8 - Naby Keita

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 16. jun, 2021 18:05

Jeg ved ikke om Keita er det STØRSTE flop i Liverpools historie, men han er helt sikkert deroppe. Men noget af grunden, er også at blev hypet til noget han slet ikke var. Der var alt for store forventninger til ham. Det kan vi alle se nu, hvor hans spil indeholder store mangler.

Jeg vil placere Keita i kategorien, et lavere niveau end prisen indikerer. Han har bare ikke vist et niveau, som afspejler den høje pris.

Enig med Mysjkin, at BR kunne ramme plet med et lavt budget. Sturridge og Coutinho som kongeeksemplerne. Enig i, at det økonomiske fundament til PL og CL tronen, blev lagt med købet af Coutinho. Tænk vi tjente netto over £130 M. på ham. Fuldstændigt vanvittigt!

Ikke helt enig i at Aspas var fejlcastet. Han kom til en klub, hvor Suarez og Sturridge viste angrebsspil i verdensklasse, og han kunne ikke bryde ind på 1. holdet. Han scorer mange mål i Premiere Division. Han har et godt niveau.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Sledgehammer » onsdag, 16. jun, 2021 21:04

TG12 skrev:
onsdag, 16. jun, 2021 16:42
Sledgehammer skrev:
onsdag, 16. jun, 2021 16:33
Filos of Isk skrev:
onsdag, 16. jun, 2021 14:56
Hodgson, skal det retfærdigvis siges, fik jo også styringen da økonomien var på et lavpunkt og klubben var ved at blive solgt.

Under Rodgers havde de nye ejere indfundet sig og var begyndt at modernisere forretningen og gav ham noget bedre forhold at arbejde under.

Havde Klopp overtaget LFC istedet for Dortmund, så tror jeg også det havde været blandede discountbolcher meget af tiden. Måske Mohamed Zidan var blevet LFC spiller :o
:o Så var han blevet en legende på linje med Christian Poulsen og Paul Konchesky :love3:
Begge to er vel legender på deres HELT egen unikke, men også triste måde.
Sjældent har vi ihvertfald snakket mere om spillere der var så dårlige..
Egentlig vildt nok med Poulsen, for han gjorde det jo glimrende både på landsholdet og i Bundesligaen, så at han ville floppe så monumentalt i PrL lå jo ikke i kortene. Men mon ikke det hang sammen med klubbens generelle forfatning da han ankom? Dårlige holdkammerater, kaos både på ledelsesgangene og i det sportslige osv osv? Plus at måske var ved at være over the hill på det tidspunkt?
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Mysjkin
Indlæg: 1658
Tilmeldt: lørdag, 12. jan, 2008 15:46
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 48

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Mysjkin » onsdag, 16. jun, 2021 22:46

Hr. Drejer skrev:
onsdag, 16. jun, 2021 18:05
Jeg ved ikke om Keita er det STØRSTE flop i Liverpools historie, men han er helt sikkert deroppe. Men noget af grunden, er også at blev hypet til noget han slet ikke var. Der var alt for store forventninger til ham. Det kan vi alle se nu, hvor hans spil indeholder store mangler.

Jeg vil placere Keita i kategorien, et lavere niveau end prisen indikerer. Han har bare ikke vist et niveau, som afspejler den høje pris.

Enig med Mysjkin, at BR kunne ramme plet med et lavt budget. Sturridge og Coutinho som kongeeksemplerne. Enig i, at det økonomiske fundament til PL og CL tronen, blev lagt med købet af Coutinho. Tænk vi tjente netto over £130 M. på ham. Fuldstændigt vanvittigt!

Ikke helt enig i at Aspas var fejlcastet. Han kom til en klub, hvor Suarez og Sturridge viste angrebsspil i verdensklasse, og han kunne ikke bryde ind på 1. holdet. Han scorer mange mål i Premiere Division. Han har et godt niveau.
Med fejlcast mener jeg spillere, der rent faktisk er dygtige og enten før eller siden har vist det i andre klubber. Men ligaen, timingen og/eller spillestilen passede dem bare ikke.

