Det passer ikk'jackass skrev:Ikke god nok til Liverpool FC.
21 - Lucas Leiva
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
Re: 21 - Lucas Leiva
-
- Geografisk sted: Lindholm
- Alder: 39
Så faldt han tilbage på sit rigtige niveau. Han spillede over evne mod Newcastle. Jg synes dog at det er synd at Rafa ikke skfter ham ud, da det er tydeligt for enhver at han ikke kan følge med på dette niveau.
Liverpool Football Club Lindholm Branch
Formand
LFCLB - 3
Formand
LFCLB - 3
Jeg synes alt for mange dømmer Lucas alt for hårdt. Igår spillede han tæt på fremragende de første 20 minutter, og var efter min overbevisning banens bedste i kampens indledning. Han var altid spilbar, og på det var helt Xabi'sk den måde han rendte rundt og fordelte spillet på. Det blev til mange korte afleveringer, som ikke rigtigt skabte noget frem ad banen, hvilket jeg mener der er to årsager til: For det første er det i den indledende fase af kampen vigtigere at holde bolden på egne fødder, og på den måde få grebet om kampen ved at være meget i boldbessiddelse, og jeg er overbevist om at Rafa synes godt om at Lucas løber og spiller de nemme afleveringer fremfor at smide alt for mange risikofyldte bolde i dybden. Den anden årsag var at resten af holdet simpelthen ikke lavede de løb som er nødvendige for at skabe plads til dem selv og medspillere, og plads til at de dybe bolde kan kommer fra central midt uden at blive alt for risikable. Jeg synes Lucas ofte kiggede fremad banen når han fik bolden - han måtte så konstatere at ingen havde taget det rigtige løb, og derfor måtte han spille til siden eller bagud..
Efter de første 20 minutter faldt han, som resten af holdet, i niveau. Når hele holdet ikke præsterer forventer jeg altså ikke at en 22 årig brassilianer hiver hele holdet op.. Her var der en helt anden spiller, ham med nr. 8 og med et bind om armen hvorpå der står "Captain", som burde have taget lidt mere fat. Derudover synes jeg Mascherano spillede langt ringere end Lucas!
Efter de første 20 minutter faldt han, som resten af holdet, i niveau. Når hele holdet ikke præsterer forventer jeg altså ikke at en 22 årig brassilianer hiver hele holdet op.. Her var der en helt anden spiller, ham med nr. 8 og med et bind om armen hvorpå der står "Captain", som burde have taget lidt mere fat. Derudover synes jeg Mascherano spillede langt ringere end Lucas!
“The first lesson of economics is scarcity: There is never enough of anything to satisfy all those who want it. The first lesson of politics is to disregard the first lesson of economics.” - T. Sowell
- Alex Brockins
Jeg var selv ude med riven efter Lucas i starten af sæsonen, men jeg synes faktisk, han har hevet sit spil op på et helt andet niveau sammenlignet med for et år siden. I går var ikke godt, men som jeg har skrevet op til flere gange, så er det heller ikke en nem rolle han fik, når holdet var så taktisk låst, og det stod så langt tilbage på banen.
Lucas er et stort talent, men hvis holdet spiller ringe, så gør han altså også. Det er kun Gerrard og Torres, der skan lave ting og sager, på trods af at holdet generelt spiller dårligt. Det skete så ikke i går, men de to kan jo heller ikke gøre det hver gang, at taktikken eller de andre svigter.
Og jo, fan-favoritten Mascherano var efter min mening også langt dårligere end Lucas. I det hele taget har argentineren haft en ret dårlig sæson, men det er der aldrig nogen, der rigtig nævner. For nogen herinede hedder det sig altid, at "Lucas er elendig", "Gerrard tager ikke ansvar" og "Agger mangler til at føre bolden op", hvis det ikke går så godt.
Lucas er et stort talent, men hvis holdet spiller ringe, så gør han altså også. Det er kun Gerrard og Torres, der skan lave ting og sager, på trods af at holdet generelt spiller dårligt. Det skete så ikke i går, men de to kan jo heller ikke gøre det hver gang, at taktikken eller de andre svigter.
Og jo, fan-favoritten Mascherano var efter min mening også langt dårligere end Lucas. I det hele taget har argentineren haft en ret dårlig sæson, men det er der aldrig nogen, der rigtig nævner. For nogen herinede hedder det sig altid, at "Lucas er elendig", "Gerrard tager ikke ansvar" og "Agger mangler til at føre bolden op", hvis det ikke går så godt.
