21 - Lucas Leiva
Re: 21 - Lucas Leiva
Uagtet at Lucas måske ikke er mesterskabspotentiale på den lange sigt, mener jeg stadig han kunne spille en fin back-up rolle. Han er vel også en af de sidste famøse "kulturbærere", selvom Henderson, Skrtel, Glen Johnson og måske endda Sterling også kan lægges i den pulje.
Uanset hvad synes jeg at det kortsigtede argument er så stærkt lige nu, at det ikke kan trumfes af det langsigtede (som jeg ellers ofte har advokeret for). Det skyldes ganske enkelt, at vi endelig er ved at opbygge en god form og en mere stabil defensiv med ham på banen - og at vores sæson inden genindførslen stod til at blive ganske katastrofal. Om Lucas er direkte årsag tvivler jeg på, for mener at hele holdet har opbygget momentum sammen, men Lucas er imø. utvivlsomt en del af vores stabilisering.
Uanset hvad synes jeg at det kortsigtede argument er så stærkt lige nu, at det ikke kan trumfes af det langsigtede (som jeg ellers ofte har advokeret for). Det skyldes ganske enkelt, at vi endelig er ved at opbygge en god form og en mere stabil defensiv med ham på banen - og at vores sæson inden genindførslen stod til at blive ganske katastrofal. Om Lucas er direkte årsag tvivler jeg på, for mener at hele holdet har opbygget momentum sammen, men Lucas er imø. utvivlsomt en del af vores stabilisering.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."
@ Surf
Jeg er for så vidt enig i, at Lucas har været vigtig for vores damage control, men andre som Sakho, Coutinho og Rodgers for den sags skyld har også en vigtig andel i dette, som du selv indikerer. Det er rigtigt, at han kunne være god at have på holdet som backup, men det understreger vel netop, at han ikke er uundværlig. Min pointe er nok bare den, at om han sælges eller ej, bliver vi nød til at se frem ad på et tidspunkt, fordi denne sæson bliver nok alligevel aldrig den sæson, vi alle håbede på.
I øvrigt er Allen vist ved at blive den nye Lucas herinde
Forhåbentlig gør han også sine kritikere til skamme.
Jeg er for så vidt enig i, at Lucas har været vigtig for vores damage control, men andre som Sakho, Coutinho og Rodgers for den sags skyld har også en vigtig andel i dette, som du selv indikerer. Det er rigtigt, at han kunne være god at have på holdet som backup, men det understreger vel netop, at han ikke er uundværlig. Min pointe er nok bare den, at om han sælges eller ej, bliver vi nød til at se frem ad på et tidspunkt, fordi denne sæson bliver nok alligevel aldrig den sæson, vi alle håbede på.
I øvrigt er Allen vist ved at blive den nye Lucas herinde

A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail
Jep, vi er nok enige i bund og grund. Men jeg mener stadig, at vi har et skud på at få en god sæson, enten via top 4 eller en pokal, og her mener jeg at Lucas endnu ikke har udspillet sin rolle for os.
Du har ret med Allen. Jeg tror godt han kunne spille en rolle for os i det aggressive pres, vi har præsteret de sidste par kampe. Særligt med Gerrards aftagende rolle på midtbanen. Jeg har altid godt kunne lide Allen, det indrømmer jeg, men jeg medgiver også, at han snart skal træde et ekstra skridt op, hvis han ikke skal ende som breddespiller. Han er trods alt ved at være i sin bedste fodboldalder.
Du har ret med Allen. Jeg tror godt han kunne spille en rolle for os i det aggressive pres, vi har præsteret de sidste par kampe. Særligt med Gerrards aftagende rolle på midtbanen. Jeg har altid godt kunne lide Allen, det indrømmer jeg, men jeg medgiver også, at han snart skal træde et ekstra skridt op, hvis han ikke skal ende som breddespiller. Han er trods alt ved at være i sin bedste fodboldalder.
Det med Allen var nu heller ikke møntet på dig, men du har da ret. Allen skal vise mere, som Lucas skulle det. Problemet er dog også for ham som for Lucas, at de spiller på en måde, som har svært ved at vinde hurtig og bred anerkendelse. Skulle Allen ikke udvikle sig meget mere, er han alt andet lige heller ikke den værste breddespiller at have, da han har en høj arbejdsmoral og en udmærket teknik.Surf skrev:Jep, vi er nok enige i bund og grund. Men jeg mener stadig, at vi har et skud på at få en god sæson, enten via top 4 eller en pokal, og her mener jeg at Lucas endnu ikke har udspillet sin rolle for os.
Mht. den efterhånden uddebaterede snak om Lucas, så er jeg nok også blevet en anelse pessimistisk, men jeg har bare svært ved at se holdet rejse sig fra asken og blive i stand til at klare sig igennem knock-out-runder endsige konkurrere om fjerdespladsen. Men klart at en Lucas sagtens kunne spille en rolle i de sammenhænge, så måske er det nok en god ide at have ham hængende et stykke tid endnu. Intet forhindrer jo Rodgers i at afprøve andre midtbanekonstellationer. Grundlæggende er jeg nok bare imod tendensen med at hænge for mange forventninger op på enkeltspillere a la Sturridge som frelseren eller Lucas som den altafgørende faktor for balancen på holdet.
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail
Skal vi ikke satse på, at James Pearce ved hvad han snakker om:
Der har været lidt snak i medierne om, at Lucas måske skulle sælges her til januar. Jeg piller lige disse stats om vores PL-form ud fra nedenstående artikel.
