21 - Lucas Leiva
Re: 21 - Lucas Leiva
Makélelé var jo netop ikke en klasse over det, som du mener, gør, at Lucas ikke er god nok til LFC, og så skiftede Makélelé jo først til Real Madrid i en alder af 26 år. Lucas er 25 år og påbegyndte vel den formkurve, som har fået folk til at betragte ham som en central spiller for holdet i en alder af 24 år. Makélelé skiftede til Celta Vigo som 24-årig, og igen, Lucas behøver ikke at nå Makélelés niveau for at være en god spiller for LFC.
Jeg må sige, at du begrunder din holdning om Lucas dårligt. Du fremfører en påstand, "Lucas kan ingenting offensivt" og mener så, at det er et argument i sig selv. Du har ikke forklaret, hvorfor det er tvingende nødvendigt, at Lucas kan noget offensivt, når skoleeksemplet på Lucas' rolle, Makélelé netop ikke kunne meget offensivt i klassisk forstand og blev kritiseret for at gøre det, som Lucas netop gør, og du har ikke forklaret, hvad det vil sige for en defensiv midtbane at kunne noget offensivt. Tilbage står, at det er den manglende interesse for Lucas fra andre storklubber, der er beviset på, at Lucas ikke er god nok til en storklub på trods af, at du ikke har vurderet, hvor mange storklubber, der har råd til og behov for at købe Lucas fri af sin kontrakt, og på trods af at du ikke har medtaget, at genoptræningen efter korsbåndsskaden selvfølgelig mindsker interessen betragteligt.
Jeg må sige, at du begrunder din holdning om Lucas dårligt. Du fremfører en påstand, "Lucas kan ingenting offensivt" og mener så, at det er et argument i sig selv. Du har ikke forklaret, hvorfor det er tvingende nødvendigt, at Lucas kan noget offensivt, når skoleeksemplet på Lucas' rolle, Makélelé netop ikke kunne meget offensivt i klassisk forstand og blev kritiseret for at gøre det, som Lucas netop gør, og du har ikke forklaret, hvad det vil sige for en defensiv midtbane at kunne noget offensivt. Tilbage står, at det er den manglende interesse for Lucas fra andre storklubber, der er beviset på, at Lucas ikke er god nok til en storklub på trods af, at du ikke har vurderet, hvor mange storklubber, der har råd til og behov for at købe Lucas fri af sin kontrakt, og på trods af at du ikke har medtaget, at genoptræningen efter korsbåndsskaden selvfølgelig mindsker interessen betragteligt.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."
Lucas spiller som en drøm. Det er min tolkning, af en spiller der er forudseende, dygtig taktisk, god til pression, taklende, rimelig bolddistribuering og også med øje for det fremadrettethed spil i sidste sæson. En balancespiller som er en træners drøm og i sidste sæson suverænt vores bedste spillet indtil skaden opstod.L4 skrev:Makelele var ganske enkelt fantastisk, men han var flere klasser over Lucas, og der findes ikke mange der er ligeså forudseende mht. at læse spillet som han var. Da han rykkede fra Madrid faldt deres spil sammen, og modsat løftede han næsten med det samme Chelsea´s midtbane, han skulle ikke bruge 5 sæsoner.Fribytter skrev:@ L4
Så du mener ikke, at en 25-årig spillers popularitet har et eller andet med evner at gøre? Lucas' popularitet og fan-afstemningen i 10/11 kan ses som et udtryk for, hvordan andre fans vurderer Lucas, og det giver selvsagt påstanden om, at Lucas er en god spiller, en vis tyngde, at der er mange andre, der vurderer Lucas som en god spiller. Han er jo ikke længere en spiller, der deler vandene.
