67 - Harvey Elliott

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
richs
Indlæg: 1368
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 21:58
Geografisk sted: Hinnerup

Re: 67 - Harvey Elliott

Indlæg af richs » onsdag, 17. aug, 2022 12:14

Syntes han er vores mest spændende midtbane spiller lige nu.
Kreativ, udfordrede og arbejder hårdt - det skal nok blive godt og assist og mål kommer nok hvis han får mere fast spilletid.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 67 - Harvey Elliott

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 17. aug, 2022 13:48

Han minder mig utrolig meget om Iniesta. Virkelig spændende spiller.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 67 - Harvey Elliott

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 17. aug, 2022 21:33

richs skrev:
onsdag, 17. aug, 2022 12:14
Syntes han er vores mest spændende midtbane spiller lige nu.
Kreativ, udfordrede og arbejder hårdt - det skal nok blive godt og assist og mål kommer nok hvis han får mere fast spilletid.
Jeg synes ikke han ser helt parat ud til den store scene. Men om et par år tror jeg han kan blive en glimrende spiller for os…

Han er også kun 19 år.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 67 - Harvey Elliott

Indlæg af Cynwal » mandag, 06. mar, 2023 12:25

Var det Harvey Elliots gennembrud som senior-spiller vi så igår?
Han var god, inden ankelskaden mod Leeds, men den gang syntes jeg også, at han "manglede nogen kilo" til at stå imod i de fysiske nærkampe. Det synes jeg han havde i går i pulveriseringen af Man U, og jeg samt Fellow Reds, som så kampen sammen, bemærkede og kommenterede på, at han temmelig en del gange vandt hovedstødsdueller på midtbanen, som både krævede springkraft, men også "krop" til at holde sin position i luften.

Elliot bliver aldrig et lyn på en fodboldbane, men det var spillere som Eden Hazard og Joe Cole jo heller ikke, og med hans hurtige fødder og ditto fodboldhjerne, kan jeg godt se ham følge i Hazard's/Cole's fodspor.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 67 - Harvey Elliott

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 06. mar, 2023 13:23

Det er meget muligt, jeg tror fortsat det er meget fornuftigt at han er rykket ind mere centralt, hvor rå hurtighed ikke er lige så vigtigt som placeringsevne og villighed til at løbe de sure løb* og ens evne til at løbe klogt. Og ja, der hjælper det at han måske lige har bulket lidt op.

Det her med om han kan spille på midtbanen handler for mig meget om hvem han spiller der med. Det er klart at han nok aldrig bliver defensiv stærk nok til at det giver mening med en midtbane bestående af tre Harvey kloner, men derfor tror jeg sagtens det kan give mening at have ham på den ene plads.

*de sure løb er de løb, hvor man ikke får meget hæder ved deres fuldførelse, det er altid nemmere at spurte, hvis du kan se en god målchance for dig for enden af løbet, eller du kan se at du kan blokere et skud imod mål.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 67 - Harvey Elliott

Indlæg af Cynwal » mandag, 06. mar, 2023 14:18

Filos of Isk skrev:
mandag, 06. mar, 2023 13:23
*de sure løb er de løb, hvor man ikke får meget hæder ved deres fuldførelse, det er altid nemmere at spurte, hvis du kan se en god målchance for dig for enden af løbet, eller du kan se at du kan blokere et skud imod mål.
Det var dem, som Wijnaldum lavede en milliard af, og gjorde os ufatteligt svære at spille imod.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 67 - Harvey Elliott

Indlæg af Emmy » mandag, 06. mar, 2023 18:57

Elliot har klassen til at være i Liverpool. Det er jeg ikke i tvivl om overhovedet. Han er stadig bare en teenager, der er i lære som fodboldspiller. Husk det.
Prøv at tjekke hans assist i går til Darwin. Længe inden han får bolden, har han allerede orienteret sig og ved præcis hvad han skal gøre. Hans overblik og fodbold hjerne opererer på højeste niveau.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 67 - Harvey Elliott