Best in the world at everything I do.
Helt enig i det du skriver. Selv ser jeg en kommende stjerne i Lucas. Han har helt klart værktøjerne, men mangler bare noget mere erfaring. Bliver han i klubben, er han "fast" mand i startopstillingen inden for 2-3 år.Nando skrev:Jeg synes alt for mange dømmer Lucas alt for hårdt. Igår spillede han tæt på fremragende de første 20 minutter, og var efter min overbevisning banens bedste i kampens indledning. Han var altid spilbar, og på det var helt Xabi'sk den måde han rendte rundt og fordelte spillet på. Det blev til mange korte afleveringer, som ikke rigtigt skabte noget frem ad banen, hvilket jeg mener der er to årsager til: For det første er det i den indledende fase af kampen vigtigere at holde bolden på egne fødder, og på den måde få grebet om kampen ved at være meget i boldbessiddelse, og jeg er overbevist om at Rafa synes godt om at Lucas løber og spiller de nemme afleveringer fremfor at smide alt for mange risikofyldte bolde i dybden. Den anden årsag var at resten af holdet simpelthen ikke lavede de løb som er nødvendige for at skabe plads til dem selv og medspillere, og plads til at de dybe bolde kan kommer fra central midt uden at blive alt for risikable. Jeg synes Lucas ofte kiggede fremad banen når han fik bolden - han måtte så konstatere at ingen havde taget det rigtige løb, og derfor måtte han spille til siden eller bagud..
Blev jeg tvunget til at stemme på en MoM efter gårsdagens kamp, så var min stemme faldet på Lucas.
"We're not racist, we only hate the mancs"
Lucas spillede da netop elendigt i de første tyve minutter. Han lavede den ene fejlaflevering efter den anden. Også ved ganske simple, korte afleveringer hvor en medspiller var i position.
hader scum, de har lige scoret.
Og ja, Maacherano har spillet elndigt hele sæsonen. Han har dog i modsætning til Lucas bevist noget før.
hader scum, de har lige scoret.
Og ja, Maacherano har spillet elndigt hele sæsonen. Han har dog i modsætning til Lucas bevist noget før.
Jeg er utrolig enig i det du siger. Masch har bare ikke været ligeså godt spillende som sidste sæson.Alex Brockins skrev:Jeg var selv ude med riven efter Lucas i starten af sæsonen, men jeg synes faktisk, han har hevet sit spil op på et helt andet niveau sammenlignet med for et år siden. I går var ikke godt, men som jeg har skrevet op til flere gange, så er det heller ikke en nem rolle han fik, når holdet var så taktisk låst, og det stod så langt tilbage på banen.
Men sådan som jeg ser det, så SKAL Lucas spille ved siden af Alonso, før vi får mest muligt ud af ham. Det er sådan jeg ser det.
Én gang Liverpool, altid Liverpool
LIVERPOOL forever
LIVERPOOL forever
Enig med Nando, Alex og Emmy.
Jeg har revideret mit syn på Lucas, og glæder mig til at se hans fremtidige udvikling.
Jeg har revideret mit syn på Lucas, og glæder mig til at se hans fremtidige udvikling.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.
Bare LFC-Søren kunne sige det sammeFlemming skrev:Enig med Nando, Alex og Emmy.

Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg synes generelt set, at Lucas har spillet sig op i denne sæson. Vi må huske på, at han er ung og spiller i en vanskelig position på banen. Når man spiller på den centrale midtbane, så foregår spillet rundt om dig, til forskel fra en forsvarsspiller, hvor spillet foregår foran dig.
Jeg er enig i, at han spiller bedst med Alonso ved sin side. Men har han egentlig spillet ved sidenaf Gerrard?
Jeg er enig i, at han spiller bedst med Alonso ved sin side. Men har han egentlig spillet ved sidenaf Gerrard?
Jeg var lettere positiv efter et par gode kampe, men efter Stoke kampen blev jeg banket tilbage i troen, at Lucas aldrig bliver en rigtig god spiller for os, der er simpelthen for meget albi fodbold i ham, også begår han alt for mange tåbelige frispark.Hekkem skrev:Bare LFC-Søren kunne sige det sammeFlemming skrev:Enig med Nando, Alex og Emmy.
Jeg har revideret mit syn på Lucas, og glæder mig til at se hans fremtidige udvikling.Så er vi ved at være der.
