45 - Mario Balotelli

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Repsej
Geografisk sted: Aabybro
Alder: 53

Re: 45 - Mario Balotelli

Indlæg af Repsej » tirsdag, 02. dec, 2014 10:58

texy skrev:Er enig i, at FA nu igen er ved at blæse noget helt ud af proportioner.

Men egentlig mærkeligt, at man (i mit tilfælde) kan sidde og være lidt ligeglad med, om der skulle falde en karantæne eller ej. Jeg savner ikke Balotelli i hverken startopstilling eller trup.
Jeg er helt enig, savner ham heller ikke det mindste.

Jeg er kun ked af at vi igen skal have en sag på halsen angående et eller andet ligegyldigt. Især Balotelli burde da efter hånden have lært det nu, og det har han jo så desværre stadig ikke.
Bill Shankly :
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude.
I can assure you it is much, much more important than that."

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » tirsdag, 02. dec, 2014 11:00

Aarde skrev:@ De tre sidste posts

Jeg vil gerne lige påpege det idiotiske i, at han smider sådan et billede op, når han (må man da gå ud fra) godt er klar over, at man knappest kan slå en skid i fri luft uden at FA kommer på nakken af én. Der må man som fodboldspiller forstå og affinde sig med den rolle, man har som offentlig person, og holde den slags jokes internt.

Når det er sagt, så synes jeg da også, det er skidesjovt, og jeg synes også, at det er helt til grin, at det skal medføre en straf overhovedet. En politisk ukorrekt joke behøver jo ikke partout være ment i alvor og have en nedsættende agenda overfor de mennesker, den omtaler, og Balo lader da heller ikke til at have noget imod sorte og jøder.

Men Balo skal lære sin rolle og holde ting som det her internt, når han ved, det risikerer at ramme ham og holdet i form af dårlig omtale og karantæner. Derfor er sager som dem her helt uacceptable - sjov og uskyld eller ej.
Nej der må sgu også være en grænse, det der er da på ingen måde racistisk, det er nærmere antiracistisk, hvem kan på nogen måde føle sig ramt ????
YNWA

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 02. dec, 2014 11:01

Repsej skrev:
texy skrev:Er enig i, at FA nu igen er ved at blæse noget helt ud af proportioner.

Men egentlig mærkeligt, at man (i mit tilfælde) kan sidde og være lidt ligeglad med, om der skulle falde en karantæne eller ej. Jeg savner ikke Balotelli i hverken startopstilling eller trup.

Jeg er kun ked af at vi igen skal have en sag på halsen angående et eller andet ligegyldigt. Især Balotelli burde da efter hånden have lært det nu, og det har han jo så desværre stadig ikke.

Jeg savner ham. I det mindste sætter han lidt kulør, på et dødkedeligt spillende hold.

mawope

Indlæg af mawope » tirsdag, 02. dec, 2014 11:20

Aarde skrev:@ De tre sidste posts

Jeg vil gerne lige påpege det idiotiske i, at han smider sådan et billede op, når han (må man da gå ud fra) godt er klar over, at man knappest kan slå en skid i fri luft uden at FA kommer på nakken af én. Der må man som fodboldspiller forstå og affinde sig med den rolle, man har som offentlig person, og holde den slags jokes internt.

Når det er sagt, så synes jeg da også, det er skidesjovt, og jeg synes også, at det er helt til grin, at det skal medføre en straf overhovedet. En politisk ukorrekt joke behøver jo ikke partout være ment i alvor og have en nedsættende agenda overfor de mennesker, den omtaler, og Balo lader da heller ikke til at have noget imod sorte og jøder.

Men Balo skal lære sin rolle og holde ting som det her internt, når han ved, det risikerer at ramme ham og holdet i form af dårlig omtale og karantæner. Derfor er sager som dem her helt uacceptable - sjov og uskyld eller ej.
Din tolkning (det fremhævede) er jo som de fleste andres, at billedet er ganske harmløst. Hvorfor mener du så, han dummer sig ved at publicere den for offentligheden og FA? Hvis offentligheden er så stort et minefelt af politisk korrekthed at bevæge sig i, at dette medfører en disciplinærstraf, er der da netop brug for nogen til at prikke til den hypersensitive stemning?