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 07. mar, 2023 09:47

Emmy skrev:
mandag, 06. mar, 2023 18:57
Elliot har klassen til at være i Liverpool. Det er jeg ikke i tvivl om overhovedet. Han er stadig bare en teenager, der er i lære som fodboldspiller. Husk det.
Prøv at tjekke hans assist i går til Darwin. Længe inden han får bolden, har han allerede orienteret sig og ved præcis hvad han skal gøre. Hans overblik og fodbold hjerne opererer på højeste niveau.
Det tænker jeg også er et rigtig godt udgangspunkt, når det allerede skinner igennem så er jeg ikke så urolig. Jeg syntes de mest overvurderede talenter mere er dem, hvor de fysisk er næsten færdigudviklede som 18-årige og så venter man bare at de lærer spilforståelsen. Men det bunder jo nok i anekdotisk bevisførelse fra min side.
Cynwal skrev:
mandag, 06. mar, 2023 14:18
Det var dem, som Wijnaldum lavede en milliard af, og gjorde os ufatteligt svære at spille imod.
Ja, og han blev bare ved og ved og ved indtil hans ben faldt af en måned efter hans Liverpool kontrakt udløb. Jeg ved godt han havde mindre gode perioder, men sjovt nok syntes jeg altid de kom i kølvandet på længere perioder hvor han spillede 90 minutter i samtlige kampe og så var han som regel god igen efter få kampe på bænken.
Gini var jo sådan set heller ikke hverken specielt stor eller hurtig, der sad selvfølgelig flere muller på ham end HE, da han var 26 sammenlignet med Elliott som 19-årig.

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: 67 - Harvey Elliott

Indlæg af Fowler89 » tirsdag, 07. mar, 2023 14:20

En meget svingende spiller med lavt bundniveau, nogengange er han klasse andre gange er han der ikke en hel kamp.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 67 - Harvey Elliott

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 07. mar, 2023 17:11

Fowler89 skrev:
tirsdag, 07. mar, 2023 14:20
En meget svingende spiller med lavt bundniveau, nogengange er han klasse andre gange er han der ikke en hel kamp.
Det er meget naturligt at unge spillere svinger i deres præstationer. VVD, Salah og Alisson har også vist et meget lavt bundniveau i denne sæson.

Han er stadig 19 år. Og han har allerede fået utrolig meget ansvar og spilletid.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 67 - Harvey Elliott

Indlæg af AJJ » torsdag, 09. mar, 2023 11:24

Og så har Elliott jo i den grad overhalet Curtis Jones inden om. Han er simpelthen en bedre fodboldspiller - større fodboldhjerne, opfatter tingene hurtigere, hurtigere og bedre boldomgang osv.

Klopp tror angiveligt stadig på Jones + han er homegrown og 'club trained'.

Og uheldig med skader i denne sæson.

Men han er 22 år nu, så næste sæson skal han altså vise noget mere. Ellers tror jeg hans tid i Liverpool er forbi efter næste sæson. Også selvom han er fra Toxteth som Fowler.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 67 - Harvey Elliott

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 09. mar, 2023 13:39

AJJ skrev:
torsdag, 09. mar, 2023 11:24
Og så har Elliott jo i den grad overhalet Curtis Jones inden om. Han er simpelthen en bedre fodboldspiller - større fodboldhjerne, opfatter tingene hurtigere, hurtigere og bedre boldomgang osv.

Klopp tror angiveligt stadig på Jones + han er homegrown og 'club trained'.

Og uheldig med skader i denne sæson.

Men han er 22 år nu, så næste sæson skal han altså vise noget mere. Ellers tror jeg hans tid i Liverpool er forbi efter næste sæson. Også selvom han er fra Toxteth som Fowler.
jah, det må man jo nok sige, og måske endnu værre for Jones, så er han vel også blevet overhalet af Bajcetic. Så det er næsten hele midtbane spektret der er dækket ind imellem Elliott og Bajcetic(6'er, defensiv 8'er og offensiv 8'er).

Så i forhold til at blive em bærende spiller på holdet i fremtiden ser det måske ikke super god ud for Curtis Jones. med forbehold for at 22 er stadig ungt og alt det der.

Så er spørgsmålet jo så om Jones er på et niveau, eller snart bliver det, til at spille en rolle som breddespiller og i givet fald hvor længe han er tilfreds med dette?

Altså jeg vil jo hellere have Bellingham som starter og så Curtis Jones som reserve end jeg vil have Granit Xhaka med Naby Keita som reserve. (ved godt spillertyperne ikke passer perfekt, tag det som et eksempel). Det værende sagt så skal vi jo selvfølgelig passe på der ikke bliver for meget Zidanes y pavones på holdet.

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: 67 - Harvey Elliott

Indlæg af TG12 » torsdag, 09. mar, 2023 16:47

Filos of Isk skrev:
torsdag, 09. mar, 2023 13:39
AJJ skrev:
torsdag, 09. mar, 2023 11:24
Og så har Elliott jo i den grad overhalet Curtis Jones inden om. Han er simpelthen en bedre fodboldspiller - større fodboldhjerne, opfatter tingene hurtigere, hurtigere og bedre boldomgang osv.