Han havde et par gode afleveringer i starten af kampen da vi spillede godt, men da det var overstået begynde han på det spil vi har set alt for meget, hvor han aflevere mere bagud end fremad, og det var i en rolle hvor han skulle afløse Alonso. Så nej jeg har ikke den store tro på Lucas, da han slet ikke har det mod der skal til for, at spille på den centrale midtbane i en klub som Liverpool.
Jeg indrømmer blankt "jeg tog fejl af Lucas, og godt man i Liverpool FC ikke lytter til mig"
Jeg vidste detLFC Søren skrev: Jeg var lettere positiv efter et par gode kampe, men efter Stoke kampen blev jeg banket tilbage i troen, at Lucas aldrig bliver en rigtig god spiller for os, der er simpelthen for meget albi fodbold i ham, også begår han alt for mange tåbelige frispark.
Han havde et par gode afleveringer i starten af kampen da vi spillede godt, men da det var overstået begynde han på det spil vi har set alt for meget, hvor han aflevere mere bagud end fremad, og det var i en rolle hvor han skulle afløse Alonso. Så nej jeg har ikke den store tro på Lucas, da han slet ikke har det mod der skal til for, at spille på den centrale midtbane i en klub som Liverpool.

Altså, det var Lucas der skulle bærer kampen for os mod Stoke? Det synes jeg du indikerer her. Hvad med Mascherano og Steven Gerrard, hvor var de henne? Hvorfor tog de ikke ansvaret, når Lucas, som du skriver mistede modet? Hvor var de henne for at støtte Lucas? De var mere fraværende end Lucas var mod Stoke. Du kan ikke komme også påstå, at en spiller på den centrale midtbane på 21, skal tage ansvaret, når der så to rutinerede spillere omkring ham. Vores spil afhænger altså ikke af om Lucas spiller fremadrettet mere end baglæns og til siden. Lucas var vores bedste centrale midtbane atter en gang - uden han var god, vil jeg godt indrømme.
Lucas er (endnu) ikke en spiller der hiver de andre med op. Han er stadig en af de yngre på holdet.
Lucas spillede den spillende centrale midtbane, så ja han skal bære kampen for os. Når man spiller den plads Lucas gjorde i lørdags, så har man et kæmpe ansvar, også er jeg ligeglad om man er 18 år eller 35 år. Det kan ikke være rigtig, at Lucas skal være så afhængig af Mascherano og Gerrarrd for at spille godt, så er man altså ikke god nok til et top hold i England. Hvis du er god nok, så betyder alder ingenting.Hekkem skrev: Jeg vidste det
Altså, det var Lucas der skulle bærer kampen for os mod Stoke? Det synes jeg du indikerer her. Hvad med Mascherano og Steven Gerrard, hvor var de henne? Hvorfor tog de ikke ansvaret, når Lucas, som du skriver mistede modet? Hvor var de henne for at støtte Lucas? De var mere fraværende end Lucas var mod Stoke. Du kan ikke komme også påstå, at en spiller på den centrale midtbane på 21, skal tage ansvaret, når der så to rutinerede spillere omkring ham. Vores spil afhænger altså ikke af om Lucas spiller fremadrettet mere end baglæns og til siden. Lucas var vores bedste centrale midtbane atter en gang - uden han var god, vil jeg godt indrømme.
Lucas er (endnu) ikke en spiller der hiver de andre med op. Han er stadig en af de yngre på holdet.
Jeg kan ikke forstå du ikke mener vores spil ikke er afhængig af, om Lucas spiller fremadrettet mere end baglæns og til siden, når han spiller den plads han gjorde i lørdags, så er vi netop afhængig af han gør det, og især når Agger ikke er med da det ellers bliver Aurelio, Carra, Skrtel, Hyphesten som losser bolden frem.
Ps. jeg vil dog godt indrømme, at der er fremgang i Lucas spil, eller jeg tror mere han har fået mod på mere, men der er langt igen, da var da lidt indrømmelse

Jeg indrømmer blankt "jeg tog fejl af Lucas, og godt man i Liverpool FC ikke lytter til mig"
Jeg mener Mascherano og Gerrard skulle vise mere ansvar og tage skeen i den anden hånd. Det gik jo fint i starten af kampen for Lucas, med at styre spillet, hvilket indikerer han godt kan, men når hans to medspillere på midten - Ja, Gerrard noget længere fremme - ikke giver ham støtte, så har Lucas alt for vanskelige arbejdsbetingelser.LFC Søren skrev: Lucas spillede den spillende centrale midtbane, så ja han skal bære kampen for os. Når man spiller den plads Lucas gjorde i lørdags, så har man et kæmpe ansvar, også er jeg ligeglad om man er 18 år eller 35 år. Det kan ikke være rigtig, at Lucas skal være så afhængig af Mascherano og Gerrarrd for at spille godt, så er man altså ikke god nok til et top hold i England. Hvis du er god nok, så betyder alder ingenting.
