21 - Lucas Leiva
Re: 21 - Lucas Leiva
Der skal vel også tilføjes i statistikken vigtigheden i den givne takling - altså hvor på banen, hvor mange med- og modspillere der er omkring, og hvorvidt en farlig situation kunne være opstået.
Ligeledes skal det tages med ved f.eks. mange af Mascheranos taklinger rent faktisk er mere rene end dommerne har for vane at tilskønne. Der er mange gange hvor Mascherano rammer bolden rent, og ikke rammer manden, hvor dommeren dømmer alligevel. Mascherano er ekspert i timingen af sine taklinger. Det 'glemmer' dommerne. I øvrigt noget som Lucas Lieva er blevet langt bedre til ligeså.
Ligeledes skal det tages med ved f.eks. mange af Mascheranos taklinger rent faktisk er mere rene end dommerne har for vane at tilskønne. Der er mange gange hvor Mascherano rammer bolden rent, og ikke rammer manden, hvor dommeren dømmer alligevel. Mascherano er ekspert i timingen af sine taklinger. Det 'glemmer' dommerne. I øvrigt noget som Lucas Lieva er blevet langt bedre til ligeså.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them
If people are trying to bring you down it only means that you are above them
-
- Bestyrelsesmedlem
- Geografisk sted: København
- Alder: 38
Præcis og her er flere af dem dumme frispark i området omkring feltet. Til tider har det været fornuftigt nok og tage et frispark. Men der har også været mange af dem der er totalt unødvendige.Hekkem skrev:Der skal vel også tilføjes i statistikken vigtigheden i den givne takling - altså hvor på banen, hvor mange med- og modspillere der er omkring, og hvorvidt en farlig situation kunne være opstået.
Og med tanke på, hvor dårlige vi har været på dødbolde så giver det endnu mere kritik.
Som jeg har skrevet i andre tråde, så er Lucas denne sæson positive overraskelse, men når det kommer til frispark, så har han en kedelig tendes til, at lave nogle unødvendige frispark, og ofte nogle farlige steder.Boye skrev: Flere snakker om, at han laver mange frispark, men et kig på de officielle PL statistikker afslører, at Mascherano har været slemmere end Lucas til det: http://www.premierleague.com/page/Stati ... 06,00.html
Mascherano laver rigtig mange frispark, men de er tit velovervejet, og steder på banen hvor det ikke er så farligt (i hvertfald under normale omstændigheder, da jeg syntes alle frispark mod os, i denne her sæsoson har været farlige).
Jeg indrømmer blankt "jeg tog fejl af Lucas, og godt man i Liverpool FC ikke lytter til mig"
Hekkem og Callesen, var vist en smule hurtigere på tasterne end migLFC Søren skrev:Som jeg har skrevet i andre tråde, så er Lucas denne sæson positive overraskelse, men når det kommer til frispark, så har han en kedelig tendes til, at lave nogle unødvendige frispark, og ofte nogle farlige steder.Boye skrev: Flere snakker om, at han laver mange frispark, men et kig på de officielle PL statistikker afslører, at Mascherano har været slemmere end Lucas til det: http://www.premierleague.com/page/Stati ... 06,00.html
Mascherano laver rigtig mange frispark, men de er tit velovervejet, og steder på banen hvor det ikke er så farligt (i hvertfald under normale omstændigheder, da jeg syntes alle frispark mod os, i denne her sæsoson har været farlige).

Jeg indrømmer blankt "jeg tog fejl af Lucas, og godt man i Liverpool FC ikke lytter til mig"
Det er rigtigt, at man også skal tage situationerne i betragtning, og Lucas har helt sikkert lavet mange dumme, men jeg synes også Mascherano laver en del omkring feltet. Husker også et mindre heldigt frispark i år, hvor han trækker det røde kort i 93. eller 94. minut mod manchester u.
-
Ja det var godt nok en hjerneblødning! Jeg synes faktisk ofte Masc laver disse hjerneblødninger, hvorimod Lucas' frispark "bare" er klodsede og irriterende.Boye skrev:Det er rigtigt, at man også skal tage situationerne i betragtning, og Lucas har helt sikkert lavet mange dumme, men jeg synes også Mascherano laver en del omkring feltet. Husker også et mindre heldigt frispark i år, hvor han trækker det røde kort i 93. eller 94. minut mod manchester u.
