4 - Virgil Van Dijk

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
KingKenny
Indlæg: 5
Tilmeldt: søndag, 12. mar, 2017 10:10

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af KingKenny » søndag, 18. okt, 2020 19:36

Hr. Drejer skrev:
søndag, 18. okt, 2020 19:22
Det kan meget vel betyde at vi har set det bedste til VVD. Det er sjældent at spillere returnere på samme niveau. De mister altid lidt adræthed, lidt hurtighed og lidt styrke i benet.

Oxen fik også en alvorlig knæskade, og han har aldrig nået samme niveau, som før skaden.
Jeg tænker præcis det samme. Så øv for den. Håber vi har penge til indkøb, for vi ser tynde ud nu.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af Oomph242 » søndag, 18. okt, 2020 19:37

Hr. Drejer skrev:
søndag, 18. okt, 2020 19:22
Det kan meget vel betyde at vi har set det bedste til VVD. Det er sjældent at spillere returnere på samme niveau. De mister altid lidt adræthed, lidt hurtighed og lidt styrke i benet.

Oxen fik også en alvorlig knæskade, og han har aldrig nået samme niveau, som før skaden.
Skidt for ham og holdet. Så skal der virkelig kæmpes for at få en CL plads...

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af Scherwin » søndag, 18. okt, 2020 19:46

Ude for resten af sæsonen minimum.

Everton har været på krigstien i mange år. endelig fik de ramt på os.
Ærveligt. men vi må sikre top4 i det mindste i år.
så må vi se hvordan resten rækker.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af Niels K » tirsdag, 20. okt, 2020 11:59

Opmuntrende ord fra Shearer, som har prøvet det samme:

Fikk samme skade tidlig i karrieren:

«Van Dijk kommer tilbake, like god som før»

Tidenes toppscorer i Premier League er beviset på at man fint kan komme tilbake fra skaden Virgil van Dijk har fått. Men det tar tid.

https://www.liverpool.no/nyheter/2020/1 ... om-alltid/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af Niels K » tirsdag, 20. okt, 2020 12:08

Den grundige:

Explaining Virgil van Dijk’s ACL knee injury, return timeline & career implications

October 19, 2020

Dr. Rajpal Brar

Virgil van Dijk is likely to miss the rest of the season, that we know. Dr. Rajpal Brar explains the surgery process, rehabilitation and future implications for the Dutch defender.

https://www.thisisanfield.com/2020/10/e ... lications/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af Niels K » tirsdag, 20. okt, 2020 12:34

Vi har altså gjort det ganske fint i de få kampe, hvor Virg ikke har været med. En masse cup kampe med unge spillere eller mange udskiftninger, hvor resultaterne har været lidt la la, men i de store kampe er det gået ganske fint:

Virgil van Dijk injury: What happened in the 13 matches he's missed since joining Liverpool

https://www.givemesport.com/1609454-vir ... utoplay=on

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 20. okt, 2020 13:04

Ser skidt ud. Normalt tager det 18-24 måneder at komme tilbage til den styrke spilleren havde inden skaden. Bellerin fra Arsenal fik samme skade for 18 måneder siden, og er først nu ved at komme helt tilbage til den fysiske tilstand han var inden skaden.

Se mere her --> https://www.thisisanfield.com/2020/10/e ... xZdHqOdrs0
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af Niels K » tirsdag, 20. okt, 2020 13:10

Hekkem skrev:
tirsdag, 20. okt, 2020 13:04
Ser skidt ud. Normalt tager det 18-24 måneder at komme tilbage til den styrke spilleren havde inden skaden. Bellerin fra Arsenal fik samme skade for 18 måneder siden, og er først nu ved at komme helt tilbage til den fysiske tilstand han var inden skaden.

