09 - Roberto Firmino

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 09 - Roberto Firmino

Indlæg af Niels K » mandag, 20. jul, 2020 10:19

Critics of Liverpool's cleverest footballer since Kenny Dalglish are missing the point

Liverpool's number nine is on the verge of an unusual and unwanted statistic but his overall value to Jurgen Klopp's champions is immeasurable

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... y-18598093

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 09 - Roberto Firmino

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 20. jul, 2020 10:54

Han er over 8 mål under sin xG i denne sæson, det er ikke super godt, og tyder jo på at han kan forbedre sine afslutninger. Men det kan også være at hans xG er misvisende fordi han er ude af balance, da han ofte løber "dan gale vej" for at skabe plads til Salah og Mané, or derfor når han får en chance, så er den ikke altid så meget værd fordi hans momentum var i den forkerte retning i forhold til at afslutte. Interessant nok er hans xG steget ganske betragteligt i forhold til tideligere sæsoner. Så enten er han begyndt at finde bedre positioner til at afslutte fra og det kan være at han begynder at score flere mål med tiden, eller også er modstanderne begyndt at lade ham skyde mere fordi de ikke frygter ham så meget.

Men han er stadig en vigtig brik i vores måde at spille på og for at åbne rum for Mané og Salah og tage de løb der skal til.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 09 - Roberto Firmino

Indlæg af texy » mandag, 20. jul, 2020 11:25

Jeg synes, at Firmino er den bedste falske 9er i verden. Men efter Corona-pausen har han desværre slet ikke været på niveau.

Så længe han er tilbage på niveau, når næste sæson starter, så er det fint med mig.
Kloppite

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 09 - Roberto Firmino

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 20. jul, 2020 11:28

texy skrev:
mandag, 20. jul, 2020 11:25
Så længe han er tilbage på niveau, når næste sæson starter, så er det fint med mig.
Det tror jeg også at han vil være, der er gode muligheder for at han er.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 09 - Roberto Firmino

Indlæg af Niels K » torsdag, 06. aug, 2020 17:58

Roberto Firmino: How Liverpool’s grinning game-winner gives them the edge

Roberto Firmino remains utterly critical to Liverpool’s approach and has once again been central to the team’s success under Jurgen Klopp.

https://www.thisisanfield.com/2020/08/r ... -the-edge/

Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: 09 - Roberto Firmino

Indlæg af zalcos » fredag, 07. aug, 2020 15:28

Jeg tror aldrig jeg har siddet efter en kamp og tænkte 'Hvor er Firmino ringe' og jeg har ikke savnet hans mål på Anfield. Hvis han er på 80% af sit top-niveau - så er han uerstattelig i min bog. Medmindre vi lægger taktikken om selvfølgelig.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 09 - Roberto Firmino

Indlæg af Niels K » fredag, 02. okt, 2020 10:35

15 times Liverpool’s Roberto Firmino utterly humiliated opposition players

https://www.planetfootball.com/quick-re ... n-players/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 09 - Roberto Firmino

Indlæg af Niels K » onsdag, 14. okt, 2020 09:04

Bobby kommer hjem i målform:

(Video) Firmino’s first goal for Brazil v Bolivia shows real no.9 instincts

https://www.empireofthekop.com/2020/10/ ... instincts/

(Video) Firmino’s 2nd Brazil goal shows unreal speed and work-rate that Liverpool fans will he replicates in Premier League soon

https://www.empireofthekop.com/2020/10/ ... ague-soon/

(Video) Firmino’s wonderful Brazil form continues with assist for Richarlison, who he’ll face on Saturday for Liverpool

https://www.empireofthekop.com/2020/10/ ... liverpool/

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: 09 - Roberto Firmino

Indlæg af TG12 » torsdag, 05. nov, 2020 10:55

Er der nogen, som ved hvilken rolle Firmino spiller på landsholdet?

Han spillede fantastisk v. sidste landskamp pause og scorede mål, men efter pausen synes det glemt.

Spiller han mere decideret angriber på landsholdet?

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 09 - Roberto Firmino

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 05. nov, 2020 11:56

TG12 skrev:
torsdag, 05. nov, 2020 10:55
Er der nogen, som ved hvilken rolle Firmino spiller på landsholdet?

Han spillede fantastisk v. sidste landskamp pause og scorede mål, men efter pausen synes det glemt.

Spiller han mere decideret angriber på landsholdet?
Ja, de har jo Neymar og Coutinho, der begge gerne vil ind i rummet bagved Firmino og lege, så derfor må han ikke forlade sit 9'er rum lige så meget som han skal i LFC.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 09 - Roberto Firmino

Indlæg af Niels K » lørdag, 14. nov, 2020 19:02

Opptur for Bobby Firmino

Firmino ble matchvinner for Brasil i natt.

https://www.liverpool.no/nyheter/2020/1 ... y-firmino/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 09 - Roberto Firmino

Indlæg af Niels K » søndag, 20. dec, 2020 10:11

Jeg læste dette fine indlæg på Facebook, og måske er der noget om snakken ?