Angående prisparametret, så kan man kun se bort fra det i absolutte termer. I relative termer er det derimod relevant. Og da spillerindkøb netop er relative - med begrænset budget og fravalg af andre potentielle spillere - så givet det god mening at inddrage det. At kunne vurdere noget som et flop kan i min optik ikke isoleres fra de forventninger, der var knyttet til det. Konchesky fx var i min bog ikke et flop - alle kendte hans begrænsede niveau, da han kom til klubben. Målt på dette parameter har Keita afgjort været et flop - mine forventninger til ham var også tårnhøje. Jeg mener dog stadig - i modsætning til flere andre - at han har det i sig. Hans fysik er desværre bare ikke gearet til et tæt kampprogram og PL-bold.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 17. jun, 2021 07:34

Mysjkin skrev:
onsdag, 16. jun, 2021 14:37
Oomph242 skrev:
onsdag, 16. jun, 2021 13:34
Filos of Isk skrev:
onsdag, 16. jun, 2021 13:14
athomsen skrev:
onsdag, 16. jun, 2021 12:42
zalcos skrev:
tirsdag, 15. jun, 2021 14:01
Tom_Jorsal skrev:
onsdag, 07. apr, 2021 13:24
Jo, det mener jeg. Jeg har været fan siden '97, og ift. hvor stor hype, der var omkring ham i BL, samt den sum vi gav for ham, så er han for mig minimum i top tre over skuffelser. Aquilani kan måske komme derop af, Robbie Keane lige så. Men de kostede ikke samme svimlende beløb, og røg hurtigt ud igen. Gennem tre sæsoner har han nu været mere end almindeligt slatten, og det er ikke til at holde ud at se på. Han har været uheldig med skader, ja, men det helt store problem er, at han ikke passer ind i spillestilen, og nok heller ikke har mentaliteten til en klub som vores.
Jeg er i samme båd. Jeg var 7 år gammel i 97 og har fulgt med siden da. Hypen omkring Keita og at der skulle være flere som skrev Tillykke til Klopp med signingen af Keita end da han selv fik jobbet i Liverpool fik mig helt op at ringe mht forventninger.

Han er pga hype, pris og det han (ikke) har præsteret også helt i top over skuffelser for mit vedkommende
1. Diouf
2. Keita
3. Keane
4. Aquilani og Aspas
Tænker også Markovic, Morientes, Carroll, Borini, Balotelli og Benteke kunne banke på listen ud fra de kriterier.
Det vil jeg også mene.
Med folk som Keita og Aquaman kunne man i det mindste se en mening med købet. Det gør jo selvfølgelig at det føles værre når det ikke bliver som håbet, men Diouf, Keane, Caroll, Balotelli, Benteke og Morientes føltes for mig som om at nogen i bestyrelses lokalet havde været forbi en pub eller et internet forum og hørt at Liverpool burde købe en angriber; og så glemte man lige at overveje også at se på hvordan den angriber evt. kunne passe ind på holdet.
Joe Allen tildels. Borini gjorde heller ikke nogen forskel.

Jeg synes generelt Hodgsons og BR`s indkøb gjorde os mere midtersøgende end topsøgende.
Helt enig mht Hodgson - det var helt i hegnet.
Men BR stod for adskillige fremragende indkøb på et ret stramt budget: Coutinho, Sturridge, Firmino, Gomez. Førstnævnte endte med at blive det dyreste spillersalg i klubbens historie og var vel den væsentligste årsag til, at vi kunne tage det sidste skridt op til CL og PL-tronen - det financierede købet af VvD og Allison. Det er indiskutabelt at der også var fusere imellem, men pengene til de store indkøb var der bare ikke.

Edit: jeg kan se at to indlæg kom mig i forkøbet :) Nuvel, jeg lader det stå.

Angående de største spillerflop gennem historien, så er man nødt til at skelne mellem de indkøbene. På den ene side har vi spillere, hvor spillerne viste sig at
- have et lavere niveau end prisen indikerede (Keane, Diouf)
- være egentlige fejlcasts (Morientes, Aspas, Benteke, Balotelli)
- være ringe spillere (Piechnik, Konchesky, Poulsen)

På den anden side er der de spillere, der endte som en skuffelse pga af skader. Keita tilhører den sidste kategori.
Coutinho og Sturridge var vel mest skrivebordssager fra Comolli og Kenny, det var ikke ligefrem spillere BR spottede.
(Coutinho var en Benitez anbefaling)

Firmino var vel heller ikke rigtig et BR ønske. Benteke var hans store ønske den transfer.