-
- Bestyrelsesmedlem
- Geografisk sted: København
- Alder: 38
Lucas er vidst en af de spillere i vores trup med den aller bedste psyke!
Se på Babel der blev hyldet totalt ud af den ved den mindste kritik.
Det er helt vildt, hvor meget han har skulle stå model til fra fans og "eksperter". Og der er sikkert også blevet sagt ting på træningsbanen og i omklædningsrummmet af hans medspillere. Men det eneste Lucas har gjort er og klemme ballerne sammen og give sig 100 procent hver gang.
Jo mere spilletid han får jo bedre bliver Lucas. Han har været en af de bedste i denne sæson, samtidigt så har han rykket sig helt enormt IMO med hans spillemæssige kvaliteter. Hvis han forsætter denne udvikling, så kan han blive en rigtig vigtig spiller for os på sigt.
Han tager et ansvar på den centrale midtbane, som normalt er en af de mere rutinerede spillere der tager.
Se på Babel der blev hyldet totalt ud af den ved den mindste kritik.
Det er helt vildt, hvor meget han har skulle stå model til fra fans og "eksperter". Og der er sikkert også blevet sagt ting på træningsbanen og i omklædningsrummmet af hans medspillere. Men det eneste Lucas har gjort er og klemme ballerne sammen og give sig 100 procent hver gang.
Jo mere spilletid han får jo bedre bliver Lucas. Han har været en af de bedste i denne sæson, samtidigt så har han rykket sig helt enormt IMO med hans spillemæssige kvaliteter. Hvis han forsætter denne udvikling, så kan han blive en rigtig vigtig spiller for os på sigt.
Han tager et ansvar på den centrale midtbane, som normalt er en af de mere rutinerede spillere der tager.
Stor fremgang fra vores unge brasilianer! Jeg ville ønske for ham at han kunne lave et par kasser for så ville medierne for alvor få øjnene op for hvor dygtig han er blevet!
Jeg er også vildt imponeret over Lucas. Jeg har altid været tilhænger af ham, selvom han måske har lavet nogle dumme fejl. Men come on, knægten har knap nok smidt sine mælketænder, så hvordan skal han kunne redde Liverpool? Han er bedst, når han skal være skraldemanden, der bare tackler og giver bolden videre. Til tider foretrækker jeg Lucas frem for Mascherano på den defensive midtbane.
Jeg faldt lige over, at Lucas fylder 23 idag. Så stort tillykke til den unge mand.
Det er helt rigtig, at Lucas er enestående rent mentalt. Jeg ved ikke hvad der gør det. Men han er på et andet kontinent, klimaet er milevidt fra hans normale græsgange og han er stadig udsat for usammenhængende kritik.
Kig på ham. Han giver sq ikke op. Han tager bare skeen i den anden hånd og så er det ellers bare ud over stepperne. Det er ikke ham, der leverer magien - men guderne skal vide, at han arbejder røven ud af bukserne week in, week out.
Rafa må være glad for sin nu 23-årige brasilianer. Mens andre spillere har hængt med hovedet og tabt intensitet som kritikken har haglet ned og resultaterne er udeblevet, så har Lucas bare kæmpet som altid.
Da folk buh'ede af Lucas engang i sidste sæson var det ikke "the Liverpool way". Det var uværdigt at udvælge en så ung spiller som offer for en jammerlig præstation.
Derimod er Lucas' dedikation og fight lige hvad jeg personligt forventer mig af alle spillere, der trækker den røde trøje over hovedet. Går det af helvede til kan man i det mindste kæmpe for tingene - og det gør Lucas Leiva.
Tillykke med fødselsdagen knægt. Jeg vil altid være fan.
Det er helt rigtig, at Lucas er enestående rent mentalt. Jeg ved ikke hvad der gør det. Men han er på et andet kontinent, klimaet er milevidt fra hans normale græsgange og han er stadig udsat for usammenhængende kritik.
Kig på ham. Han giver sq ikke op. Han tager bare skeen i den anden hånd og så er det ellers bare ud over stepperne. Det er ikke ham, der leverer magien - men guderne skal vide, at han arbejder røven ud af bukserne week in, week out.
Rafa må være glad for sin nu 23-årige brasilianer. Mens andre spillere har hængt med hovedet og tabt intensitet som kritikken har haglet ned og resultaterne er udeblevet, så har Lucas bare kæmpet som altid.
