37 - Martin Skrtel

Underkategori til tidligere LFC-spillere
AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Re: 37 - Martin Skrtel

Indlæg af AJ » onsdag, 13. feb, 2013 09:22

Ja, jeg begynder efterhånden at tvivle på både Agger, Skrtel og Coates. Carragher har by far været vores bedste midterforsvarer denne sæson. Hvorfor kunne han ikke lave en Giggs og blive ved i al uendelighed? Måske laver han en Scholes og finder ud af at han ikke kan undvære fodbold?

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 35

Indlæg af Surf » onsdag, 13. feb, 2013 09:44

Tankevækkende hvordan vi sidste sæson mente vores midterforsvar var blandt de bedste i ligaen, og hvordan det nu sejler relativt meget. Vi savner måske Steve Clarke? Er stadig uforstående over for, hvorfor vi fyrede ham.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

nrg
Geografisk sted: Egå
Alder: 57

Indlæg af nrg » onsdag, 13. feb, 2013 09:47

Surf skrev:Tankevækkende hvordan vi sidste sæson mente vores midterforsvar var blandt de bedste i ligaen, og hvordan det nu sejler relativt meget. Vi savner måske Steve Clarke? Er stadig uforstående over for, hvorfor vi fyrede ham.
Det hjalp da ikke midterforsvaret, at Steve Clarke var på Anfield i mandags ;-)
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » onsdag, 13. feb, 2013 12:41

Surf skrev:Tankevækkende hvordan vi sidste sæson mente vores midterforsvar var blandt de bedste i ligaen, og hvordan det nu sejler relativt meget. Vi savner måske Steve Clarke? Er stadig uforstående over for, hvorfor vi fyrede ham.
Jeg er ret overbevist om, at Clarke gik selv. Og selv hvis vi har fyret ham, synes jeg nu det giver meget god mening - en ny manager vil som regel gerne have sit eget backroom staff med, så det har da været en ret logisk tillidserklæring at give Rodgers, da han tiltrådte, selvom det betød et farvel til Steve Clarke.
AJ skrev:Ja, jeg begynder efterhånden at tvivle på både Agger, Skrtel og Coates. Carragher har by far været vores bedste midterforsvarer denne sæson. Hvorfor kunne han ikke lave en Giggs og blive ved i al uendelighed? Måske laver han en Scholes og finder ud af at han ikke kan undvære fodbold?
Jeg er ikke helt sikker på, om jeg er med; tvivler du på alle tre spilleres kvaliteter, eller "bare" om de som trio har tilstrækkeligt med kvalitet til at udgøre vores midterforsvarsrotation?

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 35

Indlæg af Surf » onsdag, 13. feb, 2013 12:44

Aarde skrev:
Jeg er ret overbevist om, at Clarke gik selv. Og selv hvis vi har fyret ham, synes jeg nu det giver meget god mening - en ny manager vil som regel gerne have sit eget backroom staff med, så det har da været en ret logisk tillidserklæring at give Rodgers, da han tiltrådte, selvom det betød et farvel til Steve Clarke.
Okay jeg opfattede det i sin tid som om, at han blev fyret, men det er muligt jeg husker forkert. Er med på at det er en ret naturlig konsekvens, men det er da ikke usædvanligt at en del af teamet omkring førsteholdet bliver. Læge, holdledere osv. Jeg mener endda at Clarke og Rodgers var i Chelsea samtidig. Uanset hvad mente jeg bare, at en del af vores defensive succes i sidste sæson kan tilskrives ham.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

AJ

Indlæg af AJ » onsdag, 13. feb, 2013 12:54

Aarde skrev:Jeg er ikke helt sikker på, om jeg er med; tvivler du på alle tre spilleres kvaliteter, eller "bare" om de som trio har tilstrækkeligt med kvalitet til at udgøre vores midterforsvarsrotation?
Begge ting. I første omgang er jeg dog villig til at køre videre med dem alle tre en sæson mere, og så nøjes med at hente én ny midterforsvarer til sommer. Han skal til gengæld være af en sådan kvalitet, at han kan gå direkte ind som førstevalg. Hvem det så skal være, skal jeg have længere tid til at tænke over.

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » onsdag, 13. feb, 2013 13:43

Når man bedømmer, hvorvidt spillere er gode nok tager man selvfølgelig udgangspunkt i deres nuværende præstationer. Men når spillerne under luppen ikke er nået en alder, hvor deres performance af naturlige årsager gradvist bliver dårligere, så bliver man også nødt til at medtage tidligere præstationer.

Med hensyn til Skrtel og Agger har de i tidsrummet 2006-2012 vist, at de kan begå sig på højeste niveau i PL. Agger har førhen været utrolig stabil, når han har været skadesfri, og har vel pt. sin værste periode i Liverpool trøjen. Skrtel har været mere on-off, men har vist, at han i perioder har præsteret på internationalt højt niveau. I mine øjne er der ikke tvivl om, at begge spillere på papiret har kvaliteterne til at begå sig i en klub, som pt. kæmper for at vende tilbage til top 4.

Der er dog to ting, som i mine øjne er sammenkædet med de to spilleres dalende formkurve. For det første er spillernes arbejdsrum i åbent spil blevet udvidet markant, da Johnson og Enrique agerer wingbacks. Med større arbejdsrum i omstillingsspillet følger i mine øjne helt naturligt større pres og ansvar, hvilket har påvirket de to spillere negativt. Ligeledes har manglende organisation og forståelse på standardsituationer haft en negativ påvirkning - specielt på Daniel Agger, som jeg på stående fod kan huske har været impliceret i 3 scoringer på dødbolde.