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Indlæg af AndreasN » tirsdag, 02. dec, 2014 11:34

Balotelli burde bare på nuværende tidspunkt have indset, at det ikke er ham, der skal starte debatten om, hvorvidt den overdrevne politiske korrekthed i England er i orden eller ej. Medier verden over og FA sidder jo hver eneste dag og håber på, at han finder på et eller andet, de kan skrive om eller straffe ham for - derfor burde han vide bedre. Jeg har dog svært ved at acceptere en evt. straf, når billedet blev fjernet prompte, og han siden har været ude med en offentlig undskyldning.

Billedet havde næppe fornærmet nogle, havde det ikke været for mediernes konstante søgen på nogle at fornærme med det. De løber lige hen til en jødeforening og råber: "Se hvad Balotelli har gjort! Er du ikke fornærmet nu? Er du ikke? Skal han ikke straffes?".
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
DAGGER!
Geografisk sted: Herning
Alder: 30

Indlæg af DAGGER! » tirsdag, 02. dec, 2014 12:23

Nu der snak om Balotelli er i karantæne de næste 5kampe når FA får besluttet om hans instragram opslag om Super Mario og de udmeldelser der er i medierne pt. Helt væk hvis han ikke slipper da FA heller skal kigge på de alvorlige sager læs Diego Costas svineri i weekenden... :army1:
You'r Never Walk Alone. ///

Repsej

Indlæg af Repsej » tirsdag, 02. dec, 2014 13:21

Oomph242 skrev:
Repsej skrev:

Jeg savner ham. I det mindste sætter han lidt kulør, på et dødkedeligt spillende hold.

Som vi spiller nu vil jeg hellere have 11 grå mus på banen der arbejder stenhårdt for klubben, holdet og hinanden fremfor en enkelt som tror han ikke behøver lave så meget og bruger mere tid på at opdatere hans twitter profil.
Hvis han begynder at arbejde lige så hårdt som de andre skal han være velkomme tilbage på holdet, ikke et sekund før.

Vi er ikke i samme situation som sidste sæson hvor vi kunne tillade os at have 1-2 farverige spillere på holdet som måske ikke ydede helt det samme som de andre, selvom jeg nu ikke ligefrem synes at S&S sparede sig i kampene.
Bill Shankly :
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » tirsdag, 02. dec, 2014 13:31

Med den klasse han besidder men som desværre ikke er foldet ud endnu hos os, er det fuldstændigt vildt at nogen nærmest ønsker han får karantæne så han ikke kan komme på banen. Det er tæt på vanvittigt at ønske vores bedste tilgængelige angriber i karantæne. Han har ikke slået til endnu, det behøver vi ikke diskutere. Men kan man ikke se hans kvaliteter så er det manden og ikke fodboldspilleren man ikke kan lide. Det samme som altid sker med Zlatan. Gudsbenådet fodboldspiller men alt for mange vælger at se bort fra det faktum grundet hans personlighed.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Bellamy_fever

Indlæg af Bellamy_fever » tirsdag, 02. dec, 2014 13:33

Repsej skrev:
Oomph242 skrev:
Repsej skrev:

Som vi spiller nu vil jeg hellere have 11 grå mus på banen der arbejder stenhårdt for klubben, holdet og hinanden fremfor en enkelt som tror han ikke behøver lave så meget og bruger mere tid på at opdatere hans twitter profil.
Hvis han begynder at arbejde lige så hårdt som de andre skal han være velkomme tilbage på holdet, ikke et sekund før.

Vi er ikke i samme situation som sidste sæson hvor vi kunne tillade os at have 1-2 farverige spillere på holdet som måske ikke ydede helt det samme som de andre, selvom jeg nu ikke ligefrem synes at S&S sparede sig i kampene.
De kampe jeg har set har Maio da ellers været en af dem der arbejdet mest.. omend resultaterne for hans arbejde har været mangelfulde, men at sige at han bruger mere tid på at opdatere sin twitter end arbejde for holdet er da direkte fjollet. det tager ikke mange sekunder at lave et twitter update (som er sjovt, og HELT iorden, de mennesker der kan blive stødt af sådan noget skal have lov at blive stødt, så for de en undskyldning for at være blevet stødt, ikke for selve billedet da der intet er galt i det, og så videre igen - INGEN er endnu vågnet op dagen efter de er blebet fornærmet og pludselig er de spedalske eller på andre måde syge - kom videre !)

at sige Mario ikke arbejder for holdet er i mine øjne tåbeligt, man kan godt mene det, men hvad så med Henderson, Gerrard, Johnson, Lovren, Mignolet, Sterling, Rodgers, Coutinho og resten der ikke levere varen - de har i mine øjne haft FLERE ugidelige indsatser end Marie I DENNE SÆSON.