Gomez var meget godt set.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 17. jun, 2021 10:27

Sledgehammer skrev:
onsdag, 16. jun, 2021 21:04


Egentlig vildt nok med Poulsen, for han gjorde det jo glimrende både på landsholdet og i Bundesligaen, så at han ville floppe så monumentalt i PrL lå jo ikke i kortene. Men mon ikke det hang sammen med klubbens generelle forfatning da han ankom? Dårlige holdkammerater, kaos både på ledelsesgangene og i det sportslige osv osv? Plus at måske var ved at være over the hill på det tidspunkt?
det var helt klart et kaos problem. Altså der var jo åbenkrig på direktør og bestyrelses niveau i virksomheden; så er det sgu svært at få det bedste ud af spillerne.

Lidt synd for Poulsen og de andre spillere at så mange fans blev sure på spillere og træner istedet for børnehaven længere oppe i pyramiden.
Sledgehammer skrev:
onsdag, 16. jun, 2021 21:04
Aspas


Med fejlcast mener jeg spillere, der rent faktisk er dygtige og enten før eller siden har vist det i andre klubber. Men ligaen, timingen og/eller spillestilen passede dem bare ikke.
Jeg mener jo godt man kan klade det fejlcast at man køber spillere man fundementalt ikke har brug for. Altså holdet havde svagheder på andre områder, men man prioriterer dybest set bænken istedet for start 11'eren. Det samme skete, IMØ, med Keane, hvor vi købte discount spillere som Riera og Dosseana til start 11'eren og så en dyr spiller til bænken, eller til den årlige dårlige beslutning om at vende tilbage til 4-4-2.

Det er jo det jeg elsker ved klubben i dag at man forsøger at lave få transfers der til gengæld sidder lige i skabet. nogle gange får man en Keita, det er svært at gardere sig imod.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Mads T. » torsdag, 17. jun, 2021 15:01

Hr. Drejer skrev:
onsdag, 16. jun, 2021 18:05
Jeg vil placere Keita i kategorien, et lavere niveau end prisen indikerer. Han har bare ikke vist et niveau, som afspejler den høje pris.
Du er lidt hård mod Keita. Jeg synes at vi i perioder, hvor han har spillet flere kampe i træk, har vist et rigtig fint niveau. Jeg husker perioder, hvor han var blandt holdets bedste bl.a. inden Barcelona-kampe på Anfield. Hans mange skader har gjort, at han dog aldrig rigtig er blevet spillet ordentlig ind på holdet eller har fået oparbejdet en rytme.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Emmy » torsdag, 17. jun, 2021 17:54

Naby er ikke i nærheden af at være et flop. Not even close

Når han er skadesfri og i form, ja det sker desværre alt for sjældent, så er han en absolut klasse spiller. Dygtig pres spiller, fantastisk spilforståelse og meget dygtig teknisk.
Hans eneste problem, og det er stort nok, er Alle de forbandede skader. Når han er klar, er han meget ofte i startopstillingen og præsterer godt.
"We're not racist, we only hate the mancs"

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af TG12 » torsdag, 17. jun, 2021 19:36

Om man vil kalde Naby et flop eller ej, er lidt op til den enkelte.

Jeg er helt på linje med han momemtvis har vist fantastisk niveau. Men forskellen på de helt store spillere, er først og fremmest deres talent, men i høj grad også hvor ofte de kan spille/spiller. Salah, Mane, Messi, ja sagar MIlner med flere ville ikke have den stjernestatus og anerkendelse de har hvis de ikke spillede HELE tiden og med

Spillere som Santi Carzola, Wilshere, Reus, Sturrige med flere viste også periodevist de var fabelagtige spillere, men de vil aldrig nogensinde for alvor ryge op i en kategori af bedste spillere de respektive ligaer har set. De kunne alle have opnået langt mere hvis de havde de skadesproblemer de hver især har haft.