Se mere her --> https://www.thisisanfield.com/2020/10/e ... xZdHqOdrs0
Velkommen tilbage, Hekkem. Den lagde jeg ind et par indlæg længere oppe ;)

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 20. okt, 2020 13:38

Niels K skrev:
tirsdag, 20. okt, 2020 13:10
Velkommen tilbage, Hekkem. Den lagde jeg ind et par indlæg længere oppe ;)
Rookie mistake :)

Tager vi vores egen Oxlade, så er han aldrig kommet helt tilbage efter sit overrevne korsbånd. Men med til den sag hører at hans fysiske tilstand aldrig har været så fantastisk som Virgils er. Virgil har ikke mange skadet, mens OX var meget skadet for Arsenal, og startede også skadet hos os. Tror det blev lavet en opgørelse over OX spillede lidt over 50 % af kampene for Arsenal i hele hans tid hos dem, siden han slog igennem på første holdet.

Altså har Virgil - måske - en stor fordel af han fysisk er et pragteksemplar. Som artiklen også er inde på, betyder det også ens psykiske tilstand om hvor lang tid det tager at komme tilbage.

Sammenligningen med Bellarin er måske en lang bedre målestok end OX, for Virgil. Positionen er måske endda også til sin fordel, for at komme hurtigere tilbage end de 18-24 måneder, da højintense løb og vred i knæ/ankler ikke er ligeså store som ved en spiller, der har position højere på banen.

Ved fra mig selv, jeg aldrig kom tilbage, men modererede mit niveau til mit knæs formåen - hvilket blev til 4 gange 90 minutters kampe på serie 4-5 niveau, og ca. 12 ind/udskiftninger med højest 15 minutters spil. Derefter kun hyggebold til træninger
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af AJJ » tirsdag, 20. okt, 2020 14:08

Hekkem skrev:
tirsdag, 20. okt, 2020 13:38
Niels K skrev:
tirsdag, 20. okt, 2020 13:10
Velkommen tilbage, Hekkem. Den lagde jeg ind et par indlæg længere oppe ;)
Rookie mistake :)

Tager vi vores egen Oxlade, så er han aldrig kommet helt tilbage efter sit overrevne korsbånd. Men med til den sag hører at hans fysiske tilstand aldrig har været så fantastisk som Virgils er. Virgil har ikke mange skadet, mens OX var meget skadet for Arsenal, og startede også skadet hos os. Tror det blev lavet en opgørelse over OX spillede lidt over 50 % af kampene for Arsenal i hele hans tid hos dem, siden han slog igennem på første holdet.

Altså har Virgil - måske - en stor fordel af han fysisk er et pragteksemplar. Som artiklen også er inde på, betyder det også ens psykiske tilstand om hvor lang tid det tager at komme tilbage.

Sammenligningen med Bellarin er måske en lang bedre målestok end OX, for Virgil. Positionen er måske endda også til sin fordel, for at komme hurtigere tilbage end de 18-24 måneder, da højintense løb og vred i knæ/ankler ikke er ligeså store som ved en spiller, der har position højere på banen.

Ved fra mig selv, jeg aldrig kom tilbage, men modererede mit niveau til mit knæs formåen - hvilket blev til 4 gange 90 minutters kampe på serie 4-5 niveau, og ca. 12 ind/udskiftninger med højest 15 minutters spil. Derefter kun hyggebold til træninger
Gys - det svarer jo til, at VvD kommer tilbage på Harry Maguire-niveau....

Men det er vel noget nær umuligt at sige noget om, hvad det ender med. Man kan finde eksempler på både det ene og det andet.

Og jo det med hans position nævner artiklen jo også som en fordel:
Van Dijk, although an incredible athlete, relies heavily on his understanding & reading of the game to be effective, often using his positioning & tactical awareness rather than sheer pace or strength. That skill and playing style will benefit him very well as he returns to the pitch while his mental and physical fitness catch up to his mental speed.