Det kan godt være Mario slår ud med armene overfor sine medspillere når de giver ham umulige bolde, men det gjorde alles nuværende helt Lambert da også i Stoke kampen ? Stevie er en helt når han 'sætter de andre på plads'.
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Repsej

Indlæg af Repsej » tirsdag, 02. dec, 2014 13:43

Hvis man laver en sammenligning med feks S&S, og ja ved godt det er forskellige type spillere, så arbejder han ikke i nærheden af det de gjorde, set med mine øje i hvert fald.
De 2 knoklede rundt efter boldholderen sidste sæson når modstanderens forsvar eller bagerste midtbane spiller havde bolden.
Balotelli løber hen til den nærmeste og så måske til den næste og så stopper presset.

De nævnte spillere synes jeg nu arbejder nok, forskellen fra i år og sidste år er bare at ikke ret meget lykkes for dem og derfor lykkes vi på ingen måder som hold.

Det med twitter er vel også bare fordi det irritere mig grænseløst at han nu igen overtræder en linie som han virkelig burde vide fandtes.
En ganske harmløs ting som de fleste andre også mener.
Men han burde vide at FA går efter manden og ikke bolden i disse sager, det burde virkelig ikke komme bag på ham. Og det er det der kan pisse mig af hvis det ender med en karantæne.
Bill Shankly :

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » tirsdag, 02. dec, 2014 13:56

Hvis den ene af S&S er Sturridge så er det bare forkert. Han er til tider ualmindelig ugidelig men sålænge hans slutprodukt er så fantastisk så er det ikke et tema. Mario er ramt af det modsatte, god arbejdsindsats men desværre mangler slutproduktet.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 35

Indlæg af Surf » tirsdag, 02. dec, 2014 14:37

Jeg er overbevist om, at Balotelli løber lige så meget som han skal. Jeg tror bare, at han er dårlig til at bruge kræfterne på de rigtige tidspunkter, fordi han mangler den rette taktiske intelligens. Derfor ser han måske doven ud, fordi man ikke lægger mærke til ham, men hvis han rent faktisk løb så markant mindre, end de andre, så ville ingen manager jo bruge ham. Derfor mener jeg at prædikater som "doven" og "løber ikke for holdet" er decideret forkerte.

En kritik af hans økonomisering af kræfterne kunne man dermed med rette diske op med - og måske i henhold til dette også en kritik af hans overordnede fodboldintelligens (det hænger sammen). Bemærk f.eks. at Henderson vist udtalte, at Rodgers have lært ham at økonomisere hans (enorme) løbepensum bedre, så han fik mere ud af det - altså simpelthen bruge kræfterne på de rette tidspunkter. Det kunne måske også ske med Balotelli (fingers crossed).

Imø. burde vi kunne spille Balotelli som vi har spillet Lambert de sidste par kampe og få betydeligt mere ud af det, ganske enkelt fordi Balotelli er en bedre fodboldspiller teknisk og fysisk. Om det så også ville være sådan i praksis ved jeg ikke, og det skyldes at Lambert nok er bedre til at være de rette steder på banen. Kan Balotelli lære dette, er han klasser over Lambert. (Bemærk: det er ikke for at tage noget fra Lambert, der har været kampafgørende i tre kampe i træk nu).

