21 - Lucas Leiva

Underkategori til tidligere LFC-spillere
L4

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af L4 » mandag, 23. jul, 2012 17:39

Fribytter skrev:
L4 skrev: Selvfølgelig Xavi og Enoh(hvis det staves sådan). Grunden til at jeg nævner Makelele var egentlig fordi at du hang dig meget i ham og Senna kom med fordi han er lidt samme type og et eksempel på hvad vi har brug for. Herefter nævner jeg nutidige spillere, som jeg mener kunne være bedre end Lucas. Om de er ældre end Lucas eller ej har jeg egentlig aldrig brugt som argument, det eneste jeg har påtalt er at jeg ikke mener at Lucas er fremtidens mand i LFC, ikke pga hans alder, men fordi han simpelthen ikke er god nok med eller uden bold.
Om Kvist har udviklet sig i Stuttgart eller ej, så har han helt sikkert på landsholdet, og vil helt sikkert gerne bytte ham for Lucas, any day :flag5: .
P.S. Husk IGNORE-knappen
PP.SS. beklager stavefejlene med navnene, jeg har været syg længe
Xavi er da ikke defensiv midt. Det er Joe Allen i øvrigt heller ikke. Og Makélelé var jo et eksempel på en begrænset offensiv spiller. Han blev solgt fra Real Madrid, fordi han blev kritiseret for det samme, som du kritiserer Lucas for. Derfor "hang" jeg mig i ham. Hovedløst at du nævner ham som en bedre spiller end Lucas, når du med bedre mener bedre offensivt.

Du skrev, at Kvist havde udviklet sig i Stuttgart. Kvist er 27 år. Hvorfor kan Lucas ikke udvikle sig endnu mere, når nu du selv tidligere har medgivet, at Lucas er blevet bedre?

Og hvorfor figurerer Enoh på begge lister?

Og du bruger implicit alder som argument, når du skriver, at Lucas ikke er fremtidens mand. Hvis du havde skrevet, at Lucas pt. var dårligere end en given spiller, så gav det mere mening at fremhæve spillere sidst i 20'erne som bedre. Men det gjorde du ikke.

Du er i øvrigt velkommen til at søge offerrollen endnu mere. Det tydeliggør dog bare, at du egentlig kun ønsker at fremprovokere emotionelle svar fra andre brugere.
Kære søde og rare Fribytter jeg tager med glæde igen offerrollen/klovnerollen/kasserollen, nu skriver jeg det til dig igen(men sidste gang). Jeg har I-K-K-E brugt Lucas´alder som argument for at han ikke er fremtidens mand, og det var altså I-K-K-E. Jeg gentager, jeg mener ganske enkelt ikke at han er G-O-D nok, og det var altså I-K-K-E G-O-D nok. Du må jo læse hvad jeg skriver, i stedet for at plukke lidt ud hist og her, efter for godt befindende.
mht. offensive kvaliteter på midtbanespilleren foran vores forsvar(pladsen kaldes jo alt muligt. bageste midt, def.midt, styrende midt osv osv osv osv osv osv alt efter hvad der smager bedst), så læs igen hvad jegOGSÅ tidliger har skrevet, om de kvaliteter jeg mener vi skal bruge, og som jeg ikke mener Lucas mestre. De kvaliteter passer på de spillertyper jeg har nævnt, og IGEN læs nu det hele.
Hr. Fribytter jeg ved ikke om du er politiker, men du virker som om du har en finger indenfor branchen, herligt at du ikke bare lader en god diskussion "dø", men vi skal også nå at diskutere Carroll, Adam, Henderson, Suarez, Downing og alle de andre. Jeg synes at det er OK at du er tosset med Lucas, det er jeg som du har gættet ikke og har prøvet at argumentere derfor, og som det kendte ordsprog siger: "du får ret og som man råber af æblet så falder det ikke langt foran eget glashus på to torsdage." :!:
...og mht. Joe Allen, så kan han spille i hele "motorrummet", og han bruger hele "motorrummet" :!:

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » mandag, 23. jul, 2012 17:58

@ L4

Det var da en utrolig lang smøre uden at svare på de to simple spørgsmål, jeg stiller. Nå, jeg betragter det som teknisk knockout. Det er jo også det, du lægger op til.