Da folk buh'ede af Lucas engang i sidste sæson var det ikke "the Liverpool way". Det var uværdigt at udvælge en så ung spiller som offer for en jammerlig præstation.
Derimod er Lucas' dedikation og fight lige hvad jeg personligt forventer mig af alle spillere, der trækker den røde trøje over hovedet. Går det af helvede til kan man i det mindste kæmpe for tingene - og det gør Lucas Leiva.
Flot indlæg Alonso.
Jeg er helt enig med dig og Lucas burde krediteres lige så meget som Kuyt for den gode ubetingede fight.
Jeg er helt enig med dig og Lucas burde krediteres lige så meget som Kuyt for den gode ubetingede fight.
"We're not racist, we only hate the mancs"
Jeg vil nu ikke placere Lucas på den defensive. Det er han lidt for usikker på endnu rent teknisk. Både i sine afleveringer og sine taklinger. Det giver for mange boldtab tilbage på banen eller farlige frispark.
Derimod er han fantastisk som box-to-box spiller. Hans løbepensum og blik for at ændre spillet gør ham til en vigtig spiller i at holde presset på modstanderne. Det giver plads og frihed til at andre spillere kan levere magien.
Hans mentalitet er som Alonso skriver af stor værdi for ham som for hele holdet.
Derimod er han fantastisk som box-to-box spiller. Hans løbepensum og blik for at ændre spillet gør ham til en vigtig spiller i at holde presset på modstanderne. Det giver plads og frihed til at andre spillere kan levere magien.
Hans mentalitet er som Alonso skriver af stor værdi for ham som for hele holdet.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.
Jeg ville nu netop placerer ham på den defensive. Han har ikke offensive kvaliteter nok til at skulle diktere spillet. Det er enten Aquilanis eller Gerrards opgave, forudsat de spiller den anden position ved siden af Lucas.Flemming skrev:Jeg vil nu ikke placere Lucas på den defensive. Det er han lidt for usikker på endnu rent teknisk. Både i sine afleveringer og sine taklinger. Det giver for mange boldtab tilbage på banen eller farlige frispark.
Lucas har dog med sin arbejdsradius mulighed for til tider at gå med frem og lave forstyrrelser i modstanderens defensiv. Jeg mener, at der var en form for statistik her på siden, der beviste at Lucas havde flere succesfulde tacklinger end Mascherano. Bare fordi man går ned i syngende tacklinger, så betyder det ikke, at man er den bedste til det. Efterhånden så synes jeg faktisk, Lucas og Mascherano er på samme niveau, hvad det angår. Lucas har dog til tider været uheldig med at lave nogle små frispark nogle dumme steder, men come on, drengen fylder 23 i dag. Han skal nok komme efter det.
Hvis Mascherano stadig ønsker at komme væk til sommer, så er jeg helt tryg ved, at Lucas skal være vores defensive midtbanermand. Han er aldrig skadet, han kæmper røven ud af bukserne, og han har den helt rette mentalitet til at spille i Liverpool!
@AarhusDK
En box-to-box spiller skal ikke være den dikterende/spilstyrende og fordelende. Han skal lægge et pres på modstanderen over hele banen og skal overtalssituationer. Han skal vinde bolde over hele banen, og ikke kun på egen halvdel så som en defensiv midt gør. Derfor en forskel.
Min pointe er at jeg godt vil væk fra en kategorisering som kun deler op i enten en kreatør bag angrebet eller en oprydder bagerst. Lucas er hverken eller.
En box-to-box spiller skal ikke være den dikterende/spilstyrende og fordelende. Han skal lægge et pres på modstanderen over hele banen og skal overtalssituationer. Han skal vinde bolde over hele banen, og ikke kun på egen halvdel så som en defensiv midt gør. Derfor en forskel.
Min pointe er at jeg godt vil væk fra en kategorisering som kun deler op i enten en kreatør bag angrebet eller en oprydder bagerst. Lucas er hverken eller.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.
Jeg er enig i meget af det du skriver, da Lucas har overrasket mig positivt i denne her sæson. Jeg håber dog stadig, at Rafa dropper konstallationen Lucas/Mascherano, og netop de to spillere, må kæmpe om pladsen ved siden af Aquailani/Gerrard.Alonso skrev:Jeg faldt lige over, at Lucas fylder 23 idag. Så stort tillykke til den unge mand.