66 - Trent Alexander-Arnold

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 18. jan, 2022 11:45

Tom_Jorsal skrev:
tirsdag, 18. jan, 2022 11:40
Vi er vel også snart ved at være der, hvor han skal overtage anførerbindet? Hvis ikke til sommer, så næste.
skal ligefrem?

det ved jeg nu ikke, VvD, Hendo og flere andre mere rutinerede kræfter spiller stadig regelmæssigt. Men du har da ret i at det nærmer sig.

Tom_Jorsal
Indlæg: 2112
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Tom_Jorsal » tirsdag, 18. jan, 2022 12:32

Ikke nødvendigvis skal, men det vil klæde klubben og holdet at være på forkant. Det var heller ikke nødvendigvis 100 procent oplagt at pille anførerbindet af Hyypiä i 2003 for at give det til Gerrard. Men det var fremadskuende og gav hurtigt mening ift. at bevæge klubben fremad. Det samme ville det gøre ved at lade anførerbindet gå fra Henderson til Trent. Henderson har været en fremragende anfører, og er det stadigvæk. Mange talte især i begyndelsen om, at han slet ikke kunne leve op til det ansvar, det var at overtage armbåndet fra Gerrard. Men jeg tror ikke, nogen ville kunne have udført den opgave lige så godt som Henderson. Han har klart stadig en rolle at spille i klubben, hans niveau har været meget svingende i denne sæson - den ene dag spiller han en brandkamp med indlæg eller mål, den næste har han svært ved at ramme en medspiller på 15 meters afstand. Men det er så også tydeligt, at det er på midten, vi har problemer, så der skal der ske noget til sommer, og det gør der forhåbentlig også, men det kan godt betyde mindre spilletid til Hendo og dermed et anførerskifte inden alt for længe, og der synes jeg, Trent er den mest oplagte arvtager.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af texy » tirsdag, 18. jan, 2022 12:55

Tom_Jorsal skrev:
tirsdag, 18. jan, 2022 12:32
Ikke nødvendigvis skal, men det vil klæde klubben og holdet at være på forkant. Det var heller ikke nødvendigvis 100 procent oplagt at pille anførerbindet af Hyypiä i 2003 for at give det til Gerrard. Men det var fremadskuende og gav hurtigt mening ift. at bevæge klubben fremad. Det samme ville det gøre ved at lade anførerbindet gå fra Henderson til Trent. Henderson har været en fremragende anfører, og er det stadigvæk. Mange talte især i begyndelsen om, at han slet ikke kunne leve op til det ansvar, det var at overtage armbåndet fra Gerrard. Men jeg tror ikke, nogen ville kunne have udført den opgave lige så godt som Henderson. Han har klart stadig en rolle at spille i klubben, hans niveau har været meget svingende i denne sæson - den ene dag spiller han en brandkamp med indlæg eller mål, den næste har han svært ved at ramme en medspiller på 15 meters afstand. Men det er så også tydeligt, at det er på midten, vi har problemer, så der skal der ske noget til sommer, og det gør der forhåbentlig også, men det kan godt betyde mindre spilletid til Hendo og dermed et anførerskifte inden alt for længe, og der synes jeg, Trent er den mest oplagte arvtager.
For mig er Hendo anfører nummer 1. Og det skal han i min optik være, så længe han er i klubben. Jeg synes, at han er en eminent leder på banen.

Og lige efter ham i rangordenen bør (når nu Milner stopper) Van Dijk i min optik klart stå. Han oser lederskab.

Trent kan sagtens blive nummer 3 i den kø. Men bare fordi man er scouser, bliver man ikke en naturlig leder.

Og i hele den ligning bør man måske også kigge på Salah. Han oser ikke lederskab i mine øjne. Men det gør hans præstationer. Og så var det tydeligt, hvor meget det betød for ham, at han IKKE fik armbåndet imod FCM.
Kloppite

Tom_Jorsal
Indlæg: 2112
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Tom_Jorsal » tirsdag, 18. jan, 2022 13:03

