Jürgen Klopp

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
richs
Indlæg: 1368
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 21:58
Geografisk sted: Hinnerup

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af richs » mandag, 15. feb, 2021 15:21

Redtothebone skrev:
mandag, 15. feb, 2021 15:16
richs skrev:
mandag, 15. feb, 2021 15:00
Der går flere rygter om en stor nyhed fra Liverpool , så vidt jeg kan forstå kommer de fra den tidligere Sky Sports-vært Rodney Marsh.
Aner intet om hans pålidelighed, men der går jo sjældent røg af et bål uden der er lidt ild.

Jeg kan ikke rigtig dreje hvad en stor nyhed skulle være.
-hvis det er Klopp (fyring)/opsigelse, så bliver jeg overrasket - selvom vi vel ikke 100% kan udelukke at Klopp smider håndklædet i ringen - han virker lidt irritabel og lidt opgivende for tiden.

Bookmaker har ham jo som topfavorit til en afgang

Jeg Frygter lidt for resten af sæsonen, hvis vi også skal ned af den vej. :silenced: - desværre kan jeg godt frygte lidt at han selv trækker stikket, hvis han ikke mener han kan bidrage med mere.

Efter min mening er hovedårsagen til vores problemer dog stadig skader i kilometervis
Kan måske bare være regnskabet der er på vej, har lige set pressekonference med Klopp og han lyder sgu ikke som en der er på vej ud af butikken.
Fedt 😀👍

Regnskabet kan nok også blive en gyser i disse tider

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Emmy » mandag, 15. feb, 2021 15:53

TG12 skrev:
mandag, 15. feb, 2021 12:06
Emmy skrev:
søndag, 14. feb, 2021 22:21
mortenbak skrev:
Emmy skrev:Kommer vi ikke med i næste års CL, så tror jeg Klopp er fortid. Under hvilke omstændigheder ved jeg ikke, men han er ikke træner næste sæson hvis det glipper.
Og for en god ordens skyld, så ser jeg ham selvfølgelig gerne blive
Tror du det er så grelt ?
Jeg kunne sagtens se det i en af de andre topklubber, men i Liverpool ?
Manden har næsten lige vundet alle trofæer og har bragt mesterskabet hjem igen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja jeg tror FSG er iskolde. Men måske stopper han selv. En elendig sæson og et meget følelsesladet år. Måske brænder han ud og stopper.
Nu er det jo ikke en hyggeklub, men en forretning og professionel klub med ambitioner.
Der skal af og til tages svære valg - jeg bifalder ikke en fyring af Klopp, men som bestyrelse/ejer skal man af og til sætte sig over følelser, og tidligere præstationer og vise rettidig omhu, nogle gange betyder det at fyre en træner eller chef, men det kan være nødvendigt for at få tingene i den rigtige retning.

Jeg tvivler dog på de fyrer Klopp - rent rationelt bør de (hvis han vil) give ham en sæson mere hvor skader forhåbeligt ikke er det gennemgående tema.

Stopper Klopp før sin kontrakt er jeg overbevist om han selv siger stop, før FSG og efter at have set ham kapitulere i mesterskabskampen er der en reel frygt for det kunne ske.
Jeg kan udefra hvad du skriver her faktisk ikke finde ud af hvorfor du har markeret det med fed. Men jeg tolker det som om vi er enige.
"We're not racist, we only hate the mancs"

L4
Indlæg: 478
Tilmeldt: søndag, 06. maj, 2012 13:55

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af L4 » søndag, 21. feb, 2021 11:59

Tror ikke på at denne sæson får nogensomhelst inflydelse på Klopps karriere i LFC. Tror at de flester er klar over grunden til problemerne. Skader i lange baner afløst af atter nye skader på spillere som er på vej tilbage fra skader. Så kunne man have været bagklog og sige hvorfor dit og hvorfor dat, men ingen kunne vide ved sæsonstart at vi i vores forsvar skulle få brug for både en plan- D, E og F. Rokader/planer som har gjort at vi pludselig ser “tynde” ud på holdets andre pladser. Kan dog undre mig over hvorfor de 2 nye midterforsvarer blev købt så sent i “januar-vinduet” og hvorfor vores frontrrio alle har valgt at køre “kolde” på samme tid.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af texy » søndag, 21. feb, 2021 13:16

Klopp har min opbakning til tid og evighed. Han er et sandt geni. Ikke ufejlbarlig - som beslutningen om at tage så mange vigtige spillere med i den ubetydelige udekamp mod FCM viste. Men ikke desto mindre en levende legende, som ikke er herre over denne sæson. Det ville også være umuligt for verdens næstbedste manager, at navigere upåvirket igennem en sæson, hvor ens hold er påvirket af ikke en, men alle nedenstående faktorer.

Covid - og dermed ingen pre-season og ingen tilskuere.

Covid - og dermed et meget meget begrænste budget.

Skader - I et historisk totalt uset antal og dermed uden nogen form for mulig kontinuitet.

Dommere - som altid inkompetente, men ufatteligt ofte inkompetente på en måde, der koster LFC.