Jeg frygter desværre der er større chance for Naby får en karierre som Wilshere end som Milner.

Det er ikke hvad jeg håber, men historikken peger mere i den retning end så meget andet.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 17. jun, 2021 20:51

Mads T. skrev:
torsdag, 17. jun, 2021 15:01
Hr. Drejer skrev:
onsdag, 16. jun, 2021 18:05
Jeg vil placere Keita i kategorien, et lavere niveau end prisen indikerer. Han har bare ikke vist et niveau, som afspejler den høje pris.
Du er lidt hård mod Keita. Jeg synes at vi i perioder, hvor han har spillet flere kampe i træk, har vist et rigtig fint niveau. Jeg husker perioder, hvor han var blandt holdets bedste bl.a. inden Barcelona-kampe på Anfield. Hans mange skader har gjort, at han dog aldrig rigtig er blevet spillet ordentlig ind på holdet eller har fået oparbejdet en rytme.
De perioder er bare få, og slet ikke £50 M. værd. Han har spillet enkelte gode kampe, men hans taktiske niveau er simpelthen ikke godt nok. Han har aldrig været i nærheden af, at være indstarter, og jeg tror heller ikke han kommer det. Desværre.
Klopp anvender ham jo heller ikke selvom han er skadesfri. Og måske er det mig, men jeg fornemmer at Klopp har mistet troen på ham.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af athomsen » torsdag, 17. jun, 2021 21:41

Hr. Drejer skrev:
torsdag, 17. jun, 2021 20:51
Mads T. skrev:
torsdag, 17. jun, 2021 15:01
Hr. Drejer skrev:
onsdag, 16. jun, 2021 18:05
Jeg vil placere Keita i kategorien, et lavere niveau end prisen indikerer. Han har bare ikke vist et niveau, som afspejler den høje pris.
Du er lidt hård mod Keita. Jeg synes at vi i perioder, hvor han har spillet flere kampe i træk, har vist et rigtig fint niveau. Jeg husker perioder, hvor han var blandt holdets bedste bl.a. inden Barcelona-kampe på Anfield. Hans mange skader har gjort, at han dog aldrig rigtig er blevet spillet ordentlig ind på holdet eller har fået oparbejdet en rytme.
De perioder er bare få, og slet ikke £50 M. værd. Han har spillet enkelte gode kampe, men hans taktiske niveau er simpelthen ikke godt nok. Han har aldrig været i nærheden af, at være indstarter, og jeg tror heller ikke han kommer det. Desværre.
Klopp anvender ham jo heller ikke selvom han er skadesfri. Og måske er det mig, men jeg fornemmer at Klopp har mistet troen på ham.
Jeg ser det nærmere som Klopp absolut VIL have det til at fungere - ellers var manden skudt af til en relativ billig pris. Klopp ville have ham, og han blev købt dyrt og alligevel skulle vi vente 1 sæson på at få ham - ellers ville de ikke sælge, men Klopp insisterede på, at vi skulle have ham. Jeg tror ganske enkelt, at Klopp ikke har villet acceptere, at Keita var et fejlkøb

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 17. jun, 2021 23:07

athomsen skrev:
torsdag, 17. jun, 2021 21:41
Hr. Drejer skrev:
torsdag, 17. jun, 2021 20:51
Mads T. skrev:
torsdag, 17. jun, 2021 15:01
Hr. Drejer skrev:
onsdag, 16. jun, 2021 18:05
Jeg vil placere Keita i kategorien, et lavere niveau end prisen indikerer. Han har bare ikke vist et niveau, som afspejler den høje pris.
Du er lidt hård mod Keita. Jeg synes at vi i perioder, hvor han har spillet flere kampe i træk, har vist et rigtig fint niveau. Jeg husker perioder, hvor han var blandt holdets bedste bl.a. inden Barcelona-kampe på Anfield. Hans mange skader har gjort, at han dog aldrig rigtig er blevet spillet ordentlig ind på holdet eller har fået oparbejdet en rytme.
De perioder er bare få, og slet ikke £50 M. værd. Han har spillet enkelte gode kampe, men hans taktiske niveau er simpelthen ikke godt nok. Han har aldrig været i nærheden af, at være indstarter, og jeg tror heller ikke han kommer det. Desværre.
Klopp anvender ham jo heller ikke selvom han er skadesfri. Og måske er det mig, men jeg fornemmer at Klopp har mistet troen på ham.
Jeg ser det nærmere som Klopp absolut VIL have det til at fungere - ellers var manden skudt af til en relativ billig pris. Klopp ville have ham, og han blev købt dyrt og alligevel skulle vi vente 1 sæson på at få ham - ellers ville de ikke sælge, men Klopp insisterede på, at vi skulle have ham. Jeg tror ganske enkelt, at Klopp ikke har villet acceptere, at Keita var et fejlkøb
Jeg tror og håber, at han accepteret at købet af Keita var en kæmpe fejl. Jeg tror det var kampen mod Real Madrid som overbeviste ham.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Mads T. » fredag, 18. jun, 2021 15:10

