22 - Simon Mignolet
Re: 22 - Simon Mignolet
En klub som Liverpool skal da have en stabil klassemålmand. Køb nu er klassemålmand og smid hele de 200 mill vi har til rådighed i dette vindue efter det.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.
Jeg syntes det er rigtig ærgerligt, at Mignolet desværre virker til at have fundet de svagheder frem, han tidligere har kæmpet så meget med. Efter hans tur på bænken, kom han tilbage stærkere end set før. Han kom pludselig ud i feltet og vandt boldene, og når han kom derud, så fik han faktisk bolden væk og ikke bare en parering, der sendte bolden ned for fødderne af en modspiller. Nej han boksede den af helvede til (eller fik fat i den).
Det lader desværre til, at han har mistet evnen til at gøre det igen. Sidst sagde han at det var hans kone, der havde været efter ham, mens han var på bænken, så hun må fanme efter ham igen.
Hvis han bare kunne finde det frem igen, så vil jeg være mere end tilfreds med ham. For det kan godt være, at han stadig ikke var verdens bedste i feltet, men det var helt acceptabelt og som shotstopper kan vi ikke få meget bedre (Arsenal kampen, ser vi lige bort fra her, hvor det nærmest er den eneste gang jeg kan huske, at han ser "skidt" ud på et skud, der kræver en refleksredning.)
Vi taler meget om at få en målmand, der redder point til os i løbet af en sæson, og det mener jeg bestemt også han gør. Der har været mange utrolige redninger, som de fleste målmænd ikke ville have klaret. Problemet er, at der også er mål imod os, som andre målmænd ville have klaret, og det er som regel dem, hvor han skal ud og dominere i et tætpakket felt. (Måske skal han sendes et halvt år til leje i en rugbyklub? )
Vi kan alle drømme om at få en De Gea, (som han spillede f.eks sidste sæson) eller Casillas som han stod tilbage i 07/08, hvor Nistelroy sparkede alt ind, som kom op til ham, og Casillas reddede alt, der kom i nærheden af deres mål.
Men ikke alle klubber kan have verdens bedste målmand. Spørgsmålet er så: Kan Mignolet finde et niveau, der gør, at vi kan blive fast top 4 hold? Eller skal vi ud og investere et vanvittigt beløb, på at hente en af de aller bedste? Eller skal vi istedet prøve at finde en, som er fladet i unåde og som vi kan forsøge at være heldige med?
Det lader desværre til, at han har mistet evnen til at gøre det igen. Sidst sagde han at det var hans kone, der havde været efter ham, mens han var på bænken, så hun må fanme efter ham igen.
Hvis han bare kunne finde det frem igen, så vil jeg være mere end tilfreds med ham. For det kan godt være, at han stadig ikke var verdens bedste i feltet, men det var helt acceptabelt og som shotstopper kan vi ikke få meget bedre (Arsenal kampen, ser vi lige bort fra her, hvor det nærmest er den eneste gang jeg kan huske, at han ser "skidt" ud på et skud, der kræver en refleksredning.)
Vi taler meget om at få en målmand, der redder point til os i løbet af en sæson, og det mener jeg bestemt også han gør. Der har været mange utrolige redninger, som de fleste målmænd ikke ville have klaret. Problemet er, at der også er mål imod os, som andre målmænd ville have klaret, og det er som regel dem, hvor han skal ud og dominere i et tætpakket felt. (Måske skal han sendes et halvt år til leje i en rugbyklub? )
Vi kan alle drømme om at få en De Gea, (som han spillede f.eks sidste sæson) eller Casillas som han stod tilbage i 07/08, hvor Nistelroy sparkede alt ind, som kom op til ham, og Casillas reddede alt, der kom i nærheden af deres mål.
Men ikke alle klubber kan have verdens bedste målmand. Spørgsmålet er så: Kan Mignolet finde et niveau, der gør, at vi kan blive fast top 4 hold? Eller skal vi ud og investere et vanvittigt beløb, på at hente en af de aller bedste? Eller skal vi istedet prøve at finde en, som er fladet i unåde og som vi kan forsøge at være heldige med?
-
Så tror da pokker han er så usikker, når han bruger tiden på at løbe rundt og lave videnskabeligt arbejdeHr. Drejer skrev:Mignolet har for mange og store mangler til at jeg tror, at han bliver en top keeper. Hans placeringsevne er ringe, hans ud boksning i feltet er meget dårlig, og hans generelle feltarbejde er under al kritik. Hans igangsætning af spillet er ligeledes dårlig.