Ja, vi er heldigvis begunstiget af at have mange ledere på banen, det er en stor del af forklaringen på vores gode præstationer de sidste fem år. Ud over dem du nævner, kan man jo også nævne Robertson og Fabinho. Thiago på sin vis også, selvom vi ikke har fået nok ud af ham. Men jeg synes ikke, alder er noget særligt relevant parameter. Trent er jo allerede ekstremt erfaren sin alder taget i betragtning. Og så er han en af dem, der sætter aller størst aftryk på vores spil. Nogen gang har jeg det lidt som om, han ikke får helt credit nok for sin rolle og værdi. Et talent, der højst dukker op en gang hvert tiende år og helt i liga med Fowler, Owen og Gerrard.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 18. jan, 2022 14:04

Tom_Jorsal skrev:
tirsdag, 18. jan, 2022 13:03
Ja, vi er heldigvis begunstiget af at have mange ledere på banen, det er en stor del af forklaringen på vores gode præstationer de sidste fem år. Ud over dem du nævner, kan man jo også nævne Robertson og Fabinho. Thiago på sin vis også, selvom vi ikke har fået nok ud af ham. Men jeg synes ikke, alder er noget særligt relevant parameter. Trent er jo allerede ekstremt erfaren sin alder taget i betragtning. Og så er han en af dem, der sætter aller størst aftryk på vores spil. Nogen gang har jeg det lidt som om, han ikke får helt credit nok for sin rolle og værdi. Et talent, der højst dukker op en gang hvert tiende år og helt i liga med Fowler, Owen og Gerrard.
True. Gerrard overtog jo også fra Hyypia inden Hyypia var færdig som fast starter.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af texy » tirsdag, 18. jan, 2022 19:29

Tom_Jorsal skrev:
tirsdag, 18. jan, 2022 13:03
Ja, vi er heldigvis begunstiget af at have mange ledere på banen, det er en stor del af forklaringen på vores gode præstationer de sidste fem år. Ud over dem du nævner, kan man jo også nævne Robertson og Fabinho. Thiago på sin vis også, selvom vi ikke har fået nok ud af ham. Men jeg synes ikke, alder er noget særligt relevant parameter. Trent er jo allerede ekstremt erfaren sin alder taget i betragtning. Og så er han en af dem, der sætter aller størst aftryk på vores spil. Nogen gang har jeg det lidt som om, han ikke får helt credit nok for sin rolle og værdi. Et talent, der højst dukker op en gang hvert tiende år og helt i liga med Fowler, Owen og Gerrard.
Ja, Trent er et specielt talent. Og en helt klar kandidat.

Men nu fik du lige listet flere andre kandidater op, og så ramte du mit helt bløde punkt - Robbo. Den energi han lægger i sit spil, og den positive udstråling han konstant udviser. Det er så fedt og også armbåndsværdigt. Og som kæmpe Dalglish-fan er en skotte jo nærmest en scouser for mig :-)

Men Robbo er så vild en holdspiller, at det ikke engang vil være en kæmpe ambition for ham, tror jeg. Heller ikke selvom, han er anfører for Skotland.
Kloppite

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Sledgehammer » tirsdag, 18. jan, 2022 21:03

texy skrev:
tirsdag, 18. jan, 2022 19:29
Tom_Jorsal skrev:
tirsdag, 18. jan, 2022 13:03
Ja, vi er heldigvis begunstiget af at have mange ledere på banen, det er en stor del af forklaringen på vores gode præstationer de sidste fem år. Ud over dem du nævner, kan man jo også nævne Robertson og Fabinho. Thiago på sin vis også, selvom vi ikke har fået nok ud af ham. Men jeg synes ikke, alder er noget særligt relevant parameter. Trent er jo allerede ekstremt erfaren sin alder taget i betragtning. Og så er han en af dem, der sætter aller størst aftryk på vores spil. Nogen gang har jeg det lidt som om, han ikke får helt credit nok for sin rolle og værdi. Et talent, der højst dukker op en gang hvert tiende år og helt i liga med Fowler, Owen og Gerrard.
Ja, Trent er et specielt talent. Og en helt klar kandidat.