Der var kun to spillere i den brasilianske trup, der slog Danmark, der havde spillet flere landskampe end Lucas. Pato og Thiago Silva. Det fortæller noget om konkurrencen på det brasilianske landshold. Spillere som Hulk, Marcelo og David Luiz har ikke spillet flere kampe end Lucas. Og hvis man ser på de mere erfarne spillere, der fornylig har spillet landskampe, så har Alves, Ronaldinho, Kaka, Robinho, Maicon og Lucio selvfølgelig spillet flere kampe, men de er også ældre, og et par eller tre af dem er superstjerner (eller i hvert fald tidligere superstjerner). LFC kan godt nøjes med mindre. Det er svært at få øje på spillere i samme aldersgruppe som Lucas, der har spillet over 20 landskampe. Ramires har spillet 27 kampe. Det er måske en oplagt spiller at sammenligne med. Siden Lucas' skade har Brasilien spillet fem landskampe. Altså kunne Lucas have været oppe på 25 landskampe, hvis ikke landstræneren i nogle af disse kampe ville afprøve andre spillere end Lucas for at eksperimentere. For Lucas var før sin skade fast mand på det brasilianske landshold. Og Lucas har været med til en slutrunde, Copa America i 2011. Han var fast mand. Dunga valgte at satse på meget erfarne spillere til VM i 2010, og det var ret beset også før, Lucas i manges øjne for alvor slog igennem i LFC.
Jeg køber ganske enkelt ikke din præmis/påstand om, at det ikke er nok at være en rigtig god bolderobrer i moderne topfodbold. Den minder i umiskendelig grad om Perez' kritik af Makélélé.
"We will not miss Makélelé. His technique is average, he lacks the speed and skill to take the ball past opponents, and ninety percent of his distribution either goes backwards or sideways. He wasn't a header of the ball and he rarely passed the ball more than three metres. Younger players will arrive who will cause Makélelé to be forgotten"
Makélélé er dog i manges øjne en af de bedste balanceskabende ankerer nogensinde, og hans evne til at spille den simple aflevering, men til den rette spiller på det rette tidspunkt, var centralt for det opbyggende spil hos Mourinhos (og Ranieris) CFC og for Real Madrid før, han blev solgt.
Og så er Lucas netop blevet bedre til at veksle mellem lange og korte, diagonale og vertikale afleveringer. Lucas er ikke på niveau med Makélélé og Masch, når det kommer til det defensive, men han slår bedre afleveringer end de to. Det er langt fra et Pirlo eller et Alonso-niveau, men Lucas kan sagtens orkestrere spillet centralt, hvis det skulle være.
til det markerede er jeg så bare uenig og længere er den vel ikke. Jeg synes at jeg har begrundet min opfattelse både her og i andre tråde. Vi bliver nok ikke enige før Lucas enten spiller som en drøm eller modsat, bliver solgt til Rosenborg
We need a new Fowler...
Som jeg forstår L4, så han gerne bedre offensive evner hos vores DM. Jeg er som langt de fleste fans fint tilfreds med Lucas' indsats, men det er vel en/et ganske legal(t) holdning/ønske at have?
Min største bekymring mht. Lucas er, om han kan leve op til den "frelser"-rolle, jeg synes han er blevet talt op til i sin skadesperiode.
Min største bekymring mht. Lucas er, om han kan leve op til den "frelser"-rolle, jeg synes han er blevet talt op til i sin skadesperiode.
Jeg synes ellers at jeg har sagt mit syn på hans offensive kvaliteter eller mangel på samme. Han spiller for det første ikke hurtigt nok, hvilket jeg mener skyldes en middel teknik som gør at han bruger for mange "touch" på at lægge bolden tilrette for sig selv i det opbyggende spil, og det udstiilles også i vores omstillingsspil. Hans manglende hurtighed kompenseres IKKE med at være speciel forudseende. Han er for stillestående, hermed mener jeg at en spiller på hans centrale plads stortset konstant skal tilbyde sig og gøre sig spilbar, det gør han i mine øjne heller ikke godt nok.(akkurat som Adam).Fribytter skrev:Makélelé var jo netop ikke en klasse over det, som du mener, gør, at Lucas ikke er god nok til LFC, og så skiftede Makélelé jo først til Real Madrid i en alder af 26 år. Lucas er 25 år og påbegyndte vel den formkurve, som har fået folk til at betragte ham som en central spiller for holdet i en alder af 24 år. Makélelé skiftede til Celta Vigo som 24-årig, og igen, Lucas behøver ikke at nå Makélelés niveau for at være en god spiller for LFC.
