19 - Sadio Mané

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 19 - Sadio Mané

Indlæg af texy » mandag, 30. maj, 2022 09:42

AJJ skrev:
mandag, 30. maj, 2022 08:39
Det giver da fin mening. Han er 30 år og har vundet alt, hvad man kan med Liverpool. Han vil gerne have en ny udfordring efter 6 år i klubben. Det er jo Thiago med modsat fortegn.

Bayern M har ikke været på toppen siden 2020. Mané kan hjælpe dem til en ny CL-triumf.

Og ligesom Thiago ikke primært drevet af penge. Det er, som det skal være i min bog.
Det synes jeg, at du har helt ret i.

Som fan er det i øvrigt meget rart, at kende spillerens præference. Og så længe det foregår sobert, som det her lader til, så kan jeg fint acceptere Mané's ønske om, at prøve et sidste eventyr på top-plan. Også selvom jeg da bestemt havde håbet, at han ville forlænge med os.

Nu kræver det så bare, at vi får et acceptabelt bud på ham. Og her tænker jeg, at Bayern kan være svære at forhandle med. Vi købte Thiago af dem for ca. £25M i en lignende kontraktsituation. I den sammenligning kan jeg finde tre parametre, der i min optik er argumenter for, at vi skal kræve en højere pris.

1: Mané er en offensiv målscorer. Den slags er bare dyrere end midtbanespillere.

2: Mané har vel nærmest ingen skadeshistorik. Han er altid fit. Det var ikke tilfældet med Thiago.

3: Inflation. Der er sket en stigning i priser siden 2020. Og selvom transferpriser måske ikke er steget voldsomt (især pga. frikøbsklausuler og kontraktudløb), så vidner lønningerne noget om, at der igen er taget et mindre kvantespring. Mbappé er det ekstreme tilfælde. Men også Haaland, m.fl. Og sidste sommer bød Real Madrid alt andet lige £200M for Mbappé i en lignende kontraktsituation. Så motivationen til vanvittige transfers eksisterer stadig.

Med tre år tilbage på sin kontrakt, havde jeg vurderet Mané til at burde koste £80M-£100M. I den nuværende situation vil £50M nok være en rimelig fair pris. Hvis Bayern ikke vil give mere end de rygtede €30M, så ser jeg mere værdi i, at vi lader ham køre sin kontrakt ud. Også selvom han gerne vil afsted nu.
Kloppite

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 19 - Sadio Mané

Indlæg af AJJ » mandag, 30. maj, 2022 10:34

texy skrev:
mandag, 30. maj, 2022 09:42
AJJ skrev:
mandag, 30. maj, 2022 08:39
Det giver da fin mening. Han er 30 år og har vundet alt, hvad man kan med Liverpool. Han vil gerne have en ny udfordring efter 6 år i klubben. Det er jo Thiago med modsat fortegn.

Bayern M har ikke været på toppen siden 2020. Mané kan hjælpe dem til en ny CL-triumf.

Og ligesom Thiago ikke primært drevet af penge. Det er, som det skal være i min bog.
Det synes jeg, at du har helt ret i.

Som fan er det i øvrigt meget rart, at kende spillerens præference. Og så længe det foregår sobert, som det her lader til, så kan jeg fint acceptere Mané's ønske om, at prøve et sidste eventyr på top-plan. Også selvom jeg da bestemt havde håbet, at han ville forlænge med os.

Nu kræver det så bare, at vi får et acceptabelt bud på ham. Og her tænker jeg, at Bayern kan være svære at forhandle med. Vi købte Thiago af dem for ca. £25M i en lignende kontraktsituation. I den sammenligning kan jeg finde tre parametre, der i min optik er argumenter for, at vi skal kræve en højere pris.

1: Mané er en offensiv målscorer. Den slags er bare dyrere end midtbanespillere.

2: Mané har vel nærmest ingen skadeshistorik. Han er altid fit. Det var ikke tilfældet med Thiago.

3: Inflation. Der er sket en stigning i priser siden 2020. Og selvom transferpriser måske ikke er steget voldsomt (især pga. frikøbsklausuler og kontraktudløb), så vidner lønningerne noget om, at der igen er taget et mindre kvantespring. Mbappé er det ekstreme tilfælde. Men også Haaland, m.fl. Og sidste sommer bød Real Madrid alt andet lige £200M for Mbappé i en lignende kontraktsituation. Så motivationen til vanvittige transfers eksisterer stadig.

