3 - Fabinho

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

3 - Fabinho

Indlæg af Hekkem » fredag, 20. sep, 2019 22:05

texy skrev: Det med afleveringsprocenten har der været skrevet flere artikler om. Og der er flere, der decideret fremhæver det som en af hans styrker. Naturligvis ikke fordi, at afleveringerne ender hos modstanderne, men fordi han spiller meget mere i længderetningen, end den typisk mere boldflyttende 6er (blandt andet ham der fra Sky i artiklen nedenfor). Det indebærer helt naturligt en større risiko, men det gør også Liverpool langt farligere, og er efter min overbevisning en af årsagerne til, at vi er blevet meget bedre til at forvandle uafgjorte til sejre.

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... o-20079409
Det er også fair nok, at have den holdning.

Jeg mener ikke, det gør det mere rigtigt, at det står i en artikel. :) Jeg har også skrevet en artikel der beviser det modsatte :)

Jeg mener ikke, det gør holdet farligere at miste unødige bolde, det sætter ens eget hold under pres. Ja, man skal også sætte bolden på spil og give til i det offensive. Det gør Man Citys spillere, her Gundogan, Fernandinho og Rodri også. Det gør Kante endda også, og jeg kan også nævne Jorginho. Alle der er bedre til at vurdere dette og generelt er bedre i pasningerne. Der er andre spillere på holdet, der er bedre i at sætte bolden på spil.

Fabinho skal være bedre til at vurdere hvornår han skal spille boldene i længderetningen, så ens eget hold ikke sættes under pres ved et evt boldtab. Når Fabinho misser en af disse afleveringer, så er han selv, oftere end de nævnte, som vi må måle Fabinho med, for at blive vurderet som bedste 6’er i PL, nogle gange ude af position. De nogle gange medfører til han derved ikke kan beskytte restforsvaret, hvilket udgør at modstanderne kan komme til muligheder for en evt. scoring.

Uha, der var lige lidt mange indskudte sætninger.

Jeg vil dog ikke bytte Fabinho for nogen anden, skal det lige siges. Men synes Fabinho bliver sat op på en pedestal, han ikke helt er nået op på endnu. Hans erobringer og gode chanceskabene pasninger er mere iøjenfaldende, end de udfordringer jeg prøver at nævne.

Der er dog meget fremtid i ham, og han vil helt sikkert blive den bedste i PL på et tidspunkt i nær fremtid.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 3 - Fabinho

Indlæg af Mads T. » fredag, 20. sep, 2019 22:38

Jeg sætter også stor pris på at vi har en defensiv midtbanespiller, som kan mere med bolden end William Kvist. Jeg er enig med Texy i, at det gør os til et farligere og mere uforudsigeligt hold. Og så mener jeg egentlig ikke, at han er mere fejlplaceret end de andre nævnte spillere. Så pt., hvor Kante vel er blevet rykket mere frem i banen, vil jeg også mene at han er PL’s bedste på pladsen.

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: 3 - Fabinho

Indlæg af Hekkem » lørdag, 21. sep, 2019 15:32

Mads T. skrev:Jeg sætter også stor pris på at vi har en defensiv midtbanespiller, som kan mere med bolden end William Kvist. Jeg er enig med Texy i, at det gør os til et farligere og mere uforudsigeligt hold. Og så mener jeg egentlig ikke, at han er mere fejlplaceret end de andre nævnte spillere. Så pt., hvor Kante vel er blevet rykket mere frem i banen, vil jeg også mene at han er PL’s bedste på pladsen.
Sammenligner skam ikke Fabinho med en der kun spiller den til siden eller tilbage. Det er skam ikke det jeg prøver at anfægte han skal gøre, men mere at han sætter bolden på spil, når det ikke er nødvendigt og taber bolde unødigt. Vil gerne have han også bidrager til offensiven, men det er mere usikkert end hvad de tidligere nævnte gør når de prøver.