Han er en god shot stopper. Men i dag kræves der meget mere af en målmand, og de evner har Mignolet ikke, og jeg tror ikke han får dem.

I'll get my coat.
he he. Ville Butland eller Leno, være en forstærkning ?.Robbie_God_Fowler skrev:Så tror da pokker han er så usikker, når han bruger tiden på at løbe rundt og lave videnskabeligt arbejdeHr. Drejer skrev:Mignolet har for mange og store mangler til at jeg tror, at han bliver en top keeper. Hans placeringsevne er ringe, hans ud boksning i feltet er meget dårlig, og hans generelle feltarbejde er under al kritik. Hans igangsætning af spillet er ligeledes dårlig.
Han er en god shot stopper. Men i dag kræves der meget mere af en målmand, og de evner har Mignolet ikke, og jeg tror ikke han får dem.![]()
I'll get my coat.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.
Jeg var godt nok også træt af ham i går. Jeg synes ikke, at han har kostet os forfærdeligt mange point i denne sæson. Han har formentlig reddet mindst ligeså mange hjem. Men føj hvor var jeg træt af ham i går.
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
Ha ha good one.Robbie_God_Fowler skrev:Så tror da pokker han er så usikker, når han bruger tiden på at løbe rundt og lave videnskabeligt arbejdeHr. Drejer skrev:Mignolet har for mange og store mangler til at jeg tror, at han bliver en top keeper. Hans placeringsevne er ringe, hans ud boksning i feltet er meget dårlig, og hans generelle feltarbejde er under al kritik. Hans igangsætning af spillet er ligeledes dårlig.
Han er en god shot stopper. Men i dag kræves der meget mere af en målmand, og de evner har Mignolet ikke, og jeg tror ikke han får dem.![]()
I'll get my coat.
-
I en alder af 27 år må man nok erkende, at Mignolet ikke tilegner sig evnen til at dominere området i feltet. Det viser de gentagende mistimede indgreb desværre sit tydelige spor på. Det er desværre en stor svaghed at have for en målmand, specielt i England hvor der hos mange hold satses på standardsituationer og spillerne får lov til at gå hårdere til målmanden.
Mignolets usikkerhed i feltet påvirker også forvaret og skaber unødvendig usikkerhed. Jeg er efterhånden af den overbevisning, at vi skal hente en mere komplet målmand. Så må vi undvære de fantomredninger, som Mignolet trods alt leverer i løbet af en sæson.
Mignolets usikkerhed i feltet påvirker også forvaret og skaber unødvendig usikkerhed. Jeg er efterhånden af den overbevisning, at vi skal hente en mere komplet målmand. Så må vi undvære de fantomredninger, som Mignolet trods alt leverer i løbet af en sæson.
Mon Mignolet stepper op, i de feltere.... Når ja det får vi vidst at se mod Man Utd og specielt Norwich der spiller med mange indlæg.... DAYYYM! det har været ringe i onsdags med de forpandede indlæg, og specielt hjørnespark ÈR Mignolet en middelmådig keeper, derudsagt har han alligevel flest (Cleansheet) i 2015... og har trods alt holdt os oppe i alle tuneringer, med undtagelsen om han mangler en reserve. - Som kan skubbe ham OP TIL SIT MAKSIMUM ES.
= Ny målmand Leno eller Ter Stegen der nok koster omegnen af 20mio pund .
= Ny målmand Leno eller Ter Stegen der nok koster omegnen af 20mio pund .
You'r Never Walk Alone. ///
22 - Simon Mignolet
Haha, han har fået en femårig kontraktforlængelse... Hvis planen er, at han skal være vores førstemålmand i den tid, ja, bare næste sæson, så giver jeg op på alle dem, der driver vores klub. Jeg har forsvaret ham før, men det er krystalklart, at han simpelthen ikke er god nok. En glimrende andenmålmand, men ikke mere. Det gør ondt i sjælen, at Chelsea har Courtois og Begovic til at dække deres målmandspost, mens vi har Mignolet og et talent, der aldrig har spillet en førsteholdskamp for os...
Mignolet: "I’m the sort of character that wants to be a leader, wants to speak in the dressing room and wants to help the defence." #lfc
What. The. Fuck.
Mignolet: "I’m the sort of character that wants to be a leader, wants to speak in the dressing room and wants to help the defence." #lfc
What. The. Fuck.
Liverpool Football Klopp
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
Fem nye år til Mignolet. Utroligt, at han går fem nye år ned det han har præsteret.