Med tre år tilbage på sin kontrakt, havde jeg vurderet Mané til at burde koste £80M-£100M. I den nuværende situation vil £50M nok være en rimelig fair pris. Hvis Bayern ikke vil give mere end de rygtede €30M, så ser jeg mere værdi i, at vi lader ham køre sin kontrakt ud. Også selvom han gerne vil afsted nu.
Jeg er sikker på, at der bliver fundet en løsning. Klopp vil ikke stå i vejen for Mané, og Bayern vil - selvom de skal give noget mere end €30M - få en verdensklassespiller uden skadeshistorik billigt. Det ved de godt.

Og kender jeg vores klub ret, har de sikkert allerede afløseren på sigtekornet.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 19 - Sadio Mané

Indlæg af texy » mandag, 30. maj, 2022 10:44

AJJ skrev:
mandag, 30. maj, 2022 10:34

Jeg er sikker på, at der bliver fundet en løsning. Klopp vil ikke stå i vejen for Mané, og Bayern vil - selvom de skal give noget mere end €30M - få en verdensklassespiller uden skadeshistorik billigt. Det ved de godt.

Og kender jeg vores klub ret, har de sikkert allerede afløseren på sigtekornet.
Reelt er Diaz vel allerede afløseren. Og Jota er et fremragende alternativ. Så måske det er mere en fleksibel 9er type, som vi har brug for (Nunez-agtig). Eller en spiller, der kan operere i højre side, så vi er dækket lidt ind, hvis Salah rejser eller daler i niveau (en Bowen/Gnabry type).

Vi har allerede hentet et ungt talent i form af Carvalho. Hans kvaliteter er mig lidt ukendte, men han var næppe hentet, hvis der ikke er et potentiale. Så måske han også skal tænkes ind i planerne.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 19 - Sadio Mané

Indlæg af Niels K » mandag, 30. maj, 2022 11:59

Jeg har det på samme måde som Jer omkring Mané og mener ikke, at vi skal stå ham i vejen, hvis han vil prøve noget nyt sidst i sin karriere. Det kan også på nuværende tidspunkt være sundt at få nyt blod ind i butikken, selvom Jota og Diaz jo netop er nyt blod.

Disse 2 passer venstre side, og jeg håber Bobby vil være tilfreds med en Origirolle, hvor han dog sikkert får en del mere spilletid. Men så mener jeg også, at vi behøver en kølig afslutter i midten af det hele. Hvis Mané smutter, så håber jeg, at Salah bliver, da det måske er lige i overkanten med afgang af begge disse spillere. Kaide Gordon må være reserven til Salah.

Mon ikke Fabio Carvalho skal være nøglen på midten, der kan dirke modstanderne op ? Han kan uden tvivl sikkert også bruges på en af kanterne, og jeg ser et stort potentiale i ham, ligesom jeg gør med Curtis og Elliott.

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 19 - Sadio Mané

Indlæg af AJJ » mandag, 30. maj, 2022 13:35

Ja, mon ikke, vi går efter en 9'er? Mané var jo også 1. valg som 9'er til sidst.

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: 19 - Sadio Mané

Indlæg af TG12 » mandag, 30. maj, 2022 17:26

Det er lidt vemoding hvis Mane skifter.

Han var vel sagtens manden der kickstartede Klopp revolutionen. Første store signing Klopp lavede, og i høj grad én af de vigtigeste faktorer for vi røg tilbage i top 4 i hans første sæson.

En fabelagtig fodboldspiller, der startede ud på højre fløj, måtte vige pladsen til Salah, og blev flyttet til venstre, og i denne sæson har han vist han også kan spille Firminos plads.

Helt igennem professionel og en fighter.

