66 - Trent Alexander-Arnold

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Filos of Isk » lørdag, 12. feb, 2022 18:43

Jeg tænker bare at Trent får en masse offensiv frihed Fordi han spiller back. Ja han skal forsvare, men det skal vores midtbaner dælme også.

Som det er nu bliver Trent jo nærmest trukket ind i en Pirlo rolle og nogle gange spiller han som en klassisk kant.

Jeg kunne frygte at Trent mister noget eksplosivitet, sker det kunne han nok med fordel rykkes op på midtbanen og så få en mere klassisk højre back.




Sent from my iPhone using Tapatalk

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af texy » søndag, 13. feb, 2022 14:24

TG12 skrev:
lørdag, 12. feb, 2022 16:08
Cynwal skrev:
lørdag, 12. feb, 2022 13:58

Der er absolut ikke nogen garanti for, at TAA vil være god, endsige et monster, i en placering længere frem ad banen.
Langt hovedparten af hans spil på den nuværende plads forgår retvendt, og hans styrker kommer allermest til syne, når vi laver hurtige kontraer. Hvis han rykkes i en De Bruyne lignende 8/10'er rolle, vil en stor del af hans spil blive, hvor han er foran bolden, og derfor skal starte med at blive retvendt, når han modtager bolden.

Som Klopp sagde (noget i den retning i hvert fald): "Hvorfor tage en spiller, som er den bedste i verden på hans position, og så tvinge ham ind i en helt anden rolle?"
Før det prøves over en periode kan vi kun gisne - sandt han gør der super på backen og det jeg jeg glad for.

Ifht kommentaren fra Klopp er det jo en “let” kommentar, modargumentet er “hvorfor ikke”.
Lahm og kimmich var også begge blandt de bedste backs før de rykkede på midten og det gik vist meget fint i begge tilfælde.
Jeg tror reelt godt, at Trent kan lære at blive en suveræn midtbanespiller. Men rent debat-teknisk er jeg nødt til påpege, at "Hvorfor ikke" bestemt ikke er et argument.

Jeg mener....

1: Jeg synes, at vi skal spille Alisson som 9er, fordi han imod WBA viste hvor målfarlig han er i hovedspillet.

2: Jamen, han har altid været målmand, er en af verdens bedste på den position, hvor han har sikret os stabilitet og succes. Hvorfor skulle vi bruge ham i en position, som han kun har optrådt på i 8 sekunder?

1: Hvorfor ikke?

De første to er argumenter. det sidste er bare en svingdør.

Tilbage til Trent-debatten. Jeg har en eller anden drøm om en ren engelsk midtbane i Liverpool på sigt, der hedder Trent på 6eren og Bellingham + Elliott på 8erne. Og jeg ved ikke helt hvorfor. Måske bilder jeg mig selv ind, at 6er positionen er vigtigere og mere glamurøs end backen. Det er den reelt ikke. I hvert fald ikke længere. Det har spillere som Carlos, Alves og Trent ændret på. Og derfor er jeg endt i det hjørne, hvor jeg synes, at det vil være tåbeligt at skabe et problem på en position som HB, hvor vi lige nu er i besiddelse af verdens bedste løsning.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Niels K » tirsdag, 15. feb, 2022 09:19


TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af TG12 » tirsdag, 15. feb, 2022 14:51

texy skrev:
søndag, 13. feb, 2022 14:24

Jeg tror reelt godt, at Trent kan lære at blive en suveræn midtbanespiller. Men rent debat-teknisk er jeg nødt til påpege, at "Hvorfor ikke" bestemt ikke er et argument.

Jeg mener....

1: Jeg synes, at vi skal spille Alisson som 9er, fordi han imod WBA viste hvor målfarlig han er i hovedspillet.

2: Jamen, han har altid været målmand, er en af verdens bedste på den position, hvor han har sikret os stabilitet og succes. Hvorfor skulle vi bruge ham i en position, som han kun har optrådt på i 8 sekunder?

1: Hvorfor ikke?

De første to er argumenter. det sidste er bare en svingdør.

Tilbage til Trent-debatten. Jeg har en eller anden drøm om en ren engelsk midtbane i Liverpool på sigt, der hedder Trent på 6eren og Bellingham + Elliott på 8erne. Og jeg ved ikke helt hvorfor. Måske bilder jeg mig selv ind, at 6er positionen er vigtigere og mere glamurøs end backen. Det er den reelt ikke. I hvert fald ikke længere. Det har spillere som Carlos, Alves og Trent ændret på. Og derfor er jeg endt i det hjørne, hvor jeg synes, at det vil være tåbeligt at skabe et problem på en position som HB, hvor vi lige nu er i besiddelse af verdens bedste løsning.
Nu tager du ting ud af kontext - hvorfor ikke er underforstået at man ved ikke om det er bedre, dårligere eller det samme før det er prøvet, ligesom Ali eksemplet er svært sammenligneligt. Trent spillede alt andet lige midtbane hele sin ungdomskarierre.

Jeg mener også Klopps kommenater skal ses i en kontexts - dels med det formål at skyde lidt efter Gareth Southgate og Trents (manglende) rolle på landsholdet og dels situationen vi har i truppen. Vi har mange centrale midtbane spillere, imens vi har reelt kun én HB med niveau. Hvorfor Klopp naturligt er skeptisk om at flytte Trent, fordi han vil stå med endnu flere centrale midtbane spillere, og samtidigt miste sin eneste HB.

Kom vi (gud forbyde det) i en situation på midtbanen, som vi havde i i sidste sæson omkring det centrale forsvar forsvaret, og havde et alternativ på HB, så tror jeg han flyttede Trent op med det samme. Ligesom han var hurtig til og positiv omkring at flytte Fabinho til midterforsvaret.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Niels K » søndag, 06. mar, 2022 08:34

Trent Alexander-Arnold “changing the game” as he breaks assist record

Trent Alexander-Arnold has now broken his record assist tally for a season and it’s only March, with the No. 66 talking about “changing the game” as a right-back.

https://www.thisisanfield.com/2022/03/t ... st-record/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Niels K » søndag, 06. mar, 2022 11:42


Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Niels K » søndag, 13. mar, 2022 07:41


Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Niels K » søndag, 20. mar, 2022 08:37


Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Niels K » mandag, 04. apr, 2022 18:12


Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Niels K » torsdag, 05. maj, 2022 06:46


Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Niels K » søndag, 15. maj, 2022 08:15


Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Niels K » fredag, 03. jun, 2022 06:57


Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Niels K » søndag, 05. jun, 2022 09:21

Liverpool switch for Trent Alexander-Arnold puts him close to Lionel Messi

Having rarely played a through ball in the past, Trent Alexander-Arnold is now the Premier League king

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... i-24124477

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Niels K » mandag, 25. jul, 2022 09:01

Han bliver helt latterligt god denne sæson...


Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Niels K » mandag, 25. jul, 2022 09:08


Besvar