66 - Trent Alexander-Arnold

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Niels K » fredag, 30. sep, 2022 07:44

Sådan en kan man åbenbart ikke bruge på landsholdet ? :o


Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Cynwal » lørdag, 07. okt, 2023 15:29

Tillykke til Trent Alexander Arnold med de 25 år i dag
Billede
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 14. nov, 2023 07:27

BBC interview med Trent om hans hybrid-rolle:
https://www.bbc.com/sport/football/67408901
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af texy » søndag, 17. dec, 2023 21:24



Det her er spot on.
Kloppite

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Oomph242 » mandag, 18. dec, 2023 07:19

texy skrev:
søndag, 17. dec, 2023 21:24


Det her er spot on.
Vi er en skade fra at forsvaret ser rigtig skidt ud. Jeg tror ikke Klopp tør tage chancen med Trent på midtbanen, før der er lidt luft på skades fronten.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af texy » mandag, 18. dec, 2023 12:47

Oomph242 skrev:
mandag, 18. dec, 2023 07:19
texy skrev:
søndag, 17. dec, 2023 21:24


Det her er spot on.
Vi er en skade fra at forsvaret ser rigtig skidt ud. Jeg tror ikke Klopp tør tage chancen med Trent på midtbanen, før der er lidt luft på skades fronten.
Men Trent gør jo ikke rigtig nogen større positiv forskel i forsvaret. Til gengæld gør han rigelig forskel fremad, til at Klopp kigger hans vej, når der skal ske noget til sidst. Det er vel det, som argumentationen går på. Hvorfor vente så længe med at gå efter sejren? Hvorfor ikke give os selv alle 90 minutter til at komme foran, og så rokere lidt hvis det lykkes og der skal forsvares mere?

Alternativt skal Trent lære at spille den bak 100% igen, og så må Klopp finde en anden spiller, der har nogle af de løsninger, som Trent kommer med fra midten rent offensivt.

Vi gør ikke Trent bedre af at flytte ham rundt 2-3 gange i løbet af kampene.
Kloppite

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Fowler89 » mandag, 18. dec, 2023 13:08

texy skrev:
mandag, 18. dec, 2023 12:47
Oomph242 skrev:
mandag, 18. dec, 2023 07:19
texy skrev:
søndag, 17. dec, 2023 21:24


Det her er spot on.
Vi er en skade fra at forsvaret ser rigtig skidt ud. Jeg tror ikke Klopp tør tage chancen med Trent på midtbanen, før der er lidt luft på skades fronten.
Men Trent gør jo ikke rigtig nogen større positiv forskel i forsvaret. Til gengæld gør han rigelig forskel fremad, til at Klopp kigger hans vej, når der skal ske noget til sidst. Det er vel det, som argumentationen går på. Hvorfor vente så længe med at gå efter sejren? Hvorfor ikke give os selv alle 90 minutter til at komme foran, og så rokere lidt hvis det lykkes og der skal forsvares mere?

Alternativt skal Trent lære at spille den bak 100% igen, og så må Klopp finde en anden spiller, der har nogle af de løsninger, som Trent kommer med fra midten rent offensivt.

Vi gør ikke Trent bedre af at flytte ham rundt 2-3 gange i løbet af kampene.
Men vil vi ikke også savne hans indlæg, som måske er hans spidskompetence, hvis han bliver flyttet til midten permanent?

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af texy » mandag, 18. dec, 2023 16:23

Fowler89 skrev:
mandag, 18. dec, 2023 13:08

Men vil vi ikke også savne hans indlæg, som måske er hans spidskompetence, hvis han bliver flyttet til midten permanent?
Siden hans roille blev ændret til at han skulle rykke ind centralt i vores offensive spil, er det min oplevelse, at han slår markant færre indlæg. Og ikke nogen fra baglinjen udover hjørnespark. For mig ser det ud som om, at Gomez kommer langt mere op ad kanten, når han bruges på backen, fordi han ikke bedes om at spille rollen som Trent.

Men måske jeg tager fejl.

Det kommer vel også lidt an på, hvor han bruges på midten. Hvis han spille Szobos 8er, så er der rig mulighed for at slå indlæg, mens det fra 6eren naturligvis handler mere om at være playmaker.

Har råbt på, at han bruges som 6er i hele sæsonen. Men med Szobos formdyk ser jeg ham ligeså gerne på den 8er.
Kloppite

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af texy » mandag, 08. jan, 2024 11:47

Masterclass af Trent.

Kloppite

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af texy » mandag, 08. jan, 2024 12:02

Har i øvrigt svært ved ikke at se, at det ligner en verdensklasse 6er performance af Trent. Blot en, hvor han også bedes om at dække af på HB.