Ville gerne have Darwin Nunez, som erstatning, eller Bowen.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 19 - Sadio Mané

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 02. jun, 2022 10:30

Ifølge SportBild forlangte Manë € 42 M. om året for at forlænge med Liverpool. Det svarer til 178 M. om året, dvs ca. 3.4 M. om ugen.

https://www.plbold.dk/nyhed/tysk-avis-h ... bakkede-ud
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 19 - Sadio Mané

Indlæg af AJJ » torsdag, 02. jun, 2022 16:05

Hr. Drejer skrev:
torsdag, 02. jun, 2022 10:30
Ifølge SportBild forlangte Manë € 42 M. om året for at forlænge med Liverpool. Det svarer til 178 M. om året, dvs ca. 3.4 M. om ugen.

https://www.plbold.dk/nyhed/tysk-avis-h ... bakkede-ud
Mindre detalje: €24 M ikke 42. PLBOLD har byttet rundt på cifrene.....

https://www.bavarianfootballworks.com/2 ... ewandowski

Samme løn som Lewandowski m.fl. angiveligt

.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 19 - Sadio Mané

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 02. jun, 2022 22:46

AJJ skrev:
torsdag, 02. jun, 2022 16:05
Hr. Drejer skrev:
torsdag, 02. jun, 2022 10:30
Ifølge SportBild forlangte Manë € 42 M. om året for at forlænge med Liverpool. Det svarer til 178 M. om året, dvs ca. 3.4 M. om ugen.

https://www.plbold.dk/nyhed/tysk-avis-h ... bakkede-ud
Mindre detalje: €24 M ikke 42. PLBOLD har byttet rundt på cifrene.....

https://www.bavarianfootballworks.com/2 ... ewandowski

Samme løn som Lewandowski m.fl. angiveligt

.
Hmmm, det gør det endnu mere mærkeligt at Liverpool ikke vil forlænge. Kan vi få en ligeså god spiller til de penge i dag?
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 19 - Sadio Mané

Indlæg af texy » fredag, 03. jun, 2022 18:18

Hr. Drejer skrev:
torsdag, 02. jun, 2022 22:46
AJJ skrev:
torsdag, 02. jun, 2022 16:05
Hr. Drejer skrev:
torsdag, 02. jun, 2022 10:30
Ifølge SportBild forlangte Manë € 42 M. om året for at forlænge med Liverpool. Det svarer til 178 M. om året, dvs ca. 3.4 M. om ugen.

https://www.plbold.dk/nyhed/tysk-avis-h ... bakkede-ud
Mindre detalje: €24 M ikke 42. PLBOLD har byttet rundt på cifrene.....

https://www.bavarianfootballworks.com/2 ... ewandowski

Samme løn som Lewandowski m.fl. angiveligt

.
Hmmm, det gør det endnu mere mærkeligt at Liverpool ikke vil forlænge. Kan vi få en ligeså god spiller til de penge i dag?
€24M ca. = £20M ca. = £385K om ugen.

Lige nu har vi Lucho Diaz rendende til £56K om ugen. Næsten 1/7 af hvad Mané forlanger.

Så ja. Man kan godt få en ligeså god spiller til de penge. Man kan faktisk få mange.
Kloppite

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: 19 - Sadio Mané

Indlæg af TG12 » fredag, 03. jun, 2022 21:30

texy skrev:
fredag, 03. jun, 2022 18:18
Hr. Drejer skrev:
torsdag, 02. jun, 2022 22:46
AJJ skrev:
torsdag, 02. jun, 2022 16:05
Hr. Drejer skrev:
torsdag, 02. jun, 2022 10:30
Ifølge SportBild forlangte Manë € 42 M. om året for at forlænge med Liverpool. Det svarer til 178 M. om året, dvs ca. 3.4 M. om ugen.

https://www.plbold.dk/nyhed/tysk-avis-h ... bakkede-ud
Mindre detalje: €24 M ikke 42. PLBOLD har byttet rundt på cifrene.....

https://www.bavarianfootballworks.com/2 ... ewandowski

Samme løn som Lewandowski m.fl. angiveligt

.
Hmmm, det gør det endnu mere mærkeligt at Liverpool ikke vil forlænge. Kan vi få en ligeså god spiller til de penge i dag?
€24M ca. = £20M ca. = £385K om ugen.

Lige nu har vi Lucho Diaz rendende til £56K om ugen. Næsten 1/7 af hvad Mané forlanger.

Så ja. Man kan godt få en ligeså god spiller til de penge. Man kan faktisk få mange.
For slet ikke at tale om den afledte effekt.

Der forhandles også med Salah - pt. får Salah det dobbelte af Mane I løn (den forskel er nok for stor), men kræver Mane £385k i ugen, vil Salah have mindst £400k i ugen.