Som en god Liverpoolkammerat siger til mig: det er som om at en bageste midtbane bare ikke MÅ kunne SPILLE fodbold, når man spørger på dette forum. Og lad nu være med at hive den ENE city-kamp frem(lad os bare sige at den var god), det er bare ikke nok, hans bundniveau i rigtig MANGE andre kampe er så lavt at det dårligt er superligaen værdigt. Skal vi frem i tabellen skal vores bageste midt kunne SPILLE fodbold samtidig med at han kan være en høvl. Det virker på mange af jer som om, at han kun må løbe i det lille "frimærker" af banen som ligger foran vores eget felt, sådan er fodbold nu engang ikke. At vi i Liverpool ikke har dygtige nok kantspiller som Lucas kan spille sammen med, gør bare vores bagerste-/centrale- midtbanes kundskaber ENDNU vigtigere.
P.S. husk at det blot er mine meninger
L4 skrev: Som en god Liverpoolkammerat siger til mig: det er som om at en bageste midtbane bare ikke MÅ kunne SPILLE fodbold, når man spørger på dette forum. Og lad nu være med at hive den ENE city-kamp frem(lad os bare sige at den var god), det er bare ikke nok, hans bundniveau i rigtig MANGE andre kampe er så lavt at det dårligt er superligaen værdigt. Skal vi frem i tabellen skal vores bageste midt kunne SPILLE fodbold samtidig med at han kan være en høvl. Det virker på mange af jer som om, at han kun må løbe i det lille "frimærker" af banen som ligger foran vores eget felt, sådan er fodbold nu engang ikke. At vi i Liverpool ikke har dygtige nok kantspiller som Lucas kan spille sammen med, gør bare vores bagerste-/centrale- midtbanes kundskaber ENDNU vigtigere.

Det simpelthen for useriøst, til at det kan/fortjener blive taget alvorlig.
-
- Alder: 37
Det kan man godt have sine tvivl om. Frygter det godt kan tage op til en sæson for ham at komme tilbage til sit topniveau. Men der er vel ingen tvivl om, at niveauet i start-11'eren får et gevaldigt løft, når Lucas kommer til at spille i stedet for Spearing (som jeg holder utrolig meget af).mawope skrev: Min største bekymring mht. Lucas er, om han kan leve op til den "frelser"-rolle, jeg synes han er blevet talt op til i sin skadesperiode.
Makélelé-kritikken om igen. Hvorfor skal Lucas være bedre til ovenstående som defensiv midtbane? Alle spillere har jo fejl og mangler, så det er jo ikke svært at pege på, hvad forskellige spillere ikke kan. Opgaven består i at forklare, hvorfor disse fejl og mangler lige præcis gør, at vedkommende ikke er god nok. Det mangler du stadig. Makélelé behøvede ikke at kunne ovenstående for at være en verdensstjerne. Real Madrid dummede sig jo netop ved at kræve, at det defensive anker skulle kunne en masse offensivt i klassisk forstand.L4 skrev:Han spiller for det første ikke hurtigt nok, hvilket jeg mener skyldes en middel teknik som gør at han bruger for mange "touch" på at lægge bolden tilrette for sig selv i det opbyggende spil, og det udstiilles også i vores omstillingsspil.