Hvis vi bare kunne få Robbo klar, så er jeg ved at tro på, at selv Klopp overgiver sig og spiller Trent på den midtbane, hvor han hører til.
Kloppite

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Redtothebone » mandag, 12. feb, 2024 15:30

Der går rygter om at klubben er ved at forlænge med Trent, hvilket selvfølgelig er positivt, men hvordan får vi det bedst ud af ham fremadrettet.

Jeg synes der er flere udfordringer i at have Trent på holdet, for hvor fungere han egentlig bedst ?

Først udfordring når vi så Conor Bradley mod Chelsea, Norwich og Bournemouth, for mig at se er det den bedste back præstation af alle spillere, er man ikke nød til at teste af om han kan holde det niveau ? Personligt er jeg helt blæst bag over af at se ham mod Chelsea (det var en magtdemonstration).

Udfordring nummer to, jeg synes der er for mange andre spillere der er nødt til at tilpasse der spil, når Trent skal have lov at bevæge sig frem af, det gælder både Konate eller Quansah som er nødt til at dække et større område, det samme kan man sige for 6er positionen som ofte også må glide ned og dække af og sidst men ikke mindste så er den 8er der spiller til højre - som regel Szoboslai nødt til at holde lidt igen med det offensive spil.

Er Trent virkelige så god at 3 andre spillere skal tilpasse sig for at han kan spille back ?

Lad os se lidt på stats i Premier League, Trent har haft 22 afslutninger udenfor feltet -0 mål, 8 afslutninger i feltet - 2 mål.

Han har lavet 4 assists:

1-0 mod Aston Villa fra et hjørnespark
1-0 mod Sheffield United fra et hjørnespark
1-1 mod Arsenal lang bold i dybden til Salah som dribler forbi et par mænd og scorer
1-0 mod Burnley fra et hjørnespark

Så i åbent spil har han bidraget med 2 mål og 1 assists i PRL.

Vi taler tit om han er den bedste pasningspiller i PRL sammen med De Bruyne, men tallene viser lidt noget andet, bruger vi ham forkert ? er han blevet læst ? eller har han bare et seriøst formdyk.

Så snakkes der ofte om at rykke ham længere frem Texy mener han bla. han skal være 6ere, jeg synes bare han mangler nærkamps styrke, løbevillighed, placeringsevne til at spiller 6er, pt. vurdere jeg både MacAllister og og Endo er bedre som ene 6 er.

Jeg har selv foreslået at han skulle frem som 8er, men kan han udfylde den situation bedre en Szoboslai, Jones eller Macallister? jeg synes de 3 er bedre til at spille boks til boks, fungere bedre i presspil og er bedre i returløb.

Vi ved alle Trent er en eminent pasningspiller, men hvor får vi sat det i scene bedst muligt og hvem skal så på bænken?

Jeg tror lidt at Trent synes han er lige så god som De Bruyne og Bellingham som midtbanespiller, men pt. er han det bare langt fra imø.

Måske en ny manager til sommer kan få Trent bedre sat i scene, men hvis alle man var klar i morgen og vi skulle møde f.eks. Real Madrid eller City, så er jeg altså tilbøjelig til at sætte Trent på bænken.

Kampen mod Arsenal og 1 halveg mod Burnley gjorde virkelig ikke noget godt for Trent
YNWA

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Emmy » mandag, 12. feb, 2024 15:33

Trent skal spille i højresiden med Bradley bag sig på backen. Det vil blive en legendarisk duo.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Redtothebone » mandag, 12. feb, 2024 17:41

Emmy skrev:
mandag, 12. feb, 2024 15:33
Trent skal spille i højresiden med Bradley bag sig på backen. Det vil blive en legendarisk duo.
Hvem skal så på bænken?
YNWA

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Emmy » mandag, 12. feb, 2024 18:00

Redtothebone skrev:
Emmy skrev:
mandag, 12. feb, 2024 15:33
Trent skal spille i højresiden med Bradley bag sig på backen. Det vil blive en legendarisk duo.
Hvem skal så på bænken?
Svært at sige. Xabi spiller jo typisk 3-4-2-1 eller 3-4-3, så det er ikke nemt at svare på lige nu...
"We're not racist, we only hate the mancs"

pingel
Indlæg: 993
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af pingel » tirsdag, 13. feb, 2024 13:57

Måske trænger han lige til et hurtigt år i Juventus. Så kan han ligesom Rush, få styr på prioriteterne, og se: at ude er godt, men hjemme bedst😌

Besvar