Det er for at presse prisen op på ham når han skal sælges til sommer
"We're not racist, we only hate the mancs"
Det må enten være for, at sikre han ikke går på en fri transfer, eller fordi vi vil have en fornuftig anden målmand. Mignolet får jo nærmest Westerweld til, at ligne en god målmand.AndreasN skrev:Haha, han har fået en femårig kontraktforlængelse... Hvis planen er, at han skal være vores førstemålmand i den tid, ja, bare næste sæson, så giver jeg op på alle dem, der driver vores klub. Jeg har forsvaret ham før, men det er krystalklart, at han simpelthen ikke er god nok. En glimrende andenmålmand, men ikke mere. Det gør ondt i sjælen, at Chelsea har Courtois og Begovic til at dække deres målmandspost, mens vi har Mignolet og et talent, der aldrig har spillet en førsteholdskamp for os...
What. The. Fuck.
Så virker det bare ualmindelig mystisk at skrive en kontrakt til 2021 og give ham lønforhøjelse.Emmy skrev:Det er for at presse prisen op på ham når han skal sælges til sommer
Liverpool Football Klopp
Hvis den skal frames positivt, så må det være at man tror på, at han er den rette keeper for os. Og Klopp må være inkluderet i dette "man". Alternativt at man forventer at sælge ham til sommer, eller måske næste sommer igen, og derfor forsøger at sikre sig en god pris. Det sidstnævnte finder jeg dog usandsynligt.
Jeg har ikke set Klopps Dortmund nok til at udtale mig om deres forsvars- og målmandsspil, herunder sammenspil. Men ifølge Paul Tomkins var Dortmunds hold stort - som i meget højt, jf. nedenstående tweet. Måske vurderer man, at Mignolet har de rette evner til at være shotstopper, mens Klopp planer er at tilføje højde til holdet. Det er et område, hvor vi ikke ligefrem excellerer. Både Clyne, Toure og især Moreno er jo ikke specielt høje. Så har vi Lucas, Henderson, Milner og Allen - heller ikke specielt højre. Coutinho, Firmino, Lallana ej heller. Og sådan kunne man vel blive ved. Det er ikke ligefrem den bedste opskrift på at forsvare (og score på) dødbolde. Pointen er ikke, at alle vores spillere skal være højere. Men noget tyder på, at Klopp rent faktisk kan lide et hold med store (og stærke?) spillere - noget vi bestemt ikke har pt.
Så mit bud må være, at Klopp (i samarbejde med transferkomiteen?) har planer om at tilføje holdet højde, og at man ønsker at prioritere sine investeringer her. Og så på den måde forbedre vores dødbolde.
Jeg køber ikke helt teorien om, at forlænge med Mignolet for at fastholde ham som andemålmand. Det ville være en god - og ambitiøs - ide, men det ville så langt fra ligne Liverpool.
Jeg har ikke set Klopps Dortmund nok til at udtale mig om deres forsvars- og målmandsspil, herunder sammenspil. Men ifølge Paul Tomkins var Dortmunds hold stort - som i meget højt, jf. nedenstående tweet. Måske vurderer man, at Mignolet har de rette evner til at være shotstopper, mens Klopp planer er at tilføje højde til holdet. Det er et område, hvor vi ikke ligefrem excellerer. Både Clyne, Toure og især Moreno er jo ikke specielt høje. Så har vi Lucas, Henderson, Milner og Allen - heller ikke specielt højre. Coutinho, Firmino, Lallana ej heller. Og sådan kunne man vel blive ved. Det er ikke ligefrem den bedste opskrift på at forsvare (og score på) dødbolde. Pointen er ikke, at alle vores spillere skal være højere. Men noget tyder på, at Klopp rent faktisk kan lide et hold med store (og stærke?) spillere - noget vi bestemt ikke har pt.
Så mit bud må være, at Klopp (i samarbejde med transferkomiteen?) har planer om at tilføje holdet højde, og at man ønsker at prioritere sine investeringer her. Og så på den måde forbedre vores dødbolde.
Jeg køber ikke helt teorien om, at forlænge med Mignolet for at fastholde ham som andemålmand. Det ville være en god - og ambitiøs - ide, men det ville så langt fra ligne Liverpool.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."
Hmm, er det i mangel på bedre? Altså at man vurderer at vi har større mangler andre steder og at vi derfor prioriterer transfermidlerne andetsteds, hvorfor vi vælger at forlænge med Mignolet... ellers forstår jeg det ikke. Han er en god mand på stregen og redder mange bolde på refleksredninger, men man så jo så ganske tydeligt i weekenden, hvad en klassemålmand kan og skal kunne.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!