På trods af det havde Lucas flest vellykkede tacklinger af alle spillere i de største ligaer i Europa i 10/11-sæsonen, og han førte tacklingsstatistikken helt ind til slutningen af sidste sæson, hvor Enrique vist overhalede ham på trods af, at Lucas kun spillede 12 PL-kampe fra start.L4 skrev:Hans manglende hurtighed kompenseres IKKE med at være speciel forudseende. Han er for stillestående, hermed mener jeg at en spiller på hans centrale plads stortset konstant skal tilbyde sig og gøre sig spilbar, det gør han i mine øjne heller ikke godt nok.(akkurat som Adam).
På trods af det har Lucas konsekvent haft en rimelig god pasningsstatistik, og selv før gennembruddet i 10/11 var han, når han spillede, en af de spillere, der slog flest afleveringer i løbet af en kamp.
På trods af det har Comolli, som jo næsten går fanatisk meget op i, at spillere besidder hurtighed, peget på Lucas og Alonso som spillere, der formår at kompensere for manglende hurtighed.
Jeg synes, du argumenterer utroligt overfladisk for dine holdninger. Det er bare min mening.
Jeg synes også, at din stil passer utrolig dårligt til et debatforum. Der er flere, der har kritiseret din brug af en milliard smileys, dine sarkastiske overdrivelser og dine hånlige kommentarer om klubbens spillere, og dit modsvar med, at man bare kan ignorere dig, hvis man ikke kan lide din stil, og at det jo bare er dine holdninger, er imø. non-svar. Det er også bare min mening.
Din adfærd og din stil giver mig en mistanke om, at du egentlig bare vil "køre en stemning op" som en anden troll, og det ville ikke overraske mig, hvis du i virkeligheden sprang ud som Man. Utd.-fan. Du overtræder så vidt jeg kan se ikke formelt reglerne for dette forum, da du kun til tider bliver en smule personlig med smiley'er, der griner af andres argumenter, og mest af alt kører din hånlige og sarkastiske stil, når du omtaler klubbens spillere. Det burde dog være indlysende, at det netop er noget, der provokerer andre fans. Det minder næsten om en Man. Utd.-fan, der forsøger at udstille LFC-fans som hykleriske i spændingsfeltet mellem YNWA og ivrigheden efter succes. Men det er jo bare min mening.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."
Det er nu også min, Fribytter 

til L4, hvem ville du erstatte Lucas med? bare for at sætte navne på den type spiller du syntes sku være på holdkortet i stedet. Jeg personligt kan ikke komme med nogle spillere jeg ville bytte ham ud med 

i am a highlander. cause i saw cliffs, magic and mel gibson. braveheart hallo?
....godt underbygget med gode argumenter....Pede skrev:L4 skrev: Som en god Liverpoolkammerat siger til mig: det er som om at en bageste midtbane bare ikke MÅ kunne SPILLE fodbold, når man spørger på dette forum. Og lad nu være med at hive den ENE city-kamp frem(lad os bare sige at den var god), det er bare ikke nok, hans bundniveau i rigtig MANGE andre kampe er så lavt at det dårligt er superligaen værdigt. Skal vi frem i tabellen skal vores bageste midt kunne SPILLE fodbold samtidig med at han kan være en høvl. Det virker på mange af jer som om, at han kun må løbe i det lille "frimærker" af banen som ligger foran vores eget felt, sådan er fodbold nu engang ikke. At vi i Liverpool ikke har dygtige nok kantspiller som Lucas kan spille sammen med, gør bare vores bagerste-/centrale- midtbanes kundskaber ENDNU vigtigere.
Det simpelthen for useriøst, til at det kan/fortjener blive taget alvorlig.