Skulle begge krav efterkommes ville det betyde en ugentligt stning i lønudgifterne på £485k isoleret til de to alene.

Ligesom andre kunne fristes til at tænke der kan presses mere ud af lønningsposen, eksempelvis Keita, eller Bobby der også blot har et år tilbage, hvis vi altså ønsker at beholde dem.

Det er dælme en svær situation klubben sidder i, særligt også fordi jeg sagtens kan forstå både Salah og Mane vil derop når de kan se spillere som Grealish, Pogba, De Bruyne hive lønninger i det niveau, uden tilnærmelsesvst at have deres stats ifht. mål og assist.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 19 - Sadio Mané

Indlæg af Cynwal » fredag, 03. jun, 2022 21:45

TG12 skrev:
fredag, 03. jun, 2022 21:30
texy skrev:
fredag, 03. jun, 2022 18:18
Hr. Drejer skrev:
torsdag, 02. jun, 2022 22:46
AJJ skrev:
torsdag, 02. jun, 2022 16:05
Hr. Drejer skrev:
torsdag, 02. jun, 2022 10:30
Ifølge SportBild forlangte Manë € 42 M. om året for at forlænge med Liverpool. Det svarer til 178 M. om året, dvs ca. 3.4 M. om ugen.

https://www.plbold.dk/nyhed/tysk-avis-h ... bakkede-ud
Mindre detalje: €24 M ikke 42. PLBOLD har byttet rundt på cifrene.....

https://www.bavarianfootballworks.com/2 ... ewandowski

Samme løn som Lewandowski m.fl. angiveligt

.
Hmmm, det gør det endnu mere mærkeligt at Liverpool ikke vil forlænge. Kan vi få en ligeså god spiller til de penge i dag?
€24M ca. = £20M ca. = £385K om ugen.

Lige nu har vi Lucho Diaz rendende til £56K om ugen. Næsten 1/7 af hvad Mané forlanger.

Så ja. Man kan godt få en ligeså god spiller til de penge. Man kan faktisk få mange.
For slet ikke at tale om den afledte effekt.

Der forhandles også med Salah - pt. får Salah det dobbelte af Mane I løn (den forskel er nok for stor), men kræver Mane £385k i ugen, vil Salah have mindst £400k i ugen.

Skulle begge krav efterkommes ville det betyde en ugentligt stning i lønudgifterne på £485k isoleret til de to alene.

Ligesom andre kunne fristes til at tænke der kan presses mere ud af lønningsposen, eksempelvis Keita, eller Bobby der også blot har et år tilbage, hvis vi altså ønsker at beholde dem.

Det er dælme en svær situation klubben sidder i, særligt også fordi jeg sagtens kan forstå både Salah og Mane vil derop når de kan se spillere som Grealish, Pogba, De Bruyne hive lønninger i det niveau, uden tilnærmelsesvst at have deres stats ifht. mål og assist.
Hvor er spillernes respekt for og anerkendelse af, at de har haft Verdens bedste træner, i et af Verdens bedst fintunede fodbold set ups der er på verdensplan. Salah og Mané er blevet absolutte verdensstjerner, EFTER at de er kommet til Liverpool, og er blevet meget bedre. Salah er kommet i en helt anden commercial klasse, hvor han nu f.eks. deltager i Pepsi reklamer sammen med Messi. I min Verden skal vi IKKE med på den vogn, hvor Player-Power bliver større end Klubben. Jeg ELSKER at Liverpool først og fremmest er synonymt med Jürgen Klopp og hans fantastiske personlighed, frem for at vi har et omklædningsrum, som er styret og delt op i forskellige "verdensstjerner" Man U er et lysende eksempel på, hvordan det IKKE skal gøres.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: 19 - Sadio Mané