Men nu fik du lige listet flere andre kandidater op, og så ramte du mit helt bløde punkt - Robbo. Den energi han lægger i sit spil, og den positive udstråling han konstant udviser. Det er så fedt og også armbåndsværdigt. Og som kæmpe Dalglish-fan er en skotte jo nærmest en scouser for mig :-)

Men Robbo er så vild en holdspiller, at det ikke engang vil være en kæmpe ambition for ham, tror jeg. Heller ikke selvom, han er anfører for Skotland.
Jeg har egentlig ment i lang tid at VvD var den helt oplagte kandidat til med tiden at overtage anførerbindet, men jeg kan bestemt godt fristes til at hoppe på Robbo¨s bandwagon :band: Jeg EEELSKER hans uimponerede attitude, han skider på om modstanderen hedder Lionel, Cristiano eller Carl Smart, de får allesammen samme behandling, og piver de, så får de af føntørreren... :headbang:
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Niels K » fredag, 11. feb, 2022 13:16

Michael Reid
@michael_reid11

Youngest players to 150 top-flight league apps for #LFC:

Michael Owen - 22y 134d
Robbie Fowler - 22y 248d
Emlyn Hughes - 23y 106d
⭐Trent Alexander-Arnold - 23y 126d⭐
Tommy Smith - 23y 137d
Steven Gerrard - 23y 190d
Phil Thompson - 23y 211d

It’s been a mesmerising journey, laying on 43 league assists in that time – a return that already has him placed 62nd in the Premier League‘s all-time charts.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Niels K » fredag, 11. feb, 2022 13:27

Michael Reid
@michael_reid11
·
1. feb.
Trent Alexander-Arnold has won possession more times than any other defender in the Premier League this season (160).

He has also then started off an open play sequence that has ended in a goal six times - the most of any Premier League player in 2021-22. #LFC

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af TG12 » fredag, 11. feb, 2022 22:20

Jeg vil stadig gerne se Trent prøvet i en periode på midten - lidt som Lahm og Kimmich.

Så højt som han (ofte) er på banen er han næsten midtbane, men synes han har SÅ meget offentisvt at han begrænses af også at have defensive pligter.

Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af zalcos » lørdag, 12. feb, 2022 09:27

TG12 skrev:
fredag, 11. feb, 2022 22:20
Jeg vil stadig gerne se Trent prøvet i en periode på midten - lidt som Lahm og Kimmich.

Så højt som han (ofte) er på banen er han næsten midtbane, men synes han har SÅ meget offentisvt at han begrænses af også at have defensive pligter.
Jeg ser ham også meget gerne prøvet af på midten. Én ting er at fravælge hvem der så skal spille på midten nu Elliot også er tilbage. Men hvem i alverden skal så spille højre back? Vores to backs er så afgørende for måden vi spiller på at det for mig virker som om man prøver at løse en lille bitte problemløsning ved at skabe et andet kæmpe problem for holdet. Salah trækker ind i banen fordi Trent skaber bredden - vi har set Trent trække lidt ind og lade Hendo gå bredt - alle disse dynamikker som blev absolut ødelagt når N. Williams spillede back.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af TG12 » lørdag, 12. feb, 2022 13:41

zalcos skrev:
lørdag, 12. feb, 2022 09:27
TG12 skrev:
fredag, 11. feb, 2022 22:20
Jeg vil stadig gerne se Trent prøvet i en periode på midten - lidt som Lahm og Kimmich.

Så højt som han (ofte) er på banen er han næsten midtbane, men synes han har SÅ meget offentisvt at han begrænses af også at have defensive pligter.
Jeg ser ham også meget gerne prøvet af på midten. Én ting er at fravælge hvem der så skal spille på midten nu Elliot også er tilbage. Men hvem i alverden skal så spille højre back? Vores to backs er så afgørende for måden vi spiller på at det for mig virker som om man prøver at løse en lille bitte problemløsning ved at skabe et andet kæmpe problem for holdet. Salah trækker ind i banen fordi Trent skaber bredden - vi har set Trent trække lidt ind og lade Hendo gå bredt - alle disse dynamikker som blev absolut ødelagt når N. Williams spillede back.
Det er jeg enig i.

Jeg er dog stadig lun på ideen om Trent i en De Bruyne lignende rolle. Tror han ville være et MONSTER.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Niels K » lørdag, 12. feb, 2022 13:50

Joe Gomez ville være et godt bud

Denne compilation på Youtube viser lidt om, at han har mange styrker som højre back: JOE GOMEZ - Amazing Defensive Skills, Tackles, Passes - Liverpool FC - 2017/2018

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Cynwal » lørdag, 12. feb, 2022 13:58

TG12 skrev:
lørdag, 12. feb, 2022 13:41
zalcos skrev:
lørdag, 12. feb, 2022 09:27
TG12 skrev:
fredag, 11. feb, 2022 22:20
Jeg vil stadig gerne se Trent prøvet i en periode på midten - lidt som Lahm og Kimmich.