Jeg venter i spænding på, at du næste gang langer ud efter Henderson. Jeg forestiller mig noget i retning af, at han har ringe teknik og burde sælges til Halmstad. Og at spillere, du hellere så i klubben i stedet for Henderson, tæller Zidane, Iniesta, Ronaldo, Krohn Dehli og Makélelé.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

L4

Indlæg af L4 » mandag, 23. jul, 2012 18:28

Fribytter skrev:@ L4

Det var da en utrolig lang smøre uden at svare på de to simple spørgsmål, jeg stiller. Nå, jeg betragter det som teknisk knockout. Det er jo også det, du lægger op til.

Jeg venter i spænding på, at du næste gang langer ud efter Henderson. Jeg forestiller mig noget i retning af, at han har ringe teknik og burde sælges til Halmstad. Og at spillere, du hellere så i klubben i stedet for Henderson, tæller Zidane, Iniesta, Ronaldo, Krohn Dehli og Makélelé.
De 2 spørgsmål:

1.:du skrev, at Kvist havde udviklet sig i Stuttgart. Kvist er 27 år. Hvorfor kan Lucas ikke udvikle sig endnu mere, når nu du selv tidligere har medgivet, at Lucas er blevet bedre?

2.:Og hvorfor figurerer Enoh på begge lister?

Svar 1: En i mine øjne dårlig spiller der bliver bedre, behøver ikke at være blevet til en god spiller.

Svar 2: Hvorfor ikke(det er begrundet, LÆS nu IGEN :!: )
Dejligt kort svar ikke :?:

L4

Indlæg af L4 » mandag, 23. jul, 2012 18:32

Fribytter skrev:@ L4

De 2 spørgsmål:

1.:du skrev, at Kvist havde udviklet sig i Stuttgart. Kvist er 27 år. Hvorfor kan Lucas ikke udvikle sig endnu mere, når nu du selv tidligere har medgivet, at Lucas er blevet bedre?

2.:Og hvorfor figurerer Enoh på begge lister?

Svar 1: En i mine øjne dårlig spiller der bliver bedre, behøver ikke at være blevet til en god spiller.

Svar 2: Hvorfor ikke (prøv at læse begrundelsen. gentager og gentager :shock: ) :?:
2 dejlige korte svar :arrow: :arrow:

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » mandag, 23. jul, 2012 18:45

Det var da nogle langt mere brugbare svar end din første omgang, men jeg kommer ikke rigtig nærmere en forståelse af de mellemregninger, der ligger til grund for dine vurderinger, konklusioner og lister, så jeg lader den ligge nu.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

L4

Indlæg af L4 » mandag, 23. jul, 2012 18:55

Fribytter skrev:Det var da nogle langt mere brugbare svar end din første omgang, men jeg kommer ikke rigtig nærmere en forståelse af de mellemregninger, der ligger til grund for dine vurderinger, konklusioner og lister, så jeg lader den ligge nu.
...og de red hånd-i-hånd mod solnedgangen..... :alcohol: :alcohol: :alcohol:

STMO

Indlæg af STMO » tirsdag, 24. jul, 2012 10:34

Noget af det der bliver rigtigt spændende at følge er, hvordan Lucas kommer i gang igen efter sin langvarige skade. Jeg har ikke rigtigt set lyset i Lucas qua hans defensive tilgang til spillet, men jeg erkender, at jeg har undervurderet ham - han var rimelig god indtil skaden i sidste sæson og vores spil faldt sammen efter han blev langtidsskadet. Om det primært var p.gr.a. Lucas skade at vores spil faldt sammen er jeg ikke sikker på, men han så i hvert fald ud til at være savnet.
Håber Brendan Rodgers kan coache Lucas til en mere offensiv tilgang til spillet. Alternativt har jeg ikke noget imod en Alonso type som afløser, og dermed et andet spilkoncept - det er vel ikke givet, at man skal spille med en spiller, som stort set aldrig er med i det målsøgende spil.
Jeg kunne godt tænke mig at debatformen på Forum bliver lidt mindre konfrontatorisk - så vi i stedet søger at blive tilført andre ideer og visioner. Jeg er selv meget glad for at have skiftet holdning til Lucas, jeg må erkende at jeg tog fejl i, at han ikke har klasse - det synes jeg nu, at han har. Jeg er dog stadig i tvivl om, hvorvidt Lucas kvaliteter passer ind (eller nok nærmere kan komme til at passe ind) til den slags fodbold jeg gerne vil se os spille.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » tirsdag, 24. jul, 2012 11:46

Jeg synes, at Lucas i sidste sæson udfyldte en meget vigtig rolle for holdet rent offensivt. Offensivt spil er jo ikke blot den sidste afleveringn før et afslutningsforsøg.

I sidste sæson havde Lucas i mine øjne udviklet sin evne til at slå korte præcise aflevering hårdt og fladt op i fødderne på sine offensive medspillere tæt på eller lige inde i feltet. Det er et svært sted at modtage bolden for medspilleren, men også et forbandet sted for modstanderen at skulle forvare, da man nødigt vil give frispark væk i det område. Det vidner om tro på sine medspilleres kvaliteter, når man spiller dem i så pressede områder. Den tro på hinanden skal helst gennemsyre holdet. Alle skal tro, at hvis de rammer medspilleren, så smider han ikke bolden væk. Tro på hinanden avler selvtillid.

Dette skal ikke forstås sådan, at jeg opfattede Lucas, som vores kreative spiller, men i mine øjne gjorde hans spillestil området for kreativ mulighed større. Efter Lucas' skade, synes jeg at vi begyndte at spille mere på tværs, hvorfor kreativiten i højere grad blev begrænset til kanterne, hvilket er lettere at dæmme op for. Der kom med andre ord flere sikre (alibi) afleveringer efter Lucas' skade - i mine øjne.
Kloppite

STMO

Indlæg af STMO » tirsdag, 24. jul, 2012 15:44

texnymann skrev:Jeg synes, at Lucas i sidste sæson udfyldte en meget vigtig rolle for holdet rent offensivt. Offensivt spil er jo ikke blot den sidste afleveringn før et afslutningsforsøg.

I sidste sæson havde Lucas i mine øjne udviklet sin evne til at slå korte præcise aflevering hårdt og fladt op i fødderne på sine offensive medspillere tæt på eller lige inde i feltet. Det er et svært sted at modtage bolden for medspilleren, men også et forbandet sted for modstanderen at skulle forvare, da man nødigt vil give frispark væk i det område. Det vidner om tro på sine medspilleres kvaliteter, når man spiller dem i så pressede områder. Den tro på hinanden skal helst gennemsyre holdet. Alle skal tro, at hvis de rammer medspilleren, så smider han ikke bolden væk. Tro på hinanden avler selvtillid.

