slet ikke rigtigt meget - det er længe, men med den diskurs du lægger for dagen, er det nok ikke længe du mener. Gerrard har været rigtigt meget skadet, men der er det ikke et problem? Du bringer ham selv ind i sammenligningen...

Det meget muligt du ikke er kommet dig over din knæskade - men du var måske i lige så god form som Lucas samt fik adgang til lignende ekspertise og mængde af det, i forb. med genoptræning.

Det er nok rigtigt at det komplicerer tingene lidt med en genoptræning oveni og det vil givetvis tage lidt tid at få timing tilbage - det vil jeg give dig. Men timingen kommer jo igen med træning/kamp.

Allen spiller meget på tværs - og nu du selv hiver statistik ind som en valid faktor, er jeg sikker på, at én eller anden kan skaffe de konkrete tal for afleveringer frem/tilbage/sidelæns (Fribytter evt?). Og du har set Allen spille 2? kampe på Liverpools hold med vores opstilling og han er endegyldigt bedre end en spiller, der har været i klubben i 5+ år?
Carroll spiller vel ret mange bolde baglæns... Fordi det er hans rolle at lægge bolden af... Væk med ham også? Af sted til OB
Og hvorfor er en fremadrettet aflevering en succes i sig selv? Er det bedre at spille bolden frem til en spiller, som står lukket inde mellem 3 spillere end at spille den på tværs til en spiller, som er mindre under pres?

At du ikke vil stase på ham i start11'er fordi du ikke synes han er god/stabil nok, er vel for så vidt fair nok. Det klinger bare hult for forrige sæsons i særklasse mest stabile spiller (årets spiller) når du
1) Begrunder det med ting der ikke passer
2) Ser skadesproblemer som værre for Lucas kontra dem du sammenligner med

Og hvor god er det lige, Gerrard er som holding midtfielder? Det er vel en relativ velkendt sag, at han har lidt svært ved (og altid har haft) at placere sig taktisk korrekt på def midt. At han måske er lidt bedre fremadrettet er vel igen ikke nødvendigvis et succeskriterie i sig selv?

Jeg synes det er ok, at du ikke mener, at Lucas er god nok - det er en fair sag - men hvorfor begrunde det med løgne og sammenligninger, når du ikke bedømmer på lige vilkår?

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » torsdag, 30. aug, 2012 08:21

Det eneste "positive" ved denne nye skade til Lucas er da, at nu bliver der mulighed for flere kampe til Allen, Sahin, Shelvey og Henderson, indtil Lucas kommer tilbage og napper sin stamplads.
Gør han ikke det, så er vi for alvor godt kørene...

Brugeravatar
LarsU

Indlæg af LarsU » torsdag, 30. aug, 2012 09:30

Lidt flere oplysninger om skaden fra en bruger på RAWK, som åbenbart har haft samme skade:

Ninja Skrtel:
"Gutted for Lucas. I had this injury this year as well. Happened almost in exactly the same circumstance... The most important thing is not coming back too early because it 'feels' better really quickly but you need to build up the muscle patiently to handle maximum exertion again. I ended up re-doing the injury 3 times by coming back too soon and played under half the games of our season. Be patient and rehab properly Lucas! We'll need you at full force in the 2nd half of the season!"

En anden bruger spørger så:

"Sorry to hear about your story.

Were you out for the same amount of time everytime you re-injured it?"

Og svaret:

"Yes, basically 3 weeks each time but I was coming back too soon and never playing at 100%. That area at the top of the thigh is where the leg connects to the hip flexor and it is integral to almost all the movements in football. So I was running slower, turning slower, tackling softer and when I tried to kick the ball with full strength, that's when it would go again.

I ended up changing to a better physio who said it would take 2-3 months to get back to full strength, rather than the 2-3 weeks quoted by my first physio. So it's in line with what we're being told about Lucas and makes me think he's taking advice from people who understand this injury.

In conclusion: Better for Lucas to be patient and take the full amount of rehab time to be absolutely sure the muscle is 100%, rather than rush back and turn it into a chronic injury and never play to full potential. Three months sounds like ages but the reality is that tears and strains, particularly in the legs, are ridiculously easy to aggravate."

Så alt i alt, så tror jeg ikke, vi skal forvente at se ham tilbage før en gang i november. Noget pøllemølle er det - jeg havde virkelig set frem til at se 'verdens bedste midtbane' i aktion: Lucas, Allen, Sahin og Gerrard. Men håber at se såvel Shelvey som Henderson få lov til at forsøge at gribe deres chance nu.
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » torsdag, 30. aug, 2012 10:46

http://www.eplindex.com/16614/top-targe ... ivals.html

I 2011-12, hvor han dog kun spillede 12 kampe, var 56 % af Lucas' afleveringer fremadrettede. Kun 9 % var bagudrettede.

Tilsvarende for Allen var 29 % af afleveringerne fremadrettede, mens 24 % var bagudrettede. Allen spillede dog for et hold der sluttede lavere i tabellen end Liverpool.

Gerrard spillede desuden også en anelse mere på tværs end Lucas.