Indlæg af TG12 » fredag, 03. jun, 2022 22:02

Cynwal skrev:
fredag, 03. jun, 2022 21:45
Hvor er spillernes respekt for og anerkendelse af, at de har haft Verdens bedste træner, i et af Verdens bedst fintunede fodbold set ups der er på verdensplan. Salah og Mané er blevet absolutte verdensstjerner, EFTER at de er kommet til Liverpool, og er blevet meget bedre. Salah er kommet i en helt anden commercial klasse, hvor han nu f.eks. deltager i Pepsi reklamer sammen med Messi. I min Verden skal vi IKKE med på den vogn, hvor Player-Power bliver større end Klubben. Jeg ELSKER at Liverpool først og fremmest er synonymt med Jürgen Klopp og hans fantastiske personlighed, frem for at vi har et omklædningsrum, som er styret og delt op i forskellige "verdensstjerner" Man U er et lysende eksempel på, hvordan det IKKE skal gøres.
Du laver nogle interessante punkter, og jeg er som sådan enig. Men det er svært at sidestille de følelser en fan har for klubben, som hobby/interesse/livstil, med de følelser en spiller har i en arbejdsrelation, eller følelsen af anerkendelse og prestige. Ja Salah/Mane har givetvis i årevis haft rigeligt til de ikke sulter resten af livet. Men der er også visse effekter og dynamikker, som er svære at forstå når man ikke er en del af det og sikkert aldrig bliver det, nedenstående paragraf forklarer meget godt:

Some economists argue that wealthy people can use their wealth primarily to gain feelings of prestige and show their position in society. For example, the utility of a £100,000 car is not because you get anywhere quicker, but because it becomes a status symbol – a symbol to show other people your success. Therefore, the utility to society is very minimal.

The prestige effect does not enable a greater consumption of goods and services but is used to create a hierarchical effect where there are winners and losers.

Jeg tror egentligt den effekt er udpræget i omklædnignsrummet og blandt spillere, for ganske rigtigt, de mangler intet på det niveau Salah og Mane er og kan ikke købe noget nævneværdigt mere ved at fordoble deres løn. Men de føler måske de er bagud i hierakiet og på prestige, når de ser på deres kollegaer i City/United/PSG mf.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 19 - Sadio Mané

Indlæg af Cynwal » fredag, 03. jun, 2022 22:24

TG12 skrev:
fredag, 03. jun, 2022 22:02
Jeg tror egentligt den effekt er udpræget i omklædnignsrummet og blandt spillere, for ganske rigtigt, de mangler intet på det niveau Salah og Mane er og kan ikke købe noget nævneværdigt mere ved at fordoble deres løn. Men de føler måske de er bagud i hierakiet og på prestige, når de ser på deres kollegaer i City/United/PSG mf.
Jeg tror i langt højere grad, at culpritten er en grisk agent, som hvisker sin Guldkalv i øret at".....du skal da ha' mere, end ham og ham for i den og den klub, for du er meget bedre end dem". Samtidig er de FUCKING agenter interesserede i, at få så mange spillerhandler som muligt, da de så kan suge flere penge ud af hele fodboldsystemet. Jeg hader fodboldagenter, som i den grad minder mig om den lille gnom i Asterix, som kan få alle til at skændes med hinanden på no time:
Billede
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 19 - Sadio Mané

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 03. jun, 2022 22:29

TG12 skrev:
fredag, 03. jun, 2022 21:30
Det er dælme en svær situation klubben sidder i, særligt også fordi jeg sagtens kan forstå både Salah og Mane vil derop når de kan se spillere som Grealish, Pogba, De Bruyne hive lønninger i det niveau, uden tilnærmelsesvst at have deres stats ifht. mål og assist.
Jeg forstår udmærket Mané og Salah. Selvfølgelig vil de tilgodeses økonomiske for den indsats de har leveret. Klubben har tjent tykt på de trofæer den har vundet, og som de har været en stor del af. De har vundet PL til os, som vi har ventet på i 30 år. De vandt CL, FA Cuppen, FIFA World Cup osv.

Klubbens omsætning har i samme periode været stigende. Klubben har tjent tykt på reklamer og andre kommercielle indtægter, såsom trøjesalg, fordi Liverpool har vundet trofæer og deltaget i CL hver sæson og nået langt.

Den strategi Liverpool kører i øjeblikket, med at skabe verdensstjerne i stedet for at købe dem, er en succes, fordi Klopp har sat kursen, og alene hans navn lokker unge talentfulde spillere til klubben. Men vil strategien lykkes den dag Klopp ikke er i klubben længere? Jeg tvivler, og jeg håber ledelsen er klar over det.

Lønningerne, de fortsætter op. Nu går der sikkert ikke lang tid før Newcastle kommer i omdrejninger, og så får lønskruen en tand opad, og så vil Liverpoolspillerne efterspørge endnu højere lønninger.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Besvar