Fabio Carvalho

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Fabio Carvalho

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 05. jul, 2022 17:57

Emmy skrev:
tirsdag, 05. jul, 2022 17:34
Bendtner?
En tidligere angriber for Danmark.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Fabio Carvalho

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 05. jul, 2022 18:27

Emmy skrev:
tirsdag, 05. jul, 2022 17:34
Bendtner?
Niclas Bendtner. Historien går, at de på et tidspunkt i Arsenal målte spillernes selvtillid og egenopfattelse af evner, og NB sprang skalaen 8-)
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Fabio Carvalho

Indlæg af Sledgehammer » tirsdag, 05. jul, 2022 19:32

Cynwal skrev:
tirsdag, 05. jul, 2022 18:27
Emmy skrev:
tirsdag, 05. jul, 2022 17:34
Bendtner?
Niclas Bendtner. Historien går, at de på et tidspunkt i Arsenal målte spillernes selvtillid og egenopfattelse af evner, og NB sprang skalaen 8-)
Desværre kneb det jo voldsomt for ham at levere på banen i overensstemmelse med selvopfattelsen. For at sige det pænt.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Fabio Carvalho

Indlæg af Emmy » onsdag, 06. jul, 2022 00:04

Hr. Drejer skrev:
Emmy skrev:
tirsdag, 05. jul, 2022 17:34
Bendtner?
En tidligere angriber for Danmark.
Billede
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Fabio Carvalho

Indlæg af Niels K » onsdag, 31. aug, 2022 11:48


texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Fabio Carvalho

Indlæg af texy » mandag, 05. jun, 2023 11:39

Der var en del kritik af Klopp på sociale medier, fordi han ikke gav Carvalho nok chancer efter første tredjedel af sæsonen. Carvalho selv har også lagt en slet skjult besked ud, om at han kun laver modelarbejde disse dage.

Personligt tror jeg, at det ene og alene afhang af konkurrencen på de pladser, han dækker. I anden halvdel af sæsonen kom Gakpo til. Samtidig vendte Jota og Diaz tilbage fra skader.

Men kan der også have været et øje på at maksimere sommerbudgettet med hver en mulig penny? Transferen af Carvalho lød (ifølge lfchistory.net) på £7.7M + £2.7M i add-ons. Kan man have vurderet, at der ikke var større sportsligt bidrag (men måske heller ikke mindre) at hente på banen fra Carvalho end fra hans holdkammerater, hvorfor de spillere som enten ikke har aktive add-on klausuler eller som med sikkerhed også er i klubben næste sæson er blevet foretrukket?

Ja, agurketid.

Uanset hvad, så er Leipzig efter sigende interesseret. Fulham har i øvrigt ret til 20% af et videresalg (hvilket jeg antager er 20% af det beløb, der er over de £7.7M vi betalte).


Jeg tror faktisk han kunne passe rigtig godt ind i Leipzig, og så få væsentlig mere spilletid. Det er ulig nemmere at slå Yusuf Poulsen af, end Diaz-Gakpo-Salah. Hvis jeg skal være ærlig, så synes jeg faktisk - i hvert fald iflg min aldersramte hukommelse - at Kloppgav ham temmelig en del chancer for at spille sig på, men at han konstant så alt for let ud i det fysiske spil i PL.
Kloppite

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Fabio Carvalho

Indlæg af Fowler89 » mandag, 05. jun, 2023 14:26

10 millioner er ingen penge for Carvalho. Jeg ser hellere, at han bliver lejet ud.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Fabio Carvalho

Indlæg af texy » mandag, 05. jun, 2023 14:51

Fowler89 skrev:
mandag, 05. jun, 2023 14:26
10 millioner er ingen penge for Carvalho. Jeg ser hellere, at han bliver lejet ud.
Nu står der også, at de forbereder et forbedret bud, og at det første bud var OVER £10M.

Så lad os lege med tanken om, at de byder £15M. I det tilfælde står vi med en ren profit på £7.2M - efter at der er taget højde for ammortisering og Fulhams 20% af videresalg. Læg dertil, at man "sparer" den fremadrettede årlige ammortisering på £1.6M.

Det er muligt, at der vil være bedre regnskab i, at udleje ham og så måske sælge ham om et år, hvis man stadig ikke kan bruge ham. Men hvis det er denne sommer, vi har brug for midlerne (pga. manglende CL og behovet for nye spillere), så er bedste scenario måske at sælge ham til de estimerede £15M og se, om man kan få en tilbagekøbsklausul og videresalgsklausul med i handlen.
Kloppite

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Fabio Carvalho

Indlæg af Fowler89 » mandag, 05. jun, 2023 15:12

texy skrev:
mandag, 05. jun, 2023 14:51
Fowler89 skrev:
mandag, 05. jun, 2023 14:26
10 millioner er ingen penge for Carvalho. Jeg ser hellere, at han bliver lejet ud.
Nu står der også, at de forbereder et forbedret bud, og at det første bud var OVER £10M.

Så lad os lege med tanken om, at de byder £15M. I det tilfælde står vi med en ren profit på £7.2M - efter at der er taget højde for ammortisering og Fulhams 20% af videresalg. Læg dertil, at man "sparer" den fremadrettede årlige ammortisering på £1.6M.

Det er muligt, at der vil være bedre regnskab i, at udleje ham og så måske sælge ham om et år, hvis man stadig ikke kan bruge ham. Men hvis det er denne sommer, vi har brug for midlerne (pga. manglende CL og behovet for nye spillere), så er bedste scenario måske at sælge ham til de estimerede £15M og se, om man kan få en tilbagekøbsklausul og videresalgsklausul med i handlen.
Du har ret, jeg har læst forkert mht pengene. Men selv 15 er også lidt. Han har et højt potentiale, derfor giver det mening for mig, at han ryger på lån i et år, hvilket kan fordoble hans markedsværdi. Jeg er med på han nok ikke kommer til at spille fast for Liverpool nogensinde, men det er for tidligt at sælge ham, og så til de priser der bliver skrevet.

Jeg tror, man sagtens kunne få 25+ for ham om et år, hvis han har en god sæson. Liga NOS ville være det optimale sted, hvor han kan boome, men det er best case scenario.

7.2m bør ikke være et beløb, der kan gør en forskel i klubben økonomi - med eller uden CL.

Besvar