Brugeravatar
Alex Brockins

Indlæg af Alex Brockins » torsdag, 30. aug, 2012 12:49

Hvis ikke spillerne ligger samme sted på banen - hvilket de ikke gør - så er den statistik ret ubrugelig.
Best in the world at everything I do.

AJ

Indlæg af AJ » torsdag, 30. aug, 2012 12:56

Det blev påstået, at Lucas spiller meget på tværs. 36 % af hans afleveringer er på tværs.

For Mulumbu er andelen 44 %, for Song 44 %, Arteta 44 % og Carrick 52 %.

Så kan man selv vurdere om man synes de 36 % er meget.

Allen spiller 48 % på tværs. Scholes 65 %, Modric 47 %, Ramires 38 %, Cabaye 38 % og Yaya Touré 50 %.

Brugeravatar
Alex Brockins

Indlæg af Alex Brockins » torsdag, 30. aug, 2012 13:04

Nu er det ikke mig, der har angrebet Lucas.

Men du kan jo spørge dig selv, hvis Lucas ligger bagerst på en midtbane tæt på forsvaret, så er det måske lidt nemmere at spille den frem, fremfor hvis han lå som en klassisk playmaker bag angriberne?
Best in the world at everything I do.

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » torsdag, 30. aug, 2012 14:12

Så vidt jeg kan se, så har AJ da ikke medtaget stats på klassiske 10'ere, men derimod på spillere, der spiller nogenlunde den position, som Lucas spiller eller lige en tak længere fremme. Hvorfor bruger du den klassiske 10'er som et eksempel?

Jeg kan heller ikke se, at AJ påstår, at de nævnte spillere har en rolle på deres respektive hold, som nødvendigvis matcher Lucas' rolle i sidste sæson fuldstændig.

Hvis man selv har en nogenlunde klar opfattelse af de forskellige spilleres position og rolle i det opbyggende spil, så giver tallene da et ok udgangspunkt for at diskutere, om Lucas afleverer meget til siden. Man kan selvfølgelig stadig gøre indvendinger imod de 56%, men der er jo ingen grund til at lægge nogen noget i munden. Tallene blev endda efterspurgt af en anden bruger, så vidt jeg husker.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Mazter81
Geografisk sted: Paphos
Alder: 43
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 » torsdag, 30. aug, 2012 14:33

Alex Brockins skrev:Hvis ikke spillerne ligger samme sted på banen - hvilket de ikke gør - så er den statistik ret ubrugelig.
Enig...

Men det er Kelly ikke og nu prøvede jeg at argumentere ud fra hans præmisser, nemlig at sammenligne Lucas med Gerrard og Allen på. f.eks. antallet af afleveringer på tværs ifht. om Lucas er så dårlig og skidt for holdet, som Kelly gør ham til.

Det viser sig så - tak til statistikfyrene - at Kelly heller ikke holder i land med tessen om, at Lucas spiller for meget på tværs og for lidt framad ifht. Gerrard/Allen

Scherwin

Indlæg af Scherwin » torsdag, 20. sep, 2012 12:46

Hvornår er lucas tilbage ??
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
Ma Captain

Indlæg af Ma Captain » mandag, 29. okt, 2012 16:51

Wormie skrev:Hvornår er lucas tilbage ??
Er der nogen der har styr på det, eller hørt nyt om Luas?
There is only one Captain...... Ma Captain!!

AJ

Indlæg af AJ » mandag, 29. okt, 2012 17:39

Ma Captain skrev:
Wormie skrev:Hvornår er lucas tilbage ??
Er der nogen der har styr på det, eller hørt nyt om Luas?
Fra Physioroom.com

LIVERPOOL 4
G Johnson Muscle Spasm no return date
F Borini Ankle/Foot Injury Jan 13
M Kelly ACL Knee Injury Mar 13
L Leiva Hip/Thigh Injury 26th Nov 12

Tom_Jorsal
Alder: 37

Indlæg af Tom_Jorsal » torsdag, 15. nov, 2012 14:50

Lucas er ved at være tilbage: http://liverpoolfc.com/news/latest-news ... ury-latest
Glæder mig virkelig til at se, hvordan Rodgers vil stille sin midtbane, når alle er klar.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » torsdag, 15. nov, 2012 15:15

Tom_Jorsal skrev:Lucas er ved at være tilbage: http://liverpoolfc.com/news/latest-news ... ury-latest
Glæder mig virkelig til at se, hvordan Rodgers vil stille sin midtbane, når alle er klar.
Tjaae, Han har jo talt meget om, at Allen vil være en helt anden spiller, når han slipper for den defensive opgave, som han i øjeblikket bliver tildelt. Så mon ikke det bliver en lidt mere omvendt trekant med Allen og Gerrard foran Lucas? Vel og mærke, når Lucas er fuldstændigt klar.

Så bliver Shelvey nok backup for Gerrard. Sahin bliver backup for Allen. Suso bliver det helt unge alternativ til begge. Henderson bliver kørt endnu længere ud på et sidespor.

Sådan forestiller jeg mig det.
Kloppite

Besvar