Så højt som han (ofte) er på banen er han næsten midtbane, men synes han har SÅ meget offentisvt at han begrænses af også at have defensive pligter.
Jeg ser ham også meget gerne prøvet af på midten. Én ting er at fravælge hvem der så skal spille på midten nu Elliot også er tilbage. Men hvem i alverden skal så spille højre back? Vores to backs er så afgørende for måden vi spiller på at det for mig virker som om man prøver at løse en lille bitte problemløsning ved at skabe et andet kæmpe problem for holdet. Salah trækker ind i banen fordi Trent skaber bredden - vi har set Trent trække lidt ind og lade Hendo gå bredt - alle disse dynamikker som blev absolut ødelagt når N. Williams spillede back.
Det er jeg enig i.

Jeg er dog stadig lun på ideen om Trent i en De Bruyne lignende rolle. Tror han ville være et MONSTER.
Der er absolut ikke nogen garanti for, at TAA vil være god, endsige et monster, i en placering længere frem ad banen.
Langt hovedparten af hans spil på den nuværende plads forgår retvendt, og hans styrker kommer allermest til syne, når vi laver hurtige kontraer. Hvis han rykkes i en De Bruyne lignende 8/10'er rolle, vil en stor del af hans spil blive, hvor han er foran bolden, og derfor skal starte med at blive retvendt, når han modtager bolden.

Som Klopp sagde (noget i den retning i hvert fald): "Hvorfor tage en spiller, som er den bedste i verden på hans position, og så tvinge ham ind i en helt anden rolle?"
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af TG12 » lørdag, 12. feb, 2022 16:08

Cynwal skrev:
lørdag, 12. feb, 2022 13:58
TG12 skrev:
lørdag, 12. feb, 2022 13:41
zalcos skrev:
lørdag, 12. feb, 2022 09:27
TG12 skrev:
fredag, 11. feb, 2022 22:20
Jeg vil stadig gerne se Trent prøvet i en periode på midten - lidt som Lahm og Kimmich.

Så højt som han (ofte) er på banen er han næsten midtbane, men synes han har SÅ meget offentisvt at han begrænses af også at have defensive pligter.
Jeg ser ham også meget gerne prøvet af på midten. Én ting er at fravælge hvem der så skal spille på midten nu Elliot også er tilbage. Men hvem i alverden skal så spille højre back? Vores to backs er så afgørende for måden vi spiller på at det for mig virker som om man prøver at løse en lille bitte problemløsning ved at skabe et andet kæmpe problem for holdet. Salah trækker ind i banen fordi Trent skaber bredden - vi har set Trent trække lidt ind og lade Hendo gå bredt - alle disse dynamikker som blev absolut ødelagt når N. Williams spillede back.
Det er jeg enig i.

Jeg er dog stadig lun på ideen om Trent i en De Bruyne lignende rolle. Tror han ville være et MONSTER.
Der er absolut ikke nogen garanti for, at TAA vil være god, endsige et monster, i en placering længere frem ad banen.
Langt hovedparten af hans spil på den nuværende plads forgår retvendt, og hans styrker kommer allermest til syne, når vi laver hurtige kontraer. Hvis han rykkes i en De Bruyne lignende 8/10'er rolle, vil en stor del af hans spil blive, hvor han er foran bolden, og derfor skal starte med at blive retvendt, når han modtager bolden.

Som Klopp sagde (noget i den retning i hvert fald): "Hvorfor tage en spiller, som er den bedste i verden på hans position, og så tvinge ham ind i en helt anden rolle?"
Før det prøves over en periode kan vi kun gisne - sandt han gør der super på backen og det jeg jeg glad for.

Ifht kommentaren fra Klopp er det jo en “let” kommentar, modargumentet er “hvorfor ikke”.
Lahm og kimmich var også begge blandt de bedste backs før de rykkede på midten og det gik vist meget fint i begge tilfælde.

Besvar