Jeg synes i øvrigt, at Gomez er et eksempel på en spiller, der er vendt tilbage til fuld styrke efter ACL. Modsat den måske gængse opfattelse, så har han altså haft længere perioder med top top niveau efter ACL. Det er konsistens og bundniveau, der er hans problem - ikke fysisk styrke og hurtighed.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af Sledgehammer » tirsdag, 20. okt, 2020 18:49

Puha, jeg frygter en laaaaang vinter, hvor vi igen skal sidde med livet i hænderne hver gang modstanderen er på vores banehalvdel, og hvor vi ofte vil være nødt til at score 3-4 mål for at vinde. Medmindre selvfølgelig at de tilbageværende forsvarsspillere knytter næverne og beslutter sig for at vise, at "det skal sq være løgn, så let skal de ikke få os ned med nakken".

Oveni kommer selvfølgelig bekymringen for, om VvD, når han kommer tilbage, kan genfinde sit gamle niveau. Historien har masser af eksempler på, at det kan gå begge veje, og vi kan ikke gøre andet end at bede for, at Virgil bliver blandt dem, der kommer 100% tilbage.

Ellers er det eneste positive, jeg kan se i det her, at forventningspresset nu bliver lavere. Sæsonmålsætningen er vel reduceret til top 4 i PL og et hæderligt play-off run i CL.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af Niels K » tirsdag, 20. okt, 2020 19:28

Sledgehammer skrev:
tirsdag, 20. okt, 2020 18:49
Puha, jeg frygter en laaaaang vinter, hvor vi igen skal sidde med livet i hænderne hver gang modstanderen er på vores banehalvdel, og hvor vi ofte vil være nødt til at score 3-4 mål for at vinde. Medmindre selvfølgelig at de tilbageværende forsvarsspillere knytter næverne og beslutter sig for at vise, at "det skal sq være løgn, så let skal de ikke få os ned med nakken".

Oveni kommer selvfølgelig bekymringen for, om VvD, når han kommer tilbage, kan genfinde sit gamle niveau. Historien har masser af eksempler på, at det kan gå begge veje, og vi kan ikke gøre andet end at bede for, at Virgil bliver blandt dem, der kommer 100% tilbage.

Ellers er det eneste positive, jeg kan se i det her, at forventningspresset nu bliver lavere. Sæsonmålsætningen er vel reduceret til top 4 i PL og et hæderligt play-off run i CL.
Jeg har ikke lavere ambitioner på holdet's vegne. Vi skal have Allie tilbage, og så får vores teamspirit et ordentligt skud, da det er kollektivet, der skal bære savnet af Virgil igennem. Vi har 3 virkelig stærke spillere i Gomez, Matip og Fabinho og en ganske udmærket 4. mulighed i Phillips.

Vi har stadig verdens bedste målmand.
Vi har stadig verdens bedste backpar.
Vi har verdens bedste midtbanespiller i Thiago - måske overgået af Kaptajn Henderson.
Vi har stadig verdens giftigste front 3 - nu suppleret med Diogo Jota.

Det er naturligvis biased at kalde dem alle verdens bedste, da de har hårde konkurrenter derude, men de er alle helt oppe på øverste hylde, efter at Messi og Ronaldo er blevet menneskelige.

Vi har haft nærmest alle vores bedste spillere ude i pre season og de første kampe på skift eller samlet, og vi ligger ganske fint til, selvom de 2 point, der blev stjålet fra os mod de bitre, ville lune, så der er ingen grund til at have lavere forventninger, før det modsatte er bevist imo.

