38 - Jon Flanagan
Re: 38 - Jon Flanagan
Den tackling han laver på Soldado efter 2:50 i videoen er en ren fornøjelse at se. Hårdt og fair.
Ja, det er en smuk kropsfinte han leverer - sætter Tottenham-spilleren af ved at foregive en aflevering ind i banen. Men med teknik mener jeg helt specifikt boldbehandlingen. Her er Johnson dygtigere (når han gider og ikke er for sløset!)Bojangles skrev:læg lige mærke til den fantastiske vending han laver ca. 2:00 min inde i videoen. Det er situationen hvor han spiller Coutinho, som derefter scorer. Det er et fantastisk eksempel på en super teknik. Han kan jo godt trylle knægten. Håber sgu det er noget han får udviklet mere og mere.Mysjkin skrev:Ja, han gør det godt. Placerer sig fornuftigt, gode indgreb, godt overblik og hæderlig i pasningsspillet. Han har faktisk en pæn håndfuld gode afleveringer frem i banen. Men man bemærker også, at Flanagan er en anden backtype end Johnson: Flanagan er stort set ikke med i nogen overlap, og han ses yderst sjældent ved modstanderens baglinje. Men han har heller ikke samme speed og boldkontrol som Johnson.
Og det med overlap og at gå til baglinjen - det gør han meget mere, når han er i højre side, hvor han jo rent faktisk kan få noget ud af det qua hans meget højrebenet person.
Du har ret i at Flanagan er lidt begrænset i sin etbenethed og at han er bedre frem ad banen i højresiden. Jeg er iøvrigt spændt på at se om det bliver ham eller Enrique der erobrer en fast backplads næste sæson - håber konkurrencen styrker dem begge. Medmindre vi smider penge afsted efter en helt fjerde back.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”
Enig. Dog har både Enrique og Johnson nogle år på Flanno. Så fedt er han er så god som er han nu allerede. Men vi kan stadig have bedre på position, men med ham som fremtiden.Surf skrev:Jeg er også glad for Flanagan. Men jeg synes så slet ikke han har vist sig som en offensiv trussel. Defensivt er han god, og han er også udmærket til at skille sig af med bolden. Han er dog slet ikke samme trussel som Johnson offensivt, hvor Johnson ofte kan få modstanderens back til at bakke fordi de ved at Johnson kan trække uden om den. Det antrit har Flanagan slet ikke, og hans indlæg lader meget tilbage at ønske.
I forhold til Enrique, så synes jeg at Flanagan er bedre til at skille sig af med bolden på de rette tidspunkter. Men som offensiv trussel er Enrique imø. farligere. Vi har både set Enrique ligge lange bolde frem til Suarez (hvem husker ikke målet med Newcastle!), og faktisk også komme ind i feltet og spille et-to eller drible (hvor han dog ofte lige mangler det sidste for at score).
Jeg er spændt på at se hvad Flanagan kan udvikle sig til. Umiddelbart virker han til at have mere potentiale end Spearing, der havde lidt af det samme kampgen. Så se bare at få forlænget Flanagans kontrakt og så har vi en fremragende back-up til begge backs, og måske en fremtidig starter.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.
Flanno har forbedret sig enormt på kort tid. Men han har endnu ikke kvalitet nok til at burde spille fast på et hold der jagter en PL titel. Jeg synes vi mangler bredde i venstre side med Flanno når vi er på modstandernes banehalvdel.
We need a new Fowler...
Synes nu det går meget godt med at jagte en pl titel, med Flanagan på holdetnikand skrev:Flanno har forbedret sig enormt på kort tid. Men han har endnu ikke kvalitet nok til at burde spille fast på et hold der jagter en PL titel. Jeg synes vi mangler bredde i venstre side med Flanno når vi er på modstandernes banehalvdel.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them
Den tackling havde en del at sige, til det at jeg tildelte Flanno MoM titlen. Den var en ren og skær verdensklasse aktion, i en farlig situation.Aarhus skrev:Den tackling han laver på Soldado efter 2:50 i videoen er en ren fornøjelse at se. Hårdt og fair.
Verden er smask fuld af hyklere....
Ja, men det er for mig at se på trods af Flanno og ikke pga. Ham.Hekkem skrev:Synes nu det går meget godt med at jagte en pl titel, med Flanagan på holdetnikand skrev:Flanno har forbedret sig enormt på kort tid. Men han har endnu ikke kvalitet nok til at burde spille fast på et hold der jagter en PL titel. Jeg synes vi mangler bredde i venstre side med Flanno når vi er på modstandernes banehalvdel.
Vi mangler bredde i venstre side. At han er bedre end Cissokho er klart for mange. Men her kunne jeg godt drømme om konstellationen Clichy og Kolarov i Citeh ell i Chelsea med Cole, Bertrand (udlejet) og Azepul (staveplade).
We need a new Fowler...
Til dels enig med nikand. Flanagan har altså ikke den bedste boldbehandling, selvom han nogle gange lægger en god aflevering. Men man skal heller ikke undervurdere at have en spiller, der bare tackler i gennem, og alene i kraft heraf får publikum med.
Jeg ser dog også gerne, at vi har mindst en venstrebenet spiller i venstre side. Vores spil derude bliver tit lidt låst.
Jeg ser dog også gerne, at vi har mindst en venstrebenet spiller i venstre side. Vores spil derude bliver tit lidt låst.