Igen er 3-4 spiller der også spiller 6’er, der er bedre til at vurdere hvornår bolden skal sættes på spil


Sent from my iPhone using Tapatalk
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 3 - Fabinho

Indlæg af Niels K » lørdag, 21. sep, 2019 17:04

Hekkem skrev:
lørdag, 21. sep, 2019 15:32
Mads T. skrev:Jeg sætter også stor pris på at vi har en defensiv midtbanespiller, som kan mere med bolden end William Kvist. Jeg er enig med Texy i, at det gør os til et farligere og mere uforudsigeligt hold. Og så mener jeg egentlig ikke, at han er mere fejlplaceret end de andre nævnte spillere. Så pt., hvor Kante vel er blevet rykket mere frem i banen, vil jeg også mene at han er PL’s bedste på pladsen.
Sammenligner skam ikke Fabinho med en der kun spiller den til siden eller tilbage. Det er skam ikke det jeg prøver at anfægte han skal gøre, men mere at han sætter bolden på spil, når det ikke er nødvendigt og taber bolde unødigt. Vil gerne have han også bidrager til offensiven, men det er mere usikkert end hvad de tidligere nævnte gør når de prøver.

Igen er 3-4 spiller der også spiller 6’er, der er bedre til at vurdere hvornår bolden skal sættes på spil


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg anfægter slet ikke dine observationer, Hekkem, og alle spillere har jo noget at arbejde med og ting, de kan gøre endnu bedre, og Fabinho er relativt ung, har ikke spillet pladsen så længe, og har ikke mange kampe under bæltet i Klopp's krævende system.

Jeg har dog til gode at læse et eneste indlæg fra sportsjournalister og andre, der udtaler sig om, at det skulle være et problem for Fabinho. Alle lovpriser ham for at mestre alle dele af den defensive midtbanerolle, og jeg synes personligt, at hans boldomgang, lækre afleveringer og blik for den fremadrettede aflevering er nogle af hans store styrker, som ikke mange 6'ere gør ham efter, og som giver vores offensiv en ekstra dimension.

Hans heat map lå primært på vores egen banehalvdel sidste sæson men i denne sæson, så udfører han det meste af sit arbejde på modstanderens banehalvdel, og det gør bestemt ikke tingene lettere i hvepseboet på midten af banen.
Senest rettet af Niels K lørdag, 21. sep, 2019 19:04, rettet i alt 1 gang.

YNWA96
Indlæg: 357
Tilmeldt: tirsdag, 21. mar, 2017 18:08

Re: 3 - Fabinho

Indlæg af YNWA96 » lørdag, 21. sep, 2019 18:51

Since 2017:
Hendo as a 6 played 12.2% of his passes to a forward player
1.6% of his passes went into the box
with 3 Big Chances created and 2 assist in 4399mins

Fab as a 6 played 20.6% of his passes to a forward
with 4.8% into the box
5 Big Chances and 3 assists in 2886mins

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: 3 - Fabinho

Indlæg af Hekkem » lørdag, 21. sep, 2019 22:00

YNWA96 skrev:Since 2017:
Hendo as a 6 played 12.2% of his passes to a forward player
1.6% of his passes went into the box
with 3 Big Chances created and 2 assist in 4399mins

Fab as a 6 played 20.6% of his passes to a forward
with 4.8% into the box
5 Big Chances and 3 assists in 2886mins
Ja, det er en forbedring i forhold til Hendo. Vi ved dog alle at 6’eren ikke er hendos bedste position. Han kan spille den acceptabelt, men er ikke skabt til positionen. Han kommer langt mere til sin ret, lidt længere fremme på banen, hvor hans spidskompetencer bedre kan anvendes til holdets tjeneste.

En forbedring på 6’er positionen og det er da super godt for både holdet som helhed, men også individuelt for både Hendo og Fabinho. Og det takker vi da ja tak til. Det kan ende med vi kan gå hele vejen.




Sent from my iPhone using Tapatalk
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 3 - Fabinho

Indlæg af Niels K » tirsdag, 19. nov, 2019 14:26

Endelig starter Fabinho på Selecao:

– Tar med seg selvtillit fra klubbhverdagen på landslaget

Brasils landslagstrener Tite er svært fornøyd med å ha Liverpools Fabinho på laget.

https://www.liverpool.no/nyheter/2019/1 ... andslaget/

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: 3 - Fabinho

Indlæg af YNWA! » fredag, 29. nov, 2019 14:03



We can confirm Fabinho suffered ankle ligament damage during our encounter with Napoli.