Jeg ville ærgre mig meget hvis Balo skulle få karantæne.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Jesper

Re: Sv: 45 - Mario Balotelli

Indlæg af Jesper » tirsdag, 02. dec, 2014 14:39

DAGGER! skrev:Nu der snak om Balotelli er i karantæne de næste 5kampe når FA får besluttet om hans instragram opslag om Super Mario og de udmeldelser der er i medierne pt. Helt væk hvis han ikke slipper da FA heller skal kigge på de alvorlige sager læs Diego Costas svineri i weekenden... :army1:
Jeg synes man skal skille tingene ad. Jeg forsvarede selv karantænen til Suarez, for der er visse ting man ikke skal på og udenfor banen. Det betyder ikke at jeg ikke synes at Costa lavede en svinestreg, synes bare det er hver sin sag.
I den her specifikke sag, så kan jeg imidlertid ikke støtte nogen form for karantæne, for den slags politisk korrekthed, som en evt karantæne er et udtryk for, finder jeg afskyelig.
Derudover har jeg et problem med at fodboldspillere skal være særlige rollemodeller i enhver sammenhæng. De er også bare mennesker og i dette tilfælde blev den såkaldte provokerende besked hurtigt trukket tilbage.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » tirsdag, 02. dec, 2014 14:42

@ Emmy

Jeg synes helt oprigtigt at Lambert er bedre end Balotelli. Jeg synes også at han tager MARKANT flere løb for sine holdkammerater. Jeg synes derudover, at han er langt bedre til at lægge bolden af til medspillerne. Min oplevelse af Lambert er, at han har hele tiden holdet i tankerne frem for sig selv. Min oplevelse af Balotelli er det diametralt modsatte. Hvis Balotelli skal have noget ud af sit store potentiale, så har han i højere grad end mange andre (og hurtigere) angribere brug for hjælp fra sine medspillere. Men når han ikke er villig til at aflevere til dem, så bliver det umuligt for dem at aflevere tilbage til ham. Og dermed gør han ikke meget gavn i vores offensiv.

Når jeg skrev, at jeg ikke ville savne ham, hvis han skulle få karantæne, så hænger det lige så meget sammen med, at der fjernes et pres fra Rodgers' skuldre, hvis beslutningen om, hvorvidt Balotelli skal spille er ude af hans hænder. Og jo mere pres, der kan fjernes fra Rodgers i øjeblikket, jo bedre.
Kloppite

Brugeravatar
Ponzac
Geografisk sted: Danmark
Alder: 36

Indlæg af Ponzac » tirsdag, 02. dec, 2014 15:53

texy skrev:@ Emmy

Jeg synes helt oprigtigt at Lambert er bedre end Balotelli. Jeg synes også at han tager MARKANT flere løb for sine holdkammerater. Jeg synes derudover, at han er langt bedre til at lægge bolden af til medspillerne. Min oplevelse af Lambert er, at han har hele tiden holdet i tankerne frem for sig selv. Min oplevelse af Balotelli er det diametralt modsatte. Hvis Balotelli skal have noget ud af sit store potentiale, så har han i højere grad end mange andre (og hurtigere) angribere brug for hjælp fra sine medspillere. Men når han ikke er villig til at aflevere til dem, så bliver det umuligt for dem at aflevere tilbage til ham. Og dermed gør han ikke meget gavn i vores offensiv.

Når jeg skrev, at jeg ikke ville savne ham, hvis han skulle få karantæne, så hænger det lige så meget sammen med, at der fjernes et pres fra Rodgers' skuldre, hvis beslutningen om, hvorvidt Balotelli skal spille er ude af hans hænder. Og jo mere pres, der kan fjernes fra Rodgers i øjeblikket, jo bedre.
Ja Lambert tager flere dybdeløb end Balotelli, men det er jo heller ikke Balotelli's speciale.
Balotelli er dog 20 gange bedre til at tage bolden til sig, hvis der kommer en lang bold, og han tager skud udefra, og kan sætte en mand i 1 mod 1.

Lambert sætter ikke en mand alene, og han skyder heller ikke udefra (i hans LFC tid). Og så syntes jeg faktisk ikke at Lambert vinder duelerne hvis der kommer en lang bold. Ja jeg ved godt han lavede en assist efter en luftduel, men syntes faktisk det er en sjældenthed at han vinder disse dueler.

Forsvarene frygter ikke en Lambert, da han ikke laver noget uforudsigeligt, og ikke kan sætte en mand i modsætning til Balotelli.

Besvar