Jeg ved ikke om han har en dårlig boldbehandling, men det er derimod fuldstændig korrekt, at i de kampe, hvor vi er tvunget til at få bredde ved hjælp af backerne, så mangler vi en mere naturlig vesntrebenet spiller på den position. Til gengæld tilfører Flanno noget lokalt, noget råstyrke og en sand fightermentalitet.AJ skrev:Til dels enig med nikand. Flanagan har altså ikke den bedste boldbehandling, selvom han nogle gange lægger en god aflevering. Men man skal heller ikke undervurdere at have en spiller, der bare tackler i gennem, og alene i kraft heraf får publikum med.
Der hvor jeg synes, at han er begrænset (ind til videre), det er når han nærmer sig modstanderens målfelt, også som højre back. Her kommer hans løb, indlæg og kombinationsevner, for ikke at tale om evnen til at afdrible en mand, til kort. Og i moderne fodbold, så er det på top top niveau nødvendigt med disse kvaliteter, specielt når man spiller 4-3-3 eller 4-2-3-1. Men det kan udvikles og jeg synes langt fra at han skal afskrives i forhold til at udvikle disse kompetencer.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!
Det er vel det, man med rette kan kalde udviklingsområder. Men rigtig en back i vores organisation og spilkoncept, løber an på mere naturligt teknisk kunne og offensive ingredienser end hvad Flanagan pt. kan tilbyde. Jeg er dog glad for ham alligevel, og mener det er en kende forkert at påstå han ikke kan spille sig på et hold der jagter mesterskaber. Pt. er han netop fast mand på et hold der jagter et mesterskab. Om det bliver til et mesterskab i sidste ende, falder ikke med Flanagan, men om vi fortsat kan præstere offensivt som vi har gjort hele sæsonen.Jesper skrev: Jeg ved ikke om han har en dårlig boldbehandling, men det er derimod fuldstændig korrekt, at i de kampe, hvor vi er tvunget til at få bredde ved hjælp af backerne, så mangler vi en mere naturlig vesntrebenet spiller på den position. Til gengæld tilfører Flanno noget lokalt, noget råstyrke og en sand fightermentalitet.
Der hvor jeg synes, at han er begrænset (ind til videre), det er når han nærmer sig modstanderens målfelt, også som højre back. Her kommer hans løb, indlæg og kombinationsevner, for ikke at tale om evnen til at afdrible en mand, til kort. Og i moderne fodbold, så er det på top top niveau nødvendigt med disse kvaliteter, specielt når man spiller 4-3-3 eller 4-2-3-1. Men det kan udvikles og jeg synes langt fra at han skal afskrives i forhold til at udvikle disse kompetencer.
Modstanderne gør det ganske klogt i at satse på at overrende vores venstre back - såfremt Flanagan er placeret her, da Brendan Rodgers gøre klogt i af at bytte om på Glen Johnson og Flanagan fra tid til anden - hvor han virkelig bliver testet. Når det er sagt så er Flanagan ikke den hurtigste, så han vil få problemer direkte overfor hurtige kanter. Måske mod netop Man City det vil være klogt at sætte ham over på hans naturligt højre back, så han ikke skal stå overfor Jesus Navas' hurtighed.
@ Hekkem
Jeg vil lige understrege at jeg ikke har sagt at han ikke er berettiget på vores mesterskabs-jagende hold.
Derimod tror jeg at han ville passe godt overfor Navas, idet Navas godt kan "trykkes". Han bliver sikkert også overløbet, men det vil de fleste blive
Jeg vil lige understrege at jeg ikke har sagt at han ikke er berettiget på vores mesterskabs-jagende hold.
Derimod tror jeg at han ville passe godt overfor Navas, idet Navas godt kan "trykkes". Han bliver sikkert også overløbet, men det vil de fleste blive
Det har du nok ret i. Jeg er dog mest tryg ved at have Glen Johnson overfor Navas.Jesper skrev:@ Hekkem
Vores hold bliver lidt skævvredet med Glen Johnson på den ene back og en mere defensiv type som Flanagan på den anden. Spillet vil drage mod den side Glen Johnson er placeret. Men har den ikke altid gjort det? menes at kunne huske det samme var tilfældet med Enrique som venstre back, eller Wisdom/Martin Kelly på højre back. Det samme sker når Cissokho er med fra start.
Der tror jeg er et bevidst valg. At man søger dybde og bredde i den ene side, hvor der i den anden side bliver søgt ind i banen. Barcelona gør eks ofte det samme.
Derudover er det i sig selv et cadeau til Johnson, fordi spillerne er trygge ved at give ham bolden.
Derudover er det i sig selv et cadeau til Johnson, fordi spillerne er trygge ved at give ham bolden.
Noget man før i tiden anvendte på midtbanen, men ikke i forsvaret. Dalglish midtbane i 80'erne med Barnes som offensiv og tre mere centrale midtbanespillere. man utd med Giggs som offensiv og tre andre midtbanespillere. Starten af 90'erne med McManaman der overtog Barnes rollen - indtil McMamanam blev offensiv midtbane under Evans. AC Milan praktiserede også denne skæve midtbane i 90'erne, men også Inter i 90'erne. Men det var vist lige et sidespring.Jesper skrev:Der tror jeg er et bevidst valg. At man søger dybde og bredde i den ene side, hvor der i den anden side bliver søgt ind i banen. Barcelona gør eks ofte det samme.
Fine pointer ang. Flannos udfordringer og kompetencer. Jeg siger igen, at Flannos samlede kompetencer ikke burde betyde fast spilletid for nr et i PL. Dertil er han altså ikke god nok. Havde vi fx haft Baines fra den anden side af parken, så ville vores være mere komplet og chancen for en titel større.
We need a new Fowler...