Spørgsmålet er så, om ovenstående skyldes Skrtel og Aggers manglende kvaliteter, eller det skyldes en naiv tilgang til den defensive organisation hos trænerteamet. Jeg er tilbøjelig til at ville nævne det sidste, da vi jo i sæsonen 2011-2012 så, hvad Steve Clarkes taktiske dispositioner betød for Agger og Skrtel. Under Rodgers er Agger, Skrtel og Lucas ofte overladt i stikken, hvilket giver dem enorme arbejdsområder og stiller dem i svære situationer. Ligeledes må det være forvirrende at skifte fra zonedækning til mandsopdækning - jeg mangler helt klart at se en rød tråd, som er underbygget af rationelle tanker omkring den defensive organisation. Ikke en naiv Barca inspireret tilgang til defensivt arbejde.

Dermed ikke sagt, at de ikke bør tage nogle af fejlene i denne sæson på deres kappe. Begge spillere har også været impliceret i direkte pinlige børnefejl, som ingen taktisk disposition kunne forhindre. Jeg mener dog, at trænerteamet bærer størstedelen af skylden, da deres defensive struktur og tilgang er hullet som en si, og ydermere bygger på et fundament, som i mine øjne kun kan lade sig gøre, hvis man har 11 spillere af international klasse (taktisk som teknisk). Indtil vi når der til (forhåbentligt), så må man korigere strategien, så den tilpasses det materiale, som man har til rådighed. Alt andet er naivt.

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 41

Indlæg af Mads T. » onsdag, 13. feb, 2013 14:45

Jeg synes nu det har sejlet relativt meget lige siden Lucas blev skadet første gang. De primære problemer i dag er omstillingsspillet og dødbolde og jeg mener egentlig ikke vi har været særligt overbevisende på dødbolde siden Hyypiä stoppede. Omstillingsspillet burde være noget både Agger og Skrtel var gode til, men synes vi har set utroligt mange personlige fejl i denne sæson og måske flere end tidligere.

Vi kunne, som andre også nævner, godt bruge en stor fysisk stærk og hovedstødsstærk makker til Agger.

AJ

Indlæg af AJ » onsdag, 13. feb, 2013 19:07

@ RGF

Jeg skriver også at hverken Skrtel, Agger eller Coates skal sælges, da vi - udover at de tidligere har vist fornuftigt niveau - har brug for kontinuitet i truppen. Når vi ikke bare kan købe et nyt hold, så må kontinuitet være et af de parametre vi satser på. Jeg har dog skreget på (mindst) en ny midterforsvarer i årevis (siden Hyypiä skiftede), så det er ikke noget jeg lige pludselig finder på, pga. vores spilleres faldende niveau.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 13. feb, 2013 19:24

AJ skrev:Jeg skriver også at hverken Skrtel, Agger eller Coates skal sælges, da vi - udover at de tidligere har vist fornuftigt niveau - har brug for kontinuitet i truppen.
Hvordan kan bibeholdelse af Coates være med til at skabe kontinuitet? Manden spiller aldrig!

edit: derudover har han kun været i truppen i 18 måneder.

AJ

Indlæg af AJ » onsdag, 13. feb, 2013 19:54

Han har trods alt spillet 22 kampe for os. Jeg synes sagtens man kan sige, at han er en del af truppen. Han skal ikke bruge ligeså meget tid på at blive spillet ind som en ny mand potentielt ville være nødt til. Desuden træner han vel med hver dag, og kender dermed trænerteamet og spillerne, samt den måde de arbejder på.

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » torsdag, 14. feb, 2013 11:24

AJ skrev:@ RGF

Jeg skriver også at hverken Skrtel, Agger eller Coates skal sælges, da vi - udover at de tidligere har vist fornuftigt niveau - har brug for kontinuitet i truppen. Når vi ikke bare kan købe et nyt hold, så må kontinuitet være et af de parametre vi satser på. Jeg har dog skreget på (mindst) en ny midterforsvarer i årevis (siden Hyypiä skiftede), så det er ikke noget jeg lige pludselig finder på, pga. vores spilleres faldende niveau.
Ah, min fejl. Kan se, at jeg havde misforstået dit tidligere indlæg. Jeg er enig i dine betragtninger. Jeg ser også gerne, at vi styrker kvaliteten og bredden i midterforsvaret :) .

Brugeravatar
LFC-Aaby
Geografisk sted: Herning
Alder: 32

Indlæg af LFC-Aaby » mandag, 25. feb, 2013 15:58

TWITTER!
@LFCTS: Skrtel: "BR told me something on why i wasn't playing, gave me some explanation but it's hard to tell if it was the true reason he gave me."
Hellere en god trekant end en ond cirkel

mrwhiskey

Indlæg af mrwhiskey » mandag, 25. feb, 2013 17:24

"Liverpool defender Martin Skrtel admits to frustrations at Anfield"

http://www1.skysports.com/football/news/11095/8523626/

Brugeravatar
TomViolence
Alder: 36

Indlæg af TomViolence » mandag, 25. feb, 2013 18:05

Nu havde jeg egentlig fornemmelsen af, at BR var sådan en god kommunikationsmanager; at ingen gik rundt og var i tvivl om hvordan manageren havde det, men den overstående artikel strider da godt nok imod det.
Scouser by heart.

Siden 2009.

Besvar