Hr. Drejer skrev:
torsdag, 17. jun, 2021 23:07
Jeg tror og håber, at han accepteret at købet af Keita var en kæmpe fejl. Jeg tror det var kampen mod Real Madrid som overbeviste ham.
Men købet var jo ikke en kæmpe fejl og Keita har vist det niveau man kunne forvente af ham. Desværre ikke så ofte som håbet, da skader har ødelagt hans Liverpool karriere.

Men det er da altid nemt at være bagklog.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 18. jun, 2021 22:23

Mads T. skrev:
fredag, 18. jun, 2021 15:10
Keita har vist det niveau man kunne forvente af ham
Jeg havde forventet langt mere. Han holder slet, slet ikke niveau.
Mads T. skrev:
fredag, 18. jun, 2021 15:10
Men det er da altid nemt at være bagklog.
Jep. Og det er vi gode til her på Forum.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af mortenbak » lørdag, 19. jun, 2021 00:13

Jeg er en af dem der overhovedet ikke kan se at Keita har en fremtid i Liverpool.
God spiller, men lavet af glas og med en svag psyke. Ikke egnet til Premier League.
Jeg håber for hans skyld og Liverpool
at vi får ham skippet afsted til en anden liga, hvor han kan få noget spilletid. Det fortjener han.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 19. jun, 2021 10:07

athomsen skrev:
torsdag, 17. jun, 2021 21:41
Hr. Drejer skrev:
torsdag, 17. jun, 2021 20:51
Mads T. skrev:
torsdag, 17. jun, 2021 15:01
Hr. Drejer skrev:
onsdag, 16. jun, 2021 18:05
Jeg vil placere Keita i kategorien, et lavere niveau end prisen indikerer. Han har bare ikke vist et niveau, som afspejler den høje pris.
Du er lidt hård mod Keita. Jeg synes at vi i perioder, hvor han har spillet flere kampe i træk, har vist et rigtig fint niveau. Jeg husker perioder, hvor han var blandt holdets bedste bl.a. inden Barcelona-kampe på Anfield. Hans mange skader har gjort, at han dog aldrig rigtig er blevet spillet ordentlig ind på holdet eller har fået oparbejdet en rytme.
De perioder er bare få, og slet ikke £50 M. værd. Han har spillet enkelte gode kampe, men hans taktiske niveau er simpelthen ikke godt nok. Han har aldrig været i nærheden af, at være indstarter, og jeg tror heller ikke han kommer det. Desværre.
Klopp anvender ham jo heller ikke selvom han er skadesfri. Og måske er det mig, men jeg fornemmer at Klopp har mistet troen på ham.
Jeg ser det nærmere som Klopp absolut VIL have det til at fungere - ellers var manden skudt af til en relativ billig pris. Klopp ville have ham, og han blev købt dyrt og alligevel skulle vi vente 1 sæson på at få ham - ellers ville de ikke sælge, men Klopp insisterede på, at vi skulle have ham. Jeg tror ganske enkelt, at Klopp ikke har villet acceptere, at Keita var et fejlkøb
Jeg tror nærmere klubben ved, at han er svært at sælge til en fornuftig pris.
Så må man bevare troen på ham. Utrolig mange skader og høj løn skræmmer mange klubber.

15 fulde kampe på 3 sæsoner er ikke noget som sælger.

Besvar