Respekt for at du gider tage diskussionen, Fribytter! Som altid er dine indlæg virkelig fornuftige og velargumenterede. Desuden er jeg fuldstændig enig med dig - men det behøver jeg vel ikke nævne 

svar på det første der er fremhævet: ganske enkelt fordi at vi skal være engelske mestre.Fribytter skrev:Makélelé-kritikken om igen. Hvorfor skal Lucas være bedre til ovenstående som defensiv midtbane? Alle spillere har jo fejl og mangler, så det er jo ikke svært at pege på, hvad forskellige spillere ikke kan. Opgaven består i at forklare, hvorfor disse fejl og mangler lige præcis gør, at vedkommende ikke er god nok. Det mangler du stadig. Makélelé behøvede ikke at kunne ovenstående for at være en verdensstjerne. Real Madrid dummede sig jo netop ved at kræve, at det defensive anker skulle kunne en masse offensivt i klassisk forstand.L4 skrev:Han spiller for det første ikke hurtigt nok, hvilket jeg mener skyldes en middel teknik som gør at han bruger for mange "touch" på at lægge bolden tilrette for sig selv i det opbyggende spil, og det udstiilles også i vores omstillingsspil.
På trods af det havde Lucas flest vellykkede tacklinger af alle spillere i de største ligaer i Europa i 10/11-sæsonen, og han førte tacklingsstatistikken helt ind til slutningen af sidste sæson, hvor Enrique vist overhalede ham på trods af, at Lucas kun spillede 12 PL-kampe fra start.L4 skrev:Hans manglende hurtighed kompenseres IKKE med at være speciel forudseende. Han er for stillestående, hermed mener jeg at en spiller på hans centrale plads stortset konstant skal tilbyde sig og gøre sig spilbar, det gør han i mine øjne heller ikke godt nok.(akkurat som Adam).
På trods af det har Lucas konsekvent haft en rimelig god pasningsstatistik, og selv før gennembruddet i 10/11 var han, når han spillede, en af de spillere, der slog flest afleveringer i løbet af en kamp.
På trods af det har Comolli, som jo næsten går fanatisk meget op i, at spillere besidder hurtighed, peget på Lucas og Alonso som spillere, der formår at kompensere for manglende hurtighed.
Jeg synes, du argumenterer utroligt overfladisk for dine holdninger. Det er bare min mening.
Jeg synes også, at din stil passer utrolig dårligt til et debatforum. Der er flere, der har kritiseret din brug af en milliard smileys, dine sarkastiske overdrivelser og dine hånlige kommentarer om klubbens spillere, og dit modsvar med, at man bare kan ignorere dig, hvis man ikke kan lide din stil, og at det jo bare er dine holdninger, er imø. non-svar. Det er også bare min mening.
Din adfærd og din stil giver mig en mistanke om, at du egentlig bare vil "køre en stemning op" som en anden troll, og det ville ikke overraske mig, hvis du i virkeligheden sprang ud som Man. Utd.-fan. Du overtræder så vidt jeg kan se ikke formelt reglerne for dette forum, da du kun til tider bliver en smule personlig med smiley'er, der griner af andres argumenter, og mest af alt kører din hånlige og sarkastiske stil, når du omtaler klubbens spillere. Det burde dog være indlysende, at det netop er noget, der provokerer andre fans. Det minder næsten om en Man. Utd.-fan, der forsøger at udstille LFC-fans som hykleriske i spændingsfeltet mellem YNWA og ivrigheden efter succes. Men det er jo bare min mening.
Svar på de 2 afsnit der er fremhævet: statistikken viser vist også at Adam var vores bedste spiller i denne sæson, så hvad vil du bruge dine statistik til

Mht. opgaven du stiller mig hvor du siger jeg ikke udtrykker hvorfor vedkommende ikke er god nok, så må jeg bare sige: du skulle ta´og læse mit svar en gang til, der er et hul i hukommelsen

Her kommer det igen : Jeg synes ellers at jeg har sagt mit syn på hans offensive kvaliteter eller mangel på samme. Han spiller for det første ikke hurtigt nok, hvilket jeg mener skyldes en middel teknik som gør at han bruger for mange "touch" på at lægge bolden tilrette for sig selv i det opbyggende spil, og det udstiilles også i vores omstillingsspil. Hans manglende hurtighed kompenseres IKKE med at være speciel forudseende. Han er for stillestående, hermed mener jeg at en spiller på hans centrale plads stortset konstant skal tilbyde sig og gøre sig spilbar, det gør han i mine øjne heller ikke godt nok.(akkurat som Adam).