VAR - Uforklarlige beslutninger på et kollegieværelse i London, hvor korrekte kendelser på banen omstødes og i langt overvejende grad imod LFC, forkerte kendelser på banen omstødes i langt overvejende grad imod LFC, og endda en situation hvor en af tåberne på kollegieværelset indrømmer, at han ikke kender reglerne.

Interne uenigheder - For første gang i Klopps tid, har man set signaler til, at ejerne og Klopp ikke helt vil det samme.

Medier - Det er altid en fantastisk historie, når man kan vælte en mand ned fra en piedestal, og når man kan sensationalisere på et forfejlet titelforsvar, der i lang tid ellers var på ret kurs. Og møllen ser ud til at påvirke både Klopp og holdet.

Det her er desværre ikke en sæson, hvor tingene udjævner sig for os set over hele sæsonen. Det er i øvrigt en af de floskler, jeg hader allermest, fordi det ganske enkelt ikke er sandt. Det her er en sæson, som vi ikke er herre over, og som ikke kan forklares. Der er ikke andet for, end at kæmpe for at komme bedst muligt igennem den. Det bliver sværere og sværere. Men vi skal stadig sigte hårdt efter at snige os med i top 4. Og gør vi det, så kan Klopp med nogen ret påstå (som Mourinho gjorde, da han blev nummer 2 med Man Utd), at det er hans største bedrift.

I mine øjne kræver det en indsats af Mané og Salah, hvis vi skal redde os. Ikke så meget på banen, som udenfor. De to må lægge deres idiotiske rivaleri på hylden. Det skader kun holdet. Især Mané er helt off. De burde sendes i sommerhus med rygsækken fuld af vandpiber, og med besked om ikke at komme tilbage før de møder hinanden med et kram hver morgen, tager afsked hver eftermiddag med et kram, og især fejrer hinandens succeser på banen SAMMEN. Hvis de to får lyst til at at sætte hinanden op, bliver Bobby helt automatisk også bedre. I øjeblikket står han som skilsmissebarnet imellem to umodne forældre.

Og i den anden ende, må vi indse, at skaderne skal vi leve med i denne sæson. Så find de to af Kabak, Davies, Philips og Williams, som vi tror bedst fungerer sammen. Og så spil det par hver gang. Tilbage på midten med midtbanespillerne..... når de engang er skadesfrie.

Men Klopp. Jeg lider med ham. For det er åbenbart ikke nogen undskyldning i moderne fodbold, når 4 fra startelveren og i øvrigt nummer 12-17/18 derudover er skadet. Det svarer jo til at Mercedes forventes at vinde F1, selvom alle deres dæk er smeltet, og bilerne monteres med hjul fra en klapvogn.
Kloppite

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 22. feb, 2021 09:08

Klopp har også min ubetinget støtte.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 28. feb, 2021 02:12

Vi må håbe Tyskland præsterer til sommer.

https://www.liverpool.no/rykteborsen#li ... r-tyskland
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af mortenbak » søndag, 28. feb, 2021 10:05

Hr. Drejer skrev:Vi må håbe Tyskland præsterer til sommer.

https://www.liverpool.no/rykteborsen#li ... r-tyskland
Jeg håber mest at vi præstere max fra idag og sæsonen ud.
Hvad der sker efterfølgende kan jeg ikke tænke på.
Gerrard skal være velkommen Billede
Det vil jo være en magisk historie, men den skal jo også være værd at læse.


Sent from my iPhone using Tapatalk

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af texy » søndag, 28. feb, 2021 11:24

mortenbak skrev:
søndag, 28. feb, 2021 10:05
Hr. Drejer skrev:Vi må håbe Tyskland præsterer til sommer.

https://www.liverpool.no/rykteborsen#li ... r-tyskland
Jeg håber mest at vi præstere max fra idag og sæsonen ud.
Hvad der sker efterfølgende kan jeg ikke tænke på.
Gerrard skal være velkommen Billede
Det vil jo være en magisk historie, men den skal jo også være værd at læse.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja, succes med Gerrard vil være magisk. Men Gerrard er slet slet ikke på Klopps niveau. Og jeg vil ikke være klar til Gerrard, før Klopp selv engang vælger at steppe ned.

Frygter også, at vi ikke opnår den ønskede succes med Gerrard. Det vil næsten værre for ondt, når man tager 2014 med i betragtningen.
Kloppite

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af TG12 » mandag, 01. mar, 2021 09:29

Gerrard ville være et drømme scenarie, men kunne frygte det kan blive en Lampard situation.

Helst så jeg Gerrard f.eks. til sommer skifter Rangers ud med en større klub, gerne i Tyskland/Italien/Spanien, og viser sit værd der. Selvom det er en flot præstation at vifte Celtic af pinden efter deres årelange dominans - så bør han vise mere inden han stemples klar, og forudsat KLopp bliver til 2024 som hans kontrakt siger, så giver det Gerrard tid til at opbygge erfaringen.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 01. mar, 2021 09:51

TG12 skrev:
mandag, 01. mar, 2021 09:29
Gerrard ville være et drømme scenarie, men kunne frygte det kan blive en Lampard situation.