Klopp tror angiveligt stadig på Jones + han er homegrown og 'club trained'.

Og uheldig med skader i denne sæson.

Men han er 22 år nu, så næste sæson skal han altså vise noget mere. Ellers tror jeg hans tid i Liverpool er forbi efter næste sæson. Også selvom han er fra Toxteth som Fowler.
jah, det må man jo nok sige, og måske endnu værre for Jones, så er han vel også blevet overhalet af Bajcetic. Så det er næsten hele midtbane spektret der er dækket ind imellem Elliott og Bajcetic(6'er, defensiv 8'er og offensiv 8'er).

Så i forhold til at blive em bærende spiller på holdet i fremtiden ser det måske ikke super god ud for Curtis Jones. med forbehold for at 22 er stadig ungt og alt det der.

Så er spørgsmålet jo så om Jones er på et niveau, eller snart bliver det, til at spille en rolle som breddespiller og i givet fald hvor længe han er tilfreds med dette?

Altså jeg vil jo hellere have Bellingham som starter og så Curtis Jones som reserve end jeg vil have Granit Xhaka med Naby Keita som reserve. (ved godt spillertyperne ikke passer perfekt, tag det som et eksempel). Det værende sagt så skal vi jo selvfølgelig passe på der ikke bliver for meget Zidanes y pavones på holdet.
Mon ikke Curtis kunne blive solgt til sommer, med rygter om den store re-vamp og indgående transfers, som Belligham, lad os nu se, - så vil han komme længere væk fra spilletid, hvis vi altså investere. Samtidigt har han nok også en fornuftig værdi £18-25m vil jeg gætte, kva hvad vi fik for eksempelvis Brewster, der havde vidst mindre end Jones.

Selvom det er synd at lade en scouser gå, så kunne udsigten til spilletid og værdien være faktorer der gør han trækker det korteste strå.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 67 - Harvey Elliott

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 09. mar, 2023 19:37

Elliott spilede fantastisk mod Man U. Han erobrede endda en del bolde, og var dygtig til at vende spillet.
Jones skal snart til at vise bedre takter. Og hvad Med Tyler Morton? Kan han blande sig?
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 67 - Harvey Elliott

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 10. mar, 2023 10:11

TG12 skrev:
torsdag, 09. mar, 2023 16:47
Mon ikke Curtis kunne blive solgt til sommer, med rygter om den store re-vamp og indgående transfers, som Belligham, lad os nu se, - så vil han komme længere væk fra spilletid, hvis vi altså investere. Samtidigt har han nok også en fornuftig værdi £18-25m vil jeg gætte, kva hvad vi fik for eksempelvis Brewster, der havde vidst mindre end Jones.

Selvom det er synd at lade en scouser gå, så kunne udsigten til spilletid og værdien være faktorer der gør han trækker det korteste strå.
Svært at sige. Vi mister jo en del spillere til fri transfer, og Keita og Ox er jo konkurrenter til Jones og MIlner det samme, hvis han også smutter. Og Arthur :wall: . Samtidig bliver Henderson og Thiago et år ældre i den gale ende af deres bedste fodboldalder.

Det er på papiret 4 midtbanespillere ud og jeg tror ikke at vi får flere end to midtbanespillere ind(uden at vi regner f.eks. Morton med).

Så set i det lys giver det måske meget god mening for Jones at tage et år mere og det gør det måske også for os i forhold til antallet af spillere til de forskellige roller.

Jeg tror ikke vi vil have travlt med at sælge Jones til sommer, han har kontrakt indtil 2027, så jeg tror 2024 virker mere realistisk. Men omvendt ja, køberen er klar nu og Jones gerne vil ud og flyve nu, så er det jo et godt tidspunkt at sælge.
Hr. Drejer skrev:
torsdag, 09. mar, 2023 19:37
Elliott spilede fantastisk mod Man U. Han erobrede endda en del bolde, og var dygtig til at vende spillet.
Jones skal snart til at vise bedre takter. Og hvad Med Tyler Morton? Kan han blande sig?
Jeg kunne rigtig godt lide Morton sidste sæson og han får en masse kampe i denne.
Det er nok ikke helt ideelt at det er Bajcetic og Morton, der skal supplere Hendo og Fab, men det er måske bedre end Milner, Arthur or Keita :shock:.

Forhåbentlig kommer der også talent ind udefra i den ligning, det er klart, men jeg tror da at Morton vil kunne bidrage fra næste sæson.

Besvar