Som en god Liverpoolkammerat siger til mig: det er som om at en bageste midtbane bare ikke MÅ kunne SPILLE fodbold, når man spørger på dette forum. Og lad nu være med at hive den ENE city-kamp frem(lad os bare sige at den var god), det er bare ikke nok, hans bundniveau i rigtig MANGE andre kampe er så lavt at det dårligt er superligaen værdigt. Skal vi frem i tabellen skal vores bageste midt kunne SPILLE fodbold samtidig med at han kan være en høvl. Det virker på mange af jer som om, at han kun må løbe i det lille "frimærker" af banen som ligger foran vores eget felt, sådan er fodbold nu engang ikke. At vi i Liverpool ikke har dygtige nok kantspiller som Lucas kan spille sammen med, gør bare vores bagerste-/centrale- midtbanes kundskaber ENDNU vigtigere.
@ L4
Makélelé:
Ligue 1: 1994–95
UEFA Champions League: 2001–02
Supercopa de España (2): 2001, 2003
Intercontinental Cup: 2002
La Liga(2): 2000–01, 2002–03
UEFA Super Cup: 2002
FA Premier League (2): 2004–05, 2005–06
League Cup (2): 2004–05, 2006–07
FA Community Shield: 2005
FA Cup: 2006–07
Coupe de France: 2009–10
@ SørenK
Jamen tak!
@ NielsK
Jeg tror endda ikke, vi er de eneste.
Makélelé:
Ligue 1: 1994–95
UEFA Champions League: 2001–02
Supercopa de España (2): 2001, 2003
Intercontinental Cup: 2002
La Liga(2): 2000–01, 2002–03
UEFA Super Cup: 2002
FA Premier League (2): 2004–05, 2005–06
League Cup (2): 2004–05, 2006–07
FA Community Shield: 2005
FA Cup: 2006–07
Coupe de France: 2009–10
@ SørenK
Jamen tak!
@ NielsK
Jeg tror endda ikke, vi er de eneste.
Han/hende er røget på ignorer igen efter en lille uge hvor jeg har kunnet se hans/hendes indlæg, troll springer i øjnene. Om det er manu fan, LFC fan eller hvad ved jeg ikke, opmærksomhedssøgende springer i øjnene. Minder noget om Rasmus modsat aka. fernando olsen. @l4 Er det dig fernando?Fribytter skrev:
Din adfærd og din stil giver mig en mistanke om, at du egentlig bare vil "køre en stemning op" som en anden troll,
Verden er smask fuld af hyklere....
- muggedhino
Puha hvor en melding! Sikke en nedværdigende bemærkning, findes vel næsten ikke værre!! Det siger man ikke til folk, at de er Scum fan!!!Fribytter skrev:Makélelé-kritikken om igen. Hvorfor skal Lucas være bedre til ovenstående som defensiv midtbane? Alle spillere har jo fejl og mangler, så det er jo ikke svært at pege på, hvad forskellige spillere ikke kan. Opgaven består i at forklare, hvorfor disse fejl og mangler lige præcis gør, at vedkommende ikke er god nok. Det mangler du stadig. Makélelé behøvede ikke at kunne ovenstående for at være en verdensstjerne. Real Madrid dummede sig jo netop ved at kræve, at det defensive anker skulle kunne en masse offensivt i klassisk forstand.L4 skrev:Han spiller for det første ikke hurtigt nok, hvilket jeg mener skyldes en middel teknik som gør at han bruger for mange "touch" på at lægge bolden tilrette for sig selv i det opbyggende spil, og det udstiilles også i vores omstillingsspil.
Har svært ved denne hetz (imø)