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af AJJ » tirsdag, 20. okt, 2020 20:49

Nu er det jo heller ikke ligefrem fordi, vores konkurrenter har nogle fantastiske forsvar - Chelsea, Arsenal, Tottenham, Man U. Og nu er Leicesters Soyuncu ude i 3 måneder. Man kan dog frygte, at City kan få stabiliseret med Laporte og ham den nye portugiser - men lad os nu se. Jeg tror, at de stadig kommer til at klatre point væk. Så måske vi kun vinder PL med 10 point i denne sæson...
Helt ærligt - jeg kan stadig kun se os og City som kandidater til 90+ point.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af Sledgehammer » onsdag, 21. okt, 2020 10:24

Niels K skrev:
tirsdag, 20. okt, 2020 19:28
Sledgehammer skrev:
tirsdag, 20. okt, 2020 18:49
Puha, jeg frygter en laaaaang vinter, hvor vi igen skal sidde med livet i hænderne hver gang modstanderen er på vores banehalvdel, og hvor vi ofte vil være nødt til at score 3-4 mål for at vinde. Medmindre selvfølgelig at de tilbageværende forsvarsspillere knytter næverne og beslutter sig for at vise, at "det skal sq være løgn, så let skal de ikke få os ned med nakken".

Oveni kommer selvfølgelig bekymringen for, om VvD, når han kommer tilbage, kan genfinde sit gamle niveau. Historien har masser af eksempler på, at det kan gå begge veje, og vi kan ikke gøre andet end at bede for, at Virgil bliver blandt dem, der kommer 100% tilbage.

Ellers er det eneste positive, jeg kan se i det her, at forventningspresset nu bliver lavere. Sæsonmålsætningen er vel reduceret til top 4 i PL og et hæderligt play-off run i CL.
Jeg har ikke lavere ambitioner på holdet's vegne. Vi skal have Allie tilbage, og så får vores teamspirit et ordentligt skud, da det er kollektivet, der skal bære savnet af Virgil igennem. Vi har 3 virkelig stærke spillere i Gomez, Matip og Fabinho og en ganske udmærket 4. mulighed i Phillips.

Vi har stadig verdens bedste målmand.
Vi har stadig verdens bedste backpar.
Vi har verdens bedste midtbanespiller i Thiago - måske overgået af Kaptajn Henderson.
Vi har stadig verdens giftigste front 3 - nu suppleret med Diogo Jota.

Det er naturligvis biased at kalde dem alle verdens bedste, da de har hårde konkurrenter derude, men de er alle helt oppe på øverste hylde, efter at Messi og Ronaldo er blevet menneskelige.

Vi har haft nærmest alle vores bedste spillere ude i pre season og de første kampe på skift eller samlet, og vi ligger ganske fint til, selvom de 2 point, der blev stjålet fra os mod de bitre, ville lune, så der er ingen grund til at have lavere forventninger, før det modsatte er bevist imo.
Selvfølgelig er du biased, men lige så selvfølgeligt har du ret i, at de spillere du nævner alle har høj international klasse, hvis ikke ligefrem verdensklasse. Min bekymring går mest på Gomez´ og Matips skadeshistorik, som mildt sagt ikke er opløftende. Jeg frygter simpelthen at det bliver svært/umuligt at opnå den kontinuitet og ro i de bageste geledder, som van Dijk om nogen var garanten for.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 4 - Virgil Van Dijk

Indlæg af AJJ » torsdag, 22. okt, 2020 14:41

https://www.plbold.dk/nyhed/ancelotti-k ... retfaerdig

“Jordan arrived a little bit later but his intention was to try to reach the ball."

Nej Ancelotti - kritikken er ikke uretfærdig - for ingen kan jo forstå, hvad f..... der foregår inde i hovedet på Pickford i den slags situationer. Der er sgu da ikke andre målmænd på det niveau, der laver den slags MMA stunts.

Og han prøvede at nå bolden - ja godmorgen - flyvende i ½ meters højde med knopperne forrest....

For dem, der følger lidt med i cykling, så kan situationen jo faktisk sammenlignes med Dylan Groenewegens ageren i spurten mod Fabio Jakobsen i Polen Rundt
https://www.youtube.com/watch?v=54dMDWb7Hgs

Det var heller ikke "med vilje" - det var jo i kampens hede - og "den slags kan ske" (ikke Carragher) :roll:

Og det ikke er jo ikke første gang, Pickford gør det...

Besvar