14. septemper 2019.

Sammen med 3 barndomsvenner har jeg indfundet mig på The Kop. Drengene er der for første gang, jeg er bare tilbage. Liverpool har fornyeligt vundet Champions League, og optimismen og tørsten efter et engelsk mesterskab kan mærkes.

Newcastle var modstanderne. Jürgen har valgt at spare Roberto Firmino, til fordel for Champions League helten, Divock Origi. Kampen starter ikke helt som planlagt, Liverpool kommer bagud, og cult-figuren, Origi, må udgå med en skade.

Firmino kommer ind. “We won it in Madrid” bliver skiftet ud med “There’s something that the Kop wants you to know”. Firmino ændrer kampen. Hans tilstedeværelse ændrer kampen. Hans smil sætter sig i spillet. Han går i ÉT med The Kop. Firmino elsker fansene - og fansene elsker Firmino.

Bam. 1-1. Bum. 2-1. Firmino er nøglen. Mané som dobbeltmålscorer. Pause.

Anden halvleg. Firmino modtager bolden. Fansene er for første gang i opgøret gået over i “MO SALAH” sangen. Det er som om, Firmino registrere det. Firmino modtager bolden, træder på den med højre fod, og i samme bevægelse skubber den til side med sålen af venstre. Salah er modtageren og sætter den kynisk ind. The Kop eksploderer. Hvilken genistreg.

Fra det moment. Vidste jeg, at Firmino lever og spiller for fansene. Han trives med publikum. Entertainer. Tryllekunster. Underholder. Liverpool vinder kampen 3-1, og som de siger i England: “The rest is history”.

Fast Forward. Corona rammer, fansene må blive hjemme. Firminos spil bliver påvirket. Ingen publikum. Ingen til at underholde.

D. 6 december 2020 er det slut. The Kop var tilbage, ikke helt i fuld styrke, men de 1.500 der stod på The Kop havde ikke glemt Firminos sang, og Firmino havde ikke glemt dem. Firmino følger det hele op igen d. 16 december, i onsdags hvor han header Liverpool i front i dommerens tillægstid, ned mod et tomt Anfield Road end. Liverpool er atter på toppen af engelsk fodbold. Og der er ingen anden måde, at fejre det på, end ved at sprinte ned til supportere i modsat ende nede på The Kop. Endnu engang. Eufori. Firmino-Eufori. De sidste par minutter skal spilles færdigt, så jublen må stoppe for nu, men inden Firmino løber op mod midterlinjen, vender han sig endnu engang om imod The Kop og former et hjerte med hans hænder.

Idag så vi det så igen. Fansene er tilbage = Firmino er tilbage ❤️

Tom_Jorsal
Indlæg: 2112
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: 09 - Roberto Firmino

Indlæg af Tom_Jorsal » tirsdag, 19. jan, 2021 13:22

Jeg synes, Carra har fuldstændig ret i den her analayse:
[Tweet]http://twitter.com/Carra23/status/1351309819945381894[/Tweet]

Dermed ikke sagt han skal ud på røv og albuer. Men Klopp må snart se i øjnene, at der skal gøres noget ved trioen Mané-Firmino-Salah, og at det er Firmino, der er den brik, der skal rykkes. Vi har jo en fremragende mand i Jota, som jeg er overbevist om kan lære at lave det samme presarbejde, som Firmino tidligere har gjort så fremragende.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 09 - Roberto Firmino

Indlæg af texy » tirsdag, 19. jan, 2021 14:07

Bobby trænger i hvert fald til en pause. Så jo hurtigere, vi kan få Jota tilbage jo bedre. Ved ikke helt, om det kommer til at gøre den store forskel at spille Minamino eller Ox deroppe i et par kampe. Men hvis det betyder, at Bobby bagefter er tilbage med sine gode berøringer og mere skarpe afleveringer, så vil det være det værd.

CL starter jo snart igen, så vi skal have fundet rytmen og sulten. Og det gælder ikke kun Bobby.

Og for at følge op på Carra's analyse, så brokker jeg mig da ikke, hvis Haaland hentes til sommer og Bobby så i stedet forstærker vores bredde på bekostning af Origi.
Kloppite

Tom_Jorsal
Indlæg: 2112
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: 09 - Roberto Firmino

Indlæg af Tom_Jorsal » tirsdag, 19. jan, 2021 14:13

Ville da være genialt at få Haaland ind, men hvad koster han? Det er jo utrolig sjældent, vi henter spillere til over en halv milliard. Og Haaland er nok tættere på en hel end en halv milliard. Ellers er Dortmund sgu for dumme :) Jeg kunne godt håbe, at vi sætter Salah på toppen det næste stykke tid, og så har Shaqiri på højre fløj. Det kræver selvfølgelig, at TAA stepper lidt op. Han har heller ikke været for god på det seneste.

Besvar