Dette skal ikke forstås sådan, at jeg opfattede Lucas, som vores kreative spiller, men i mine øjne gjorde hans spillestil området for kreativ mulighed større. Efter Lucas' skade, synes jeg at vi begyndte at spille mere på tværs, hvorfor kreativiten i højere grad blev begrænset til kanterne, hvilket er lettere at dæmme op for. Der kom med andre ord flere sikre (alibi) afleveringer efter Lucas' skade - i mine øjne.
Det vil jeg prøve at holde ekstra øje med. Jeg synes ofte, Lucas har været påfaldende ikke deltagende i noget der minder om angreb på mål, og har han haft en scoringschance er den typisk endt i ingenting. I øvrigt kan de indspil, du nævner ofte være dem, der fører til et straffespark efter en kvik dribling, så vi er helt enige i at de er værdifulde. Vi må for øvrigt se at blive bedre til at få/score på straffe - og så må Reina til at tage et par stykker bare engang imellem. Også enig i at "1+1>2" aldrig virker, hvis ikke man tror på det gensidigt, det er også opskriften på at bevæge sig i fri position og gøre sig spilbar, at man faktisk kan være heldig at blive spillet, og at man tror på det. I øvrigt interessant at Lucas fremhæves for ikke at lave alibi afleveringer, det var netop noget af det, jeg synes var galt i Lucas spil under Benitez, men det er jo længe overstået nu. Det er også derfor jeg er skeptisk overfor statistikker over afleveringer - disse alibi afleveringer tæller jo med på pluskontoen, men er reelt værdiløse. Med Lucas voksende selvtillid i starten af sidste sæson, så var der mere bund i det fremadrettede spil. Det bliver superspændende, nu hvor det snart går løs igen.

Kriller8

Indlæg af Kriller8 » mandag, 27. aug, 2012 20:51

Nogen der har læst/hørt noget om hvor slem den skade han pådrog sig mod City var?

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » mandag, 27. aug, 2012 21:40

STMO skrev:I øvrigt interessant at Lucas fremhæves for ikke at lave alibi afleveringer, det var netop noget af det, jeg synes var galt i Lucas spil under Benitez, men det er jo længe overstået nu. Det er også derfor jeg er skeptisk overfor statistikker over afleveringer - disse alibi afleveringer tæller jo med på pluskontoen, men er reelt værdiløse.
Værdiløse er de selvfølgelig ikke da det er bedre at bevare bolden end at miste den, men jeg forstår din pointe. Det er jo også derfor der laves statistikker over fremadrettede afleveringer (som vel sjældent kan siges at være deciderede alibiafleveringer), og også her har Lucas klaret sig godt de senere år.

Scherwin

Indlæg af Scherwin » mandag, 27. aug, 2012 22:03

små afleveringer er med til at åbne små huller på midtbanen. de er absolutte ikke værdiløse.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
LFC-Aaby
Geografisk sted: Herning
Alder: 32

Indlæg af LFC-Aaby » mandag, 27. aug, 2012 22:43

LFC Transfer Spec ‏@LFCTS
Not good, looks like he will be out for 6-7 weeks according to Bascombe, will be missed but not as much as last season.
Ville ikke smide den under twitter-rygter, da jeg synes det var mere passende her.
Hvor er det dog fucking synd for Lucas, hvis han nu er ude i 6-7 uger. Sportsligt skal det nok gå, men synes virkelig det er synd for ham.
Hellere en god trekant end en ond cirkel

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » mandag, 27. aug, 2012 23:21

LFC-Aaby skrev:
LFC Transfer Spec ‏@LFCTS
Not good, looks like he will be out for 6-7 weeks according to Bascombe, will be missed but not as much as last season.
Ville ikke smide den under twitter-rygter, da jeg synes det var mere passende her.
Hvor er det dog fucking synd for Lucas, hvis han nu er ude i 6-7 uger. Sportsligt skal det nok gå, men synes virkelig det er synd for ham.
L*rtenyhed. Man kan ikke lade være med at frygte, at han er for skrøbelig til for alvor at komme tilbage på højeste niveau, selvom den nye skade (formentlig) ikke har noget med den gamle at gøre ... :cry:
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 27. aug, 2012 23:46

Hvis det er sandt, at han er ude i 6-7 uger, jamen så meget desto bedre, at vi har hentet Sahin på leje! Det er noget værre pis, men det havde været noget endnu værre pis, hvis vi ikke havde haft en kapacitet som Sahin til at mindske tabet. Smart move Rodgers.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Besvar