Helst så jeg Gerrard f.eks. til sommer skifter Rangers ud med en større klub, gerne i Tyskland/Italien/Spanien, og viser sit værd der. Selvom det er en flot præstation at vifte Celtic af pinden efter deres årelange dominans - så bør han vise mere inden han stemples klar, og forudsat KLopp bliver til 2024 som hans kontrakt siger, så giver det Gerrard tid til at opbygge erfaringen.
Det gode ved Rangers er jo at Gerrard skal håndtere en utålmodig fanbase, forventnignsfulde medier og en rielig ressourcestærk rival. Ulempen er at Skotland bare ikke er hvad det har været.
Er meget enig, drømme scenariet ville jo være at Gerrard vandt Serie A med Napoli eller UEFA Cuppen med Hoffenheim :D

Jeg er ikke kæmpe tilhænger af at Gerrard skal snuppe en tjans i Championship eller nedre Premier League, men det afhænger lidt af projektet.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 01. mar, 2021 11:20

Men spørgsmålet er jo hvad der skal til for at blive manager for en af verdens største klubber? Inden Klopp kom til Liverpool havde han vundet to tyske mesterskaber (og han var ikke manager for Bayern München). Han havde været i en CL finale., og vundet den tyske super cup over Bayern München. Derudover havde han været manager for Mainz 05, som han styrede til en 11. plads med ligaens absolut mindste budget.

Kenny Dalglish var en overgangsfigur, og det var Hodgson også. Men de kunne jo også fremvise et udmærket CV. Rafa havde vundet den spanske liga to gange med Valencia - altså udmanøvreret både Real Madrid og Barcelona. Valencia har ikke siden været i nærheden af at vinde det spanske mesterskab. Han vandt også Euro League ved at slå Marseille 2-0 i finalen i 2003/04. Houllier havde også et udmærket CV. Havde ført PSG til det franske mesterskab (det var før de blev købt af araberne). Havde også være fransk landstræner, hvor Bulgarien gjorde det slemme ved Frankrig i sidste minut.

Gerrard skal nok få sin chance, men tiden skal være rigtig, ellers ender han som Lampard. Og det må ikke ske.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af TG12 » mandag, 01. mar, 2021 12:04

Hr. Drejer skrev:
mandag, 01. mar, 2021 11:20
Men spørgsmålet er jo hvad der skal til for at blive manager for en af verdens største klubber? Inden Klopp kom til Liverpool havde han vundet to tyske mesterskaber (og han var ikke manager for Bayern München). Han havde været i en CL finale., og vundet den tyske super cup over Bayern München. Derudover havde han været manager for Mainz 05, som han styrede til en 11. plads med ligaens absolut mindste budget.

Kenny Dalglish var en overgangsfigur, og det var Hodgson også. Men de kunne jo også fremvise et udmærket CV. Rafa havde vundet den spanske liga to gange med Valencia - altså udmanøvreret både Real Madrid og Barcelona. Valencia har ikke siden været i nærheden af at vinde det spanske mesterskab. Han vandt også Euro League ved at slå Marseille 2-0 i finalen i 2003/04. Houllier havde også et udmærket CV. Havde ført PSG til det franske mesterskab (det var før de blev købt af araberne). Havde også være fransk landstræner, hvor Bulgarien gjorde det slemme ved Frankrig i sidste minut.

Gerrard skal nok få sin chance, men tiden skal være rigtig, ellers ender han som Lampard. Og det må ikke ske.
Det er et godt spørgsmål og det er altid svært at svare på.

Mange store klubber f.eks. Bayern er konservative - det var derfor de valgte en anden Jurgen (Klingsmann) fremfor Klopp.

Men det er en svær balance, visse folk vokser med opgaven hvis de får tillid, støtte og tid, selvom de er uerfarne. Imens andre falder igennem. Men grundet pengene på spil og vigtigheden af "hurtige" resultater, vælges de erfarne oftest da der er en tendens til at betragte dem som garante for resultater og dermed det sikre valg, da klubberne ikke tør gamble med det. Jeg tror f.eks. aldrig vi vil få en historie som Nagelsmann i premiuer leauge fordi klubberne tør simpelthen ikke tage en SÅ ung træner.

Samme tror jeg iøvrigt gør sig gældende for mange unge spillere/talenter, der er de unge spillere vi ser spille fast de HELT specielle talenter, som allerede nu er bedre end de mere erfarne spillere. De som kun er "ligeså gode" eller næsten ligeså gode får ikke lov fordi man betragter erfaringen som central for at få resulater og man tør ikke tage chancen.

Brugeravatar
richs
Indlæg: 1368
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 21:58
Geografisk sted: Hinnerup

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af richs » tirsdag, 09. mar, 2021 12:32

Ser ud til at næste job for Klopp,ikke er afhængig af hvordan Tyskland klare sig til EM

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/l ... em/8497363

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af mortenbak » tirsdag, 09. mar, 2021 13:57

Det er da lige det vi mangler nu, midt i krisen...... :wall:

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Cynwal » fredag, 02. apr, 2021 20:39

Klopp har nu Liverpool så meget i blodet, at han har tillagt sig John Lennons brillestil:
Billede
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Besvar