Without Lucas: Played 10, Won 2, Drew 2, Lost 6
With Lucas : Played 11, Won 7, Drew 3, Lost 1
I mine øjne kan der ikke være tvivl om, at Lucas ikke skal nogen steder endnu. Ikke midt i en sæson, hvor han har været en vigtig brik i at finde noget stabilitet.
http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... ns-8441521
I mine øjne kan der ikke være tvivl om, at Lucas ikke skal nogen steder endnu. Ikke midt i en sæson, hvor han har været en vigtig brik i at finde noget stabilitet.
Kloppite
Er helt enig. Var inde på det samme i en anden tråd. Set fra Lucas' side er der dog måske god mening i at overveje sin fremtid grundigt lige nu. Det er næppe utænkeligt, Rodgers henter en ny DM til sommer (måske endda allerede i dette transfervindue), og så er Lucas tilbage på bænken. Selvom Lucas har været en vigtig brik i stabiliseringen af midtbanen, så tror jeg, Rodgers ønsker en DM med bedre offensive kompetencer. Min frygt er, det så kan blive på bekostning af det nuværende defensive niveau. Under alle omstændigheder håber jeg, vi lige nu kan hvile lidt på og bygge videre ud fra det fundament, vi efter megen famlen endelig har fundet.texy skrev:Der har været lidt snak i medierne om, at Lucas måske skulle sælges her til januar. Jeg piller lige disse stats om vores PL-form ud fra nedenstående artikel.
Mit syn på Lucas er, at han er god at have i baghånden, når en krise opstår, som vi har set i de forgangne måneder. Har vi til gengæld held med at vinde ved at spille det hurtige og pasningsbaserede spil, som vi forhåbentlig stræber efter, så passer Lucas ikke ind, som vi tydeligvis oplevede i de kampe, hvor han erstattede Henderson mod slutningen af sidste sæson. Derfor er spørgsmålet, om vi skal tjene lidt mønt på ham nu og køre en ny ind eller ej. Kunne man erhverve sig Milner, de Jong eller til dels Delph billigt pga. kontraktudløb ser jeg mere perspektiv i et byt end bare at beholde Lucas just in case. Er alternativet til gengæld at sælge ham og nøjes med Can, Allen og Henderson, så er jeg på linje med jer andre.
Flere har fået øje på Lucas bidrag til holdet, selvom hans præstationer ikke er den slags, der springer i øjnene.
Beskrives godt i denne artikel. http://www.theguardian.com/football/blo ... an-rodgers
Beskrives godt i denne artikel. http://www.theguardian.com/football/blo ... an-rodgers
Kloppite
Det var en skam, at Rodgers ikke tidligere fik øjnene op for, hvor vigtig en rolle en spillertype som Lucas spiller i forhold til at stabilisere defensiven. Gerrards dårlige placeringer alene gav vores forsvar mange dueller, hvor de skulle tøjle en retvendt og fremadstormende modspiller, hvilket meget ofte giver problemer.texy skrev:Flere har fået øje på Lucas bidrag til holdet, selvom hans præstationer ikke er den slags, der springer i øjnene.
Lucas er dog på ingen måde fremtiden. I sommers efterlyste jeg en spiller, der kunne spille samme rolle som Lucas, men som har hurtigere fødder. Jeg pegede på Gary Medel, der i øvrigt er en bedre pasningsspiller. Ham fik vi ikke.
Men behovet er der stadig. Emre Can er muligvis en løsning for fremtiden. Men ellers mener jeg, at vi bør holde øje med Casemiros situation i Real Madrid, når han vender tilbage fra lejeopholdet til Porto. Lucas Silva er en anden brasilianer, der har fremtiden foran sig på den position. Måske er der noget i Jordan Rossiter fra akademiet. Under alle omstændigheder skal vi snart have identificeret os hvem Lucas' afløser er.
Jeg er som skrevet for et par sider helt enig i, at vi bør tænke i en erstatning for Lucas mhp næste sæson. Snakken om Song falder i den forbindelse på et tørt sted. Jeg mindes stadig hans mange assist fra netop den defensive position, samtidig med at han lukkede godt af som Lucas. Jeg synes bestemt også, de andre navne er spændende, men til den position kunne jeg godt tænke mig et safe bet a la Song.
Lucas fejring af Lamberts mål! Fuck jeg elsker den mand!
https://vine.co/v/OjgeEpAzV70
https://vine.co/v/OjgeEpAzV70
Lucas spillede virkelig en god kamp i går. Vigtigt at beholde ham særligt når Gerrard stopper.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.
Når Gerrard stopper? Umiddelbart ville jeg sige det er ret tydeligt Lucas skal sælges til sommer. Han skal erstattes af en meget bedre og mere alsidig DM. Lucas er en klassisk skraldemand der ikke rigtig kan andet end at lave en aflevering på 2-3 meter og tackle. Han har gjort et rigtig godt job på det sidste, men han er ikke god nok til et top 4 hold. Er ked at sige det, for kan godt lide ham.Kelly skrev:Lucas spillede virkelig en god kamp i går. Vigtigt at beholde ham særligt når Gerrard stopper.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.
Det er da en ting mere, end hvad Allen kan:). Lukas må videre, hans tid er ovre i LFC. Når ham, Skrtel og Johnson er ude, er BR's udrensning vel lykkes.thefugle skrev:Når Gerrard stopper? Umiddelbart ville jeg sige det er ret tydeligt Lucas skal sælges til sommer. Han skal erstattes af en meget bedre og mere alsidig DM. Lucas er en klassisk skraldemand der ikke rigtig kan andet end at lave en aflevering på 2-3 meter og tackle. Han har gjort et rigtig godt job på det sidste, men han er ikke god nok til et top 4 hold. Er ked at sige det, for kan godt lide ham.Kelly skrev:Lucas spillede virkelig en god kamp i går. Vigtigt at beholde ham særligt når Gerrard stopper.