Han er ude resten af 2019. Dominic King skrev 4-6 uger i går.

Edit : Nu skriver Melissa Reddy og Paul Joyce han er ude i 6-8 uger. :wall:
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 3 - Fabinho

Indlæg af Emmy » lørdag, 14. dec, 2019 16:52

Krykker og støvle bandage på et billede fra Anfield i dag. Det ser ikke lovende. Vi mangler ham voldsomt til at styre midtbanen.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 3 - Fabinho

Indlæg af Jesper » lørdag, 14. dec, 2019 21:15

Emmy skrev:Krykker og støvle bandage på et billede fra Anfield i dag. Det ser ikke lovende. Vi mangler ham voldsomt til at styre midtbanen.
Nu har vi 4 spillere ude og fælles for dem er vel at de har karakter af at være overbelastningsskader. Og problemet bliver så, at de spillere der er der nu bliver endnu hårdere belastet, hvorfor de også kan rende ind i skader.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 3 - Fabinho

Indlæg af Emmy » lørdag, 14. dec, 2019 22:38

Fabinhos er da ikke overbelastning. Matip tror jeg da heller ikke. Gini er, Lovren er nok også.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 3 - Fabinho

Indlæg af Jesper » lørdag, 14. dec, 2019 22:42

Emmy skrev:Fabinhos er da ikke overbelastning. Matip tror jeg da heller ikke. Gini er, Lovren er nok også.
Det vil jeg nu alligevel mene, for hvis ledbånd og muskulatur er træt, øges sandsynligheden markant for skader, hvor kroppen burde være stærkere til at modstå belastningen. Eller i hvert øje sandsynligheden for at den kan.


Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 3 - Fabinho

Indlæg af Emmy » lørdag, 14. dec, 2019 22:47

Men det var da i en tackling eller et vrid skaden kom?
"We're not racist, we only hate the mancs"

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 3 - Fabinho

Indlæg af Filos of Isk » søndag, 15. dec, 2019 07:54

Jeg vil da også sige at Fabinhos skade kom i en relativ rolig periode.
Men selvfølgelig påvirkes alle skader af kroppens fysiske tilstand. Så har musklerne været slidte, så har det jo forværret skaden eller hvis han fysisk var mindre træt kunne han potentielt have forudset og undgået ulykken.

Men det jo bare derfor at der skal kyles to hold ud af PL og Carabao cuppen skal være udelukkende for hold der ikke spiller i Europa.


Sent from my iPhone using Tapatalk

pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: 3 - Fabinho

Indlæg af pow9199 » tirsdag, 17. dec, 2019 11:02

Hekkem skrev:
fredag, 20. sep, 2019 22:05
Jeg mener ikke, det gør det mere rigtigt, at det står i en artikel. :) Jeg har også skrevet en artikel der beviser det modsatte :)

Når Fabinho misser en af disse afleveringer, så er han selv, oftere end de nævnte, som vi må måle Fabinho med, for at blive vurderet som bedste 6’er i PL, nogle gange ude af position. De nogle gange medfører til han derved ikke kan beskytte restforsvaret, hvilket udgør at modstanderne kan komme til muligheder for en evt. scoring.

Uha, der var lige lidt mange indskudte sætninger.
Til trods for at jeg holder af de indskudte sætninger og jeg er lidt sent til festen, er jeg stadig interesseret, så here goes:

Nej, Artiklen i sig selv beviser intet, men præsenterer et argument. Ligesom hvad end artikel af din du henviser til at have skrevet heller ikke beviser noget. Men jeg vil meget gerne læse den, hvis den har mere uddybende argumenter end dem du skriver her.

Jeg er også interesseret i hvad du begrunder hans evne til at blive fanget ude af position i. Jeg har arbejdet med fodbold analyse i flere år, og til trods for jeg er ude af gamet, ser jeg intet der understøtter den observation. Tværtimod.

Besvar