Jeg kan ikke forstå du ikke mener vores spil ikke er afhængig af, om Lucas spiller fremadrettet mere end baglæns og til siden, når han spiller den plads han gjorde i lørdags, så er vi netop afhængig af han gør det, og især når Agger ikke er med da det ellers bliver Aurelio, Carra, Skrtel, Hyphesten som losser bolden frem.
Som jeg også har skrevet flere steder, så mener jeg Gerrard skulle være anvendt på den centrale midtbane, og ikke som offensiv midt, hvor han kunne have afhjulpet med opspilsmulighederne. Lucas er stadig i lære, og jo det er man altså når man er 21, så det betyder altså noget hvad ens alder har. Lucas mangler den rutine Gerrard og Xabi Alonso besidder. Den rutine kan kun komme med at han bliver ældre og spiller flere kampe. Gerrard bar altså heller ikke Liverpools midtbane, da han var 21 - Selvom Gerrard dengang var en super spiller, så var det ikke ham der styrede midtbane og flovet (staveplade) i spillet - Her var der Jamie Redknapp og Gary McAllister der kunne lede Gerrard på vej. Jeg mener ikke Lucas opgave alene var at være vores spilstyrer, selvom det er Xabi Alonsos plads han overtog. Lucas skulle være en del af midtbanen til at styre spillet. Her fejlede de to andre i hvertfald.
NB: Jeg siger ikke her Lucas bliver ligeså god som Gerrard, men mere for at vise, man ikke er klar til at bære en midtbane som 21 årig. Der skal man altså have noget større ballast og rutine for at kunne.
Selvfølgelig skulle Mascherano og især Gerrard tage mere ansvar, men det fritager altså ikke Lucas fra at han også skal tage noget mere ansvar. Når man er 22 år (er lige fyldt), og har fået så mange kampe som Lucas har fået, skal man kunne vise mere på midtbanen når man spiller i LFC, elles er man ikke god nok, en spiller som Fabregas er/var yngre da han gjorde det i Arsenal.Hekkem skrev: Jeg mener Mascherano og Gerrard skulle vise mere ansvar og tage skeen i den anden hånd. Det gik jo fint i starten af kampen for Lucas, med at styre spillet, hvilket indikerer han godt kan, men når hans to medspillere på midten - Ja, Gerrard noget længere fremme - ikke giver ham støtte, så har Lucas alt for vanskelige arbejdsbetingelser.
Som jeg også har skrevet flere steder, så mener jeg Gerrard skulle være anvendt på den centrale midtbane, og ikke som offensiv midt, hvor han kunne have afhjulpet med opspilsmulighederne. Lucas er stadig i lære, og jo det er man altså når man er 21, så det betyder altså noget hvad ens alder har. Lucas mangler den rutine Gerrard og Xabi Alonso besidder. Den rutine kan kun komme med at han bliver ældre og spiller flere kampe. Gerrard bar altså heller ikke Liverpools midtbane, da han var 21 - Selvom Gerrard dengang var en super spiller, så var det ikke ham der styrede midtbane og flovet (staveplade) i spillet - Her var der Jamie Redknapp og Gary McAllister der kunne lede Gerrard på vej. Jeg mener ikke Lucas opgave alene var at være vores spilstyrer, selvom det er Xabi Alonsos plads han overtog. Lucas skulle være en del af midtbanen til at styre spillet. Her fejlede de to andre i hvertfald.
NB: Jeg siger ikke her Lucas bliver ligeså god som Gerrard, men mere for at vise, man ikke er klar til at bære en midtbane som 21 årig. Der skal man altså have noget større ballast og rutine for at kunne.
Jeg vil faktisk heller have at Lucas viste noget mere mod, og prøvede noget mere med den risiko, at vi mistede bolden. Jeg tror ikke han bliver en bedre spiller, hvis han ikke "risikere" noget i hans spil.
NB: Jeg vil i hvertfald (desværre) gerne sige, at Lucas aldrig bliver ligeså god som Gerrard.